O szkoleniu
Korzyści z udziału w szkoleniu:
- Będziesz mógł pracować jako moderator (facylitator) procesów Design Thinking
- Dzięki szkoleniu poznasz proces i narzędzia, będziesz w stanie zaplanować go i przeprowadzić w swojej firmie na własne potrzeby.
- Poznasz też i zrozumiesz DT jako filozofię pracy: dowiesz się na czym polega „myślenie projektowe”, jak rozwijać w sobie tą umiejętność i jak stworzyć skuteczny zespół DT.
Design Thinking (DT) to proces zwykle wykorzystywany do projektowania nowych produktów lub usług albo ulepszania tych już istniejących. Sprawdza się też jako metoda rozwiązywania problemów i wyzwań. DT jest też podejściem i filozofią pracy pomagającym budować kulturę innowacji czy kulturę klientocentryczną w zespole i przedsiębiorstwie.
Forma
Szkolenie ma formę warsztatu. Uczestnicy pracują w zespołach i przechodzą przez cały proces projektowania produktu lub usługi. Elementy teorii przedstawiane są w formie mini wykładu z wykorzystaniem materiałów filmowych, studiów przypadku i z zaangażowaniem uczestników w formie dyskusji i pracy koncepcyjnej nad ćwiczeniami. Jest to szkolenie dla kreatywnych specjalistów i menedżerów, którzy stale się rozwijają, szukają nowych rozwiązań i chcą o krok przed innymi.
Dla kogo szkolenie?
- Dla menedżerów i specjalistów, którzy chcą moderować procesy innowacji, projektowania usług, produktów czy nowych rozwiązań organizacyjnych, wprowadzania zmian, tworzenia kultury klientocentrycznej w organizacji.
- Szkolenie przeznaczone jest dla aktywnych zawodowo menedżerów i liderów każdego szczebla zarządzania, którzy chcą wzmocnić swoje praktyczne umiejętności oraz poznać efektywne narzędzia zarządzania.
- Szkolenie jest wartościowe dla osób, które przygotowywane są do pełnienia roli menedżera w organizacji na dowolnym szczeblu, m.in. menedżerów marketingu, menedżerów innowacji, menedżerów CX, menedżerów odpowiedzialnych za kulturę organizacyjną i wprowadzanie zmian.
Program szkolenia
SZKOLENIE ORGANIZOWANE W SALI SZKOLENIOWEJ W WARSZAWIE
- Zapewniamy również: lunch oraz catering podczas przerw kawowych
- Rozsądna wielkość grupy: 7-14 osób, co pozwala trenerowi skoncentrować się również na Twoich indywidualnych potrzebach
PROGRAM SZKOLENIA: DESIGN THINKING
Dzień pierwszy
1. Design Thinking jako proces i jako podejście
- Etapy procesu Design Thinking
- Krótka historia podejścia DT
- Design Thinking a innowacje, strategia błękitnego oceanu
- Specyfika pracy i wyróżniki podejścia DT
- Myślenie projektowe – myślenie o potrzebach, myślenie „czasownikami”, myślenie o kontekście
- Mapa interesariuszy
2. Zespoły Design Thinking
- Cechy skutecznego zespołu w pracy DT
- Profilowanie członków zespołu (Basadur Profile - test)
- Wzorce komunikacyjne wspierające pracę zespołów DT
3. Warsztat. Etap pierwszy DT – Empatia
- Cele etapu Empatia, źródła wiedzy o użytkownikach
- Metody prowadzenia badań użytkowników (obserwacje, wywiady pogłębione, shadowing, safari trip, dziennik)
- Kompetencje badaczy i przydatne narzędzia
- Dobieranie użytkowników do badań – użytkownicy typowi i skrajni
- Analizowanie wyników badań (diagram powinowactwa/klastrowanie)
- Narzędzia wizualizacji wyników badań (persona, mapa empatii, moodboard)
4. Warsztat. Etap drugi DT – Definiowanie wyzwania projektowego
- Cele etapu – realne potrzeby versus symptomy problemu
- Analiza wglądów (insights)
- Matryca kryteriów, matryca propozycji wartości
- Definiowanie wyzwania (point-of-view, job-to-be-done)
- Matryca głębokiego zrozumienia - „20 minut pytań”
- Pytanie generatywne (how might we?)
Dzień drugi
5. Warsztat. Etap trzeci DT – Generowanie pomysłów
- Cele etapu – myślenie dywergencyjne i konwergencyjne
- Kreatywne rozgrzewki zespołu
- Indywidualne i grupowe metody generowania pomysłów (burza mózgów)
- Techniki kreatywne zwiększające wydajność burzy mózgów (m.in.: kapelusze, analogie, SCAMPER)
- Wybór pomysłów (metoda lejka, głosowanie, decydent, czarny koń)
6. Warsztat. Etap czwarty DT – Prototypowanie
- Cele tworzenia prototypów
- Jaki jest dobry prototyp
- Metody i techniki prototypowania (make it or fake it)
- Iteracje
7. Warsztat. Etap piąty DT – Testowanie
- Zasady testowania
- Dobre praktyki prezentowania prototypów (pitch, eksperyment – doświadczenie)
- Dobór użytkowników do testów
- Karta testów (MOSCOW)
- Analiza i wykorzystanie uzyskanej informacji zwrotnej
8. Design Thinking w małej i dużej firmie
- Cykl DT w korporacjach – projekty wdrożeniowe (model Simplexity)
- DT dla startup’ów i małych firm, sprinty i Lean Startup
- Projektowanie procesu DT pod wybrany problem biznesowy
9. DNA Innowatora
- Rozwijanie umiejętności „myślenia projektowego”
- Sześć zachowań wzmacniających kreatywność i przedsiębiorczość
Czas trwania
Prelegenci
Dr Agnieszka Ch.
Trener biznesu, facylitatorka procesów projektowania produktów i usług, menedżer projektów strategii marketingowych. W Akademii Marketingu Atrium prowadzi szkolenia Design Thinking oraz Customer Experience Management. Doświadczenie zdobywała w środowisku międzynarodowym i wielokulturowym pracując na rynku tureckim, hiszpańskim, francuskim i na Półwyspie Arabskim. W swojej pracy marketera za kluczowe umiejętności uważa słuchanie, obserwacje i głębokie rozumienie zachowań ludzi. Lata praktyki nauczyły ją, iż dobre pomysły rodzą się z połączenia ciekawości i różnorodności. Od lat pracuje metodą Design Thinking, uczestniczyła w kilkudziesięciu procesach projektowych, zarówno ze startupami jak i korporacjami. Wiedzę o DT zdobywała m.in. na kursach University of Virginia oraz IDEO i jako trener, m.in. dla Google (projekt - „Projektanci Innowacji”). Pracę konsultanta łączy z zajęciami na uczelni Paris School of Business oraz Uniwersytetami WSB Merito. Prowadzi zajęcia głównie dla studentów zagranicznych i na studiach MBA. Jej badania naukowe dotyczyły marek globalnych, zachowań konsumenckich w Internecie i komunikacji międzykulturowej w biznesie. W 2018 roku obroniła z wyróżnieniem pracę doktorską w dziedzinie nauk ekonomicznych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Członek Project Management Institute. Współpracowała jako konsultant, ekspert i trener z firmami: TEB Akademia Sp. z o.o., Grant Thornton, Fundacja Rozwoju Systemów Edukacji, NAWA, Oman Airport Management Company, Orange (Francja),.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 990 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 10 dni przed terminem
- Rozwiń
- 2.01% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 2.01% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatność na podstawie faktury pro forma przed szkoleniem, faktura VAT po szkoleniu.
Możliwa jest również płatność 2 tygodnie po szkoleniu.
- Nazwa firmy: Akademia Marketingu ATRIUM
- Ulica i nr: al. Jana Pawła II 27
- Kod pocztowy: 00-867
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 7831236140