O szkoleniu
Design Thinking, czyli myślenie projektowe, to niezwykle skuteczna metoda twórczego rozwiązywania różnego rodzaju problemów. Kurs poświęcony treningowi myślenia projektowego jest jednym z najbardziej poszukiwanych warsztatów działu Efektywność osobista. Szkolenia otwarte „Design thinking” skoncentrowane są na rozwijaniu umiejętności rozwiązywania problemów poprzez wykorzystanie wyspecjalizowanych narzędzi i metod właściwych twórczemu myśleniu i prototypowaniu. Głównymi założeniami Design Thinking są: koncentracja na użytkowniku i jego potrzebach, spojrzenie na problem z wielu perspektyw, tworzenie jak największej liczby rozwiązań zdefiniowanego wcześniej problemu, wstępna wizualizacja pomysłów, testowanie prototypów w realnym środowisku. Jest to jedna z najnowszych i najskuteczniejszych metod planowania innowacji i rozwiązywania problemów, w związku z tym jej możliwościami powinny zainteresować się wszystkie osoby, które pragną się rozwijać w takich obszarach, jak kreatywne myślenie, sztuka skutecznego działania czy efektywność osobista. Szkolenie „Design Thinking” szczególnie polecamy również osobom, których obowiązki zawodowe wymagają twórczego myślenia, pracują w zespołach, kierują zespołami i odpowiadają za ich efektywność oraz pracownikom działów HR, marketingu i sprzedaży. „Design Thinking” to także warsztat, którego nie powinno zabraknąć w programach rozwojowych dla pracowników realizujących zadania, przy których niezbędna jest umiejętność planowania, nieszablonowego myślenia i osobista efektywność. Szkolenia z myślenia projektowego warto również zaoferować pracownikom HR, kierownikom i liderom zespołów – Design Thinking jest niezwykle przydatną metodą przy opracowywaniu skutecznych strategii zmierzających do silniejszego zaangażowania pracowników w realizację celów firmy.
Otwarty kurs efektywność osobista – „Design Thinking” to nowoczesny warsztat o wysokim stopniu zindywidualizowania programu. W czasie treningu staramy się maksymalnie dopasować treści szkolenia, przykłady, ćwiczenia i metody nauczania do rzeczywistych potrzeb poszczególnych grup Kursantów. Dzięki wypracowanej przez nas formule działania, która opiera się na wnikliwej diagnozie potrzeb Klientów wybierających oferowane przez nas kursy, podczas warsztatów możemy skoncentrować się na rozwijaniu najbardziej użytecznych dla Kursantów umiejętności i kompetencji z takich obszarów jak twórcze rozwiązywanie problemów, kreatywność, komunikacja w zespole, efektywność osobista. Szkolenia „Design Thinking” to ponadto kursy skoncentrowane na praktyce – uczymy twórczego rozwiązywania problemów nie poprzez teoretyzowanie, ale w działaniu.
Serdecznie zachęcamy do zapisów na stacjonarny lub zdalny kurs otwarty „Design Thinking” oraz pozostałe opracowane przez naszych ekspertów warsztaty z działu Efektywność osobista. Szkolenie poświęcone metodzie Design Thinking realizujemy również jako kurs zamknięty organizowany na zamówienie. Zapraszamy!
Ważna informacja: Nasze szkolenia to głównie praca warsztatowa oparta na przykładach własnych uczestników (zastanów się przed szkoleniem co chcesz przećwiczyć zgodnie z tematem szkolenia) oraz ćwiczeniach przygotowanych przez trenera. Zdobywasz niezbędną wiedzę i ćwiczysz umiejętności możliwe do wdrożenia następnego dnia w pracy po odbyciu szkolenia. Pamiętaj, że możesz skorzystać również z e-konsultacji z trenerem po szkoleniu.
Stacjonarny i zdalny kurs „Design Thinking” umożliwia zdobycie specjalistycznej wiedzy o:
- technikach twórczego myślenia;
- polskich i zagranicznych przykładach rozwiązań powstałych dzięki Design Thinking;
- strukturze procesu oraz narzędziach i metodach twórczego myślenia i prototypowania.
Szkolenie „Design Thinking” prezentuje fachową wiedzę o nowatorskiej i niezwykle efektywnej metodzie rozwiązywania problemów i pozwala Kursantom rozwijać kluczowe umiejętności wymagane przy realizacji zadań, przy których niezbędne są twórcze myślenie, przełamywanie rutyny, innowacyjność i efektywność osobista. Szkolenia z myślenia projektowego koncentrują się na wiedzy przydatnej w wielu zawodach i przy realizacji celów w życiu prywatnym.
Otwarte szkolenie z technik myślenia projektowego rozwija praktyczne umiejętności:
- diagnozowania potrzeby/problemu;
- konstruowania i doprecyzowywania celu;
- tworzenia person (odbiorcy rozwiązania);
- przygotowywania prostych prototypów i testowania ich skuteczności.
Kurs otwarty „Design Thinking” koncentruje się na doskonaleniu uniwersalnych umiejętności, od których zależy sprawność działania i wysoka efektywność osobista. Szkolenie poświęcone metodologii myślenia projektowego trenuje zastosowanie nowatorskiej metody rozwiązywania problemów i planowania rozwiązań, która przyczyniła się do sukcesu wielu ludzi i firm na całym świecie.
Otwarty kurs „Design Thinking” doskonali ogólne i wyspecjalizowane kompetencje związane z:
- metodologią Design Thinking;
- współpracą i komunikacją w zespole;
- kreatywnym i nieszablonowym myśleniem;
- identyfikacją i realizacją celu.
Ponadto, Uczestnicy:
- Dowiedzą się jak zwiększyć poziom kreatywności i twórczości (trening wyobraźni, myślenia indukcyjnego);
- Dowiedzą się w jakich warunkach aktywuje się potencjał twórczy i jak go wykorzystać w sytuacji rozwiązywania problemów;
- Poznają i przećwiczą metody generowania oryginalnych pomysłów i innowacyjnych rozwiązań;
- Nauczą się unikać i zapobiegać elementom, które blokują procesy twórcze (m.in. „killery", inhibitory);
- Aktywnie doświadczą etapów procesu Design Thinking i kreatywnego rozwiązywania problemów zarówno w pracy indywidualnej jak i grupowej;
- Poznają sposoby skutecznego komunikowania się w procesie twórczego rozwiązywania problemów w grupie.
Szkolenie wszechstronnie przygotowuje do podejmowania wyzwań charakterystycznych dla realiów XXI wieku, w którym premiowane jest nowatorskie myślenie, kreatywność, profesjonalizm, skuteczność i elastyczność.
Adresaci szkolenia:
- Osoby nastawione na rozwój osobisty.
- Osoby zainteresowane rozwojem kreatywności.
- Osoby, których obowiązki zawodowe wymagają kreatywnego myślenia.
- Osoby pracujące w zespołach.
- Osoby pracujące na kierowniczych stanowiskach, odpowiedzialne za efektywność zespołu.
- Osoby pracujące na stanowiskach związanych z marketingiem i sprzedażą.
Program szkolenia
Rozpoczęcie zajęć. Budowanie porozumienia i potencjału zespołowego.
Ćwiczenia networkingowe (wprowadzenie otwartej i kreatywnej atmosfery współpracy, pogłębienie relacji między uczestnikami, kluczowych dla efektywnej pracy podczas warsztatów oraz budowanie wzbogacającego uczestników dialogu)
Wstępne interakcje (ćwiczenia pozwalające na poznanie, rozumienie ról i kompetencji osobowych i zawodowych, przedstawienie zasobów uczestników szkolenia)
Moduł I. Czym jest Design Thinking (DT)?
Zapoznanie z metodologią DT.
Historia DT.
Przykłady zastosowania DT w różnych branżach.
Moduł II. Design Thinking – Jak tworzyć warunki niezbędne do tworzenia kreatywnych zespołów pracujących metodą Design Thinking?
Analiza problemu (dostępne informacje).
Kontekst problemu.
Definiowanie wyzwania (ćwiczenie, prezentacja).
Moduł III. Poznanie i ćwiczenia związane z rozumieniem i praktyką procesu DT
3.1. EMPATIA – Na tym etapie uczestnicy poznają punkt widzenia pozostałych osób/interesariuszy i każdy będzie mógł być wysłuchany w ramach krótkich acz głębokich wywiadów. Sposoby tworzenia efektywnych wywiadów.
3.2. SYNTEZA – Jest etapem analitycznym, na którym uczestnicy wyciągają wnioski z zebranych doświadczeń oraz historii usłyszanych w trakcie wywiadów z poprzedniego etapu. Po wyciągnięciu wniosków i identyfikacji głównych potrzeb, uczestnicy formułują wyzwanie projektowe w postaci pytania inspirującego do generowania pomysłów. Poznanie narzędzi do tworzenia najefektywniejszych wyzwań projektowych.
3.3. Siła kreatywności i warunki niezbędne do GENEROWANIA POMYSŁÓW – Poznanie najbardziej skutecznych narzędzi zespołowego generowania pomysłów, odpowiadając na pytanie postawione w poprzednim etapie. Uczestnicy w praktyce poznają ważne zasady podczas generowania pomysłów. Dzięki nim, uwaga zespołu skierowana jest na wzajemnym motywowaniu się do poszukiwania coraz bardziej oryginalnych pomysłów, a nie na krytyce i ocenianiu. Poznanie zasad efektywnej wymiany informacji, szerokiego wachlarza metod i technik wspierających kreatywność.
3.4. SELEKCJA POMYSŁÓW – Ma wyłonić pomysły z największym potencjałem na wdrożenie. Na etapie poznamy sposoby pozwalające dokonać efektywnej selekcji (np. za pomocą narzędzi tkj.: Lejek pomysłów, Inwestowanie, Matryca.
3.5. PROTOTYPOWANIE – Szybkie sposoby na „zmaterializowanie pomysłów” za pomocą ogólnie dostępnych materiałów. Etap ten ma również na celu:
zwrócić uwagę czy i jak rozbudować swoje koncepcje,
pomóc dopasować rodzaje prototypowania do pomysłów i dostępnych zasobów,
pozwolić zrozumieć sobie i innym wygenerowany pomysł, zebrać informacje zwrotne.
Moduł IV. Testowanie
Obserwacja jak funkcjonują ich prototypy w warunkach warsztatowych maksymalnie zbliżonych do tych panujących w rzeczywistości. Dzięki temu następuje wstępna, szybka weryfikacja koncepcji. Zespoły zbierają informacje zwrotne (pomysły, obszary do poprawy, pytania) od uczestników.
Zakończenie szkolenia. Podsumowanie procesu Design Thinking i omówienie jego efektów. Plan działania. Feedback.
Czas trwania
- 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
- 16:00 Zakończenie szkolenia.
- W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.
Forma zajęć
Prelegenci
PROFIL TRENERA:
Doświadczony trener biznesu i menedżer marketingu z wieloletnią praktyką w branży szkoleniowej, edukacyjnej, telekomunikacyjnej, wojskowej i wydawniczej.
Współtwórca narzędzia rozwojowego opartego na Modelu FRIS® "Styl myślenia Superbohatera"®.
Pomysłodawca i koordynator projektu Antologii komiksu na 100-lecie odzyskania niepodległości.
Pomysłodawca i koordynator prekursorskiego rozwiązania do szkolnych podręczników opartego na technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR - augmented reality).
Współtwórca szkoleniowej gry planszowo-karcianej typu work-life-harmony.
Promotor komiksu, pasjonat metod nauczania, instruktor szermierki systemu F3.
SPECJALIZACJA/PROWADZONE TEMATY SZKOLENIOWE:
- Komunikacja a style myślenia: jak pięknie się różnić.
- Selfie: jak przedstawić swoje myśli komiksem.
- Design thinking: jak wyjść poza ramy myślenia.
- Nowatorskie metody kształcenia: jak się uczyć bawiąc.
- Work-life-harmony: jak pracować w życiu.
KWALIFIKACJE:
- Trener biznesu (akademia im. Leona koźmińskiego, szkoła trenerów biznesu).
- Trener stylów myślenia (certyfikat stylów myślenia fris®).
- Moderator design thinking orange (certyfikat design thinking institute).
- Nauczyciel historii (dyplom uniwersytetu warszawskiego).
- Facylitator szkoleń kadry kierowniczej (grupa szkoleniowa kontrakt - osh).
STYL PRACY/STOSOWANE METODY SZKOLENIOWE:
Maksimum praktyki, minimum teorii, mini wykład z pigułkami wiedzy, interakcja z grupą, wykorzystanie innowacyjnych narzędzi: komiks, infografika, gra fabularna, prototyp.
Trenerka grupowa, umiejętności poznawczych i myślenia wizualnego. Graphic Recorder, sketchnoter, illustrator, doradczyni psychospołeczna, moderatorka Design Thiknking, facylitatorka, e-dydaktyk. Autorka programów szkoleniowych w idei blended–learning, projektantka szkoleń e-learningowych. Jest też mediatorką wiedzy - ekspertką optymalizacji przepływu wiedzy w pracy w nurcie Knowledge Pills Metodologhy (Mulitmedialnych Pigułek Wiedzy). Konsultantka w zakresie zarządzania zasobami wiedzy z zastosowaniem nowych technologii. Jest zwolenniczką jak najefektywniejszego połączenia zasobów tradycyjnych szkoleń z rozwiązaniami on-line. Wykładowczyni na studiach podyplomowych w Wyższej Szkole Komunikowania, Politologii i Stosunków Międzynarodowych w Warszawie (Pedagogika) oraz na studiach podyplomowych w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie (E-learning: Projektowanie i wdrażanie) oraz Uczelni Łazarskiego (Psychologia w Zarządzaniu) i Uczelnia Koźmińskiego (Kreatywność i Design Thinking). Od 2012 roku jest członkinią oraz prelegentem Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.
Jej koronne dziedziny szkoleniowe i zainteresowania obejmują zakres zarządzania wiedzą, informacją i zmianą, a także myślenia wizualnego (Visual Thinking), zarządzania sobą w czasie oraz stresem informacyjnym, wystąpień publicznych, mnemotechnik, a także wykorzystania nowych technologii w firmach, pracy trenerskiej i edukacji. Ponadto specjalizuje się w tematyce kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów. Dodatkowo tworzy i uczy jak konstruować materiały np. w postaci prezentacji multimedialnych, infografik, filmów whitebordowych, sketchnotek, Pigułek Wiedzy, które wykorzystywane są np. podczas wystąpień, w celach szkoleniowych lub edukacyjnych i pomagają usprawnić przekaz informacji. Od 2006 roku przeprowadziła około 8 tysięcy godzin warsztatów, szkoleń i prelekcji.
SPECJALIZACJA/PROWADZONE TEMATY SZKOLENIOWE:
Nowe technologie w nauczaniu;
Prowadzenie efektywnych spotkań zespołów rozproszonych;
Design Thinking – poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań;
Kreatywność/Twórcze myślenie/ Kreatywne rozwiązywanie problemów;
Mapy Myśli i ich zastosowanie;
Myślenie wizualne w biznesie;
Zarządzanie wiedzą i przepływem wiedzy w organizacji w Metodologii Pigułek Wiedzy;
Narzędzia facylitacji w pracy grupy;
Zarządzania Zmianą;
Techniki prezentowania wiedzy i treści
Tworzenie efektywnych prezentacji
Tworzenie infografik
KWALIFIKACJE:
Doradczyni Psychospołeczna – magisterka (Katedra Psychologii Uniwersytet Szczeciński)
Trenerka Grupowy – studia podyplomowe (Wyższa Szkoła Psychologii Społęcznej I Laboratorium Psychoedukacji)
Trenerka Umiejętności Poznawczych - studia podyplomowe (Uniwersytet warszawski Wydział Psychologii)
Certyfikowana Trenerka Warsztatów on-line (Webcomm)
Moderatorka Design Thinking (DT Makers)
STYL PRACY/STOSOWANE METODY SZKOLENIOWE:
Skupiając się na efekcie, stosuje metodę nauczania opartą o blended - learning, w którym łączy następujące elementy:
szkolenia stacjonarne (certyfikowany trener grupowy i umiejętności poznawczych);
e-learning (opracowywanie kursu i tworzenie materiałów);
warsztaty online (certyfikowany trener warsztatów online);
pigułki wiedzy (nagrania audio & video, infografiki, narzędzia Google, Prezi, MindMap, itd.);
videographics – filmy „rysująca ręka”; sketchnoting (rysowanie i obrazowanie danych, myśli i idei; myślenie wizualne).
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
00-023 Warszawa
Widok 18/2
woj. mazowieckie
00-023 Warszawa
Widok 18/2
woj. mazowieckie
00-023 Warszawa
Widok 18/2
woj. mazowieckie
00-023 Warszawa
Widok 18/2
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 948 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udział w szkoleniu jest przysłanie zgłoszenia minimum 3 dni robocze przed rozpoczęciem wydarzenia. Oczywiście przyjmiemy Twoje zgłoszenie również na dzień przed realizacją.
- Po otrzymaniu zgłoszenia potwierdzimy jego przyjęcie oraz przekażemy wszelkie informacje organizacyjne. Przygotuj serię pytań - co jest dla Ciebie ważne.
- Warunkiem udziału w wydarzeniu jest dokonanie płatności na minimum 2 dni robocze przed datą rozpoczęcia wydarzenia. W przypadku braku takiej możliwości, dostosowujemy wspólnie rozwiązanie. Jest możliwość płatności przelewem oraz gotówką lub kartą płatniczą.
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest najpóźniej na 7 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia. Jest możliwość zmiany uczestnika lub przepisanie się na inny termin w miarę możliwości.
- UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.
- Nazwa firmy: Human Skills
- Ulica i nr: Widok 18/2
- Kod pocztowy: 00-023
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 6721761910
Masz pytania? Napisz do nas
Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
