DDP. Demand Driven Planner

O szkoleniu

Szkolenie skupia się na wprowadzeniu pojęć ze standardu DDMRP (DDI/ASCM) i przedstawieniu metody planowania zapotrzebowania na materiały na podstawie zdefiniowanego popytu, bazując na Lean Manufacturing, Theory od Constrains, SixSigma, MRP, DRP w innowacyjny sposób wspierając przepływ informacji i materiałów/towarów.

Intensywne szkolenie przedstawia zagadnienia związane z zarządzaniem dostępnością materiałów dla produkcji i towarów dla dystrybucji, metodach wyznaczania buforów (parametryzacja zapasów), zasadach rozdzielania LT (decoupled LT), wspierania i chronienia dostępności istotnych informacji na etapie planowania materiałowego.

Pozwala również na zrozumienie podstaw metody DDMRP pozwalając na modelowanie, planowanie i zarządzanie łańcuchami dostaw umożliwiając redukcję zbędnych zapasów, minimalizację ryzyka braku dostępności materiałów i w istotny sposób wspieranie obsługi Klienta.

Dzięki szerokiemu wprowadzeniu, szkolenie pozwala zrozumieć co to znaczy być „demand driven” i czym różni się „forecast driven” od „demand driven”.

Dlaczego warto wziąć udział?

Szkolenie DDP wprowadza w świat pojęć DDMRP. DEMAND DRIVEN MATERIAL REQUIREMENTS PLANNING rozwija standard APICS/ASCM i pozwala na przygotowanie organizacji na rosnące wymagania Klientów.

Metoda DDMRP inkorporuje i w czytelny sposób pozwala na wykorzystanie narzędzi Lean Maufacturing, Theory of Constrains, Six Sigma, MRP (Material Requrements Planning); DRP (Distribution Requirements Planning) wspierając innowacyjne podejście do planowania.  

W trakcie szkolenia DDP przedstawiamy główne definicje i założenia metody DDMRP, w usystematyzowany sposób prezentując podstawy, otoczenie i metodykę DDMRP, aby zintegrowana ochrona, pozycjonowanie i zarządzanie zapasami w istotny sposób wspierało obsługę Klienta.

Ramowe omówienie otoczenia rynkowego i wyzwań stojących przed planowaniem / operacjami  pozwala skupić się na ochronie i promowaniu przepływu ( informacji i materiałów), oraz na zastanowieniu się co zrobić, by unikać sytuacji gdy mamy zbyt mało lub zbyt dużo materiałów/towarów. Mając na uwadze rosnącą zmienność, złożoność oczekiwań Klientów, presję na redukcję zapasów i malejącą tolerancję Klientów na czekanie.

Kolejnym krokiem jest wprowadzanie w świat pojęć DDMRP. Czym jest DDOM – Demand Driven Operating Model, jak uniknąć konfliktów w planowaniu napędzanym prawdziwym popytem.

To prowadzi nas do analizy jak i dlaczego rozdzielać przepływ informacji i materiałów.

  • Na początek przybliżamy metody strategicznego pozycjonowania zapasów poznając kryteria pozycjonowania zapasów (Decoupled Lead Time) i analizujemy konstrukcję BOM i wpływ na zarządzanie zapasem. Szukamy metod na optymalizację wykorzystania zapasów przy jednoczesnym skracaniu MLT (Manufacturing LT)
  • Poznajemy unikalne czynniki pozycjonowania zapasów w sieciach dystrybucyjnych, czym się kierować przy rozdzielaniu i pozycjonowaniu zapasu w sieci. Czym
    się kierować ustalając indeks przepływu (Flow Index)
  • Gdzie i dlaczego pozycjonować bufor (zapas), czym jest bufor – grupowanie cech
    i metody kalkulacji wielkości buforów
  • Jak dynamicznie mają reagować bufory – które zmiany mogą być „automatyczne”
    a które wymagają angażowania planisty? Na czym polega parametryzacja buforów. Czym są wskaźniki wzorców popytu niezbędne do korekt obliczeniowych.

Poznając powyższe zasady, możemy przyjrzeć się planowaniu Demand Driven – planowaniu bazującymi na zamówieniach. Definiujemy kolejność operacji w planowaniu DDMRP, poznajemy mechanizm tworzenia zamówień, warunki działania i stosowania metody DDMRP i zarządzania priorytetami.

Pokazujemy jak takie podejście pozwala się skupić na jasno zdefiniowanym realizowaniu planów, gdzie sygnał alarmowy dla działań planisty / harmonogramowania powstaje w oparciu o statusy buforów i odpowiednie priorytety (zmiany w zapotrzebowaniu, brak w synchronizacji buforów itp.). Jednocześnie „color coding”/wizualizacja wspiera rozumienie i współpracę przy realizacji priorytetów.

Przyglądając się symulacji planowania DDMRP możemy zastosować poznane metody i obserwować zachowanie się systemu planowania.

Kolejny krok, to omówienie DDMRP i środowiska operacyjnego, gdzie poznajemy kryteria i definicję bufora strategicznego DDMRP, omawiamy zasady oceny punktu odnawiania zapasu i zapasu bezpieczeństwa wpływ DDMRP na harmonogramowanie i zarządzanie priorytetami dla produkcji w toku.

Kończąc wprowadzenie w świat pojęć DDOM omawiamy powiązanie DDMRP z Demand Driven S&OP (sterowane popytem planowanie sprzedaży i operacji), jak dostosowanie i analiza danych DDMRP wspiera działania biznesowe i chroni przed zmiennością rynku. Omawiamy potencjalne korzyści z wdrożenia DDMRP, kolejne kroki, które należy uwzględnić w zarządzaniu zmianą. Przypominamy podstawowe pojęcia, zasady i logikę DDMRP.

CELE SZKOLENIA:

  • Poznanie i zrozumienie od podstaw koncepcji DDMRP w zarządzaniu łańcuchem dostaw;
  • Przeanalizowanie na przedstawionych przykładach mechanizmu działania DDMRP ;
  • Wstęp do porównania klasycznego podejścia do zarządzania przepływem wyrobów
    i materiałów poprzez klasyczne MRP z metodą DDMRP;
  • Dostarczenie narzędzia do podejmowania decyzji planistycznych;
Kto powinien wziąć udział?

Program Demand Driven Planner (DDP) został zaprojektowany i przygotowany dla specjalistów i liderów z obszarów planowania, zakupów i dystrybucji jak również dla służb odpowiedzialnych za wdrożenie metod planowania DDMRP w organizacji.

Program szkolenia

  • Planowanie w nowoczesnym świecie (zmiany w MRP, zmiany w otoczeniu);
  • Znaczenie przepływu (Prawo przepływ ; Bullwhip effect);
  • Celowe rozdzielanie procesów; 
  • Biznes napędzany prawdziwym popytem (MRP vs Lean; DDOM);
  • Strategiczne pozycjonowanie zapasów (kryteria, Decoupled LT);
  • Pozycjonowanie w sieci dystrybucyjnej (czynniki pozycjonowania; DDMPR vs MRP);
  • Profilowanie i wymiarowanie buforów (grupowania i metody kalkulacji;
  • Dynamiczne dostosowania buforów (automatyczne korekty, dopasowania, wskaźniki);
  • Zasady planowanie napędzanego zamówieniami (kolejność operacji, mechanizm tworzenia zamówień, warunki zastosowania DDMRP, zarządzanie priorytetami);
  • Skupienie na wspólnym i przejrzystym realizowaniu planów (proces zarządzania priorytetami, alarmy na podstawie statusów buforów, eskalacja alarmów i współpraca przy rozwiązywaniu problemów - wizualizacja); 
  • DDMRP a środowisko operacyjne przedsiębiorstwa (wymogi formalne buforów strategicznych, porównanie do safety stock; ROP; harmonogramowanie szczegółowe; porównanie DDMRP z MRP oraz metodyką Lean Manufacturing;
  • DDS&OP – planowanie sprzedaży i operacji napędzane popytem (zasady i rola planowania nadrzędnego – Demand Driven S&OP; parametryzacja modelu operacyjnego; ochrona biznesu i strategicznych obszarów i celów firmy);
  • Podsumowanie programu i utrwalenie wiedzy (logika, elementy krytyczne, zasady DDMRP; przegląd potencjalnych korzyści, rekomendowane kroki w stronę DDOM.

Czas trwania

3 dni

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
3 850
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
Cena promocyjna
płatność 6 tygodni przed szkoleniem
3 550
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: MPM Productivity Management Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Śląska 2a
  • Kod pocztowy: 60-614
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7792011571

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

MPM Productivity Management Sp. z o.o.
60-614 Poznań, Polska
ul. Śląska 2a
woj. wielkopolskie
MPM Productivity Management Sp. z o.o. to firma szkoleniowo-konsultingowa, specjalizująca się w doradztwie i szkoleniach z zakresu zarządzania łańcuchem dostaw oraz zarządzania produkcją i logistyką w procesie tworzenia wartości dodanej. Firma istnie...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!