O szkoleniu
Kurs coachingu CFC, z międzynarodową certyfikacją, prowadzony przez doświadczonych coachów. Pozwala nabyć wiedzę i umiejętności coachingowe, niezbędne w pracy w organizacji lub w charakterze coacha.
Uczestnicy otrzymują szeroki zestaw materiałów szkoleniowych, będących podstawą indywidualnej pracy z dedykowanym mentorem. Kurs CFC jest pierwszym etapem ścieżki rozwoju coachingowego i stanowi bardzo dobrą, usystematyzowaną bazę teoretyczno-praktyczną w kontynuacji kształcenia dla przyszłych zawodowych coachów.
Cele kursu
- Budowanie warsztatu coacha poprzez nabycie podstawowej wiedzy i umiejętności coachingowych
- Uzyskanie certyfikatu, który jest początkiem drogi zdobywania wiedzy o coachingu w trakcie kolejnych etapów ścieżki rozwoju coacha – Practitioner Coach Diploma, Certificate in Workplace Coaching i wyżej
Korzyści dla uczestników i organizacji
- Niezbędne podstawy w zakresie wiedzy i umiejętności coachingowych w firmie lub pozwalające na pracę w charakterze niezależnego coacha
- Program jest dostępny w języku angielskim
- Międzynarodowe certyfikaty, przyznawane przez Noble Manhattan Coaching, Institute of Leadership & Management oraz International Authority for Professional Coaching & Mentoring
- Bogaty zestaw materiałów szkoleniowych: podręcznik, przewodnik, publikacje książkowe.
- Trening praktyczny
- Praca indywidualna z dedykowanym mentorem
- Osoby rozwijające się w ramach ścieżki coachingu indywidualnego (personal/life/executive coaching)
- Osoby rozwijające się w ramach ścieżki coachingu korporacyjnego (corporate/managerial/executive coaching)
- Coachowie
- Psycholodzy
- Menedżerowie
- Kierownicy zespołów
- Sprzedawcy
- Studenci i absolwenci podyplomowych studiów coachingowych zainteresowani międzynarodową akredytacją
Program szkolenia
I dzień. Prowadzenie rozmowy i słuchanie
- Coaching konwersacyjny
- Sztuka prowadzenia rozmów
- Jak wygląda dobra rozmowa?
- Tworzenie przyjemnego klimatu rozmowy
- Uczestnicy rozmowy
- Rola mówcy
- Dobry słuchacz
- Informacja zwrotna
- Kiedy udzielać informacji zwrotnej?
- Jak udzielać informacji zwrotnej w prawidłowy sposób?
- Otrzymywanie informacji zwrotnej
- Radzenie sobie z informacją zwrotną
- Słuchanie, jako podstawowa umiejętność w coachingu
- Jak dobrze umiemy słuchać?
- Poziomy słuchania w coachingu
- Różne rodzaje słuchania
- Kim jest dobry słuchacz?
- Tworzenie przestrzeni wewnętrznej u siebie i innych
- Coaching a elementy osobiste coacha
- Wykorzystanie ciszy
- Emocje i odczucia
- Przekonania
- Poufność
- Ograniczenia w coachingu
II dzień – umiejętność zadawania pytań i model T-GROW
- Czym jest pytanie?
- Struktura pytania
- Pytania a uwarunkowania społeczne
- Wykorzystanie głosu
- Typy pytań
- Pytania mające na celu zwrócenie czyjejś uwagi
- Pytania z prośbą o doprecyzowanie
- Pytania, które wymuszają działanie
- Pytania, które kwestionują dotychczasowy sposób myślenia
- Pytania, które zmieniają sposób myślenia
- Wykorzystanie presupozycji
- Pytania problemowe
- Inne techniki zadawania pytań
- Schematy językowe
- Ćwiczenie Koło Życia
- Model TGROW
- Temat
- Cel
- Fakty/Rzeczywistość
- Możliwości/Opcje
- Plan działania
- Zalety modelu T-GROW
III dzień – wartości i coaching w miejscu pracy
- Czym są wartości?
- Wartości w konkretnych dziedzinach
- Ćwiczenia służące wydobywaniu głównych wartości
- Określanie własnych głównych wartości
- Ćwiczenia służące wydobywaniu wartości w konkretnych dziedzinach
- Ćwiczenie pozwalające wydobyć wartości związane z karierą
- Ćwiczenie pozwalające wydobyć wartości związane z coachingiem
- Coaching w organizacji
- Coach zewnętrzny wobec organizacji
- Coach wewnętrzny w organizacji
- Warunki stosowania coachingu w organizacji
- Metody identyfikacji potrzeb coachingowych w organizacji
- Zasady zarządzania procesem coachingu w organizacji
- Ewaluacja procesu coachingowego w organizacji
- Superwizja coacha wewnętrznego i zewnętrznego
- Menedżer jako coach
- Coaching jako narzędzie zarządzania
- Korzyści płynące z coachingowego stylu zarządzania
- Stosowania podejścia coachingowego w relacji menedżer-podwładny
- Analiza wyzwań coachingowych menedżera
- Wdrażanie coachingu w codziennym życiu menedżera
CZĘŚĆ EKSTERNISTYCZNA
Podręczniki do samodzielnej nauki
Seria rozbudowanych podręczników do samodzielnej nauki, obejmująca następujące zakresy tematyczne:
- Umiejętność aktywnego słuchania
- Umiejętność zadawania pytań
- Umiejętności konwersacyjne
- Wartości
- Model TGROW
- Coaching w środowisku pracy
Podręcznik główny
Książka „Coaching koaktywny” autorstwa Laury Whitworth, Henry’ego Kimsey-House i Phila Sandahla prezentuje cenny wgląd w metody i modele coachingu oraz pozwala zapoznać się z zestawem umiejętności coachingowych, na przykładach ich zastosowania jako kontekstów coachingu koaktywnego.
Sesje mentorskie
- Sesje mentorskie mają za zadanie ugruntować wiedzę oraz dać uczestnikowi sposobność przedyskutowania swoich refleksji i pytań z doświadczonym coachem – mentorem.
- Trzy indywidualne sesje mentorskie dają bezcenną możliwość przećwiczenia umiejętności coachingowych w bezpiecznym środowisku, otrzymując pomoc, wsparcie i wskazówki w postaci natychmiastowej informacji zwrotnej ze strony coacha-mentora. To doświadczenie jest jedną ze składowych intensywnego procesu uczenia się poprzez indywidualną uwagę ze strony doświadczonego coacha.
- Ocena praktyki coachingowej odbywa się podczas ostatniej sesji. Dedykowany coach-mentor ocenia działania coachingowe w odniesieniu do wyszczególnionych kryteriów i w jakim stopniu opanowane zostały wymagane poziomy umiejętności.
- W trakcie trwania kursu zadaniem każdego uczestnika jest również przeprowadzenie i udokumentowanie 10 godzin sesji coachingowych z wybranymi przez siebie innymi studentami lub coachingu indywidualnego w dowolnie wybranym środowisku.
Prace pisemne
Podczas kursu uczestnicy proszeni są o przedstawienie prac pisemnych: recenzji książki „Coaching koaktywny” oraz eseju opisującego wybrany temat w ramach jednego z sześciu modułów z podręcznika głównego. Prace te mają stanowić pisemny dowód wiedzy i poglądów na coaching. Prace pisemne można przedstawić w dowolnym momencie kursu, ale nie później niż w ciągu 3 miesięcy.
Czas trwania
Prelegenci
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
2. Minimalne wymagania sprzętowe: Procesor 1.1GHz lub szybszy, 2GB RAM, 3GB wolnego miejsca na dysku, system operacyjny Windows 7 lub nowszy, MacOS bądź Linux, rozdzielczość ekranu 1024 x 768, minimum128 MB pamięć grafiki
3. Minimalne wymagania systemowe:
iOS: iOS 11.
Windows: Windows 10 kompilacja 14393.
Android: System operacyjny Android 5,0.
Funkcje sieci Web. Najnowsza wersja przeglądarki Safari, Internet Explorer 11, Chrome, Edge lub Firefox.
Komputerów MacMacOS 10,13.
4. Minimalne wymagania łącza sieciowego: Zalecana szybkość minimalna prędkość pobierania 8 Mb/s / prędkość wysyłania 512 kb/s
5. Wymagana kamera oraz włączenie jej przez uczestnika w przypadku ćwiczeń grupowych, dyskusji, case studies
6. Link do platformy, na której realizowne jest szkolenie wysyłany jest na około 7 dni przed planowanym terminem zajęć i jest ważny do zakończenia szkolenia.
2. Minimalne wymagania sprzętowe: Procesor 1.1GHz lub szybszy, 2GB RAM, 3GB wolnego miejsca na dysku, system operacyjny Windows 7 lub nowszy, MacOS bądź Linux, rozdzielczość ekranu 1024 x 768, minimum128 MB pamięć grafiki
3. Minimalne wymagania systemowe:
iOS: iOS 11.
Windows: Windows 10 kompilacja 14393.
Android: System operacyjny Android 5,0.
Funkcje sieci Web. Najnowsza wersja przeglądarki Safari, Internet Explorer 11, Chrome, Edge lub Firefox.
Komputerów MacMacOS 10,13.
4. Minimalne wymagania łącza sieciowego: Zalecana szybkość minimalna prędkość pobierania 8 Mb/s / prędkość wysyłania 512 kb/s
5. Wymagana kamera oraz włączenie jej przez uczestnika w przypadku ćwiczeń grupowych, dyskusji, case studies
6. Link do platformy, na której realizowne jest szkolenie wysyłany jest na około 7 dni przed planowanym terminem zajęć i jest ważny do zakończenia szkolenia.
2. Minimalne wymagania sprzętowe: Procesor 1.1GHz lub szybszy, 2GB RAM, 3GB wolnego miejsca na dysku, system operacyjny Windows 7 lub nowszy, MacOS bądź Linux, rozdzielczość ekranu 1024 x 768, minimum128 MB pamięć grafiki
3. Minimalne wymagania systemowe:
iOS: iOS 11.
Windows: Windows 10 kompilacja 14393.
Android: System operacyjny Android 5,0.
Funkcje sieci Web. Najnowsza wersja przeglądarki Safari, Internet Explorer 11, Chrome, Edge lub Firefox.
Komputerów MacMacOS 10,13.
4. Minimalne wymagania łącza sieciowego: Zalecana szybkość minimalna prędkość pobierania 8 Mb/s / prędkość wysyłania 512 kb/s
5. Wymagana kamera oraz włączenie jej przez uczestnika w przypadku ćwiczeń grupowych, dyskusji, case studies
6. Link do platformy, na której realizowne jest szkolenie wysyłany jest na około 7 dni przed planowanym terminem zajęć i jest ważny do zakończenia szkolenia.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- 4.44% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 8.89% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 13.33% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 17.78% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Warunkiem uzyskania certyfikatów ukończenia programu, przyznawanych przez IBD Business School oraz International Education Society, jest obecność na minimum 80% zajęć.
Masz pytania? Napisz do nas
