DESIGN THINKING - projektowanie produktów i usług

O szkoleniu

Korzyści z udziału w szkoleniu:

  • Będziesz mógł pracować jako moderator (facylitator) procesów Design Thinking
  • Dzięki szkoleniu poznasz proces i narzędzia, będziesz w stanie zaplanować go i przeprowadzić w swojej firmie na własne potrzeby.
  • Poznasz też i zrozumiesz DT jako filozofię pracy: dowiesz się na czym polega „myślenie projektowe”, jak rozwijać w sobie tą umiejętność i jak stworzyć skuteczny zespół DT.

Design Thinking (DT) to proces zwykle wykorzystywany do projektowania nowych produktów lub usług albo ulepszania tych już istniejących. Sprawdza się też jako metoda rozwiązywania problemów i wyzwań. DT jest też podejściem i filozofią pracy pomagającym budować kulturę innowacji czy kulturę klientocentryczną w zespole i przedsiębiorstwie.

Forma

Szkolenie ma formę warsztatu. Uczestnicy pracują w zespołach i przechodzą przez cały proces projektowania produktu lub usługi.  Elementy teorii przedstawiane są w formie mini wykładu z wykorzystaniem materiałów filmowych, studiów przypadku i z zaangażowaniem uczestników w formie dyskusji i pracy koncepcyjnej nad ćwiczeniami. Jest to szkolenie dla kreatywnych specjalistów i menedżerów, którzy stale się rozwijają, szukają nowych rozwiązań i chcą o krok przed innymi.

Kto powinien wziąć udział?

Dla kogo szkolenie?

  • Dla menedżerów i specjalistów, którzy chcą moderować procesy innowacji, projektowania usług, produktów czy nowych rozwiązań organizacyjnych, wprowadzania zmian, tworzenia kultury klientocentrycznej w organizacji.    
  • Szkolenie przeznaczone jest dla aktywnych zawodowo menedżerów i liderów każdego szczebla zarządzania, którzy chcą wzmocnić swoje praktyczne umiejętności oraz poznać efektywne narzędzia zarządzania.
  • Szkolenie jest wartościowe dla osób, które przygotowywane są do pełnienia roli menedżera w organizacji na dowolnym szczeblu, m.in. menedżerów marketingu, menedżerów innowacji, menedżerów CX, menedżerów odpowiedzialnych za kulturę organizacyjną i wprowadzanie zmian.  

Program szkolenia

SZKOLENIE ORGANIZOWANE W SALI SZKOLENIOWEJ W WARSZAWIE

  • Zapewniamy również: lunch oraz catering podczas przerw kawowych
  • Rozsądna wielkość grupy: 7-14 osób, co pozwala trenerowi skoncentrować się również na Twoich indywidualnych potrzebach

 

PROGRAM SZKOLENIA: DESIGN THINKING

Dzień pierwszy

1. Design Thinking jako proces i jako podejście

  • Etapy procesu Design Thinking
  • Krótka historia podejścia DT
  • Design Thinking a innowacje, strategia błękitnego oceanu
  • Specyfika pracy i wyróżniki podejścia DT
  • Myślenie projektowe – myślenie o potrzebach, myślenie „czasownikami”, myślenie o kontekście
  • Mapa interesariuszy

2. Zespoły Design Thinking

  • Cechy skutecznego zespołu w pracy DT
  • Profilowanie członków zespołu (Basadur Profile - test)
  • Wzorce komunikacyjne wspierające pracę zespołów DT

3. Warsztat. Etap pierwszy DT – Empatia

  • Cele etapu Empatia, źródła wiedzy o użytkownikach
  • Metody prowadzenia badań użytkowników (obserwacje, wywiady pogłębione, shadowing, safari trip, dziennik)
  • Kompetencje badaczy i przydatne narzędzia
  • Dobieranie użytkowników do badań – użytkownicy typowi i skrajni
  • Analizowanie wyników badań (diagram powinowactwa/klastrowanie)
  • Narzędzia wizualizacji wyników badań (persona, mapa empatii, moodboard)

4. Warsztat. Etap drugi DT – Definiowanie wyzwania projektowego

  • Cele etapu – realne potrzeby versus symptomy problemu
  • Analiza wglądów (insights)
  • Matryca kryteriów, matryca propozycji wartości
  • Definiowanie wyzwania (point-of-view, job-to-be-done)
  • Matryca głębokiego zrozumienia - „20 minut pytań”
  • Pytanie generatywne (how might we?)

Dzień drugi

5. Warsztat. Etap trzeci DT – Generowanie pomysłów

  • Cele etapu – myślenie dywergencyjne i konwergencyjne
  • Kreatywne rozgrzewki zespołu
  • Indywidualne i grupowe metody generowania pomysłów (burza mózgów)
  • Techniki kreatywne zwiększające wydajność burzy mózgów (m.in.: kapelusze, analogie, SCAMPER)
  • Wybór pomysłów (metoda lejka, głosowanie, decydent, czarny koń)

6. Warsztat. Etap czwarty DT – Prototypowanie

  • Cele tworzenia prototypów
  • Jaki jest dobry prototyp
  • Metody i techniki prototypowania (make it or fake it)
  • Iteracje

7. Warsztat. Etap piąty DT – Testowanie

  • Zasady testowania
  • Dobre praktyki prezentowania prototypów (pitch, eksperyment – doświadczenie)
  • Dobór użytkowników do testów
  • Karta testów (MOSCOW)
  • Analiza i wykorzystanie uzyskanej informacji zwrotnej

8. Design Thinking w małej i dużej firmie 

  • Cykl DT w korporacjach – projekty wdrożeniowe (model Simplexity)
  • DT dla startup’ów i małych firm, sprinty i Lean Startup
  • Projektowanie procesu DT pod wybrany problem biznesowy

9. DNA Innowatora

  • Rozwijanie umiejętności „myślenia projektowego”
  • Sześć zachowań wzmacniających kreatywność i przedsiębiorczość

Czas trwania

Prelegenci

Dr Agnieszka Ch.

Trener biznesu, facylitatorka procesów projektowania produktów i usług, menedżer projektów strategii marketingowych. W Akademii Marketingu Atrium prowadzi szkolenia Design Thinking oraz Customer Experience Management. Doświadczenie zdobywała w środowisku międzynarodowym i wielokulturowym pracując na rynku tureckim, hiszpańskim, francuskim i na Półwyspie Arabskim. W swojej pracy marketera za kluczowe umiejętności uważa słuchanie, obserwacje i głębokie rozumienie zachowań ludzi. Lata praktyki nauczyły ją, iż dobre pomysły rodzą się z połączenia ciekawości i różnorodności. Od lat pracuje metodą Design Thinking, uczestniczyła w kilkudziesięciu procesach projektowych, zarówno ze startupami jak i korporacjami. Wiedzę o DT zdobywała m.in. na kursach University of Virginia oraz IDEO i jako trener, m.in. dla Google (projekt - „Projektanci Innowacji”). Pracę konsultanta łączy z zajęciami na uczelni Paris School of Business oraz Uniwersytetami WSB Merito. Prowadzi zajęcia głównie dla studentów zagranicznych i na studiach MBA. Jej badania naukowe dotyczyły marek globalnych, zachowań konsumenckich w Internecie i komunikacji międzykulturowej w biznesie. W 2018 roku obroniła z wyróżnieniem pracę doktorską w dziedzinie nauk ekonomicznych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Członek Project Management Institute. Współpracowała jako konsultant, ekspert i trener z firmami: TEB Akademia Sp. z o.o., Grant Thornton, Fundacja Rozwoju Systemów Edukacji, NAWA, Oman Airport Management Company, Orange (Francja),.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Akademia Marketinguu Atrium

Warszawa

woj. mazowieckie

Rejestracja

Standard
1 930
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 990 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 10 dni przed terminem
  • Rozwiń
Zniżki grupowe:
  • 2.01% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 2.01% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Płatność na podstawie faktury pro forma przed szkoleniem, faktura VAT po szkoleniu.

Możliwa jest również płatność 2 tygodnie po szkoleniu.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Akademia Marketingu ATRIUM
  • Ulica i nr: al. Jana Pawła II 27
  • Kod pocztowy: 00-867
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 7831236140

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa, Polska al. Jana Pawła II 27

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa, Polska
al. Jana Pawła II 27
woj. mazowieckie
40 profesjonalnych szkoleń z Marketingu, Digital Marketingu i Social Mediów oraz Trade Marketingu. Trenerzy eksperci i praktycy. Kilka tysięcy przeszkolonych firm. Organizujemy szkolenia otwarte i zamknięte / in company.
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!