O szkoleniu
Czy wiesz, że każdego dnia dociera do nas średnio około 5 tysięcy komunikatów reklamowych? To sprawia, że jesteśmy coraz bardziej obojętni na klasyczne reklamy i oczekujemy od marek czegoś więcej niż prostego przekazu zawierającego perswazję. Nie lubimy nachalnych reklam i ich nie zauważamy (tzw. zjawisko banner blindness) lub blokujemy ich wyświetlanie (adblocki).
Content Marketing stał się doskonałą odpowiedzią na powyższe problemy, dając nam, jako odbiorcom atrakcyjne, angażujące i wartościowe treści. Marki zyskały jednocześnie wielu lojalnych klientów, którzy odnajdują w ich treściach, to czego potrzebują.
Jak wynika z badań IAB Polska w Polsce aż 80% marketerów deklaruje korzystanie w swoich działaniach z Content Marketingu. Jednocześnie tylko 35%* firm twierdzi, że posiada spisaną strategię Content Marketingową. Badania pokazują, że brak spisanej strategii przekłada się wprost na brak konkretnych działań w Content Marketingu.
Jeśli szukasz odpowiedzi na pytanie, jak wprowadzić i realizować skuteczne działania marketingu treści w Twojej firmie, zapraszam na Szkolenie Content Marketing!
W ramach Szkolenia Content Marketing nauczysz się:
- Projektowania od podstaw strategii Content Marketingowej,
- Tworzenia persony, czyli realnego obrazu odbiorcy Twoich treści Content Marketingowych,
- Rodzajów treści Content Marketingowych i kanałów ich dystrybucji w Internecie,
- Technik projektowania treści, które sprawią ze użytkownicy chętnie będą je czytać i dzielić się nimi,
- Prostych sposobów na znajdowanie inspiracji do tworzenia wartościowych treści,
- Projektowania treści i grafik na stronę, aby wyświetlały się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google (SEO)
- Mierników, które pomogą Ci ocenić efektywność realizowanych działań Content Marketingowych,
- Narzędzi wspierających działania w Content Marketingu.
- Dla osób zajmujących się zarządzaniem lub/i realizacją działań Content marketingowych
- Dla przedstawicieli działów digital marketingu, a także Public Relations, Human Resources
- Dla agencji współpracujących w klientami w obszarze Content Marketingu
- Dla właścicieli firm, przedsiębiorców, przedstawicieli organizacji samorządowych i non-profit
- Dla osób zainteresowanych trendami i poszukujących inspiracji w obszarze Content Marketingu
Program szkolenia
Wprowadzenie do Content Marketingu
- Czym jest Content Marketing – założenia i filozofia inbound marketing
- Strategia w Content Marketingu
- Content Marketing 2020 – trendy w Polsce i na świecie
Strategia w Content Marketingu od podstaw
- Po co to robię, czyli cele realizowane w Content Marketingu – B2B i B2C
- Grupa docelowa – jak stworzyć personę, czyli model idealnego odbiorcy treści
- Customer Journey Map – droga klienta do zakupu produktu/usługi
- Model POEM w praktyce – media płatne, własne, pozyskane – specyfika, wady i zalety
- Harmonogram działań w Content Marketingu
- Wskaźniki efektywności i pomiar kampanii content marketingowych
Warsztat praktyczny – projektowanie persony
Rodzaje marketingu treści – przegląd i case study
- Context Marketing
- Real Time Marketing
- Visual Content Marketing
- Audio Content Marketing
- Content curation
- Evergreen content
- Reklama natywna
- Storytelling
Rodzaje treści i kanały komunikacji w Content Marketingu
- Od własnej strony www przez case study, e-book i newsletter do webinarium.
Przegląd typów treści, ich specyfika i kluczowe elementy wpływające na zaangażowanie odbiorcy - Kanały komunikacji – od ekosystemu Facebook i Google, przez portale, serwisy eksperckie do e-mail marketingu i sieci content marketingowych.
- Narzędzia w pracy Content Marketera – przegląd
Warsztat praktyczny – budowa strategii Content Marketingowej
Content Marketing I SEO (Search Engine Optimization)
- Optymalizacja serwisu pod kątem SEO – SEO on-site i SEO off-site
- Algorytmy Google – jak wpływają na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce?
- Pisanie treści pod SEO. SEO copywriting, czyli jak pisać treści wartościowe dla odbiorcy i przyjazne wyszukiwarce (długość tekstu, ilość słów kluczowych itp.)
Copywriting i webwriting, czyli jak projektować treści angażujące odbiorców?
- Trzy ekrany – smartfon, komputer, tablet, czyli jak czytamy w Internecie?
- Kluczowe zasady w projektowaniu treści internetowych – odwrócona piramida, skanowanie, skimming:
– Forma czy treść – co ważniejsze w tworzeniu skutecznych treści?
– Jak pisać językiem korzyści, który trafi w potrzeby odbiorcy?
– Nagłówek/tytuł, czyli jak zaprojektować kluczowy element naszego przekazu?
– Angażujące formuły copywriterskie – przegląd
– Wygląd i struktura tekstu mają znaczenie – wybór fontu, długość akapitu, szerokość kolumn itd. - Narzędzia webwritera – przegląd
Warsztat praktyczny- projektowanie treści
Lead generation – pozyskiwanie wartościowych kontaktów
- Landing page – projektowanie skutecznej strony lądowania – dobre praktyki
(od nagłówka, przez formularz do CTA) - Marketing Automation w Content Marketingu – jak i kiedy stosować?
- Lead nurturing – dobre praktyki w podgrzewaniu leadów
Podsumowanie i zakończenie szkolenia
Czas trwania
Prelegenci
Monika Bartołd
Trenerka biznesu, certyfikowana trenerka DIMAQ – Digital Marketing Qualification, konsultantka e-marketingu. Właścicielka firmy doradczo-szkoleniowej.
Edukuje i pomaga organizacjom w obszarze budowania strategii marki i efektywnej komunikacji w świecie internetu.
W trakcie 20-letniej kariery zawodowej zdobywała doświadczenie e-marketingowe i menedżerskie w Grupie Onet-RAS Polska, Gazeta.pl (Agora S.A.), Gemius S.A., IDMnet Sp. z o.o. (ZPR Media Group).
W latach 2017-2018 związana zawodowo z Internet Advertising Bureau Polska (IAB Polska), gdzie odpowiadała za współpracę z 230 firmami z branży reklamowej zrzeszonymi w organizacji.
Obecnie współpracuje z IAB Polska jako rekomendowana trenerka DIMAQ a także odpowiada za merytorykę cyklu spotkań dla profesjonalistów digitalu- DIMAQ Voice.
Trenerka biznesu i umiejętności społecznych. Absolwentka Szkoły Trenerów Biznesu TROP. Jako ekspert, realizuje projekty szkoleniowe z obszaru skutecznej komunikacji interpersonalnej i współpracy w zespole.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: IT MEDIA S.C.
- Ulica i nr: ul. Elektronowa 2
- Kod pocztowy: 03-219
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5242365558