Compliance MBA

O szkoleniu

Szanowni Państwo, 

Dziennik Rzeczpospolita oraz Praktycy Compliance Stowarzyszenie zapraszają do udziału w projekcie edukacyjnym COMPLIANCE MBA.

Zapewnienie zgodności w przedsiębiorstwie w sytuacji ryzyka prawnego, regulacyjnego, wizerunkowego czy środowiskowego to codzienność każdej firmy.  We współczesnych realiach lawinowo wzrastającej ilości i szczegółowości regulacji prawnych nie jest łatwo zidentyfikować przepisy prawa wytyczne organów nadzoru i inne normy wiążące się z działalnością firmy. Konsekwencje prawne w przypadku ich nieprzestrzegania mogą mieć bardzo niekorzystny wpływ na jej działalność. Sprawdź, czy wprowadzone unormowania prawne, zasady i rozwiązania wewnętrzne pozwolą zredukować do minimum ryzyko wystąpienia w firmie wszelkich nieprawidłowości.

Program Compliance MBA pozwoli rozwinąć Twoją wiedzę i umiejętności w zakresie:

  • zarządzania ryzykiem zdarzeń,
  • identyfikacji przeszkód na drodze do sukcesu w biznesie,
  • wdrożenia strategii zarządzania ryzykiem,
  • poznania  standardów i narzędzi umożliwiających stworzenie polityki zarządzania ryzykiem w organizacji,
  • oceny bieżącego stanu zarządzania, ryzyka i zgodności w firmie oraz zastosowania odpowiedniej umiejętności do planowania i monitorowania niezbędnych zmian,
  • kompetencji menedżerskich, które skutecznie przyczynią się do kierowania strategicznym kierunkiem organizacji.

Program edukacyjny Compliance MBA to wielowymiarowa formuła wydarzenia:

  • program został stworzony według najwyższych standardów edukacyjnych. To innowacyjny i kompleksowy program edukacyjny, 
  • 8 dni szkoleniowych, 48 godzin zajęć,
  • wiedza i praktyka od kluczowych ekspertów w temacie Compliance,
  • konsultacje i dyskusje z Prelegentami,
  • najnowsze trendy i wyzwania,
  • case studies,
  • ćwiczenia i warsztaty,
  • inspiracje i dyskusje,
  • wymiana doświadczeń.


Moduły projektu Compliance MBA
1 dzień 16.04.2024 r. Etyka Oficera Compliance
2 dzień 23.04.2024 r. Systemy zarządzania zgodnością
3 dzień 07.05.2024 r. Normy ISO 27001 i 22301
4 dzień 14.05.2024 r. Criminal Compliance
5 dzień 21.05.2024 r Whisteblowing i analiza inormacji
6 dzień 28.05.2024 r. Wewnętrzne postępowania wyjaśniające
7 dzień 11.06.2024 r. ISO 27301 i antykorupcja
8 dzień 18.06.2024 r. Wywiad i kontrwywiad gospodarczy / komunikacja Compliance i zarządzanie ryzykiem 

Kto powinien wziąć udział?

Do udziału w programie zapraszamy:

  • Szefów i pracowników Compliance 
  • Menadżerów i specjalistów ds. zgodności
  • Specjalistów ds. AML
  • Prawników
  • Audytorów
  • Kontrolerów wewnętrznych
  • Doradców podatkowych
  • Biegłych rewidentów

Program szkolenia

DZIEŃ I

Wtorek
16 kwietnia 2024

09:15

Czas na logowanie

09:25

Oficjalne rozpoczęcie. Powitanie uczestników i prelegentów. Informacje techniczne dot. korzystania z platformy.

Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"

09:30

Justyna Walas-Ryba, Compliance Officer, konsultant, szkoleniowiec, wdrożeniowiec, COMPLIANCE COMPASS

  • Podstawy budowania systemu compliance
  • Podstawowe zasady zapewnienia zgodności
  • Adekwatny i skuteczny system compliance
  • Proporcjonalność systemu compliance
  • Znaczenie Polityki zgodności
  • Procedury, instrukcje, metodyki
  • Znaczenie Kodeksu Etyki i Kodeksów etycznych dla stron 3
  • Rola Oficera Compliance - w kontekście instytucji finansowych i organizacji spoza rynku regulowanego
  • 3 linie obrony a rola Compliance oficera 
  • Niezbędne kwalifikacje, doświadczenie i umiejętności oraz rękojmia należytego wykonywania obowiązków
  • Zapewnienie zgodności a rola Compliance Oficera
  • Budowanie mechanizmów kontroli ryzyka braku zgodności
  • Szkolenia
  • Budowanie świadomości i kultury compliance 
  • Komunikacja na wszystkich poziomach struktury organizacyjnej   

11:30

Przerwa

11:45

Justyna Walas-Ryba, Compliance Officer, konsultant, szkoleniowiec, wdrożeniowiec, COMPLIANCE COMPASS

  • Odpowiedzialność, miejsce w strukturze, niezależność Oficera Compliance
  • Usytuowanie komórki compliance w strukturze organizacyjnej
  • Status Compliance oficera w organizacji
  • Cel, zakres i szczegółowe zasady działania komórki compliance
  • Niezależność funkcji compliance i jej wpływ na zarządzanie ryzykiem zgodności 

 

  • Zadania (wdrożenia i cykliczność)
  • Zakres obowiązków
  • Zasoby niezbędne do realizacji zadań
  • Identyfikacja, ocena, kontrola i monitorowanie ryzyka braku zgodności
  • Wdrożenie procedury a wdrożenie procesu  
  • Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi
  • Rekomendacje i monitorowanie ich wdrożenia
  • Raportowanie 

13:45

Przerwa

14:00

Justyna Walas-Ryba, Compliance Officer, konsultant, szkoleniowiec, wdrożeniowiec, COMPLIANCE COMPASS

  • Narzędzia pomocne w pracy
  • Kanały zgłaszania naruszeń (whistleblowing)
  • Weryfikacja partnerów biznesowych
  • KYC
  • Narzędzia typu GRC 
  • Ewaluacja i doskonalenie 
  • Cykl Deminga
  • Mapa ryzyk compliance i jej znaczenie dla rozwoju funkcji compliance
  • Metody pomiaru efektywności
  • Reakcja na przypadki braku zgodności  

15:30

Zakończenie

DZIEŃ II

Wtorek
23 kwietnia 2024

09:15

Czas na logowanie

09:25

Powitanie uczestników i prelegentów. Informacje organizacyjne.

Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"

09:30

Paweł Bronisław Ludwiczak, radca prawny, Kancelaria Radcy Prawnego

  • Wdrażania systemów Compliance
  • Etapy wdrożenia systemu Compliance
  • Warunki udanego wdrożenia systemu Compliance
  • Jak nie wdrażać systemu Compliance
  • Korzyści związane z wdrożeniem systemu Compliance
  • Cykl Deminga - wdrożenie Systemem Compliance to dopiero początek
  • Zarządzanie systemami Compliance
  • Zarządzanie ryzykiem i trzy linie obrony
  • Rola Kierownictwa
  • Oficer Compliance – umiejscowienie, zadania i rola
  • Komunikacja w Compliance
  • Kultura Compliance
  • Zasada Compliance by design i zasada Compliance by default

11:30

Przerwa

11:45

Paweł Bronisław Ludwiczak, radca prawny, Kancelaria Radcy Prawnego

  • System Compliance a Etyka, CSR, ESG, Ochrona Danych Osobowych i Cyberbezpieczeństwo
  • System etyczny w organizacji
  • Co to są systemy etyczne?
  • Wdrażanie systemów etycznych
  • Systemy Etyczne a system zarządzania Zgodnością (Compliance) – razem czy osobno?
  • CSR
  • Co oznacza CSR?
  •  Systemy CSR w organizacji a system zarządzania Zgodnością
  • ESG a system zarządzania Zgodnością
  • Co oznacza ESG?
  • Wdrażanie ESG w organizacji – kto powinien za to odpowiadać?
  • ESG vs Compliance
  • Ochrona Danych Osobowych i Cyberbezpieczeństwo vs Compliance

13:45

Przerwa

14:00

Paweł Bronisław Ludwiczak, radca prawny, Kancelaria Radcy Prawnego

  • Regulacje prawne dotyczące Compliance
  • ustawa o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary
    i projekt jej nowelizacji
  • odpowiedzialność za wdrożenie i utrzymanie systemu Compliance w świetle
    nowelizacji kodeksu spółek handlowych
  • odpowiedzialność za wdrożenie i utrzymanie systemu Compliance w świetle przepisów Kodeksu karnego
  • Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW 2021
  • Przepisy dotyczące kontroli zarządczej w jednostkach sektora publicznego, czyli Compliance w sektorze publicznym
  • Wpływ przepisów o Sygnalistach na systemy Compliance

15:30

Zakończenie

DZIEŃ III

Wtorek
7 maja 2024

09:15

Czas na logowanie

09:25

Powitanie uczestników i prelegentów. Informacje organizacyjne.

Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"

09:30

Grzegorz Pająk, Konsultant, specjalista ds. bezpieczeństwa

Informacje o standardzie ISO 27001

  • Czego dotyczy norma ISO 27001
  • Podstawy analizy ryzyka wg normy ISO 31000
  • Podstawowe etapy wdrożenia ISO 27001
  • Analiza kontekstu organizacji
  • Ustalenie zakresu wdrożenia Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (SZBI)
  • Inwentaryzacja zasobów informacyjnych
  • Analiza ryzyka (wykorzystanie normy ISO 31000 oraz 27005)
  • Wdrożenie zabezpieczeń, informacja o normie ISO 27002
  • Rola najwyższego kierownictwa we wdrożeniu i utrzymaniu SZBI
  • Dokumentacja SZBI, pomiar i kontrola SZBI, ciągłe doskonalenie SZBI

11:30

Przerwa

11:45

Grzegorz Pająk, Konsultant, specjalista ds. bezpieczeństwa

Informacje o standardzie ISO 22301

  • Czego dotyczy norma ISO 22301
  • Procesy w organizacji – wskazanie procesów kluczowych
  • Podstawowe etapy wdrożenia ISO 22301
  • Analiza kontekstu organizacji
  • Ustalenie zakresu wdrożenia Business Continuity Management (BCM)
  • Identyfikacja wymagań stron zainteresowanych
  • Znaliza ryzyka działalności organizacji w kontekście zapewnienia ciągłości działania
  • Analiza Businee Impact Analyse (BIA)
  • Przygotowanie planów BCP (Business Continuity Plan) i DRP (Disaster Recovery Plan)
  • Znaczenie komunikacji w sytuacji kryzysowej
  • Rola najwyższego kierownictwa we wdrożeniu i utrzymaniu BCM
  • Dokumentacja BCM, pomiar i kontrola BCM, ciągłe doskonalenie BCM

13:45

Przerwa

14:00

Grzegorz Pająk, Konsultant, specjalista ds. bezpieczeństwa

Regulacje, które dotyczą dużej części polskich przedsiębiorców, a których funkcjonowanie opiera się w dużej mierze na standardach ISO 27001, 22301 i innych framework-ach

  • Krótkie omówienie regulacji NIST2, CER, DORA, DSA, UKSC
  • W jakim zakresie i kogo dotyczy dana regulacja
  • Podstawowe założenia dla funkcjonowania danej regulacji
  • Główne obowiązki dla organizacji, która podlega danej regulacji
  • Wskazanie innych standardów i framework-ów związanych z bezpieczeństwem informacji (np. NIST, COBIT, CIS Controls, itp.)

15:30

Zakończenie

DZIEŃ IV

Wtorek
14 maja 2024

09:15

Czas na logowanie

09:25

Powitanie uczestników i prelegentów. Informacje organizacyjne.

Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"

09:30

Paweł Sawicki, Partner w praktyce postępowań karnych gospodarczych kancelarii Bird & Bird

  • Spółka w relacjach z organami ścigania – czego organy ścigania mogą żądać i jak na to reagować
  • Uprawnienia organów ścigania w relacji ze spółką
  • Rodzaje wezwań z organów ścigania – treść, forma i podstawy prawne
  • Obowiązki podmiotu wezwanego
  • Ryzyka związane z brakiem odpowiedzi na wezwanie lub niewłaściwą odpowiedzią
  • Przeszukanie w spółce, zatrzymanie, przesłuchanie świadka
  • Podstawy prawne przeszukania
  • Przebieg przeszukania
  • Prawa i obowiązki osób biorących udział w przeszukaniu
  • Zasady zachowania podczas przeszukania
  • Prawa i obowiązki osoby zatrzymanej
  • Zatrzymanie w praktyce – przebieg zatrzymania
  • Zasady zachowania podczas zatrzymania
  • Prawa i obowiązki świadka w postępowaniu karnym
  • Przebieg przesłuchania świadka w postępowaniu karnym
  • Zasady zachowania podczas przesłuchania

11:30

Przerwa

11:45

Paweł Sawicki, Partner w praktyce postępowań karnych gospodarczych kancelarii Bird & Bird

  • Spółka jako pokrzywdzony w postępowaniu karnym
  • Prawa i obowiązki pokrzywdzonego w postępowaniu karnym
  • Konstrukcja zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa
  • Czy spółka ma obowiązek złożenia zawiadomieni
  • Ryzyka odpowiedzialności Oficera Compliance
  • Zasady ponoszenia odpowiedzialności karnej
  • Ryzyka związane z pełnieniem funkcji Oficera Compliance
  • Minimalizacja ryzyk odpowiedzialności karnej

13:45

Przerwa

14:00

Paweł Sawicki, Partner w praktyce postępowań karnych gospodarczych kancelarii Bird & Bird

  • Polisa D&O w praktyce
  • Czym jest polisa D&O
  • Kto powinien być objęty polisą D&O
  • Na co zwrócić uwagę przy zawieraniu polisy D&O

15:30

Zakończenie

DZIEŃ V

Wtorek
21 maja 2024

09:15

Czas na logowanie

09:25

Powitanie uczestników i prelegentów. Informacje organizacyjne.

Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"

09:30

Rafał Hryniewicz, prezes zarządu E-nform Sp. z o.o., wiceprezes zarządu Stowarzyszenia Praktyków Compliance

Wdrażanie i utrzymanie systemów zgłaszania naruszeń - praktyczne aspekty

  • Zgłaszanie naruszeń - otoczenie prawne organizacji
  • Czym jest system zgłaszania naruszeń (system whistleblowingowy) i jakaą rolę w organizacji pełnią sygnaliści?
  • Skuteczność systemu whistleblowingowego w kontekście  innych mechanizmów detekcji naruszeń

11:30

Przerwa

11:45

Rafał Hryniewicz, prezes zarządu E-nform Sp. z o.o., wiceprezes zarządu Stowarzyszenia Praktyków Compliance

Wdrażanie i utrzymanie systemów zgłaszania naruszeń - praktyczne aspekty

  • System whistleblowingowy – zagrożenia i szanse dla organizacji
  • Filary skutecznego systemu zgłaszania naruszeń

13:45

Przerwa

14:00

Rafał Hryniewicz, prezes zarządu E-nform Sp. z o.o., wiceprezes zarządu Stowarzyszenia Praktyków Compliance

Wdrażanie i utrzymanie systemów zgłaszania naruszeń - praktyczne aspekty

  • Praktyczne aspekty wdrażania i obsługi w organizacji systemu whistleblowingowego, w tym m.in.:
  • plusy i minusy poszczególnych kanałów zgłaszania naruszeń - na co zwrócić uwagę
  • rola komunikacji i edukacji w budowaniu i utrzymaniu  skutecznego systemu
  • elementy skutecznej procedury zgłaszania naruszeń
  • praktyczne aspekty zarządzania informacją w systemach whistleblowingowych (bezpieczeństwo i efektywność przetwarzania danych)
  • e)) najczęstsze grzechy systemów whistleblowingowych - co i dlaczego nie działa?

15:30

Zakończenie

DZIEŃ VI

Wtorek
28 maja 2024

09:15

Czas na logowanie

09:25

Powitanie uczestników i prelegentów. Informacje organizacyjne.

Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"

09:30

Partner w praktyce postępowań karnych gospodarczych kancelarii Bird & Bird

Paweł Sawicki, Partner w praktyce postępowań karnych gospodarczych kancelarii Bird & Bird , Katarzyna Wróblewicz, prezeska Polskiego Instytutu Etyki. Pełnomocniczka Zarządu Pracodawców Pomorza ds. etyki. Coach/mentor kryzysowy. Mediator sądowy. Członkini Stowarzyszenia Absolwentów MBA oraz Praktycy Compliance Stowarzyszenie. Stowarzyszenie.

  • Podstawy prawne wewnętrznego postępowania wyjaśniającego
  • Przepisy ustawowe regulujące wewnętrzne postępowania wyjaśniające
  • Polityki i procedury wewnętrzne jako podstawa prowadzenia wewnętrznego postępowania wyjaśniającego
  • Metodyka prowadzenia postępowania wyjaśniającego
  • Plan postępowania
  • Źródła dowodowe w postępowaniu wyjaśniającym
  • Zasady prowadzenia postępowania dowodowego
  • Rozmowy ze świadkami
  • Zabezpieczanie dowodów

11:30

Przerwa

11:45

Paweł Sawicki, Partner w praktyce postępowań karnych gospodarczych kancelarii Bird & Bird , Katarzyna Wróblewicz, prezeska Polskiego Instytutu Etyki. Pełnomocniczka Zarządu Pracodawców Pomorza ds. etyki. Coach/mentor kryzysowy. Mediator sądowy. Członkini Stowarzyszenia Absolwentów MBA oraz Praktycy Compliance Stowarzyszenie. Stowarzyszenie.

  • Raportowanie
  • Forma raportu z wewnętrznego postępowania wyjaśniającego
  • Zakres raportu z wewnętrznego postępowania wyjaśniającego
  • Praktyczne wskazówki co do treści raportu z wewnętrznego postępowania wyjaśniającego

13:45

Przerwa

14:00

Paweł Sawicki, Partner w praktyce postępowań karnych gospodarczych kancelarii Bird & Bird , Katarzyna Wróblewicz, prezeska Polskiego Instytutu Etyki. Pełnomocniczka Zarządu Pracodawców Pomorza ds. etyki. Coach/mentor kryzysowy. Mediator sądowy. Członkini Stowarzyszenia Absolwentów MBA oraz Praktycy Compliance Stowarzyszenie. Stowarzyszenie.

  • Postępowanie wyjaśniające w praktyce – na przykładzie postępowań wyjaśniających w sprawach mobbingowych i naruszeń praw pracowniczych
  • Postępowanie wyjaśniające krok po kroku – od zgłoszenia do raportu
  • Praktyczne problemy przy prowadzeniu postępowań wyjaśniających w sprawach mobbingowych i naruszeń praw pracowniczych

15:30

Zakończenie

DZIEŃ VII

Wtorek
11 czerwca 2024

09:15

Czas na logowanie

09:25

Powitanie uczestników i prelegentów. Informacje organizacyjne.

Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"

09:30

ISO 37301 i antykorupcja

Maciej Wnuk, niezależny ekspert

  • Compliance a odpowiedzialność korporacyjna. Przepisy polskie i zagraniczne, którym mogą podlegać polskie spółki.
  • Compliance a kontrola zarządcza w sektorze publicznym.
  • Podejście systemowe vs. „staramy się”. Zapobieganie problemom. Konsekwencje braku zgodności dla osób fizycznych i dla organizacji.
  • Kluczowe wymagania i wytyczne ISO 37301 oraz dobre i złe praktyki wdrażania, z wykorzystaniem praktycznych doświadczeń trenera:
  • Cel wdrożenia – czego możemy się spodziewać po rzetelnym wdrożeniu systemu.

11:30

Przerwa

11:45

ISO 37301 i antykorupcja

Maciej Wnuk, niezależny ekspert

  • Integrowanie z innymi systemami zarządzania,
  • Cykl Deminga w zarządzaniu zgodnością,
  • Kluczowe definicje – istotne dla zrozumienia wymagań, pojęcie zgodności i niezgodności,
  • kontekst organizacji i oczekiwania interesariuszy – czyli tworzymy system dostosowany do problemów naszej organizacji,
  • Zarządzanie ryzykiem niezgodności krok po kroku,
  • Kultura compliance – czyli nie wszystko jest w procedurach,
  • Określenie zakresu systemu.

13:45

Przerwa

14:00

ISO 37301 i antykorupcja

Maciej Wnuk, niezależny ekspert

  • Przywództwo i zaangażowanie najwyższej i średniej kadry kierowniczej jako warunek sukcesu,
  • Role w systemie, rola i uprawnienia oficera compliance,
  • Planowanie działań,
  • Niezbędne zasoby i kompetencje personelu,
  • Praca nad świadomością, szkolenia i komunikacja
  • Działania operacyjne, systemy zgłoszeniowe i ochrona sygnalistów,
  • Ocena efektywności, audyt wewnętrzny, przeglądy zarządzania
  • Stałe doskonalenie systemu.

15:30

Zakończenie

DZIEŃ VIII

Niedziela
16 czerwca 2024

09:15

Czas na logowanie

09:25

Powitanie uczestników i prelegentów. Informacje organizacyjne.

Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"

09:30

Wywiad i kontrwywiad gospodarczy

Maciej Zygmunt, Członek założyciel Stowarzyszenia Praktycy Compliance, właściciel Agencji Bezpieczeństwa i Detektywistyki Maciej Zygmunt

  • Wywiad i kontrwywiad w systemie Compliance, ich związek w zarządzaniu organizacją
  • Zagrożenia dla organizacji i jak wywiad i kontrwywiad mogą przed nimi chronić
  • Profesjonalny dostęp do informacji potrzebnych w zarządzaniu organizacją

11:00

Przerwa

11:15

Wywiad i kontrwywiad gospodarczy

Maciej Zygmunt, Członek założyciel Stowarzyszenia Praktycy Compliance, właściciel Agencji Bezpieczeństwa i Detektywistyki Maciej Zygmunt

  • Ochrona sygnalistów a korzystanie z profesjonalnych działań kontrwywiadowczych

12:45

Przerwa

13:00

Komunikacja compliance i zarządzenie ryzykiem

Maciej Wnuk, niezależny ekspert

  • Cele i plany komunikacji w zakresie compliance.
  • Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna.

14:15

Przerwa

14:30

Komunikacja compliance i zarządzenie ryzykiem

Maciej Wnuk, niezależny ekspert

  • Komunikacja pisemna, werbalna i niewerbalna, dobre praktyki.
  • Ocena ryzyka i reakcja na ryzyko – omówienie i dyskusja nad pracami domowymi.

15:30

Zakończenie

Czas trwania

9.15-15.30

Prelegenci

Paweł Sawicki

Partner w praktyce postępowań karnych gospodarczych kancelarii Bird & Bird

Paweł świadczy kompleksowe usługi w obszarze prawa karnego dla biznesu. Specjalizuje się w prawie karnym, w tym głównie karnym gospodarczym, postępowaniach spornych i compliance. Posiada wieloletnie doświadczenie w reprezentacji klientów w postępowaniach sądowych, obejmujące skomplikowane sprawy o wielowątkowym charakterze. Występuje jako obrońca w procesach karnych, reprezentuje także pokrzywdzonych, głównie podmioty będące ofiarami nadużyć. Wspiera podmioty z sektora prywatnego jak i publicznego oraz międzynarodowe korporacje w wewnętrznych postępowaniach wyjaśniających dotyczących wszelkiego rodzaju nadużyć, takich jak działanie na szkodę spółki, przekroczenie uprawnień, pranie pieniędzy, korupcja oraz wyprowadzanie majątku. Posiada bogate doświadczenie w doradztwie w sprawach compliance. Przeprowadza audyty wewnętrznych procedur i polityk oraz analizy ryzyk regulacyjnych. Opracowuje i wdraża procedury wewnętrzne a także doradza w kwestiach przeciwdziałania nadużyciom oraz w obszarze cyberbezpieczeństwa. Wdraża systemy do zgłoszeń wewnętrznych i wspiera klientów w projektowaniu najlepszych rozwiązań związanych z ochroną sygnalistów. Jest autorem licznych publikacji prasowych, prelegentem na konferencjach i szkoleniach oraz prowadzącym zajęcia na studiach podyplomowych i szkoleniach specjalistycznych o tematyce compliance. Jest współzałożycielem i Prezesem Stowarzyszenia Praktyków Compliace. Posiada certyfikaty: Approved Compliance Expert, Approved AML Compliance Officer, Approved Whistleblowing Officer (AWBO) oraz Approved E/S/G Officer. Przed dołączeniem do Bird & Bird, doświadczenie zawodowe zdobywał w renomowanych polskich kancelariach prawnych. Przez ostatnie 4 lata kierował praktyką prawa karnego i compliance.

 

Justyna Walas-Ryba

Compliance Officer, konsultant, szkoleniowiec, wdrożeniowiec, COMPLIANCE COMPASS

Z wykształcenia jestem prawnikiem z doświadczeniem na sali sądowej, ukończyłam aplikację sądową i wykonywałam zawód adwokata. Od wielu lat jestem nieprzerwanie związana z obszarem compliance, zarówno jako aktywny Compliance Officer, a także jako konsultant zewnętrzny wdrażający systemy compliance zarówno w instytucjach finansowych, jak i w dużych podmiotach rynku pozafinansowego i spółkach giełdowych. Moje doświadczenie zawodowe zostało poparte dedykowanymi certyfikatami: CCO1 (Certyfikowany Compliance Officer poziom 1), CCO2 (Certyfikowany Compliance Officer poziom 2), Approved Compliance Officer i Approved Compliance Expert (Instytut Compliance).
Działam zgodnie z zasadą proporcjonalności, budowania systemu w ramach istniejących procesów, dostosowania do realiów, branży, ludzi, spojrzenia na wymogi i przepisy. Doświadczenie pokazało jak ważna w compliance jest umiejętność posługiwania się językiem korzyści, sprawiania, aby ludzie sami poczuli, że zgodność to ich wewnętrzna potrzeba.
Łączę doświadczenie zawodowe z pasją przekazywania wiedzy. Jestem Certyfikowanym Trenerem Biznesu. Szkolę według Modelu SET Safety (bezpieczne warunki), Experience (twórcze doświadczanie), Training (wdrażanie w praktyce). Dzięki odpowiednio zaplanowanym technikom pracy, stwarzam okazję, aby uczestnicy uzmysłowili sobie, że warto się zmieniać i jak duże może to przynieść efekty. Sala szkoleniowa staje się miejscem do bezpiecznego eksperymentowania.

 

Rafał Hryniewicz

prezes zarządu E-nform Sp. z o.o., wiceprezes zarządu Stowarzyszenia Praktyków Compliance

Ekspert i trener w obszarze whistleblowingu, przeciwdziałania korupcji i konfliktowi interesów oraz analizy śledczej. Certyfikowany analityk kryminalny, kontroler wewnętrzny, audytor wewnętrzny w zakresie normy ISO 27001.
Współautor książki "Sygnaliści w organizacji. Jak skutecznie wdrożyć system sygnalizowania nieprawidłowości" (2019) oraz autor wielu publikacji w tym zakresie. Współautor raportu z badań „Systemy dla sygnalistów w gminach w Polsce” (2021) prezentującego wyniki badań naukowych przeprowadzonych wspólnie z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu.
Prelegent na wielu konferencjach i wydarzeniach poświęconych tematyce compliance, kontroli i audytu. Wykładowca na kilku kierunkach studiów podyplomowych (m.in. na Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu) z zakresu whistleblowingu, przeciwdziałania korupcji i konfliktowi interesów oraz analizy informacji. Współtwórca pierwszych w Polsce studiów podyplomowych (UE w Poznaniu) dedykowanych problematyce sygnalistów - „Menedżer systemu zgłaszania nieprawidłowości i ochrony sygnalistów (whistleblowing)”.
Wieloletni menedżer zarówno w podmiotach sektora publicznego jak i prywatnego.
Od 2017 roku prezes zarządu E-nform Sp. z o.o. - firmy informatyczno-doradczej działającej w obszarze compliance, która jest producentem nowoczesnej platformy whistleblowingowej.
W latach 2018 - 2021 dyrektor operacyjny w Centrum Bezpieczeństwa Informatycznego, gdzie także pełnił funkcję pełnomocnika certyfikowanego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji i Ciągłości Działania.
W latach 2016-2018 w PCBC S.A. (polska jednostka certyfikująca) zbudował i kierował pionem kontroli wewnętrznej, a następnie pionem bezpieczeństwa wewnętrznego.
Wcześniej, przez prawie 20 lat służył w Policji oraz służbach specjalnych. Jako oficer pionu kryminalnego Policji (m.in. naczelnik wydziału kryminalnego) przez lata zajmował się zwalczaniem różnego rodzaju przestępstw, w tym gospodarczych i korupcyjnych. W CBA zbudował profesjonalny wydział analityczny (analiza strategiczna i kryminalna), którym zarządzał przez kilka lat jako naczelnik wydziału. W 2012 roku - jako ekspert w ramach projektu unijnego - doradzał jednej z mołdawskich służb specjalnych w zakresie budowy efektywnego pionu analitycznego. W 2013 zainicjował, a następnie do 2015 r. koordynował współpracę komórek analitycznych czterech polskich służb specjalnych, m.in. w obszarze szkoleń analitycznych.

 

Katarzyna Wróblewicz

prezeska Polskiego Instytutu Etyki. Pełnomocniczka Zarządu Pracodawców Pomorza ds. etyki. Coach/mentor kryzysowy. Mediator sądowy. Członkini Stowarzyszenia Absolwentów MBA oraz Praktycy Compliance Stowarzyszenie. Stowarzyszenie.

Wieloletnia pełnomocniczka ds. etyki i szefowa obszaru CSR w korporacji z branży energetycznej. Obecnie doradza podmiotom publicznym i prywatnym w zakresie przeciwdziałania mobbingowi, dyskryminacji, naruszeniom godności w miejscu pracy, pełni funkcje niezależnego rzecznika ds. etyki. Wspiera osoby doświadczające mobbingu. Audytuje organizacje pod kątem dojrzałości etycznej, ESG, projektuje
i wdraża procedury, zawiaduje programami etycznymi, systemami powiadamiania
o nieprawidłowościach i ochrony sygnalistów, przyjmuje zgłoszenia o naruszeniach, prowadzi postępowania wyjaśniające, rekomenduje działania naprawcze, szkoli pracowników.
Absolwentka studiów MBA w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów oraz licznych studiów podyplomowych m.in. w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie czy Politechnice Gdańskiej.

 

Maciej Zygmunt

Członek założyciel Stowarzyszenia Praktycy Compliance, właściciel Agencji Bezpieczeństwa i Detektywistyki Maciej Zygmunt

Były Naczelnik Wydziału w poznańskim Zarządzie CBŚ, detektyw, doradca biznesowy, wykładowca akademicki m.in. z przedmiotów związanych z wywiadem i kontrwywiadem gospodarczym, detektywistyką oraz terroryzmem na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu, Wyższej Szkole Bezpieczeństwa w Poznaniu oraz Akademii Nauk Stosowanych WSGE im. Alcide De Gasperi w Józefowie k. Warszawy.

 

Paweł Bronisław Ludwiczak

radca prawny, Kancelaria Radcy Prawnego

Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na Wydziale Prawa i Administracji. Ukończył podyplomowe studia Prawa Finansowego i Gospodarczego na Uniwersytecie Łódzkim i studium menedżerskie MiniMBA. Posiada m.in. certyfikat Approved Compliance Officer (ACO) oraz certyfikat Approved Compliance Expert (ACE).

Kierownik Działu Zarządzania Zgodnością, Rzecznik Etyki i IOD w jednej z 500 największych firm w Polsce. Współzałożyciel i Wiceprezes Stowarzyszenia Praktycy Compliance. Od kilku lat prowadzi równocześnie kancelarię radcy prawnego, specjalizując się w zagadnieniach związanych z obsługą prawną przedsiębiorców, prawem korporacyjnym, ochroną danych osobowych oraz Compliance.

Prelegent na różnych konferencjach i warsztatach

Autor kilkaset artykułów m.in. na temat ochrony danych osobowych i Compliance.

 

Maciej Wnuk

niezależny ekspert

Autor szeregu publikacji z zakresu compliance, ochrony sygnalistów i przeciwdziałania korupcji. Przygotował kurs „Compliance w MŚP” dla Akademii PARP.
Koordynował wdrażanie systemów antykorupcyjnych w MON i MSZ. Wcześniej problematyką antykorupcyjną zajmował się także jako radny i kontroler w warszawskim samorządzie oraz członek zarządu Transparency International Polska.
Obecnie szkoli i pomaga wdrażać systemy compliance, antykorupcyjne i kanały zgłoszeniowe w sektorze prywatnym i publicznym.

 

Grzegorz Pająk

Konsultant, specjalista ds. bezpieczeństwa

Od 2019 roku niezależny specjalista, prowadzę własną działalność gospodarczą. Podstawowe obszary tej działalności to zarządzanie bezpieczeństwem (ISMS, GDRP), weryfikacja i ustanawianie procesów ciągłości działania (BCM) oraz procesów zgodności (compliance).
Posiadam certyfikat audytora wiodącego ISO 27001 oraz kompetencje audytora wiodącego ISO 22301. Byłem również audytorem wewnętrznym dla systemu ISO 9001 oraz WSK.
Moje podstawowe doświadczenie zawodowe dotyczy obszaru bankowości oraz IT. Przepracowałem ponad 15 lat w sektorze bankowym, zarówno po stronie front office jak i back office. Zajmowałem się tam takimi zagadnieniami jak bezpośrednia obsługa klienta, zarządzanie regulacjami wewnętrznymi banku, analizą ryzyk, analizą procesów biznesowych, rozwojem narzędzi BPMN, bezpieczeństwem informacji i ciągłością biznesową.
W sektorze IT poruszałem się w kręgu odbiorców narzędzi przeznaczonych dla rynku finansowego. Zajmowałem się w tym czasie głównie koordynacją umów i prac wdrożeniowych oraz zbieraniem wymagań prawnych i biznesowych dla kolejnych wersji aplikacji finansowych.
Zrzeszenia:
Jestem członkiem ISSA Polska oraz Praktycy Compliance Stowarzyszenie. W ramach spotkań i prac w tych stowarzyszeniach mam możliwość dzielenia się swoją wiedzą i spotykania nowych, fantastycznych osobowości, i czerpania nowych trendów i wiadomości.

 

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Aby wziąć udział w wydarzeniu wystarczy komputer z głośnikiem i kamerą oraz dostęp do Internetu.

Rejestracja

Cena promocyjna
przy zgłoszeniu do 1 kwietnia
7 000
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
Cena standardowa
za osobę po okresie promocji
8 000
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Zgłoszenie udziału w usłudze edukacyjnej wymaga przesłania wypełnionego formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie www.konferencje.rp.pl. Zgłoszenie udziału dokonywane jest poprzez przesłanie wiadomości e-mail do Gremi Media SA (dalej „Organizator”) pod adres anna.szalaj@rp.pl (dalej „Zgłoszenie”). Zgłoszenie jest skuteczne pod warunkiem otrzymania od Organizatora potwierdzenia poprzez otrzymanie wiadomości e-mail z potwierdzeniem uczestnictwa w usłudze edukacyjnej. Osoba, która otrzymała potwierdzenia zgłoszenia nabywa status uczestnika (dalej „Uczestnik”).
  2. Potwierdzenie Zgłoszenia skutkuje zawarciem umowy o świadczenie usługi edukacyjnej i stanowi warunek dopuszczenia do usługi edukacyjnej oraz stanowi podstawę do obciążenia Uczestnika opłatą za usługę edukacyjną (dalej „Opłata”).

Wpłaty należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od daty otrzymania wezwania do dokonania płatności, nie później jednak niż w dniu rozpoczęcia świadczenia usługi edukacyjnej na rachunek Organizatora

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Rzeczpospolita Konferencje (Gremi Media SA)
  • Ulica i nr: Prosta 51
  • Kod pocztowy: 00-838
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5220103673

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

Rzeczpospolita Konferencje (Gremi Media SA)
00-838 Warszawa, Polska
Prosta 51
woj. mazowieckie
„Rzeczpospolita” organizuje rocznie kilkadziesiąt warsztatów i szkoleń poruszających najbardziej aktualne zagadnienia biznesowe i prawne. Naszym głównym założeniem jest użyteczność przekazywanej wiedzy: prezentujemy case studies, praktyc...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!