Cyfrowa książka obiektu budowlanego – ułatw sobie życie, nie zwlekaj!

O szkoleniu

Jak wypełniać c-KOB – strona po stronie (ekran po ekranie)?

Porzuć papier na rzecz intuicyjnego i prostego w wypełnianiu narzędzia (C-KOB), które przyśpieszy Twoją pracę i usprawni działanie!

Nie zwlekaj, zacznij przygodę z c-KOB już dziś!
Prowadzenie elektronicznej książki obiektu budowlanego to przesiadka z malucha do mercedesa, kto by nie chciał!
Prostsze, bardziej jednoznaczne przepisy, mniejsze wymagania, dokumenty zawsze pod ręką, wystarczy włączyć komputer, smartfon lub tablet!

Jeszcze nie jesteś przekonany?

To dodam – przerzucenie na osoby wykonujące kontrole obowiązku rejestrowania kontroli w c-KOB, zawężony zakres wprowadzania danych!

Szkolenie jest praktycznym!!! warsztatem prowadzenia cyfrowej książki obiektu budowlanego.

Na szkoleniu dowiesz się:

  • dlaczego warto już teraz założyć c-KOB?

  • jak to zrobić i jak wypełniać poszczególne rubryki?

  • co nowego w prowadzeniu książki obiektu budowlanego wprowadziła nowelizacja ustawy Prawo budowlane?

  • jakie druki i protokoły należy rejestrować w c-KOB?

  • gdzie rejestrować przegląd instalacji klimatyzacyjnych, elektrycznych, kontrole gaśnic, hydrantów i innych – czy wszystkie muszą być uwzględnione w c-KOB?

  • kto może dokonywać wpisów w c-KOB?

  • czy trzeba będzie robić inwentaryzację posiadanej dokumentacji?

  • w jaki sposób dokumentować w c-KOB poszczególne etapy remontów oraz innych robót budowlanych?

Przedstawimy:

  • nowe obowiązki właściciela lub zarządcy, w tym obowiązek wyznaczenia osoby fizycznej do prowadzenia c-KOB

  • przerzucenie na osoby wykonujące kontrole obowiązku rejestrowania kontroli w c-KOB,

  • nowe terminy w wypełnianiu c-KOB,

  • zawężony zakres wprowadzania danych do c-KOB,

  • zasady zakładania i prowadzenia c-KOB krok po kroku, z przykładami i z omówieniem studium różnych przypadków.

Pamiętaj!
Budynki, w których prowadzona jest działalność gospodarcza (hale produkcyjne, biura), budynki mieszkalne, obiekty użyteczności publicznej podlegają rygorowi prowadzenia książki obiektu budowlanego.

Z kontroli przeprowadzonych przez Inspektorów Nadzoru Budowlanego wynika, że do najważniejszych uchybień właścicieli i zarządców nieruchomości należy brak książki obiektu budowlanego lub jej niewłaściwe prowadzenie (brak zapisów dotyczących przeprowadzanych badań i kontroli stanu technicznego, remontów i przebudowy itp.). W efekcie nieznajomość przepisów prawa skutkuje wysokimi karami nałożonymi zarówno na zarządców i właścicieli jak i na osoby odpowiedzialne za prowadzenie KOB.

Weź udział w szkoleniu cyfrowa Książka Obiektu Budowlanego – unikniesz błędów i wysokich kar za błędne prowadzenie lub brak dokumentów.

  • Wyposażymy Cię w praktyczną wiedzę, jaką dokumentacje obiektu należy skompletować i rejestrować w c-KOB.

  • Pokażemy jak strona po stronie (ekran po ekranie) wypełniać c-KOB

  • Dzięki indywidualnym konsultacjom z Ekspertem uzyskasz odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania podczas prowadzenia c-KOB.

Nasz trener, autor najpopularniejszej wśród osób zarządzających nieruchomościami publikacji książkowej dotyczącej prowadzenia i wypełniania Książki Obiektu Budowlanego oraz utrzymania i kontroli okresowej obiektów budowlanych, zna odpowiedzi na pytania i problemy, z którymi się borykasz! 

Dlaczego warto wziąć udział?

Podczas szkolenia dowiesz się jak prowadzić Książkę obiektu budowlanego, co wpisywać w poszczególnych rubrykach, kiedy dokonywać zapisów, jakich błędów unikać.

Powiemy do kiedy prowadzimy KOB na dotychczasowych zasadach, a od kiedy wyłącznie elektroniczną KOB (c-KOB).
Wyposażymy Państwa w praktyczną wiedzę, jaką dokumentacje obiektu należy skompletować i rejestrować w KOB i c-KOB. 

Kto powinien wziąć udział?

Do udziału zachęcamy:

  • właścicieli budynków firmowych, członków zarządów przedsiębiorstw, osób prowadzących działalność gospodarczą we własnych budynkach,

  • pracowników firm produkcyjnych, którzy są odpowiedzialni za stan techniczny hal produkcyjnych, magazynów, biurowców i innych obiektów,

  • pracowników, którzy zarządzają obiektami użyteczności publicznej

  • członków i zarządców wspólnot mieszkaniowych,

  • administratorów i zarządców nieruchomości i spółdzielni mieszkaniowych,

  • zarządców budynków komunalnych,

  • wszystkich osób, które są odpowiedzialne za przeglądy nieruchomości i prowadzenie KOB.

Program szkolenia

Szkolenie Książka obiektu budowlanego – program:

Dlaczego prowadzenie stosunkowo prostego, formularza jakim jest KOB, sprawia tak dużo trudności?

Nowe przepisy dotyczące prowadzenia KOB w ustawie Prawo budowlane

  • Dla jakich obiektów prowadzimy KOB

  • Dla jakich obiektów nie prowadzi się KOB

  • Do kiedy możemy jeszcze prowadzić „stare” książki obiektu budowlanego

  • Jakie wpisy dokonuje się w c-KOB i w jakich terminach

  • Jakich wpisów do c-KOB dokonują osoby wykonujące okresowe kontrole

  • Zasady przydzielania i pozbawiania dostępu do c-KOB

Interesariusze, czyli

  • Kto to jest interesariusz i jak stać się interesariuszem – czyli założenie konta w systemie c-KOB

  • Ilu może być interesariuszy i czy można łączyć funkcje

  • Kto wypełnia c-KOB

Jakie wpisy dokonuje się w c-KOB i kto ich dokonuje

  • Wpisy dotyczące okresowych kontroli
    – elementów budowlanych
    – instalacji gazowych
    – przewodów kominowych
    – instalacji elektrycznych i piorunochronnych

  • Rejestracja ekspertyz i opinii technicznych

  • Wpisy dotyczące przeglądów, konserwacji i napraw sprzętu ppoż.

  • Wpisy dotyczące wszelkich prac i robót budowlanych wykonywanych na obiekcie

  • Wpisy dotyczące katastrof budowlanych

  • Rejestracja dokumentów urzędowych związanych z obiektem budowlanym

Jakie są terminy dokonywania wpisów do c-KOB

Czy można usunąć lub skorygować dane wprowadzone do c-KOB

Zasady przydzielania i pozbawiania dostępu do c-KOB

Nowe kary dla poszczególnych interesariuszy za nie przestrzeganie przepisów związanych z KOB.
Nowe rozporządzenie w sprawie c-KOB

  • Zawartość c-KOB

  • Co należy wpisać do poszczególnych nowych tablic w c-KOB

  • Jak prowadzić KOB w formie papierowej

  • Zasady dokonywania wpisów i poprawek wpisów

  • Zasady zamykania „starej” KOB i przechodzenia na nową c-KOB


Ćwiczenia – zakładanie i wypełnianie c-KOB

  • Założenie konta w c-KOB i logowanie

  • Powiadomienia

  • Profil użytkownika

  • Symulacja założenia c-KOB

  • Wpisy do poszczególnych tablic – co zawierają i jak je dokonać

  • Zarządzanie interesariuszami – dodawanie, odbieranie dostępu, dostęp czasowy

  • Informacje o obiekcie budowlanym i ich uzupełnianie
    – archiwum dokumentacji obiektu budowlanego

  • Dane właściciela lub zarządcy obiektu budowlanego

  • Przekazanie dostępu do c-KOB, lub rezygnacja z pełnienia funkcji interesariusza

  • Zamkniecie c-KOB
    – kiedy i w jakich sytuacjach
    – czym skutkuje zamknięcie c-KOB

  • Wydruk c-KOB i jej poszczególnych części – pliki PDF i wydruk papierowy

  • Raporty i logi

  • Przeglądanie c-KOB i rejestrów – filtry i ich zawartość

Jakie okresowe kontrole stanu technicznego obiektu budowlanego są rejestrowane w KOB?

  • Roczne

  • Półroczne (obiektów wielkopowierzchniowych)

  • Pięcioletnie

  • Bezpiecznego użytkowania

  • Kontrola nieuzasadnionych ingerencji w budynkach mieszkalnych

  • Uprawnienia do wykonywania kontroli

Wymagania dla przeglądów technicznych, konserwacji oraz napraw urządzeń przeciwpożarowych


  • Co to jest sprzęt przeciwpożarowy?

  • Zasady wykonywania przeglądów konserwacyjnych i napraw sprzętu ppoż.

  • Czy na pewno przeglądy sprzętu przeciwpożarowego trzeba wykonywać co roku, czy są inne wymagania?

Ustawowe wymagania dotyczące zawartości protokołu z kontroli

  • Zawartość i struktura protokołu

  • Co w przypadku nie wykonania zaleceń we wskazanym terminie, czyli uprawnienia nadzoru budowlanego w przypadku nieodpowiedniego stanu technicznego obiektu budowlanego 

Czas trwania

Zaplanuj czas na szkolenie w godzinach 9:00-15:00.
8.30 – 9.00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień

Szkolenie przewidziane jest 7 godzin dydaktycznych 

Prelegenci

Szkolenie książka obiektu budowlanego poprowadzi:


Autor najpopularniejszej wśród zarządzających nieruchomościami publikacji książkowej dotyczącej prowadzenia i wypełniania Książki Obiektu Budowlanego oraz utrzymania i kontroli okresowej obiektów budowlanych.

Ekspert w obszarze zarządzania nieruchomościami od wielkich instalacji przemysłowych, poprzez obiekty logistyczne, handlowe wielkopowierzchniowe, biurowe, mieszkalne. Od 25 lat zarządza nieruchomościami z uwzględnieniem prowadzania remontów, modernizacji, rozbudów i rewitalizacji obiektów budowlanych dla największych firm i instytucji w Polsce. Obecnie osobiście zarządza między innymi zespołem 18 hal logistycznych w Warszawie – Okęciu. Kontroluje ich stan techniczny i prowadzi książki obiektu budowlanego.

Na co dzień wspiera inwestorów w prowadzeniu inwestycji budowlanych, postępowaniach związanych z ustaleniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu, uzyskaniem pozwolenia na budowę lub dokonaniem zgłoszenia robót budowlanych, jak również przystąpieniem do użytkowania wybudowanego obiektu.
W imieniu Klientów nadzoruje inwestycje budowlane, doradza jak skutecznie zabezpieczyć interesy i zminimalizować ryzyko finansowe prowadzonych inwestycji budowlanych.

Od lat prowadzi szkolenia i warsztaty dla inwestorów, właścicieli obiektów budowlanych, osób zarządzających nieruchomościami oraz pracowników urzędów z prawa budowlanego, procesu inwestycyjno-budowlanego, zasad prawidłowego użytkowania obiektów budowlanych, prowadzenia książki obiektu budowlanego, rozliczania mediów, prowadzenia finansów inwestycji budowlanych.
Wśród jego klientów:
Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna „Invest Park” Sp. z o.o., Venglon Sp. z o.o., Mars Polska Sp. z o.o., MSM Energetyka Stegny Południe.


Doświadczenie zdobywał na najwyższych stanowiskach kierowniczych w firmach deweloperskich i budowlanych J.W. Construction Holding S.A. i Budner S.A, gdzie uczestniczył i realizował projekty deweloperskie i zarządzał wybudowanymi przez deweloperów nieruchomościami.

Jest członkiem honorowym Stowarzyszenia Przedsiębiorczości w Nieruchomościach, członkiem zwykłym Stowarzyszenia Zarządców Nieruchomości „Warecka”. 

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie będzie odbywało się poprzez platformę ZOOM
można zainstalować aplikację jak i zalogować się przez stronę www (wszystko będzie w e-mailu organizacyjnym, w tym link do platformy).
Szkolenie odbywa się blokami tematycznymi, po każdym z nich można zadać wykładowcy pytania poprzez chat lub mikrofon.
Potrzebujemy komputer/tablet/telefon oraz dobre łącze internetowe.
Można korzystać z kamery, ale nie jest to obowiązkowe, jeżeli nie mamy mikrofonu też można sobie poradzić i bez niego (zadać pytania przez chat).
Słuchawki z telefonu również mogą posłużyć nam jako mikrofon.

Rejestracja

Cena 1
840
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 3 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
  • udział w szkoleniu z ćwiczeniami
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

1. Organizatorem szkolenia jest Ośrodek Szkoleń i Informacji Effect Joanna Jarosz-Opolka z siedzibą w Gliwicach, al. Korfantego 19/1; 44-100 Gliwice, NIP 631-139-99-87, Regon 277586519.
2. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia pocztą elektroniczną.
3. Przesłanie karty uczestnictwa jest równoznaczne z zawarciem umowy, akceptacją warunków uczestnictwa, zobowiązaniem do dokonania opłaty zgodnie z cenami zawartymi w ofercie i ma charakter wiążący. Faktura zostanie wystawiona po szkoleniu, wyjątek stanowią osoby prywatne, które zobowiązane są do dokonania przedpłaty na rachunek OSil Effect.
4. Na 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia stacjonarnego, na podane adresy e-mail zostaną przesłane informacje organizacyjne dotyczące szkolenia. W przypadku braku potwierdzenia szkolenia w deklarowanym przez OSil Effect terminie, prosimy o kontakt.
5. Szkolenia online potwierdzamy na dzień przed terminem szkolenia. Uczestnik otrzymuje informacje organizacyjne na podany w zgłoszeniu adres e-mail. W przypadku braku potwierdzenia szkolenia w deklarowanym przez OSil Effect terminie, prosimy o kontakt.
6. Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być zgłoszona w formie pisemnej bądź mailem najpóźniej na 10 dni przed rozpoczęciem szkolenia stacjonarnego oraz na 3 dni robocze przed rozpoczęciem szkolenia online. W przypadku dokonania rezygnacji po tym terminie lub nieobecności uczestnika na szkoleniu, bez uprzedniego powiadomienia, Zamawiający zostanie obciążony opłatą w wysokości 100% wartości szkolenia. Przeniesienie uczestnictwa na kolejny termin traktowane jest jako rezygnacja. Istnieje możliwość zmiany uczestnika szkolenia na inną osobę.
7. Rabaty muszą być zaznaczone na formularzu zgłoszeniowym lub w wiadomości email. Rabat musi być zatwierdzony przez pracownika OSiI Effect.
8. OSil EFFECT zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia lub zmiany jego terminu z przyczyn niezależnych od Organizatora. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany Trenera z przyczyn niezależnych od Organizatora.
9. Materiały szkoleniowe (w formie papierowej, elektronicznej, audio) przekazywane Uczestnikom podczas szkolenia są chronione prawem autorskim. Kopiowanie i upowszechnianie ich (w celach komercyjnych) jest zabronione.
10. Uczestnik szkolenia ma prawo złożyć reklamację dotyczącą jakości oferowanych usług szkoleniowych (treści merytorycznej, formy organizacyjnej, itp.). Reklamację należy złożyć w formie pisemnej (dopuszcza się drogę korespondencji elektronicznej), w terminie 7 dni od daty realizacji usługi szkoleniowej. Wszystkie wytyczne dotyczące złożenia reklamacji zawarte są w regulaminie na stronie 

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
  • Ulica i nr: ul. Kozielska 137d
  • Kod pocztowy: 44-100
  • Miejscowość: Gliwice
  • Numer NIP: 6311399987

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
44-100 Gliwice, Polska ul. Kozielska 137d

Organizator

Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
44-100 Gliwice, Polska
ul. Kozielska 137d
woj. śląskie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!