O szkoleniu
Design thinking, czyli myślenie projektowe to metoda twórczego rozwiązywania problemów o różnym charakterze. Jej głównymi założeniami są: koncentracja na użytkowniku i jego potrzebach, spojrzenie na problem z wielu perspektyw, tworzenie jak największej liczby rozwiązań zdefiniowanego wcześniej problemu, wstępna wizualizacja pomysłów oraz testowanie prototypów w realnym środowisku. „Design Thinking” – kurs zamknięty to projekt szkoleniowy, dzięki któremu Uczestnicy warsztatu otrzymają szansę praktycznego poznania metody myślenia projektowego, jej założeń, technik i zasad. Warsztat pozwala Kursantom pod okiem ekspertów z obszaru design thinking oraz kreatywnego i nieszablonowego myślenia pracować nad konkretnym problemem i odnaleźć jego rozwiązanie lub odkryć i zaimplementować innowacje poprzez kolejne etapy metody Design Thinking. Szkolenie z myślenia projektowego uczy kreatywności, maksymalizując potencjał twórczy pracowników i jako takie jest jednym z obligatoryjnych kursów przeznaczonych dla osób realizujących zadania wymagające pomysłowości, odkrywczego podejścia i niekonwencjonalnego myślenia. Kurs z metody twórczego rozwiązywania problemów i odkrywania innowacji polecamy przede wszystkim osobom odpowiedzialnym za wprowadzanie udoskonaleń w różnych dziedzinach, pracownikom działów projektowych, działów marketingu i reklamy, sprzedawcom, liderom i kierownikom, właścicielom własnych biznesów, a także każdej osobie zainteresowanej rozwijaniem kreatywności i efektywności osobistej.
Szkolenie zamknięte „Design Thinking” ma charakter zindywidualizowanego programu szkoleniowego, co oznacza, że każdy element warsztatu – jego program, zawartość merytoryczna i metodyczna oraz agenda godzinowa – zostaną dostosowane do oczekiwań i potrzeb Klienta realizującego z nami projekt. Szkolenie z metody Design Thinking prowadzimy zarówno jako lubiany za tradycyjną formułę interakcji stacjonarny kurs, jak i wygodny w organizacji warsztat online. Kolejnym z istotnych atutów szkolenia „Design Thinking” jest jego praktyczny charakter, który umożliwia poznanie nie tylko teoretycznych aspektów samej metody, ale też wykształcenie umiejętności jej wykorzystania przy realizacji codziennych zadań. Kursanci po ukończeniu szkolenia z myślenia projektowego będą mogli modyfikować, udoskonalać, tworzyć i tą drogą realnie wspierać zatrudniającą ich organizację w realizacji celów biznesowych.
Zachęcamy do kontaktu z naszymi konsultantami w celu omówienia szczegółów kursu „Design Thinking” zaprojektowanego dla Państwa firmy.
Zamknięty kurs „Design Thinking” wyposaża Kursantów w wyspecjalizowaną wiedzę o:
- technikach twórczego myślenia;
- polskich i zagranicznych przykładach rozwiązań powstałych dzięki Design Thinking;
- strukturze procesu oraz narzędziach i metodach twórczego myślenia i prototypowania.
Szkolenie z narzędzi Design Thinking rozwija praktyczne umiejętności:
- diagnozowania potrzeby/problemu;
- konstruowania i doprecyzowywania celu;
- tworzenia person (odbiorcy rozwiązania) i analizowania jego potrzeb;
- przygotowywania prostych prototypów i testowania ich skuteczności.
Prezentowany kurs zamknięty doskonali unikatowe kompetencje związane z:
- kreatywnym i nieszablonowym myśleniem;
- współpracą i komunikacją w zespole;
- identyfikacją i realizacją celu.
Adresaci szkolenia:
- osoby nastawione na rozwój osobisty;
- osoby zainteresowane rozwojem kreatywności;
- osoby, których obowiązki zawodowe wymagają kreatywnego myślenia;
- osoby pracujące w zespołach;
- osoby pracujące na kierowniczych stanowiskach, odpowiedzialne za efektywność zespołu;
- osoby pracujące na stanowiskach związanych z marketingiem, sprzedażą, innowacjami.
Program szkolenia
Rozpoczęcie kursu: powitanie, weryfikacja potrzeb Uczestników, omówienie celów szkolenia. Ćwiczenie wprowadzające do zagadnienia.
Moduł I. Design Thinking – wprowadzenie do metody Design Thinking
- Omówienie założeń procesu Design Thinking i jego charakterystyka.
- Prezentacja przykładów z Polski i zza granicy.
- (prezentacja, film, mini wykład, dyskusja)
Moduł II. Design Thinking – odkrywanie + definiowanie problemu
- Analiza informacji (docieranie do sedna problemu).
- Kontekst.
- Definiowanie problemu.
- (ćwiczenie, prezentacja, dyskusja)
Moduł III. Design Thinking – empatyzacja
- „Wejście w buty” odbiorcy końcowego.
- Perspektywa odbiorcy, jego sytuacja i potrzeby.
- (ćwiczenie, praca w grupach, dyskusja)
Moduł IV. Design Thinking – wymyślanie
- Generowanie pomysłów.
- Selekcja pomysłów i ich ocena.
- (praca w grupach, prezentacja na forum, dyskusja)
Moduł V. Design Thinking – wizualizacja i prototypowanie
- Wizualizacja pomysłu (różne metody).
- Tworzenie konkretnego projektu z dostępnych materiałów, proces, model, produkt, storyboard, lista doświadczeń użytkowania, interfejsy aplikacji, rysunki itp.
- (prezentacja, mini wykład, praca w grupach, prezentacja na forum, dyskusja)
Podsumowanie kursu: podsumowanie procesu Design Thinking i jego efektów. Feedback. Wnioski.
Czas trwania kursu: 1 dzień
* Te dwie fazy (odkrywanie oraz empatyzacja) mogą być wymiennie stosowane – kiedy już od początku mamy określony problem (np. zbudowanie sklepu rozwojowego), zaczynamy od odkrywania, natomiast, gdy na starcie nie wiemy, co ma być produktem końcowym (kiedy np. otwieramy start-up i jesteśmy gotowi wymyślić cokolwiek) w pierwszej kolejności chcemy głęboko poznać potrzeby odbiorców i do nich dostosowujemy wyzwanie (przykładem mogą być pierwsze procesy realizowane na Stanford University przez prof. Kelly’ego: studenci udawali się do kawiarni i obserwowali ludzi tam obecnych, aby odkryć ich potrzeby i zwyczaje, a w rezultacie wymyślili aplikację do czytania gazety).
Czas trwania
- 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
- 16:00 Zakończenie szkolenia.
- W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.
Prelegenci
PROFIL TRENERA:
Doświadczony trener biznesu i menedżer marketingu z wieloletnią praktyką w branży szkoleniowej, edukacyjnej, telekomunikacyjnej, wojskowej i wydawniczej.
Współtwórca narzędzia rozwojowego opartego na Modelu FRIS® "Styl myślenia Superbohatera"® https://fris.pl/super
Pomysłodawca i koordynator projektu Antologii komiksu na 100-lecie odzyskania niepodległości www.komiks100na100.pl
Pomysłodawca i koordynator prekursorskiego rozwiązania do szkolnych podręczników opartego na technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR - augmented reality) www.ocoolar.pl
Autor programu nauczania za pomocą komiksu dla szkół i firm:
https://orke.pl/szkolenia/100100-komiks-jako-tekst-kultury-angazujacy-nauki-pokolenie-cyfrowe/
Współtwórca szkoleniowej gry planszowo-karcianej typu work-life-harmony.
Promotor komiksu, pasjonat metod nauczania, instruktor szermierki systemu F3.
SPECJALIZACJA/PROWADZONE TEMATY SZKOLENIOWE:
- Komunikacja a style myślenia: jak pięknie się różnić.
- Selfie: jak przedstawić swoje myśli komiksem.
- Design thinking: jak wyjść poza ramy myślenia.
- Nowatorskie metody kształcenia: jak się uczyć bawiąc.
- Work-life-harmony: jak pracować w życiu.
KWALIFIKACJE:
- Trener biznesu (akademia im. Leona koźmińskiego, szkoła trenerów biznesu).
- Trener stylów myślenia (certyfikat stylów myślenia fris®).
- Moderator design thinking orange (certyfikat design thinking institute).
- Nauczyciel historii (dyplom uniwersytetu warszawskiego).
- Facylitator szkoleń kadry kierowniczej (grupa szkoleniowa kontrakt - osh).
STYL PRACY/STOSOWANE METODY SZKOLENIOWE:
Maksimum praktyki, minimum teorii, mini wykład z pigułkami wiedzy, interakcja z grupą, wykorzystanie innowacyjnych narzędzi: komiks, infografika, gra fabularna, prototyp.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 5 500 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
- *Cena uzależniona jest od czynników takich jak wielkość grupy, lokalizacja szkolenia, sylwetka trenerska. Szczegółowa wycena zostanie przedstawiona po dokładnym badaniu potrzeb szkoleniowych.
- Obowiązuje limit uczestników.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Zgłoszenie udziału w szkoleniu zamkniętym
- Warunkiem realizacji szkolenia zamkniętego jest przesłanie zapytania o szkolenie do organizatora.
Podstawą zgłoszenia na szkolenie zamknięte jest wysłanie wypełnionego i podpisanego (wraz z pieczęcią firmy, w przypadku zgłoszenia przez jednostkę organizacyjną) scanu formularza zamówienia na adres e-mail: biuro@humanskills.pl lub adres osoby koordynujące szkolenie z ramienia Human Skills.
Zmiana zakresu szkolenia i warunków umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Rezygnacja ze szkolenia/ zmiana terminu przez Zamawiającego
Zamawiający ma prawo zrezygnować z realizacji szkolenia na zasadach i warunkach wskazanych w punktach poniżej.
Rezygnacji z udziału w szkoleniu Zamawiający dokonuje poprzez skierowanie na adres e-mail biuro@humanskills.pl lub adres koordynatora szkolenia oświadczenia o rezygnacji.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie:
14 dni kalendarzowych, odwołanie jest bezkosztowe;
Poniżej 14 dni, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 50% wartości finalnej.
Poniżej 10 dni, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 80% wartości finalnej.
Zmiana terminu szkolenia jest traktowana z definicji jako rezygnacja ze szkolenia.
Jeżeli dojdzie do drugiej rezygnacji z zamówionego szkolenia na 14 dni kalendarzowych, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 50% wartości finalnej. Powyższy zapis dotyczy również drugiej zmiany terminu.
UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.
- Nazwa firmy: Human Skills
- Ulica i nr: Widok 18/2
- Kod pocztowy: 00-023
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 6721761910