O szkoleniu
Zapewnienie zgodności w przedsiębiorstwie w sytuacji ryzyka prawnego, regulacyjnego, wizerunkowego czy środowiskowego to codzienność każdej firmy. We współczesnych realiach lawinowo wzrastającej ilości i szczegółowości regulacji prawnych nie jest łatwo zidentyfikować przepisy prawa wytyczne organów nadzoru i inne normy wiążące się z działalnością firmy. Konsekwencje prawne w przypadku ich nieprzestrzegania mogą mieć bardzo niekorzystny wpływ na jej działalność. Sprawdź, czy wprowadzone unormowania prawne, zasady i rozwiązania wewnętrzne pozwolą zredukować do minimum ryzyko wystąpienia w firmie wszelkich nieprawidłowości.
- nawiguj po megatrendach kształtujących dzisiejszy Compliance
- zwiększ swoją wiedzę
- rozwijaj swoje umiejętności
- zdobądź najlepsze praktyki
- pokonaj największe wyzwania
Przekażemy Państwu najnowsze narzędzia i innowacyjne metody pracy Complinace
Zaproszeni Prelegenci, a wśród nich Prof. Bartosz Makowski, Paweł Bronisław Ludwiczak, Paweł Roszkowski, Tomasz Urbaniak, Paweł Sawicki, Rafał Hryniewicz, Wojciech Kapica i wielu innych odpowiedzą m.in. na pytania:
- Jakie wyzwania stoją przed Compliance w 2023 roku?
- Jaki jest przepis na efektywny system Compliance?
- System zgłaszania nieprawidłowości – jakie są trudne i problemowe sytuacje, z którymi mierzą się firmy?
- Jak wdrożyć zintegrowany Governance, Compliance Management i Whistleblowing?
- Jaki będzie wpływ niemieckiej ustawy o dochowaniu należytej staranności w łańcuchu dostaw oraz planowanej Dyrektywy CSDDD (Corporate Sustainability Due Diligance Derective) na Compliance polskich firm?
- Czy innowacje w Compliance to przepustka do sukcesu?
- Jaka jest rola Compliance w transformacji technologicznej?
- Jak zarządać incydentami w dobie rosnącego ryzyka?
- Jaki jest związek Compliance z biznesowym wywiadem strategicznym?
- Jakie są przykłady dobrych i złych praktyk w prowadzeniu rozmów ze świadkami?
- Jak skutecznie analizować wiarygodność obecnych i przyszłych kontrahentów?
- Co może pójść nie tak w działaniach następczych w systemach whistleblowingwych?
- Nadzór czy zarządzanie ryzykiem ESG w Compliance?
- Jakie obowiązki w zakresie cyberbezpieczeństwa nakłada ustawa na Compliance?
- Jak się przygotować do wdrożenia Dyrektywy NIS2?
Na wydarzenie zapraszamy:
- Szefów i pracowników Compliance
- Menadżerów i specjalistów ds. zgodności
- Specjalistów ds. AML
- Prawników
- Audytorów
- Kontrolerów wewnętrznych
- Doradców podatkowych
- Biegłych rewidentów
Program szkolenia
DZIEŃ I
09:15
Czas na logowanie.
09:30
Oficjalne rozpoczęcie. Powitanie uczestników i prelegentów. Informacje techniczne dot. korzystania z platformy.
Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"
09:30
Największe wyzwania stojące przed Compliance w 2023 r.
Marek Patroński, Compliance officer w Stryker Polska, Dyrektor compliance ds. fuzji i przejęć w firmie Stryker
- Globalne wyzwania compliance w 2023
- 8 najważniejszych wyzwań dla compliance officera w 2023 roku w Polsce
- Czym się zająć w pierwszej kolejności? czyli o zarządzaniu ryzykiem compliance w firmie
- Sesja Q&A
10:15
Jak wdrażać, utrzymywać i oceniać system Compliance w organizacji
Paweł Bronisław Ludwiczak, radca prawny, Kancelaria Radcy Prawnego
- Historia paru wdrożeń Case study
- Przepis na utrzymanie efektywnego i skutecznego systemu Compliance
- Jak w praktyce oceniać system Compliance w organizacji - jak pozory mogą mylić"
11:00
Przerwa
11:15
System zgłaszania nieprawidłowości i postępowania wyjaśniające jako elementy systemu Compliance
Radosław Lewandowski, Dyrektor Biura Zarządzania Ryzykiem i Regulacji oraz Rzecznik Etyki Grupy Kapitałowej PKP Energetyka
- System zgłaszania nieprawidłowości i wyzwania z tym związane.
- Sygnaliści i postępowania wyjaśniające w organizacjach – korzyści dla organizacji czy kosztowna realizacja obowiązku prawnego?
- Jak budować zaufanie do wewnętrznych kanałów zgłaszania nieprawidłowości oraz pozytywne postrzeganie Sygnalistów?
- Jakie są trudne i problemowe sytuacje z którymi mierzą się organizacje?
- Etyczny i transparentny biznes, jak zapewnić jego realizację na wszystkich poziomach zarządzania?
12:00
Standaryzacja w obszarze Governance & Compliance
Prof. Dr Bartosz Makowicz, profesor na Wydziale Prawa Europejskiego Uniwersytetu Viadrina we Frankfurcie nad Odrą w Niemczech
- Specyfikacja standardów ISO z zakresu Governance i Compliance
- Wartość dodana stosowania standardów
- Zintegrowane wdrażanie Governance, Compliance Management i Whistleblowing
- Zalety i wady audytów I certyfikacji
12:45
Przerwa
13:00
Wpływ niemieckiej Ustawy o dochowaniu należytej staranności w łańcuchu dostaw (LkSG) oraz planowanej dyrektywy CSDDD na działalność polskich przedsiębiorstw. Perspektywa compliance: dostosowanie do nowej rzeczywistości.
Michał Jezierski, Dyrektor ds. Compliancem, Grupa Kęty
- Jak rozumieć należytą staranność z Lieferkettensorgfaltspflichtengesetz (LkSG) i czym są prawa człowieka w myśl tej regulacji,
- Jakie podmioty są obowiązane do stosowania ustawy i którzy kontrahenci mogą zwrócić się do nas z prośbą o pogłębienie współpracy z jej powodu,
- Sposób dostosowania Compliance Management System i Risk Management System do oczekiwań niemieckich kontrahentów,
- Zarządzanie ryzykiem jako coraz istotniejszy system ładu korporacyjnego i jego rola w świetle LkSG,
- Corporate Sustainability Due Diligence Directive (CSDDD) - główne założenia regulacji należytej staranności w łańcuchu dostaw na poziomie UE,
- Różnice i wspólne obszary pomiędzy LkSG a CSDDD.
13:45
Compliance we wprowadzaniu innowacji
Karolina Pilwińska-Duda, Compliance Director Poland, Czech Republic, Slovakia, Baltics & Ukraine, AbbVie
- Wyzwania stojące przed wprowadzającymi innowacje
- Innowacje a ryzyko
- Compliance jako przepustka do sukcesu
14:30
Przerwa
14:45
Compliance i Nowe Technologie – automatyzacja procesów Compliance
Paweł Roszkowski, Head of Compliance, Uniqa Polska
- Rozwój biznesu a nowe technologie,
- Nowe technologie i digitalizacja usług priorytetem działania rozwojowego organizacji,
- Zagadnienia wirtualizacji świata, sztucznej technologii, robotyki,
- Cloud computing – konieczna i użyteczna technologia teraźniejszości,
- Bezpieczeństwo IT jako priorytet tarczy ochronnej organizacji – cyberbezpieczeństwo,
- Regulacje a nowe technologie,
- Rola Compliance i wyzwania przed funkcją w transformacji technologicznej,
15:30
Przygotowanie do zarządzania kryzysowego jako nowy element sytemu Compliance. Praktyczne metody zarządzania incydentami w dobie rosnącego ryzyka
Krzysztof Busz, Compliance officer, Impel Business Solutions. , Michał Lorenc, Prezes Zarządu firmy Celius
- Nowe spojrzenie na compliance w aspekcie dynamicznej zmiany, wynikającej z istotnego wzrostu liczby zagrożeń kryzysowych na rynku
- Sytuacja kryzysowa jako czynnik ryzyka istotny dla Compliance
- Rola czynnika ludzkiego w systemie rozpoznawania i przeciwdziałania „nowym” rodzajom incydentów
- Profil lidera zarzadzania kryzysowego na rok 2023
- Automatyzacja procesów zarządzania kryzysowego, mobilne centra zarządzania kryzysowego
16:15
Zakończenie pierwszego dnia
DZIEŃ II
09:15
Czas na logowanie
09:30
Oficjalne rozpoczęcie. Powitanie uczestników i prelegentów. Informacje techniczne dot. korzystania z platformy.
Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"
09:30
Compliance beneficjentem Wywiadu Strategicznego
Tomasz Urbaniak, CEO firmy konsultingowej „INSIGILO”
Wiedza potrzebna jest do regulowania procesów, a Compliance ma głownie wykrywać nieprawidłowości i podejmować decyzje w oparciu o informacje i analizy gwarantując stabilność funkcjonowania organizacji. Środowisko konkurencyjne, regulacje i sytuacja bezpieczeństwa zmieniają się w ostatnim czasie dynamicznie. To wymaga zasilania organizacji informacją i budowania wiedzy. Tu pojawia się związek i mariaż z działaniem biznesowego Wywiadu Strategicznego.
10:15
Przesłuchania, wywiady, rozmowy – osobowe źródła dowodowe w wewnętrznych postępowaniach wyjaśniających
Paweł Sawicki, adwokat, Szef Działu Prawa Karnego i Compliance w Kancelarii Kopeć Zaborowski, Approved Compliance Expert (ACE)
- Prowadzenie wewnętrznych postępowań wyjaśniających
- Świadek jako źródło dowodowe w wewnętrznym postępowaniu wyjaśniającym
- Strategia rozmów ze świadkami
- Przykłady dobrych i złych praktyk w prowadzeniu rozmów ze świadkami
11:00
Przerwa
11:15
Weryfikacja kontrahentów w biznesie – metodyka, technologia, organizacja i ekonomika
Robert Rzepiński, Koordynator ds. bezpieczeństwa, Grupa Energa
- Systemowe rozwiązania zapewniającego skuteczną analizę wiarygodności obecnych i potencjalnych kontrahentów
- Wykorzystanie rozwiązań informatycznych do automatyzacji procesów zbierania danych w ramach białego wywiadu
- Kalkulacja kosztów oraz ocena efektywności ekonomicznej zaprojektowanego rozwiązania
12:00
Działania następcze w systemach whistleblowingwych. Co może pójść nie tak?
Rafał Hryniewicz, prezes zarządu E-nform Sp. z o.o., Wiceprezes zarządu Stowarzyszenia Praktyków Compliance
W związku z wymogami dyrektywy unijnej dotyczącej ochrony sygnalistów, wiele podmiotów zarówno sektora prywatnego, jak i publicznego stanie przed nie lada wyzwaniem, jakim będzie prowadzenie działań następczych. Wewnętrzne czynności wyjaśniające, jako główny element tych działań, to proces często wielopłaszczyznowy, skomplikowany i wydłużony w czasie. Proces, w którym na wielu jego etapach czają się mniejsze i większe zagrożenia, których materializacja może być bolesna w skutkach dla organizacji. O takich zagrożeniach, występujących m.in. na płaszczyźnie metodologicznej, organizacyjnej czy psychologicznej, będzie mowa w trakcie wystąpienia.
12:45
Przerwa
13:00
Nadzór czy zarządzanie ryzykiem ESG w jednostkach Compliance
Wojciech Kapica, radca prawny i współzałożyciel kancelarii Lawarton Ługowski Kapica sp.k.
- Compliance a ESG
- Wyzwania związane z ESG dla jednostek Compliance
- Nowe regulacje i obowiązki z zakresu ESG – stan aktualny i planowany
13:45
Compliance w cyberbezpieczeństwie. Analiza ryzyka to podstawa cyberbezpieczeństwa
Mikołaj Otmianowski, Radca, cybersercurity, DAPR
- Kluczowe cele zarządzania cyberbezpieczeństwem
- Cyberbezpieczeństwo compliancowo
- Podejście do analizy ryzyka CYBER vs RODO
- Korzyści z analizy ryzyka
14:30
Przerwa
14:45
Sektory (nie)regulowane w przygotowaniu do wdrożenia dyrektywy NIS2.
Michał Zdunowski, Data Security Officer, PerkinElmer , Paweł Srebnicki, Security Manager, Expert, CGI
- Czy możemy stwierdzić, że Pandemia obnażyła smutną prawdę o skuteczności pierwszej wersji Dyrektywy skoro raptem po 4 latach dorobiliśmy się już nowej wersji?
- Jak przygotowany jest rynek medyczny na wprowadzenie nowej Dyrektywy NIS2?
- Jak firmy z sektora IT dostarczające rozwiązania Digital Marketplace, Cloud Computing czy chociażby Social Networking sobie poradzą z wdrożeniem Dyrektywy?
- Czy w takiej formie Dyrektywa ma szanse powodzenia?
15:30
Konrad Frąckowiak, Senior Associate, PwC Legal , Łukasz Łyczko, Counsel, Radca Prawny, PwC Legal , Urszula Leszczyńska, Menedżer w zespole Financial Crime Unit (FCU) PwC Polska , Marta Banaszczyk, Starszy Menedżer w zespole Financial Crime Unit (FCU) PwC Polska
Otoczenie regulacyjne instytucji finansowych w Polsce
- Implementacja pakietu AML oraz jego wpływ na realizację obowiązków regulacyjnych na terenie UE
- EBA 2023 - perspektywa AML
Standardy rynkowe w obszarze przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
- Wolfsberg Group Transaction Monitoring Request for Information Best Practice Guidance 2022
- Wolfsberg Group Guidance on Digital Customer Lifecycle Risk Management 2022
16:15
Zakończenie.
Czas trwania
Prelegenci
Prof. Dr Bartosz Makowicz
profesor na Wydziale Prawa Europejskiego Uniwersytetu Viadrina we Frankfurcie nad Odrą w Niemczech
Dyrektor Viadrina Compliance Center, tamtejszej interdyscyplinarnej jednostki naukowej. Członek rad naukowych różnych organizacji i stowarzyszeń compliance, min. przewodniczący niemieckiej delegacji ekspertów przy Komitecie Technicznym ISO TC 309.
Autor licznych publikacji naukowych i praktycznych z dziedziny compliance, Governance i integrity, min. pierwszej z tego zakresu w Polsce książki „Compliance w przedsiębiorstwie”, wyd. Wolters Kluwer.
Mówca na licznych konferencjach, kongresach i spotkaniach oraz szkoleniowiec z zakresu Compliance.
Karolina Pilwińska-Duda
Compliance Director Poland, Czech Republic, Slovakia, Baltics & Ukraine, AbbVie
Radca Prawny, Regionalny Dyrektor ds. zgodności w Abbvie Polska. Odpowiedzialna za całość procesów compliance w Polsce, Czechach, Słowacji, Bałtykach i Ukrainie. Poprzednio odpowiedzialna za obsługę prawną i compliance na jedenastu rynkach Europy Środkowej i Wschodniej w Roche Diagnostics Polska. Doświadczenie zdobywała także w polskim przemyśle farmaceutycznym i kancelariach prawnych specjalizujących się w obsłudze podmiotów gospodarczych. Sędzia Sądu Dyscyplinarnego Związku Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych Infarma. Absolwentka Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie.
Krzysztof Busz
Compliance officer, Impel Business Solutions.
Specjalizuję się w trzech obszarach: komunikacji, compliance oraz zarządzaniu kryzysowym. W latach 2002 – 2013 pełniłem funkcję Dyrektora Marketingu w firmach ComputerLand i Sygnity. W latach 2013 - 2016 byłem Prezes Zarządu w ABC Data Marketing, spółki marketingowej Grupy ABC Data. Obecnie realizuję projekty w zakresie tworzenia strategii marketingowych oraz ich implementacji. W 2016 roku rozpocząłem przygodę z compliance i whistleblowingiem. Jestem Compliance officerem (ACO), Biegłym ds. identyfikacji, wykrywania i zapobiegania przestępstwom gospodarczym i korupcji, Audytorem wewnętrznym systemu bezpieczeństwa informacji zgodnie z normą ISO/IEC 27001:2017-06 oraz Inspektorem Danych Osobowych. Obecnie pełnię funkcję Compliance officera w firmie Impel Business Solutions. Ponadto współpracuję z kilkoma firmami w zakresie obsługi zgłoszeń z wykorzystaniem platformy e-nform.
Z wykształcenia jestem ekonomistą. Ukończyłem studia magisterskie na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz studia podyplomowe z zarządzania marketingiem w Szkole Wyższej Handlowej w Warszawie.
Marek Patroński
Compliance officer w Stryker Polska, Dyrektor compliance ds. fuzji i przejęć w firmie Stryker
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz programu Canadian Executive MBA organizowanego przez kanadyjski University of Quebec w SGH w Warszawie. Uzyskał certyfikat compliance officera wydany przez Setton Hall University oraz Sciences Po University w Paryżu. Karierę compliance officera rozpoczynał w Deutsche Bank PBC S.A w którym zajmował się zarządzaniem procesami związanymi m. in. z ryzykiem compliance podczas pozyskiwania nowych klientów biznesowych oraz wpółpracą z deprtamentami marketingu. Obecnie, od 12-tu lat, karierę compliance officera kontynuuje w firmie Stryker, będącej jednym z globalnych liderów w branży wyrobów medycznych, gdzie nadzoruje, wdraża i rozwija program compliance w oddziale w Polsce. W trakcie 12-letniej kariery w Stryker pełnił również funkcje compliance officera w wielu krajach m.in. w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Rumunii oraz krajach bałkańskich. Od trzech lat pełni również funkcję dyrektora w zespole ds. fuzji i przejęć w regionie OUS, w którym odpowiedzialny jest za integrację i wdrażanie programu compliance w przejmowanych przez Stryker spółkach.
Michał Jezierski
Dyrektor ds. Compliancem, Grupa Kęty
Certyfikowany Risk Managerem i Compliance Officerem. Swoje doświadczenie zdobywał m.in. w Deloitte i PwC, gdzie miał okazję współtworzyć aplikacje do zarządzania zgodnością w podatkach oraz zajmował się podatkiem CIT i podatkiem od nieruchomości. Oprócz tego był globalnym menadżerem odpowiedzialnym za konsolidację podatkową w amerykańskiej korporacji PerkinElmer oraz członkiem zarządu i dyrektorem operacyjnym polskiej spółki CSG S.A., właściciela marki Green Cell. Z wykształcenia jest prawnikiem, fascynuje się implementacją nowych technologii w rozwiązaniach compliance i legal tech oraz w finansach.
Michał Lorenc
Prezes Zarządu firmy Celius
Specjalizuje się w doradztwie z zakresu: bezpieczeństwa biznesu, compliance, zarządzania w sytuacjach kryzysowych, sprzedaży, negocjacji. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie jako menedżer wyższej kadry zarządzającej, które zdobył w firmach zagranicznych i polskich (Henkel, Siemens, Philips, Wincor-Nixdorf, Sygnity, Also).
Compliance Officer (Approved Compliance Officer), Compliance Expert (Approved Compliance Expert ) Biegły ds. identyfikacji, wykrywania i zapobiegania przestępstwom gospodarczym i korupcji. Audytor systemu bezpieczeństwa informacji zgodnie z normą ISO/IEC 27001:2017-06. Wykładowca szkoleniowy i trener biznesu.
Ekonomista z wykształcenia. Absolwent Wyższej Szkoły Biznesu i Administracji w Warszawie. Absolwent studiów podyplomowych na SGH w zakresie zarządzania i marketingu. Absolwent studiów podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim w zakresie problematyki zorganizowanej przestępczości i terroryzmu. Współzałożyciel Stowarzyszenia „Praktycy Compliance”. Wykładowca akademicki Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu w obszarze compliance. Autor i wykładowca programu „Executive Business Protection” dla wyższej kadry zarządzającej. Od ponad 10 lat prowadzi szkolenia dla menedżerów prywatnego sektora biznesowego w zakresie: zarządzania kryzysowego, bezpieczeństwa procesu biznesowego, compliance, antykorupcji, rozpoznawania i przeciwdziałania zorganizowanej przestępczości gospodarczej, kontrwywiadu biznesowego, metod prowadzenia trudnych negocjacji, arbitrażu biznesowego, profilowania ryzyka personalnego menedżerów w sektorze prywatnym.
Michał Zdunowski
Data Security Officer, PerkinElmer
Od ponad 13 lat zajmuje się tematyką bezpieczeństwa informacji w szczególności związaną z kwestiami regulacyjnymi jak ochrona danych osobowych czy ochrona informacji niejawnych. Swoje doświadczenie zbiera współpracując z różnymi organizacjami ze świata finansów, agencji rządowych, dostawców IT czy NGO’s. Jego celem jest nie tyle zadbać o bezpieczeństwo danych, ale również szerzenie wiedzy i kompetencji w zakresie cyberbezpieczeństwa.
Mikołaj Otmianowski
Radca, cybersercurity, DAPR
Doświadczenie zawodowe Mikołaja Otmianowskiego obejmuje wieloletnią pracę radcy prawnego w kraju i za granicą, w spółce giełdowej Polimex-Mostostal, a także we własnej kancelarii oraz kilka legaltechowych projektów startupowych .
Jego obszerna wiedza prawna, zamiłowanie do legaltech oraz wrodzona umiejętność łączenia wartościowych ludzi w odpowiednim miejscu, doprowadziła do powstania metodyki a za nią narzędzia REDINTOGREEN, które ma istotny wpływ na komfort i jakość pracy Inspektorów Ochrony Danych.
Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Obecnie wraz z zespołem pracuje nad nowym narzędziem związanym z cyberbezpieczeństwem. Mikołaj jest też Przewodniczącym Komisji Legaltech przy OIRP Warszawa.
Paweł Bronisław Ludwiczak
radca prawny, Kancelaria Radcy Prawnego
Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na Wydziale Prawa i Administracji. Ukończył podyplomowe studia Prawa Finansowego i Gospodarczego na Uniwersytecie Łódzkim i studium menedżerskie MiniMBA. Posiada m.in. certyfikat Approved Compliance Officer (ACO) oraz certyfikat Approved Compliance Expert (ACE).
Kierownik Działu Zarządzania Zgodnością, Rzecznik Etyki i IOD w jednej z 500 największych firm w Polsce. Współzałożyciel i Wiceprezes Stowarzyszenia Praktycy Compliance. Od kilku lat prowadzi równocześnie kancelarię radcy prawnego, specjalizując się w zagadnieniach związanych z obsługą prawną przedsiębiorców, prawem korporacyjnym, ochroną danych osobowych oraz Compliance.
Prelegent na różnych konferencjach i warsztatach. Autor kilkaset artykułów m.in. na temat ochrony danych osobowych i Compliance.
Paweł Roszkowski
Head of Compliance, Uniqa Polska
Radca prawny, Dyrektor Departamentu Compliance spółek Grupy UNIQA w Polsce, doświadczenie zawodowe zdobywał w kancelariach prawnych (Hogan Lovells), wewnętrznych działach prawnych, operacyjnych, Compliance (AXA, ING, NN Group), administracji państwowej (Prokuratoria Generalna)
Paweł Sawicki
adwokat, Szef Działu Prawa Karnego i Compliance w Kancelarii Kopeć Zaborowski, Approved Compliance Expert (ACE)
Specjalizuje się w prawie karnym, w tym głównie karnym gospodarczym, a także compliance. Ma bogate doświadczenie w realizacji projektów dotyczących wykrywania nadużyć i ich przeciwdziałaniu. Prowadzi postępowania wyjaśniające dotyczące działań na szkodę spółki, nadużywania uprawnień, wyprowadzania majątku spółki, korupcji i innych nadużyć.
Doradza podmiotom w sprawach zgodności korporacyjnej (compliance) i zarządzaniu ryzykami. Wspiera klientów z sektora prywatnego i publicznego w projektowaniu i wdrażaniu rozwiązań whistleblowingowych, wzmacnianiu kultury etycznej organizacji i minimalizowaniu ryzyk prawnych.
Jest współzałożycielem i Prezesem Stowarzyszenia Praktyków Compliance. Prowadzi szkolenia dotyczące problematyki sygnalistów, w tym jako wykładowca na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz w Instytucie Compliance (Europejski Uniwersytet Viadrina).
Posiada certyfikaty: Approved Compliance Expert, Approved AML Compliance Officer, Approved Whistleblowing Compliance Officer oraz Approved E/S/G Officer.
Paweł Srebnicki
Security Manager, Expert, CGI
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej. Posiada 7 lat doświadczenia w zakresie analiz i bezpieczeństwa informacji. Doświadczenie zdobywał w instytucjach państwowych i w korporacjach, w krajach UE, w Ukrainie i w USA. Uczestniczył w ponad 20 projektach biznesowych (w tym w audytach i projektach strategicznych), między innymi dla wiodących banków, instytucji finansowych oraz globalnie rozpoznawalnych dostawców usług komercyjnych.
Radosław Lewandowski
Dyrektor Biura Zarządzania Ryzykiem i Regulacji oraz Rzecznik Etyki Grupy Kapitałowej PKP Energetyka
Odpowiedzialny za zarządzanie ryzykiem oraz compliance w Grupie Kapitałowej PKP Energetyka, promowanie standardów etycznych, a także wdrożenie i praktyczną realizację Dyrektywy o Sygnalistach. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu ryzykiem oraz compliance w sektorze kolejowym i energetycznym. Absolwent Politechniki Gdańskiej, studiów Executive MBA GFKM i Uniwersytetu Gdańskiego oraz studiów podyplomowych Szkoły Głównej Handlowej w zakresie audytu śledczego. Certyfikowany Menedżer Ryzyka oraz Certyfikowany Compliance Officer.
Robert Rzepiński
Koordynator ds. bezpieczeństwa, Grupa Energa
Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy audytora wewnętrznego, audytora śledczego oraz kierownika kontroli wewnętrznej w branżach rafineryjnej /stoczniowej /energetycznej. Były Prezes Zarządu delegowany przez Radę Nadzorczą w celu restrukturyzacji spółki i przygotowania do połączenia z innym podmiotem w ramach grupy kapitałowej.
Wykładowca z zakresu etyki i przeciwdziałania nadużyciom, kreatywnej księgowości i fałszowania sprawozdań finansowych. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej oraz Rzecznik etyki oddziału okręgowego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.
Tomasz Urbaniak
CEO firmy konsultingowej „INSIGILO”
Ekspert ds. bezpieczeństwa biznesu i komercyjnego Wywiadu Strategicznego. Dyplomowany analityk Compliance i AML/CFT. Konsultant w zakresie prowadzenia dochodzeń wewnętrznych z zakresu szpiegostwa przemysłowego. Wykładowca Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Menadżerskiej Akademii Nauk Stosowanych w Warszawie. Ekspert Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej.
Ma wieloletnie doświadczenie pracy na szczeblach kierowniczych. Zarządzał procesami Compliance i polityką bezpieczeństwa informacji. Realizował zadania z zakresu zarządzania ryzykiem, zarządzania kryzysowego, ochroną informacji niejawnych, wdrażania oraz modelowania procedur kontroli wewnętrznej i bezpieczeństwa osobowego. Prowadził postępowania wyjaśniające, dochodzenia wewnętrzne oraz postępowania dyscyplinarne.
Wojciech Kapica
radca prawny i współzałożyciel kancelarii Lawarton Ługowski Kapica sp.k.
Ekspert w zakresie regulacji sektora finansowego, systemów zgodności (compliance), ESG, ładu wewnętrznego oraz etyki w działalności instytucji finansowych; absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Podyplomowego Studium Menadżersko-Finansowego Szkoły Głównej Handlowej oraz aplikacji radcowskiej organizowanej przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Warszawie; certyfikowany Approved Compliance Officer (ACO) oraz Approved Compliance Expert (ACE) Instytutu Compliance i Viadrina Compliance Center; autor kilkudziesięciu publikacji, w tym redaktor i współautor publikacji książkowych Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Praktyczny przewodnik (2018), Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Komentarz (2019), Jak przetrwać kryzys? Poradnik dla średnich i dużych przedsiębiorstw (2020), Ochrona sygnalistów. Praktyczny przewodnik z wzorami dla sektora publicznego i prywatnego (2021) oraz Obrót instrumentami Finansowymi. Komentarz (2022); uznany prelegent i szkoleniowiec w zakresie regulacji bankowych, kapitałowych i przeciwdziałania praniu pieniędzy; wykładowca Podyplomowych Studiów Zarządzania Ryzykiem Kredytowym i Podyplomowych Studiów Zarządzania Bankiem Spółdzielczym organizowanych przez Szkołę Główną Handlową oraz Szkoły Praw Nowych Technologii organizowanej przez Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza.
Rafał Hryniewicz
prezes zarządu E-nform Sp. z o.o., Wiceprezes zarządu Stowarzyszenia Praktyków Compliance
Certyfikowany analityk kryminalny, kontroler wewnętrzny, audytor wewnętrzny w zakresie normy ISO 27001.
Ekspert i trener w obszarze whistleblowingu, analizy informacji oraz przeciwdziałania korupcji i konfliktowi interesów. Współautor książki Sygnaliści w organizacji. Jak skutecznie wdrożyć system sygnalizowania nieprawidłowości (2019) oraz raportu z badań Systemy dla sygnalistów w gminach w Polsce (2021) prezentującego wyniki badań naukowych przeprowadzonych wspólnie z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu.
Współtwórca i opiekun merytoryczny pierwszych w Polsce studiów podyplomowych (UE w Poznaniu) dedykowanych problematyce sygnalistów „Menedżer systemu zgłaszania nieprawidłowości i ochrony sygnalistów (whistleblowing)”.
Prelegent na wielu konferencjach i wydarzeniach poświęconych tematyce compliance, kontroli i audytu. Wykładowca na kilku polskich uczelniach wyższych (m.in. UE w Poznaniu, Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie) z zakresu whistleblowingu, przeciwdziałania korupcji i konfliktowi interesów oraz analizy informacji.
Wieloletni menedżer zarówno w podmiotach sektora publicznego jak i prywatnego. Od 2017 roku prezes zarządu Enform Sp. z o.o. W latach 2018 - 2021 dyrektor operacyjny
w Centrum Bezpieczeństwa Informatycznego, gdzie także pełnił funkcję pełnomocnika certyfikowanego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji i Ciągłości Działania (ISO 27001 i ISO 22301).
W latach 2016-2018 w PCBC S.A. zbudował i kierował pionem kontroli wewnętrznej, a następnie pionem bezpieczeństwa wewnętrznego.
Wcześniej, przez prawie 20 lat służył w Policji oraz służbach specjalnych. Jako oficer pionu kryminalnego Policji (m.in. naczelnik wydziału kryminalnego) przez lata zajmował się zwalczaniem różnego rodzaju przestępstw, w tym gospodarczych i korupcyjnych.
W jednej ze służb zbudował profesjonalny wydział analityczny (analiza strategiczna i kryminalna), którym zarządzał przez kilka lat jako naczelnik wydziału. W 2012 roku - jako ekspert w ramach projektu unijnego - doradzał jednej z mołdawskich służb specjalnych w zakresie budowy efektywnego pionu analitycznego. W 2013 zainicjował, a następnie do 2015 r. koordynował współpracę komórek analitycznych czterech polskich służb specjalnych, m.in. w obszarze szkoleń analitycznych.
Łukasz Łyczko
Counsel, Radca Prawny, PwC Legal
Łukasz Łyczko specjalizuje się w prawie usług płatniczych, prawie bankowym oraz prawie rynków kapitałowych.
Łukasz zajmuje się doradztwem regulacyjnym na rzecz instytucji finansowych oraz podmiotów związanych z rynkiem finansowym. Posiada doświadczenie w projektach dotyczących m.in. wdrożeń ustawy o usługach płatniczych, systemów płatności mobilnych, kart płatniczych, pieniądza elektronicznego, postępowań licencyjnych przed KNF, oraz outsourcingu czynności bankowych.
Jego doświadczenie obejmuje również doradztwo z zakresu działalności transgranicznej instytucji finansowych oraz działalności ubezpieczeniowej, w tym w sektorze bancassurance. Łukasz posiada także doświadczenie w zakresie audytu zgodności regulacyjnej innowacyjnych projektów związanych z usługami finansowymi.
Łukasz jest radcą prawnym. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jest również absolwentem Szkoły Prawa Amerykańskiego Catholic University of America. Przed dołączeniem do PwC Legal, Łukasz zdobywał doświadczenie w jednej z krakowskich kancelarii prawnych.
Konrad Frąckowiak
Senior Associate, PwC Legal
Konrad jest prawnikiem w zespole praktyki prawa bankowego PwC Legal. Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu oraz w prawie bankowym. Jego obszarem praktyki jest doradztwo regulacyjne na rzecz instytucji finansowych oraz podmiotów spoza rynku finansowego w zakresie strukturyzacji działalności instytucji obowiązanej w rozumieniu AML, a także doradztwo na rzecz banków w zakresie wdrażania rozwiązań dotyczących outsourcingu czynności bankowych. Posiada doświadczenie z faktycznej realizacji środków bezpieczeństwa finansowego dla jednego z największych banków komercyjnych w Unii Europejskiej. Konrad realizował także wiele projektów w zakresie implementacji innowacyjnych rozwiązań dotyczących identyfikacji i weryfikacji klienta, beneficjenta rzeczywistego oraz oceny ryzyka.
Konrad ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego. Jest również absolwentem podyplomowych studiów menadżerskich w zakresie FinTech na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
Urszula Leszczyńska
Menedżer w zespole Financial Crime Unit (FCU) PwC Polska
Ma ponad siedmioletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, specjalizuje się w doradztwie z zakresu AML Compliance.
Zrealizowała szereg projektów regulacyjnych - z zakresu Audytów AML, przeglądów Polityk, Procedur i procesów AML/CTF, wydawania rekomendacji i przeprowadzania działań naprawczych, pomagając klientom w identyfikowaniu luk regulacyjnych i projektowaniu rozwiązań. Posiada także doświadczenie w obszarze zarządzania ryzykiem niefinansowym, doradzając Klientom w zakresie tworzenia apetytu na ryzyko, metodologii i wykonania oceny ryzyka instytucji obowiązanej, a także założeń dla kontroli wewnętrznej.
Urszula posiada Certyfikat CAMS oraz CAMS Advanced z zakresu zarządzania ryzykiem.
Marta Banaszczyk
Starszy Menedżer w zespole Financial Crime Unit (FCU) PwC Polska
Ma dziesięcioletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, specjalizuje się w doradztwie z zakresu AML i sankcji.
Zrealizowała szereg projektów regulacyjnych – z zakresu analizy i projektowania procedur i procesów AML, tworzenia modeli operacyjnych, oceny procesów sankcyjnych. Posiada doświadczenie z faktycznej realizacji środków bezpieczeństwa finansowego dla instytucji finansowych oraz innych instytucji obowiązanych. Projektowała i nadzorowała wdrożenie programów zarządzania jakością zarówno dla pierwszej jak i drugiej linii obrony. Posiada także szerokie doświadczenie w zakresie tworzenia programów szkoleniowych, projektowania i dostarczania szkoleń, a także budowania podejścia do zarządzania wiedzą w organizacji.
Marta ukończyła Ekonomię na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Jest również absolwentka podyplomowych studiów w zakresie FinTech w Szkole Głównej Handlowej oraz posiada certyfikaty: CAMS, CGSS w zakresu sankcji oraz CAMS Advanced z zakresu zarządzania ryzykiem.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Zgłoszenie udziału w usłudze edukacyjnej wymaga przesłania wypełnionego formularza rejestracyjnego. Zgłoszenie jest skuteczne pod warunkiem otrzymania od Organizatora potwierdzenia poprzez otrzymanie wiadomości e-mail z potwierdzeniem uczestnictwa w usłudze edukacyjnej. Osoba, która otrzymała potwierdzenia zgłoszenia nabywa status uczestnika (dalej „Uczestnik”).
- Potwierdzenie Zgłoszenia skutkuje zawarciem umowy o świadczenie usługi edukacyjnej i stanowi warunek dopuszczenia do usługi edukacyjnej oraz stanowi podstawę do obciążenia Uczestnika opłatą za usługę edukacyjną (dalej „Opłata”).
Wpłaty należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od daty otrzymania wezwania do dokonania płatności, nie później jednak niż w dniu rozpoczęcia świadczenia usługi edukacyjnej na rachunek Organizatora
- Nazwa firmy: Rzeczpospolita Konferencje (Gremi Media SA)
- Ulica i nr: Prosta 51
- Kod pocztowy: 00-838
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5220103673
Masz pytania? Napisz do nas
