O szkoleniu
Szkolenie ma na celu uporządkowanie, podniesienie wiedzy i kompetencji uczestników. Jest prowadzone w formule wykładów z praktycznymi warsztatami planowania i rozliczania czasu pracy.
Zostanie omówiona m.in.:
- tematyka normy, wymiaru czasu pracy,
- systemy i rozkłady czasu pracy,
- obowiązkowe odpoczynki,
- praca w godzinach nadliczbowych, nocnych, w soboty, niedziele i święta
- oraz dodatki za pracę.
Specyfika szkolenia uwzględnia warsztaty z planowania i rozliczania czasu pracy, tworzenia harmonogramów pracy (grafików) oraz rozliczanie delegacji.
Korzyści ze szkolenia:
- efektywne i zgodne z prawem planowanie harmonogramów czasu pracy,
- rozliczanie harmonogramu czasu pracy zgodnie z przepisami prawa,
- możliwość realizacji warsztatów pracy na przekazanych przez Państwa materiałach,
- możliwość zadawania pytań – sesja Q&A.
- pracownicy działów kadr, płac
- pielęgniarki oddziałowe, koordynujące
- pracownicy sporządzający harmonogramy czasu pracy planowane i rozliczeniowe
- osoby odpowiedzialne za planowanie i rozliczanie czasu pracy w podmiotach leczniczych (personel administracyjny i medyczny)
- HR Biznes Partnerzy
Program szkolenia
- Czas pracy – informacje ogólne:
- podstawy prawne z Kodeksu pracy i Ustawy o działalności leczniczej,
- definicje dotyczące czasu pracy,
- kogo dotyczą zapisy ustawy o działalności leczniczej.
- Normy i wymiar czasu pracy:
- czas pracy pracowników medycznych,
- czas pracy dla personelu administracyjno-gospodarczego,
- czas pracy osób z niepełnosprawnością (przywileje tych pracowników i obowiązki pracodawcy).
- Obligatoryjne okresy odpoczynku – dobowe, tygodniowe dla umów o pracę, umów cywilno-prawnych i kontraktów gospodarczych.
- Systemy i rozkłady czasu pracy występujące w podmiocie leczniczym:
- podstawowy system czasu pracy,
- równoważny system czasu pracy.
- Okresy rozliczeniowe:
- wpływ okresu rozliczeniowego na finanse podmiotu leczniczego (warsztat – praktyczne rozliczenie na przykładzie z 2024 roku),
- możliwość stosowania 1, 3, 6, 12 miesięcznych okresów rozliczeniowych?
- Praca w godzinach nadliczbowych:
- dodatek za pracę zmianową,
- kiedy występują godziny nadliczbowe,
- wynagrodzenie za pracę w godzinach nadliczbowych – dodatek 50% i 100%,
- zasady dobrowolnego odbioru nadgodzin przez pracownika, nakaz odbioru przez pracodawcę, zapłata za nadgodziny,
- limity godzin – dobowe, średniotygodniowe, roczne,
- rekompensata pracy w godzinach nadliczbowych (czas wolny czy wynagrodzenie).
- Dodatki za pracę:
- dodatek za pracę w porze nocnej i święta,
- naliczanie dodatków dla pracowników niemedycznych,
- rekompensata za pracę w „wolne soboty,
- dla zespołów ratownictwa medycznego,
- ograniczenia pracy w niedziele i święta.
- Dyżur zgodnie z Kodeksem pracy, dyżur z Ustawy o działalności leczniczej:
- powierzenie wykonywania i zasady wynagradzania dyżuru medycznego UoDJ,
- dyżur zgodnie z Kodeksem pracy.
- Pozostawanie w gotowości do udzielania świadczeń na podstawie art. 98 UoDL.
- Warsztaty z planowania i rozliczania czasu pracy (możliwość przeprowadzenia na materiałach przekazanych od uczestników).
- Rozliczanie delegacji.
Omówienie przepisów rozliczania delegacji na podstawie Rozporządzenia MPiPS z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej:- rozliczenie kosztów przejazdu,
- inne niezbędne wydatki związane z podróżą,
- podróż krajowa, a podróż zagraniczna (rozliczanie, obliczanie czasu pracy).
- Pytania uczestników – sesja Q&A.
Czas trwania
9:00 - 15:00
Prelegenci
Audytor z zakresu prawa pracy i jakości. Doktor nauk o zdrowiu, absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, ukończyła studia podyplomowe na kierunku BHP i ergonomia na Politechnice Warszawskiej, a także studia podyplomowe z Kontroli wewnętrznej oraz Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Warszawskim.
Wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobyła w firmach o profilu produkcyjnym, służbie zdrowia w działach kadrowo-płacowych i organizacyjnych na stanowiskach menedżerskich. Pracowała m.in. na stanowiskach kierowniczych w Polskim Centrum Badań i Certyfikacji, MSWiA, Instytucie Matki i Dziecka, firmie Drosed S.A., Arkadia Sp. z o.o. Obecnie od ponad 6 lat prowadzi własną działalność gospodarczą. W swojej codziennej pracy zajmuje się w szczególności szkoleniami oraz przeprowadzaniem audytów. Na przestrzeni ostatnich 25 lat przeprowadziła ponad 1000 szkoleń, w większości związanych z prawem pracy i BHP. Prowadzi również wykłady na uczelniach wyższych (MBA, podyplomowe, magisterskie).
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- Podmioty, które finansują usługę ze środków publicznych w min. 70% zwolnione są z obowiązku płacenia podatku VAT.
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
1. Po otrzymaniu zgłoszenia wyślemy potwierdzenie.
2. W tygodniu poprzedzającym spotkanie wyślemy fakturę proforma wraz ze szczegółami dotyczącymi szkolenia, linkiem do spotkania.
- Nazwa firmy: Centrum Szkoleniowe AGAMON II Sp. J. Krzysztof, Sławomir i Grzegorz Kiszka
- Ulica i nr: Produkcyjna 11
- Kod pocztowy: 43-346
- Miejscowość: Bielsko-Biała
- Numer NIP: 5472195976