Czterodniowy, zaawansowany Kurs RODO (Kurs dla Inspektorów Ochrony Danych + 2 dni warsztatów)

O szkoleniu

Maksymalnie praktyczny, czterodniowy kurs przygotowujący do pełnienia funkcji IOD, a także do samodzielnego wdrażania i stosowania unijnego rozporządzenia RODO. Stanowi też znakomite uzupełnienie kompetencji już powołanych IOD. Prowadzony w formie wykładowo – ćwiczeniowej, której zakładanym efektem jest nabycie lub uzupełnienie wiedzy i umiejętności wykonywania czynności wdrażania i bieżącego stosowania RODO. Podczas dwóch z czterech dni kursu pracujemy na komputerach oraz na autorskich wzorach dokumentacji, w szczególności: wzorze analizy ryzyka i matrycy ryzyk, wzorze DPIA, wzorze rejestru czynności przetwarzania oraz kategorii czynności przetwarzania.

Kto powinien wziąć udział?

Kurs RODO to nie tylko kurs dla Inspektorów Ochrony Danych. Kurs RODO jest odpowiedni również dla kierownictwa administratorów danych, samodzielnie wdrażających RODO w organizacji lub dla osób nadzorujących ten proces. Jest również odpowiedni dla wszystkich osób, które poszukują zaawansowanych umiejętności wdrażania i stosowania RODO.

Program szkolenia

DZIEŃ 1

I. Wstęp i źródła prawa.

  • Reforma ochrony danych osobowych – z czego wynika, jakie jest jej znaczenie?
  • Jak czytać RODO?
  • Ustawa o ochronie danych osobowych. z 10 maja 2018 r.
  • Ustawa o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia 2016/679.
  • Zmiany sektorowe – gdzie odnaleźć sektorowe przepisy o ochronie danych osobowych?

II. Dział kadr a RODO.

  • Zmiany w kodeksie pracy – w jaki sposób przygotować do nich firmę/instytucję?
  • Rekrutacja zgodna z RODO.
  • Kwestionariusze osobowe, akta osobowe, listy obecności, układy zbiorowe i regulaminy pracy – jak pozostać w zgodności z nowymi przepisami?
  • Kiedy potrzebna jest zgoda pracownika na przetwarzanie jego danych osobowych?
  • Wdrażanie monitoringu wizyjnego – obowiązki względem pracowników i osób zewnętrznych.
  • Inne formy monitoringu.

III. Podstawowe pojęcia i informacje.

  • Kto i kiedy ma obowiązek stosować przepisy RODO.
  • Najważniejsze definicje w RODO – jak je rozumieć?
  • Czym są “dane osobowe”, “przetwarzanie”  – case study.
  • W jakich sytuacjach „przetwarzamy dane osobowe”?

IV. Obowiązki Administratora i Podmiotu przetwarzającego, współadministrowanie danymi osobowymi.

  • Administrator danych, procesor i osoba upoważniona do przetwarzania danych – role w procesie przetwarzania danych osobowych, a zmiany z RODO.
  • Obowiązki Administratora danych.
  • Obowiązki Podmiotu przetwarzającego (procesora).
  • Zmiany w umowach powierzenia danych osobowych.
  • Współadministrowanie danymi osobowych – nowa instytucja RODO.

V. Kiedy przetwarzamy dane osobowe zgodnie z prawem?

  • Rodzaje danych osobowych – dane “zwykłe” oraz “szczególne kategorie danych”, w tym biometryczne.
  • Kiedy możemy przetwarzać dane osobowe “zwykłe”, a kiedy “szczególne kategorie danych”?
  • Wymogi dotyczące przetwarzania danych osobowych dzieci.
  • Kiedy jest wymagana zgoda na przetwarzanie danych osobowych?
  • Warunki wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych wg RODO.

VI. Zasady przetwarzania danych osobowych.

  • Legalność przetwarzania danych osobowych – praktyczne aspekty kryteriów prawnych.
  • Celowość i minimalizm w przetwarzaniu danych osobowych wg RODO.
  • Poprawność merytoryczna przetwarzanych danych.
  • Zasada ograniczonego przechowywania (retencja danych) – omówienie najważniejszych przykładów, praktyczne rozwiązania.
  • Integralność i poufność przetwarzania danych osobowych.
  • Rozliczalność – nadrzędna zasada RODO, jej konsekwencje dla IT.
  • Nowe zasady “privacy by design oraz “privacy by default” i ich praktyczne zastosowanie.

 VII. Prawa osób, których dane osobowe są przetwarzane.

  • Prawo dostępu do danych oraz prawo uzyskania kopii danych osobowych.
  • Prawo do sprostowania danych.
  • Prawo do bycia zapomnianym.
  • Prawo do ograniczenia przetwarzania.
  • Prawo do przenoszenia danych osobowych.
  • Prawo do sprzeciwu.
  • Prawa osób profilowanych.
  • Jak postępować z żądaniami osób, których dane dotyczą?

VIII. Obowiązek informacyjny (klauzule informacyjne dotyczące przetwarzania).

  • Obowiązek informacyjny przy przetwarzaniu danych osobowych – ustawy krajowe oraz RODO.
  • Wymogi formalne z praktycznym omówieniem.
  • Obowiązek informacyjny przy uzyskaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  • Obowiązek informacyjny przy wyznaczeniu IOD.
  • Obowiązek informacyjny przy przekazaniu danych osobowych poza EOG.
  • Praktyczny przykład klauzuli informacyjnej z omówieniem.
  • Obowiązek informacyjny w przypadku zbierania danych nie od osoby, której te dane dotyczą.
  • Chwila powstania obowiązków informacyjnych.

IX. Rejestr czynności przetwarzania oraz rejestr kategorii czynności przetwarzania.

  • Obowiązkowe elementy rejestrów przetwarzania.
  • Jak prowadzić rejestr czynności przetwarzania (rejestr administratora), wymagany przez RODO?
  • Praktyczny przykład rejestru czynności przetwarzania na danych wraz z omówieniem.
  • Kiedy i jak prowadzić rejestr kategorii czynności przetwarzania (rejestr procesora)?
  • Praktyczna forma rejestrów, różnice pomiędzy nimi.

X. Bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych – przykładowe aspekty praktyczne w kontekście RODO.

  • Organizacyjne środki zabezpieczenia danych osobowych – ich wybór i dostosowanie zgodnie z RODO, w ujęciu praktycznym.
  • Techniczne środki bezpieczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem wymaganego przez RODO zapewnienia poufności, integralności, dostępności i odporności systemów i usług przetwarzania, pseudonimizacji oraz szyfrowania.
  • Analiza ryzyka przy przetwarzaniu danych osobowych – przykłady praktyczne.
  • Ocena skutków dla ochrony danych osobowych – kiedy jest wymagana.
  • Uprzednie konsultacje z organem nadzorczym.

XI. Naruszenia ochrony danych osobowych

  • Identyfikacja naruszeń bezpieczeństwa danych osobowych.
  • Co robić w przypadku naruszenia?
  • Obowiązek zgłaszania incydentów z danymi, wynikający z RODO (zasada 72 godzin).
  • Obowiązek powiadamiania osób, których dane osobowe podlegają naruszeniu.
  • Rejestr naruszeń ochrony danych osobowych.

XII. Tworzenie dokumentacji przetwarzania i ochrony danych osobowych.

  • Dotychczasowa dokumentacja – Polityka bezpieczeństwa i Instrukcja Zarządzania Systemem Informatycznym w perspektywie aktualnych wymogów RODO.
  • Obowiązki dokumentacyjne w RODO – Polityka Ochrony Danych.
  • Upoważnienie do przetwarzania danych osobowych w kontekście RODO.
  • Budowanie procedur wewnętrznego systemu zapewniającego bezpieczeństwo danych osobowych w kontekście nowych wymogów RODO.

XIII. Inspektor Ochrony Danych (Data Protection Officer).

  • Kiedy istnieje obowiązek powołania Inspektora Ochrony Danych?
  • Inspektor Ochrony Danych – rola w firmie/instytucji.

XIV. Odpowiedzialność związana z przetwarzaniem danych osobowych.

  • Kary finansowe do 4% rocznego obrotu / 20 000 000 EUR  – czy to jedyna forma działania organu nadzorczego, czy należy się ich spodziewać?
  • Odpowiedzialność odszkodowawcza.
  • Jak postępować, aby zmniejszyć wymiar potencjalnej kary za naruszenie ochrony danych, w przypadku jego wystąpienia.
  • Sankcje dla podmiotów publicznych.

XV. Podsumowanie.

  • Jak podzielić prace wdrożeniowe?
  • Na czym skupić się w pierwszej kolejności?
  • Jak wdrożyć RODO w 6-ciu krokach, w oparciu o wiedzę ze szkolenia oraz materiały szkoleniowe?

XVI. Głos publiczności

Pytania uczestników.

  • Dyskusja.

DZIEŃ 2

I. Inspektor Ochrony Danych (IOD/DPO) - zagadnienia wstępne.

  • Powołanie IOD – obowiązek czy uprawnienie?
  • Kto może zostać IOD?
  • Jakie zadania IOD wskazane zostały w RODO, a jakie zwykle wykonuje w praktyce? IOD w perspektywie wytycznych Grupy Roboczej art. 29 (Europejskiej Rady Ochrony Danych).
  • Współpraca IOD z działem IT.
  • Pełnienie roli punktu kontaktowego – tak dla osób, których dane dotyczą, jak i organu nadzorczego – w praktyce.
  • Konsultacje w zakresie oceny skutków dla ochrony danych.
  • Status IOD, jego kompetencje i zakres odpowiedzialności.
  • Odpowiedzialność administratora i osób upoważnionych do przetwarzania danych w perspektywie powołania IOD.
  • Formalne powołanie IOD wewnątrz organizacji.
  • Forma zatrudnienia / współpracy z IOD.
  • IOD w grupie kapitałowej.
  • Zgłoszenie powołania IOD do organu nadzorczego – wypełnianie formularza oraz zgłoszenia poprzez platformę ePUAP.
  • Ubezpieczenia dla IOD i administratora – czy warto z nich korzystać? Analiza umów ubezpieczeniowych – na jakie wyłączenia w szczególności należy zwrócić uwagę.
  • Zlecanie funkcji IOD – jakie zapisy w umowie / powołaniu powinny się znaleźć?
  • Przyjmowanie funkcji IOD – zalecane postanowienia umowne – okiem prawnika.

II. Realizacja bieżących obowiązków IOD.

OBOWIĄZKI INFORMACYJNE.

  • Poprawne definiowanie podstaw przetwarzania danych osobowych – art. 6, art. 9 i art. 10 RODO w praktyce – case study.
  • Dodatkowe obowiązki informacyjne w przypadku współadministrowania danymi – wyzwania płynące z art. 26 RODO.
  • Obowiązki informacyjne – wdrażanie w praktyce. Zalecane formy oraz miejsca ich spełniania. Dobre praktyki.
  • Strona internetowa, BIP – ważne źródło wiedzy o tym, w jaki sposób przetwarzamy dane osobowe.
  • Konstruowanie obowiązków informacyjnych – warsztat.

KONTROLA PRZEPŁYWU DANYCH.

  • Powierzenie a udostępnienie danych osobowych – jak odróżnić te dwie formy przekazywania danych “na zewnątrz”.
  • Najczęstsze przypadki powierzania danych osobowych.
  • Na jakiej podstawie możemy udostępniać dane osobowe?
  • Udostępnienie danych – przykłady praktyczne.
  • Obowiązkowe i fakultatywne elementy umowy powierzenia.
  • Konstruowanie oraz weryfikacja umów powierzenia – warsztat.
  • Przepływ danych między współadministratorami.
  • Rejestry powierzeń i udostępnień.

POSTĘPOWANIA ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ UPRAWNIEŃ OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ.

  • Forma składania żądań przez osoby, których dane dotyczą.
  • Z jakimi żądaniami w praktyce spotykamy się najczęściej?
  • Jak przygotować firmę / instytucję do realizacji uprawnień osób, których dane dotyczą, w aspekcie organizacyjnym oraz informatycznym? Główne praktyczne problemy.
  • W jaki sposób realizować uprawnienia osób, których dane dotyczą? Jak poprawnie prowadzić korespondencję?
  • Analiza zasadności roszczeń – case study.

POSTĘPOWANIE Z NARUSZENIAMI.

  • Procedura wewnętrznego zgłaszania naruszeń / incydentów. Forma komunikacji z osobami upoważnionymi do przetwarzania danych osobowych.
  • Prowadzenie wewnętrznego rejestru naruszeń – case study.
  • Zgłaszanie naruszeń do organu nadzorczego – kiedy jest obowiązkowe? Czy termin 72 godzin jest nieprzekraczalny?
  • Wypełnianie formularza zgłoszeniowego oraz zgłaszanie naruszeń poprzez e-PUAP – warsztat.
  • Obowiązek zawiadomienia osoby, której dane dotyczą, o naruszeniu ochrony danych osobowych. W jakich przypadkach i w jakiej formie informować o naruszeniach?

III. Bezpieczeństwo danych osobowych.

  • Co o środkach ochrony danych mówi RODO?
  • Analiza art. 32 RODO i praktyczne następstwa tak ogólnej regulacji.
  • Rodzaje zagrożeń i sposoby przeciwdziałania im.
  • Pseudonimizacja i szyfrowanie – kiedy jest niezbędne?
  • Szczególnie zalecane organizacyjne środki bezpieczeństwa.
  • Szczególnie zalecane fizyczne i techniczne środki bezpieczeństwa.
  • Kodeksy postępowania i certyfikacja.

IV. Wdrażanie RODO.

  • Przygotowanie planu wdrożenia.
  • Uwzględnianie ochrony danych w fazie projektowania (zasada “privacy by design” w praktyce).
  • Wdrażanie domyślnej ochrony danych (zasada “privacy by default” w praktyce”).
  • Polityka Ochrony Danych – w jakim zakresie jest obowiązkowa? Praktyczne rady, w jaki sposób konstruować wewnętrzną dokumentację oraz system przetwarzania danych osobowych w organizacji.
  • Formułowanie wewnętrznych procedur w zakresie przetwarzania i bezpieczeństwa danych osobowych – warsztat; analiza wzorcowych procedur, udostępnionych przez organizatora.
  • W jaki sposób skonstruować upoważnienia do przetwarzania danych osobowych?
  • Przydatne pod kątem rozliczalności ewidencje i rejestry.

V. Wizerunek a RODO.

  • Definicja “wizerunku”. W jakim zakresie  wizerunek to dane osobowe?
  • Rozpowszechnianie wizerunku w perspektywie art. 81 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych – case study w oparciu o orzecznictwo.
  • Czy zgodę na rozpowszechnianie wizerunku można cofnąć w dowolnym momencie?
  • Jak powinna wyglądać zgoda na utrwalenie i upowszechnianie wizerunku – case study, w oparciu o orzecznictwo.
  • Uzasadniony interes administratora jako podstawa prawna przetwarzania wizerunku pracownika.
  • Odpowiedzialność za niezgodne z prawem przetwarzanie wizerunku na gruncie RODO, prawa autorskiego oraz kodeksu cywilnego.

VI. Głos publiczności

  • Pytania uczestników.
  • Dyskusja.

 

DZIEŃ 3

I. Wykonywanie audytów systemów przetwarzania danych osobowych.

  • Podstawowe pojęcia związane z przeprowadzaniem audytów.
  • Główne problemy audytorów –  jak przygotować się do tej roli?
  • Zadanie audytów w procesie wdrażania i stosowania RODO.
  • Czym różni się audyt przedwdrożeniowy od audytu walidacyjnego – jakie są ich cele i jakie zadania spoczywają na audytorze?
  • Jak sporządzić plan audytu, z uwzględnieniem jego celu i docelowego zakresu? Warsztat.
  • Pozyskiwanie materiału źródłowego do audytu. Forma jego dokumentacji w perspektywie dowodowości.
  • Jakie środki bezpieczeństwa przy przetwarzaniu danych osobowych są najczęściej stosowane, a jakich wymaga organ nadzorczy? Case study w oparciu o analizę dotychczasowych decyzji i opinii organu nadzorczego.
  • Jak badać fizyczne środki bezpieczeństwa, w tym w zakresie infrastruktury budynków i pomieszczeń?
  • Jak badać techniczne środki bezpieczeństwa, w tym w zakresie infrastruktury informatycznej?
  • Organizacyjne środki bezpieczeństwa – analiza jakie procedury są kluczowe oraz w jaki sposób badać świadomość obowiązków spoczywających na osobach upoważnionych.
  • Badanie, czy organizacja jest przygotowana do realizacji uprawnień osób, których dotyczą przetwarzane dane osobowe.
  • Jaki powinien być efekt audytu, aby był on użyteczny. W  jaki sposób sporządzić raport z audytu systemu przetwarzania danych osobowych?
  • Zalecenia pokontrolne – jakie treści powinny zawierać?.

II. Analiza ryzyka.

  • Podejście oparte na ryzyku (risk-based approach) jako fundament RODO.
  • Identyfikacja aktywów i zasobów niezbędnych w procesie szacowania ryzyka.
  • Parametry analizy ryzyka – skutek i prawdopodobieństwo wystąpienia – jak rozumieć, oceniać i jakie wartości należy im przypisać.
  • Jak diagnozować zagrożenia naruszeń ochrony danych osobowych, wynikające z używania konkretnych zasobów?
  • Na jakie podatności należy zwrócić uwagę, przy diagnozowaniu konkretnych ryzyk?
  • Sposoby oceny ryzyka związanego z wystąpieniem konkretnych zagrożeń.
  • Przeprowadzanie szczegółowej analizy na matrycach zaproponowanych przez organizatora – zajęcia warsztatowe..
  • Kontynuacja warsztatu z użyciem elektronicznych matryc ryzyk, na konkretnym przykładzie podmiotu przetwarzającego dane osobowe.
  • Jak postępować ze zdiagnozowanym ryzykiem.
  • Jak sporządzać plany działań, zmierzające do minimalizacji ryzyka – obniżanie ryzyka, transfer ryzyka.

III. Ocena skutków dla ochrony danych (Data Protection Impact Assessment, OSOD/DPIA).

  • Jaki jest cel DPIA?
  • Jak ocenić, czy przeprowadzenie DPIA jest wymagane?
  • Niezbędne elementy procesu DPIA – art. 35 RODO.
  • Formułowanie informacji dotyczących planowanych działań, mogących spowodować skutek dla ochrony danych osobowych.
  • Definiowanie interesu administratora, celów oraz podstaw prawnych przetwarzania, mogącego spowodować skutek dla ochrony danych osobowych.
  • Jak oceniać niezbędność i proporcjonalność planowanych operacji przetwarzania danych osobowych, względem praw osób, których te dane dotyczą?
  • Jak diagnozować zakres danych osobowych, przetwarzanych w ramach planowanych operacji przetwarzania?
  • Ocena zdolności do realizacji uprawnień osób, których dotyczą dane przetwarzane w ramach planowanych operacji przetwarzania.
  • Jak wybrać i opisać środki bezpieczeństwa, wdrażane w celu ograniczenia ryzyka naruszenia praw i wolności osób, których dane dotyczą?
  • Jaka zależność zachodzi pomiędzy przeprowadzeniem DPIA a analizą ryzyka?
  • Przygotowywanie DPIA – warsztat. Formuła case studies na wzorcu  DPIA.
  • Rola Inspektora Ochrony Danych w DPIA.
  • Uprzednie konsultacje z organem nadzorczym:
    • zakres informacji, która należy przedłożyć organowi nadzorczemu,
    • uprawnienia organu nadzorczego.

IV. Głos publiczności

  • Pytania uczestników.
  • Dyskusja.

 

DZIEŃ 4

I. Zasada ograniczonego przechowywania i retencja danych.

  • Minimalizacja czasu przechowywania i zakresu danych osobowych jako podstawa RODO.
  • Po jakim czasie należy usuwać dane osobowe?
  • Terminy przetwarzania danych osobowych, wynikające z obowiązujących przepisów prawa. Case study – tworzymy wykaz okresów retencji danych.
  • W jaki sposób należy określać terminy przetwarzania danych osobowych w przypadku, gdy wprost nie określają tego przepisy prawa? Case study – tworzymy wykaz okresów retencji danych.
  • Instrukcja kancelaryjna i jednolity rzeczowy wykaz akt.
  • Relacja pomiędzy zasadą retencji a obowiązkiem informacyjnym RODO.
  • Zasadą retencji a wykonywanie kopii bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych – uwagi praktyczne.
  • Jak i gdzie należy zamieścić informacje o planowanych terminach usunięcia danych osobowych?
  • Praktyczne rozwiązania związane z wdrażaniem zasady ograniczonego przechowywania

II. Rejestr czynności przetwarzania (rejestr administratora) i kategorii czynności przetwarzania (rejestr podmiotu przetwarzającego).

  • Cele i praktyczne znaczenie rejestrów.
  • Obowiązkowe i fakultatywne elementy rejestrów.
  • Jakie dodatkowe elementy rejestru czynności warto stosować, w celu ułatwienia zarządzania systemem przetwarzania danych osobowych?
  • Jak ocenić, czy sporządzenie rejestru czynności i rejestru kategorii przetwarzań jest wymagane? Wyłączenia wskazane w RODO.
  • Jak wyróżniać i identyfikować „czynności” i „kategorie czynności” przetwarzania, podlegające uwzględnieniu w rejestrach.
  • Jak formułować cele przetwarzania danych i jaka jest ich relacja względem zdefiniowanych czynności?
  • Opis kategorii danych osobowych oraz kategorii osób, których dotyczą przetwarzane dane.
  • Jak uwzględniać odbiorców danych oraz diagnozować, czy dane osobowe są przekazywane poza EOG?
  • Jak oceniać zasadność stosowania dodatkowych zabezpieczeń, w przypadku przekazywania danych osobowych do krajów spoza EOG.
  • Formułowanie opisu technicznych i organizacyjnych środków bezpieczeństwa, stosowanych przy przetwarzaniu danych osobowych.
  • Monitorowanie aktualności rejestru czynności na danych – jak praktycznie sobie z tym poradzić?

III. Warsztat.

  • Konstruowanie rejestrów na podstawie konkretnego stanu faktycznego, przy wykorzystaniu autorskich wzorów: rejestru czynności przetwarzania oraz rejestru kategorii czynności przetwarzanie.

IV. Problematyka transferu danych do państw trzecich.

  • Czy rzeczywiście nie przekazujemy danych do państw trzecich? Oprogramowanie, narzędzia, usługi, na które musimy w szczególności zwrócić uwagę.
  • Kiedy legalnie można przekazywać dane do państwa trzeciego?
  • Jak sprawdzić, czy państwo do którego organizacja transferuje dane osobowe znajduje się na liście “krajów bezpiecznych”.
  • Transfer danych do Stanów Zjednoczonych – analiza problematyki oraz omówienie jak krok po kroku sprawdzić czy podmiot do którego transferujemy dane osobowe jest “bezpieczny”.
  • Dodatkowe środki zabezpieczeń, stosowane w przypadku przekazywania danych osobowych do krajów spoza listy “krajów bezpiecznych”.
  • Konsekwencje transferu danych poza EOG w zakresie dokumentacji i obowiązku informacyjnego.

V. Urząd Ochrony Danych Osobowych (UODO).

  • Status Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  • Zadania i kompetencje organu nadzorczego.
  • Postępowanie kontrolne i procedury z nim związane.
  • Jak wyglądają kontrole w praktyce?
  • Jak przygotować się na kontrolę?
  • Zakres odpowiedzialności i administracyjne kary pieniężne.

VI. Głos publiczności

  • Pytania uczestników.
  • Dyskusja.

 

Czas trwania

4 dni, 8:00-16:00

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Kurs odbywa się za pośrednictwem platformy ClickMeeting, wystarczy dostęp do przeglądarki internetowej.
Kurs odbywa się za pośrednictwem platformy ClickMeeting, wystarczy dostęp do przeglądarki internetowej.

Rejestracja

Cena 1
1 749
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Zniżki grupowe:
  • 5.66% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 14.24% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Płatność na podstawie proformy bądź faktury VAT po zakończeniu Kursu RODO przez uczestnika.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Instytut Odpowiedzialnego Biznesu
  • Ulica i nr: ul. Mickiewicza 33/41
  • Kod pocztowy: 60-837
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 6182098969

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Instytut Odpowiedzialnego Biznesu
60-837 Poznań, Polska ul. Mickiewicza 33/41

Organizator

Instytut Odpowiedzialnego Biznesu
60-837 Poznań, Polska
ul. Mickiewicza 33/41
woj. wielkopolskie
Instytut Odpowiedzialnego Biznesu to współpracujący od lat, prężnie rozwijający się zespół prawników specjalizujących się w obsłudze przedsiębiorców , w tym spółek osobowych i kapitałowych, jak również JST oraz jednostek rządowych, w tym ministerstw....
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!