O szkoleniu
Szkolenie coaching w zarządzaniu jest zaplanowana dla menagerów chcących doskonalić umiejętności zarządzania ludźmi. Trening jest skierowany do osób, które mają już doświadczenie w kierowaniu ludźmi, znają podstawowe reguły zarządzania takie jak: wyznaczanie celu, precyzyjne mówienie, delegowanie zadań, typy pracowników, motywowanie, kontrola.
Szkolenie coaching w zarządzaniu ma na celu zainspirowanie Uczestników do przyjęcia postawy coachingowej wobec swoich pracowników po to aby pomóc im przejąć inicjatywę w działaniu oraz stworzyć przestrzeń do pełnego realizowania swoich zawodowych możliwości.
Uczestnicy po szkoleniu coaching w zarządzaniu potrafią:
- poprawnie formułować cele coachingowego zarządzania dla siebie jako zarządzającego coacha
- precyzyjnie przedstawiać cele, zadania i oczekiwania swoim podwładnym w ramach coachingowego zarządzania
- stosować wybrane narzędzia coachingowe przydatne w coachingu wewnątrz organizacji
- zastosować w praktyce model GROW oraz inne narzędzia diagnozujące
- zastosować w praktyce wiedzę oraz narzędzia do pracy z przekonaniami i nastawieniem podwładnego
- przeprowadzić poprawnie rozmowę coachingową z pracownikiem
Uczestnicy po szkoleniu rozumieją na czym polega motywowanie w ujęciu coachingowym a także wiedzą na jakich poziomach funkcjonują podwładni i co z tego wynika w związku z ich motywacją, zaangażowaniem, samodzielnością, inicjatywą, kreatywnością.
Szkolenie coaching w zarządzaniu jest zaplanowana dla menagerów chcących doskonalić umiejętności zarządzania ludźmi. Trening jest skierowany do osób, które mają już doświadczenie w kierowaniu ludźmi, znają podstawowe reguły zarządzania takie jak: wyznaczanie celu, precyzyjne mówienie, delegowanie zadań, typy pracowników, motywowanie, kontrola.
Program szkolenia
1. Istota zarządzania coachingowego
- Czym jest coaching?
- Jak wygląda zarządzanie coachingowe na tle innych modeli zarządzania?
- Na czym polega stosowanie coachingu w zarządzaniu?
- Czym się różni rola coacha wewnątrz organizacji od roli coacha zewnętrznego?
- W jaki sposób łączyć rolę menagera z rolą coacha?
- Korzyści i koszty zarządzania coachingowego
2. Cel jako kluczowy element w coachingowym stylu zarządzania
- Poprawne (i niepoprawne) określanie celu w zarządzaniu coachingowym i konsekwencje, które z tego wynikają
- Ustalanie wskaźników zmiany
- Ćwiczenia z kamerą polegające na ćwiczeniu rozmów z pracownikami w oparciu o przekształcanie celu na zadania i oczekiwania wobec pracownika
- Zakres odpowiedzialności za realizację celu (u osoby zarządzającej i u pracownika)
- Sposób komunikowania jasno określający zakres odpowiedzialności za zadania – ćwiczenia
- Ćwiczenia w sprawnym przechodzeniu od problemu, przez cel i komunikację do zadań i ich realizacji
3. Podstawy funkcjonowania pracownika w ujęciu coachingowym – praca z najczęstszymi problemami pojawiającymi się w pracy osoby zarządzającej (wybrane tematy dotyczące pracy Uczestników)
- Skąd się bierze motywacja do pracy?
- Czemu pracownikom brakuje motywacji?
- Co może a czego nie może zrobić menager w tym zakresie?
- Jak sobie radzić z symptomami wypalenia zawodowego/zmęczenia – jak je rozpoznawać, rozumieć, unikać, pracować z nimi
- Kłopoty z konsekwencją/ wytrwałością przy realizacji zadań
- Jak radzić sobie ze stresem – własnym i pracowników
- Jak unikać nadmiarowej złości
- Unikanie mechanizmu obwiniania/ poczucia krzywdy
- Czemu tak trudno jest z zrealizować wyznaczony cel
- Czym jest świadome życie i dlaczego ludzie go unikają
- Jak sobie radzić z: narzekaniem, pracoholizmem, poczuciem sensu/bezsensu pracy/życia, niską asertywnością w pracy (i nie tylko) Pracowników?
- Czemu zmiana jest taka trudna i jakie są warunki jej powstania?
4. Ćwiczenia oparte na rozwiązywaniu rzeczywistych case study z wykorzystaniem narzędzi coachingowych
Piramida R. Diltsa jako podstawa pracy narzędziami w coachingu holistycznym
Praca nad celem:
- cel a efekt
- siatka celów
- wyznaczanie celów krótko, średnio i długoterminowych
Narzędzia diagnozujące:
- Koła: życia, wartości, biznesu, priorytetów
- Model GROW
- Model: Wizja - Strategia - Determinacja
- Tabela potrzeb
Oprogramowanie Klienta:
- Przekonania,
- Obawy
Narzędzia służące do uruchomienia działania
- Pytania sondujące, pytania rozkruszające, pytania o emocje, pytania o stan pożądany
- Pytania: adekwatne pytania,
5. Rozmowy z pracownikami
Ćwiczenia sesji coachingowych lub ich fragmentów (praca z kamerą) głównie skierowane na udzielanie poprawnego feedbacku coachowanej osobie oraz zamykania wątków w procesie coachingu wewnątrz organizacji.
6. Formalności w zarządzaniu coachingowym
- Zawieranie kontraktu (czy i kiedy)
- Jak prowadzić zapisy sesji (i kiedy)
- Jak robić raport z coachingu w sposób etyczny w oparciu o wskaźniki zmiany
7. Zaplecze coacha
- komunikacja wewnętrzna
- motywacja do roli coacha
- praca z wewnętrznym krytykiem
Szkolenie coaching w zarządzaniu ma charakter elastyczny. W zależności od zaawansowania Uczestników oraz ich potrzeb niektóre narzędzia mogą zostać rozszerzone a inne pominięte lub zmodyfikowane.
Czas trwania
2 dni, 9:15-15:15
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
90-430 Łódź
Piotrkowska 125
woj. łódzkie
90-430 Łódź
Piotrkowska 125
woj. łódzkie
90-430 Łódź
Piotrkowska 125
woj. łódzkie
90-430 Łódź
Piotrkowska 125
woj. łódzkie
90-430 Łódź
Piotrkowska 125
woj. łódzkie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Jeśli strony nie ustalą inaczej opłata za szkolenie powinna być wniesiona przed rozpoczęciem szkolenia na podstawie faktury proforma dostarczonej mailowo.
W przypadku rezygnacji z udziału w zajęciach w terminie późniejszym niż 7 dni robocze przed jego rozpoczęciem zobowiązuję się do uiszczenia 50% wartości szkolenia.
- Nazwa firmy: KM Studio
- Ulica i nr: Piotrkowska 125
- Kod pocztowy: 90-430
- Miejscowość: Łódź
- Numer NIP: 7721563286