O szkoleniu
Od sprawności działania kadry kierowniczej zależy efektywność organizacji i jej konkurencyjność na rynku, dlatego tak ważna jest płynność menadżerów w zarządzaniu procesami oraz wiedza o możliwościach wykorzystania potencjału podległego zespołu. Niniejsze szkolenie ma za zadanie ukierunkować i wesprzeć w wyzwaniach codzienności zawodowej doświadczonych menadżerów, którzy poszukują rozwiązań zwiększających skuteczność zarządzania zespołem, budując przy tym profesjonalną markę osobistą.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą umieli:
- Samodzielnie zaprojektować modele realizacji procesów ZZL w podległym zespole, opierając się na standardach organizacji
- Opracować program optymalizacji działań organizacyjnych wraz z dokumentacją
- Wybrać właściwą ścieżkę produktywnego rozwiązania konfliktów w zespole
- Koordynować przebieg procesów biznesowych w podległym zespole i niezwłocznie reagować na odchylenia
- Określić i dobrać do programu wskaźniki efektywności (wielowymiarowe)
- Zbudować profesjonalny wizerunek menadżera – eksperta w oparciu o doświadczenia własne oraz wiedzę i umiejętności nabyte podczas warsztatu.
Uczestnik szkolenia otrzyma:
- STANDARYZOWANE MODELE ROZMÓW przydatnych w praktyce menadżerskiej (rozmowa kwalifikacyjna, instruktaż zadaniowy/ stanowiskowy, menadżerski, rozmowa motywacyjna, rozmowa delegująca, rozmowa egzekwująca, exit interview, feedback zadaniowy, rozmowa separująca, rozmowy rozstania, rozmowa argumentująca decyzje zespołowi)
- Pakiet materiałów – dobrych praktyk rynkowych z omówieniem i rekomendacjami dla wdrożenia organizacyjnego (podział sektorowy i branżowy)
- Pakiet materiałów i rekomendacji literatury i artykułów branżowych w obszarze prowadzenia/ koordynowania procesami zarządzania kapitałem pracowniczym w organizacji
- Realizacja testu z interpretacją i rekomendacjami do osobistej zmiany behawioralnej w zakresie poprawy kompetencji menadżerskich (Oparty na modelu Blancharda– Servant Leaderhip )
- Narzędzie diagnostyczne z rekomendacją wdrożenia w podległy zespół dotyczące strategii działania w sytuacjach konfliktowych w wybranym zespole
BONUS:
Uczestnicy szkolenia mają możliwość skorzystać ze ZDALNEJ KONSULTACJI POSZKOLENIOWEJ z Trenerem, w wymiarze do 2 h, z obszaru zagadnień podejmowanych na szkoleniu.
Szkolenie jest adresowane do osób, które są odpowiedzialne za zarządzanie i koordynację podległymi pracownikami, projektami, zespołami czy grupami eksperckimi w organizacjach oraz chcących doskonalić swoją wiedzę i umiejętności menadżerskie i przywódcze.
Program szkolenia
DZIEŃ 1:
MODUŁ 1/ NOWOCZESNE PRZYWÓDZTWO. WYZWANIA ORGANIZACJI CZASÓW „POSTCOVID”
- Efektywność lidera w realizowaniu zadań menadżerskich, merytorycznych i zespołowych
- „Servant leadership” – nowoczesne podejście do przywództwa organizacyjnego w modelu 3.0
- Lider transgresyjny – nowoczesny typ przywództwa w organizacjach innowacyjnych.
- Rola procesu grupowego w efektywnym zarządzaniu podległym zespołem w warunkach dynamicznie zmieniające się otoczenia organizacji
- Model przywództwa sytuacyjnego Blancharda – prowadzenie menadżerskie i oczekiwania efektywności wyników pracy
- Zachowania lidera i wpływ ukierunkowany na stymulowanie aktywności podległych pracowników (orientacja na kreację i/lub na implementację celów biznesowych i postaw zawodowych)
- Typy pracowników – behawioralne ujęcie w kontekście wyników pracy
- „Personal branding” w ścieżce kariery doświadczonego menadżera
MODUŁ 2/ PROCESY ZARZĄDZANIA KAPITAŁEM PRACOWNICZYM W PRAKTYCE
REKRUTACJA I SELEKCJA – WYBÓR WŁAŚCIWYCH KANDYDATÓW DO ZESPOŁÓW Z POTENCJAŁEM EFEKTYWNOŚCI
- Metody identyfikacji gotowości zespołu na przyjęcie nowego pracownika
- Rozmowy kwalifikacyjne W PRAKTYCE REKRUTACYJNEJ (scenariusze, zestawy pytań, modele wyborów)
- Skuteczne zasady wyboru Kandydata do zespołu – adekwatność versus dopasowanie
- Błędy w procesach rekrutacyjnych i sposoby ich neutralizacji z pozycji menadżera zespołu
- Rola przygotowania zespołu na przyjęcie nowego pracownika – skuteczność preadaptacji w procesach naboru
SKUTECZNY ONBOARDING – MODELOWANIE WDROŻENIA NOWEGO CZŁONKA ZESPOŁU
- Role i zadania interesariuszy procesu adaptacji
- Podmioty wspierające wdrożenie adaptacyjne w odniesieniu do relacji interpersonalnych
- Skuteczne formy szkolenia w procesie adaptacji (instruktaże, obserwacje, modelowanie, rotacje, onthejob training)
- Etapy procesu onboardingu w odniesieniu do potrzeb zespołu i Przełożonego
- Ewaluacja ilościowa i jakościowa procesu wsparcia nowego pracownika oraz efektów jego pracy w okresie próbnym
- Główne zadania przełożonego w procesie adaptacji zadaniowej i relacyjnej
- Czas trwania procesów onboardingowych – harmonogramy wdrożenia pracownika (Wiedza, Umiejętności, Postawy)
Dzień 2:
SZKOLENIE PODLEGŁEGO ZESPOŁU – JAK WYDOBYWAĆ POTENCJAŁY PRACOWNIKÓW ZARZĄDZAJĄC PROCESAMI ROZWOJU
- Psychologia uczenia się dorosłych – praktyczne zastosowania w praktyce menadżerskiej
- Obszary uwarunkowań dla sprawnej realizacji procesu szkoleniowego
- Model skutecznego transferu wiedzy i umiejętności w organizacjach
- Proces rozwoju kompetencji i elementy kształcenia wykorzystywane w pracy zawodowej – projektowanie sprzyjające płynności transferowi umiejętności
- Cele edukacyjne w procesach rozwojowych – jak stawiać i wymagać, czyli kluczowa rola Przełożonego ewaluacji procesu rozwojowego
- Model interwencji szkoleniowej efektywnej biznesowo – podstawowe etapy z uwypukleniem etapów identyfikacji i analizy potrzeb wsparcia uczestników
- Struktura logiczna szkolenia/ zebrania/ prezentacji/ wystąpienia – narzędziowni szefa w roli trenera i/lub instruktora
EFEKTYWNA EWALUACJA JAKO OCENA SŁUŻĄCA POPRAWIE WYNIKÓW PRACY
- Wymiary oceniania pracowników: kompetencyjne, behawioralne i wskaźnikowe – użyteczność modeli dla potrzeb menadżera prowadzącego zespół pracowniczy
- Menadżerski wymiar SOOP podległego zespołu
- Systemy ocen okresowych pracowników (modele 90/180/270/360 stopniowe) przygotowanie zespołu do momentu oceny i wewnątrz zespołowa polityka komunikacji towarzysząca procesowi oceny
- Wskazówki dla menadżera prowadzącego rozmowę oceniającą – wymiar indywidualny i zespołowy
- Rola procesu facylitacji w bieżącym ocenianiu kompetencji i wyników pracy
- Raporty z ocen okresowych jako źródło informacji o potrzebach rozwojowych pracownika i zespołu
OFFBOARDING – ZARZĄDZANIE PROCESEM ODCHODZENIA PRACOWNIKÓW Z ZESPOŁU
- Scenariusze postępowania w realizacji procesu offboardingu w zespole
- Kierownicze aktywności przygotowawcze do wdrożenia procesu rozstania z pracownikiem
- Rozmowy separacyjne, exit – interview, e -firing – przygotowanie merytoryczne i wsparcie mentalne kadr przeprowadzających zadania offboardingowe (menadżer, HR, dedykowani)
- Dysonans poznawczy u pracowników związanych z procesem offboardingu i skuteczne neutralizowanie zachowań kontrproduktywnych (zwalniani, odchodzący, pozostający, przełożeni, współpracujący)
- Mechanizmy psychologiczne obejmujące pracowników pozostających w zatrudnieniu – rola lidera w przeprowadzeniu zespołu przez proces odnowy kadrowej
- Skutki niewłaściwie przeprowadzanych odejść pracowników (wymiar projektowania i/lub realizacji) i sposoby neutralizacji bezpośrednio z linii menadżerskiej
Dzień 3:
MODUŁ 3 ZARZĄDZANIE MOTYWACJĄ PRACOWNIKÓW
- Język lidera – sposoby na skuteczność działania w bieżącej pracy menadżerskiej.
- Skuteczna komunikacja na różnych poziomach organizacji (układ merytoryczny i funkcjonalny)
- Wsparcie pracowników i zespołu w obszarze wykonywania zadań merytorycznych (działania bieżące, awaryjne, interwencyjne).
- Przeciwdziałanie trudnościom związanym z kompetentnym przywództwem
- Sprawczość menadżerska poprzez rozwój umiejętności zadaniowych w procesie decyzyjnym
- Efektywne rozmowy w kontekście skuteczności pracy (modelowanie i standaryzacja)
- Nowoczesne modele rozwiązań kierowania kapitałem pracowniczym.
- Instruowanie, instruktaże kompetencyjne, kalibracja zachowań
- Delegowanie zadań, uprawnień, odpowiedzialności za efektywność
- Rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji
- Rozmowa kontrolna / korekcyjna / separacyjna
- Przekazywanie informacji zwrotnej
- Bezpieczne i efektywne korygowanie – w ujęciu mentalnym i zadaniowym
- Pochwały, rozmowy doceniające, praktyki motywacyjne – ukierunkowanie podmiotowe na pracowników i/lub zespół
- Narzędzia efektywnej komunikacji stosowane w praktyce menadżerskiej.
- Rozmowa motywująca/ korygująca/ podsumowująca/wspierająca/ separująca/ oceniająca
- Komunikaty „aktywnościowe”/ neutralizujące/ oznajmiające/ podtrzymujące decyzje
- Reakcje na gry i mechanizmy podczas udzielania informacji zwrotnej
MODUŁ 4/ WYZWANIA LIDERA NOWYCH CZASÓW
- Budowanie sieci wpływów, koalicji ku efektywności działania (różne poziomy organizacyjne).
- Zarządzanie złożonością biznesu w świecie V U C A.
- Ekonomia zaufania (model pracy efektywnych zespołów 5D).
- Produktywne rozwiązywanie konfliktów (aspekt zarządzania i neutralizacji konfliktów – połączenie zasady rezultatu i starannego działania w ujęciu menadżera zespołu)
- Zarządzanie konfliktami w dynamice organizacyjnej (narzędzia, modele, scenariusze postępowania)
- Etapy procesu rozwoju sytuacji konfliktowej
- Postawy interesariuszy w sytuacji konfliktowej i warianty rozwiązań (postawa pasywna/ aktywna)
- Interakcje konfliktowe pomiędzy jednostkami i/lub grupami
- Zjawiska determinujące skuteczność porozumienia
- Potencjał interakcji konfliktowej i możliwości wykorzystania zjawiska dla efektywności zespołowej
- Pseudorozwiązania sytuacji konfliktowych – diagnoza sytuacyjna i sposoby neutralizacji nieskutecznego postepowania przez menadżera zespołu
- Dobre praktyki oraz przykłady wdrożenia narzędzi, dokumentów wspierających konstruktywne sposoby przechodzenia przez spory, konflikty, sytuacje trudne i kroki milowe organizacji
w dynamicznych warunkach otoczenia biznesu. - Dekalog Przełożonego jako skutecznego neutralizatora sytuacji konfliktowych w organizacji
Czas trwania
21h szkolenia (1 dzień: 10-17, 2 dzień: 09-16, 3 dzień: 09-16) + 2h ZDALNEJ KONSULTACJI POSZKOLENIOWEJ z Trenerem
Prelegenci
Ekspert obszaru – Praktyk. Mediator. Certyfikowany Trener biznesu. Menadżer z kilkunastoletnim oświadczeniem w biznesie. Posiada kilkuletnie doświadczenie w zarządzaniu działem personalnym w organizacji, o profilu produkcyjnym, funkcjonującej w dynamicznym otoczeniu biznesowym (restrukturyzacja, standaryzacje procesów HR/operacje, wdrożenie zmiany modelu zarządzania, systemy ewaluacji pracowniczej – bieżącej i okresowej, systemy motywacyjne/rozliczeniowe). Projektant narzędzi diagnostycznych i programów rozwojowe dla pracowników przedsiębiorstw i organizacji. Obszar wiedzy fachowej: Zarządzanie kapitałem pracowniczym, Inicjowanie i koordynacja procesów HR, (w tym restrukturyzacje) Interwencyjny HR (mediacje, negocjacje pracownicze, rezyliencja) Onboarding, projektowanie programów adaptacyjnych, standaryzacja procesu i narzędzi, wdrożenia Projektowanie i realizacja projektów rozwojowych dla pracowników Ewaluacje skuteczności działań rozwojowych w organizacjach Zmiany organizacyjne i zarządzanie zmianą (w tym restrukturyzacje) Standaryzacja procesów i działań organizacyjnych HR, projektowanie, testy, wdrożenia dedykowanych narzędzi diagnostycznych Certyfikaty: Trenera rozwoju umiejętności coachingowych, metod i technik pracy rozwojowej Szkoła Trenerów i Doradców Biznesu Management Trainers School MATRIK Szkoła Tutorów Akademickich Collegium Wratislaviense Mediatora w postępowaniu z prawa pracy i mediacji w organizacji Mediatora w postępowaniu cywilnym i gospodarczym
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
00-844 Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Kompetea Sp. z o.o. stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu i zobowiązanie do uiszczenia umówionej opłaty z tytułu uczestnictwa.
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym na potrzeby udziału w szkoleniu, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) i ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Kompetea Sp. z o.o. informacji niezbędnych do realizacji szkolenia, za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.)
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń i webinarów Kompetea Sp. z o.o., za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) oraz na wykorzystywanie w tym celu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących zgodnie z art. 172 Prawa Telekomunikacyjnego
- W przypadku osób zgłaszających się z ramienia firm i Instytuacji Administracji Publicznej opłata za szkolenie następuje przelewem w ciągu 7 dni od daty zakończenia szkolenia, na wskazane na fakturze konto bankowe. Fakturę przekażemy zgłaszającemu mailowo po szkoleniu.
Płatność przed szkoleniem obowiązuje w przypadku:
Osób prywatnych,
Firm, które we wcześniejszej współpracy zalegały z opłatą za faktury,
Firm i osób widniejących w spisie Krajowego Rejestru Długów
Zakładów będących w upadłości
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest na 7 dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora o rezygnacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na piśmie. Odwołanie uczestnictwa po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty za szkolenie.
- Brak udziału w szkoleniu nie stanowi odstąpienia od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty pełnej ceny uczestnictwa.
- Umożliwiamy bezpłatne jednorazowe przeniesienie zgłoszenia na inny termin tego samego szkolenia (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystanie wpłaconej kwoty na inne nasze szkolenie pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi w części bądź całości.
- Zastrzegamy sobie prawo wprowadzania niewielkich zmian w programie szkolenia, a także zmiany terminu i miejsca szkolenia oraz jego odwołania z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego). W przypadku zaistnienia takiej sytuacji zawiadomimy Zgłaszającego o zmianach na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz dokonamy zwrotu wpłaconych kwot w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego zaproponujemy inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
szkolenie dodane jest w Bazie Usług Rozwojowych
- Nazwa firmy: Kompetea Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Ludwika Rydygiera 8
- Kod pocztowy: 01-793
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5223008314