O szkoleniu
Korzyści i rozwój umiejętności:
- Nabycie umiejętności oceny skuteczności i efektywności działań marketingowych
- Umiejętności zastosowania metod i narzędzi kontroli marketingowej
- Umiejętność kompleksowej analizy działań marketingowych na podstawie danych liczbowych oraz statystyk sprzedażowych i marketingowych
- Umiejętność wypracowania praktycznego systemu controllingowego w firmie
- Umiejętność określania celów marketingowych, weryfikacji strategii marketingowej dzięki bieżącej ocenie skuteczności działań marketingu oraz podjęcia działań korygujących.
- Umiejętność obliczenia ROI w marketingu, czyli wskaźnika zwrotu z inwestycji
Korzyści i rozwój umiejętności:
- Nabycie umiejętności oceny skuteczności i efektywności działań marketingowych
- Umiejętności zastosowania metod i narzędzi kontroli marketingowej
- Umiejętność kompleksowej analizy działań marketingowych na podstawie danych liczbowych oraz statystyk sprzedażowych i marketingowych
- Umiejętność wypracowania praktycznego systemu controllingowego w firmie
- Umiejętność określania celów marketingowych, weryfikacji strategii marketingowej dzięki bieżącej ocenie skuteczności działań marketingu oraz podjęcia działań korygujących.
- Umiejętność obliczenia ROI w marketingu, czyli wskaźnika zwrotu z inwestycji
Specjaliści i menedżerowi marketingu i controllingu
Program szkolenia
PROGRAM SZKOLENIA
1. Poziomy pomiaru efektów marketingu
- Dlaczego mierzymy skuteczność marketingu?
- Kaskada efektów – potencjał rynkowy - wyniki rynkowe - wyniki finansowe
- Efekty dotyczące potencjału rynkowego
- Efekty finansowe
- Rodzaje metod i narzędzi pomiaru efektów
2. Symulacyjna gra strategiczna MARKETING ROI – doświadczenie praktyczne z zarządzania efektami działań marketingowych
- Segmentacja, targeting i pozycjonowanie (STP)
- Consumer insights, produkt/marka i decyzje cenowe (pricing)
- Narzędzia komunikacji ATL/BTL, rozwój kanałów dystrybucji
- Prognozowanie sprzedaży, wyniki końcowe i wnioski
3. Controlling marketingu operacyjnego – jak mierzyć efekty działań marketingowych?
- Wskaźniki potencjału rynkowego – jak zmierzyć to, co dzieje się w głowie klienta?
- Świadomość i wizerunek marki
- Gotowość, skłonność i zamiar zakupu
- Poziom zadowolenia dotychczasowych klientów
- Lojalność klientów
- Dostępność i pozycja produktów w sklepie
4. Wskaźniki efektów rynkowych – jak potencjał rynkowy przekłada się na zachowania klientów?
- Analiza sprzedaży i udziałów rynku
- Penetracja, użytkowanie, powtarzalność i częstotliwość zakupu
- Analiza fluktuacji klientów (pozyskiwanie, utrzymywanie, utrata i odzyskiwanie)
- Analiza sprzedaży dodatkowej (cross- i up-selling), analiza możliwości finansowych klienta (customer equity)
5. Wskaźniki efektów finansowych
- Koszty i efekty marketingowe
- Rentowność sprzedaży
- Rachunek rentowności klienta
- Metoda progu rentowności
- Metoda zwrotu z inwestycji marketingowych – ROI
- Wskaźniki w budżetowaniu marketingu
6. Tworzenie budżetu firmy w zakresie marketingu i sprzedaży
- ustaleniu kosztów stałych i zmiennych
- rozliczaniu i kontroli planu
- ustalenie ROI działań marketingowych
- korekta działań marketingowych
7. Controlling marketingu strategicznego – czy wybrana strategia się sprawdza?
- Controlling wartości klienta
Wartość dochodu ze sprzedaży podstawowej i dodatkowej
Wartość dochodu z rekomendacji i informacji - Controlling wartości marki
- Marketingowa karta wyników
8. Audyt marketingowy (praktyczne narzędzia w MS Excel)
- Audyt strategii
- Audyt procesów planowania marketingowego
9. Organizacja i wdrożenie systemu controllingu marketingowego w firmie
Czas trwania
2 dni / 14 godzin
Prelegenci
Michał Dziekoński
Doświadczony trener i menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w centrali Siemens Westinghouse w Orlando (USA).
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
Ogrodowa 58
woj. mazowieckie
Warszawa
Ogrodowa 58
woj. mazowieckie
00-867 Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 250 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 10 dni przed terminem
- Rozwiń
- 2.22% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 4.44% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatność na podstawie faktury pro forma przed szkoleniem, faktura VAT po szkoleniu.
Możliwa jest również płatność 2 tygodnie po szkoleniu.
- Nazwa firmy: Akademia KFK
- Ulica i nr: Ogrodowa 58
- Kod pocztowy: 00-876
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5263684984
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
