Controlling w marketingu

O szkoleniu

Korzyści i rozwój umiejętności:

  • Nabycie umiejętności oceny skuteczności i efektywności działań marketingowych
  • Umiejętności zastosowania metod i narzędzi kontroli marketingowej
  • Umiejętność kompleksowej analizy działań marketingowych na podstawie danych liczbowych oraz statystyk sprzedażowych i marketingowych
  • Umiejętność wypracowania praktycznego systemu controllingowego w firmie
  • Umiejętność określania celów marketingowych, weryfikacji strategii marketingowej dzięki bieżącej ocenie skuteczności działań marketingu oraz podjęcia działań korygujących.
  • Umiejętność obliczenia ROI w marketingu, czyli wskaźnika zwrotu z inwestycji
Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści i rozwój umiejętności:

  • Nabycie umiejętności oceny skuteczności i efektywności działań marketingowych
  • Umiejętności zastosowania metod i narzędzi kontroli marketingowej
  • Umiejętność kompleksowej analizy działań marketingowych na podstawie danych liczbowych oraz statystyk sprzedażowych i marketingowych
  • Umiejętność wypracowania praktycznego systemu controllingowego w firmie
  • Umiejętność określania celów marketingowych, weryfikacji strategii marketingowej dzięki bieżącej ocenie skuteczności działań marketingu oraz podjęcia działań korygujących.
  • Umiejętność obliczenia ROI w marketingu, czyli wskaźnika zwrotu z inwestycji
Kto powinien wziąć udział?

Specjaliści i menedżerowi marketingu i controllingu

Program szkolenia

PROGRAM SZKOLENIA

1. Poziomy pomiaru efektów marketingu

  • Dlaczego mierzymy skuteczność marketingu?
  • Kaskada efektów – potencjał rynkowy - wyniki rynkowe - wyniki finansowe
  • Efekty dotyczące potencjału rynkowego
  • Efekty finansowe
  • Rodzaje metod i narzędzi pomiaru efektów

2. Symulacyjna gra strategiczna MARKETING ROI – doświadczenie praktyczne z zarządzania efektami działań marketingowych

  • Segmentacja, targeting i pozycjonowanie (STP)
  • Consumer insights, produkt/marka i decyzje cenowe (pricing)
  • Narzędzia komunikacji ATL/BTL, rozwój kanałów dystrybucji
  • Prognozowanie sprzedaży, wyniki końcowe i wnioski

3. Controlling marketingu operacyjnego – jak mierzyć efekty działań marketingowych?

  • Wskaźniki potencjału rynkowego – jak zmierzyć to, co dzieje się w głowie klienta?
  • Świadomość i wizerunek marki
  • Gotowość, skłonność i zamiar zakupu
  • Poziom zadowolenia dotychczasowych klientów
  • Lojalność klientów
  • Dostępność i pozycja produktów w sklepie

4. Wskaźniki efektów rynkowych – jak potencjał rynkowy przekłada się na zachowania klientów?

  • Analiza sprzedaży i udziałów rynku
  • Penetracja, użytkowanie, powtarzalność i częstotliwość zakupu
  • Analiza fluktuacji klientów (pozyskiwanie, utrzymywanie, utrata i odzyskiwanie)
  • Analiza sprzedaży dodatkowej (cross- i up-selling), analiza możliwości finansowych klienta (customer equity)

5. Wskaźniki efektów finansowych

  • Koszty i efekty marketingowe
  • Rentowność sprzedaży
  • Rachunek rentowności klienta
  • Metoda progu rentowności
  • Metoda zwrotu z inwestycji marketingowych – ROI
  • Wskaźniki w budżetowaniu marketingu

6. Tworzenie budżetu firmy w zakresie marketingu i sprzedaży

  • ustaleniu kosztów stałych i zmiennych
  • rozliczaniu i kontroli planu
  • ustalenie ROI działań marketingowych
  • korekta działań marketingowych

7. Controlling marketingu strategicznego – czy wybrana strategia się sprawdza?

  • Controlling wartości klienta
    Wartość dochodu ze sprzedaży podstawowej i dodatkowej
    Wartość dochodu z rekomendacji i informacji
  • Controlling wartości marki
  • Marketingowa karta wyników

8. Audyt marketingowy (praktyczne narzędzia w MS Excel)

  • Audyt strategii
  • Audyt procesów planowania marketingowego

9. Organizacja i wdrożenie systemu controllingu marketingowego w firmie

Czas trwania

2 dni / 14 godzin

Prelegenci

 Michał Dziekoński

Doświadczony trener i menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w centrali Siemens Westinghouse w Orlando (USA).
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Akademia KFK

Warszawa

Ogrodowa 58

woj. mazowieckie

Akademia Marketingu Atrium

Warszawa

Ogrodowa 58

woj. mazowieckie

Akademia Marketingu Atrium

00-867 Warszawa

woj. mazowieckie

Rejestracja

Standard
2 182
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 250 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 10 dni przed terminem
  • Rozwiń
Zniżki grupowe:
  • 2.22% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 4.44% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Płatność na podstawie faktury pro forma przed szkoleniem, faktura VAT po szkoleniu.

Możliwa jest również płatność 2 tygodnie po szkoleniu.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Akademia KFK
  • Ulica i nr: Ogrodowa 58
  • Kod pocztowy: 00-876
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5263684984

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia KFK
00-876 Warszawa, Polska Ogrodowa 58

Organizator

Akademia KFK
00-876 Warszawa, Polska
Ogrodowa 58
woj. mazowieckie
Akademia KFK oferuje profesjonalne szkolenia z Marketingu, Social Mediów, Sprzedaży (w tym Trade Marketingu i Category Management), AI w biznesie i CX. 13 lat działalności (wcześniej pod nazwą Akademia Marketingu Atrium) Trenerzy eksperci i praktycy....
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!