O szkoleniu
Oferta dedykowanego szkolenia / warsztatu dla skarbników i księgowych podatkowych oraz pracowników gminnych organów podatkowych, związków międzygminnych, zajmujących się dochodzeniem należności podatkowych i publicznoprawnych na rzecz gminy.
Proponowany warsztat dedykowane jest dla pracowników gminnych organów podatkowych, związków międzygminnych, zajmujących się dochodzeniem należności podatkowych i publicznoprawnych na rzecz gminy (skarbnicy i księgowi podatkowi oraz osoby zajmujące się windykacją podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku od środków transportowych, opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, opłaty za zajęcie pasa drogowego, renty planistycznej, opłaty eksploatacyjnej i innych opłat, należności publicznoprawnych).
Podczas szkolenia omówione zostaną przepisy, praktyka i najnowsze orzecznictwo. Warsztat dedykowany jest zarówno nowym pracownikom gminnych organów podatkowych, jak i tym, którzy o wygasaniu zobowiązań podatkowych wiedzą już wszystko.
Więcej informacji znajdą Państwo na stronie https://negotium.pl/
Aby zgłosić swój udział należy pobrać kartę zgłoszenia z naszej strony internetowej wypełnić. W późniejszym etapie przesłać wypełnioną i podpisaną kartę zgłoszenia na adres mailowy zgloszenia@obis.pl
Dochodzenie podatków i opłat lokalnych oraz należności publicznoprawnych wciąż rodzi nowe pytania. Podczas szkolenia podsumowane zostaną i omówione najczęściej występujące problemy w zakresie wygaszania dochodów podatkowych i publicznoprawnych.
Dedykowane dla skarbników i księgowych podatkowych oraz pracowników gminnych organów podatkowych, związków międzygminnych, zajmujących się dochodzeniem należności podatkowych i publicznoprawnych na rzecz gminy.
Program szkolenia
1. Zapłata podatku:
Terminy zapłaty podatków, opłat i należności publicznoprawnych. Zapłata podatku przez podatników prowadzących działalność gospodarczą. Zapłata przez inne osoby niż zobowiązany. Konsekwencje w praktyce nieprawidłowego zarachowania wpłaty. Rozliczenie wpłaty dokonanej po terminie płatności. Różne interpretacje art. 62 § 1 Ordynacji podatkowej i ich skutki w egzekucji. Rola postanowienia o zarachowaniu wpłaty. Kiedy mamy obowiązek wydać postanowienie o zarachowaniu wpłaty? Jak poinformować podatnika o zarachowaniu wpłaty? Czy jeśli nie mamy obowiązku wydawania postanowienia o zarachowaniu wpłaty, to mimo wszystko czy możemy je wydać? Jak zarachować wpłatę jeśli dłużnik i organ egzekucyjny jednocześnie dokonają płatności zaległości objętej tytułem wykonawczym?
2. Potrącenie:
Czy potrącenie podatku jest prawem czy obowiązkiem organu podatkowego? Czy się różni potrącenie podatku od potrącenia należności publicznoprawnej? Jak przebiega procedura dokonania potrącenia? Czy podatnik musi wyrazić zgodę na dokonanie potrącenia? Czy można potrącić w poczet podatku zwrot podatku akcyzowego? Czy można dokonać potrącenia podatku z darowizny przekazanej na remont drogi? Czy można dokonać potrącenia z dodatku węglowego? Jak przebiega odmowa dokonania potrącenia?
3. Przeniesienie własności rzeczy i praw majątkowych w zamian za wygaśnięcie zobowiązania podatkowego i publicznoprawnego:
Jak postąpić, gdy podatnik chce „zapłacić” podatek w naturze? Czy gmina może przyjąć nieruchomość za długi podatnika bez udziału organu egzekucyjnego?
4. Umorzenie zaległego podatku:
Kiedy, kto i jak powinien składać wniosek o umorzenie? Co z wnioskami składanymi przed terminem płatności? Jakie dokumenty załączyć do wniosku? Co to znaczy ważny interes podatnika? Co nazywamy interesem publicznym? Czy organ podatkowy może czy musi umorzyć zaległość? Umorzenie podatku czy odsetek? Rozłożenie na raty podatku i umorzenie odsetek – co zrobić, gdy podatnik nie spłaca rat? Czy można umorzyć pod warunkiem? Umorzenie podatku a pomoc publiczna. Umorzenie zaległego podatku z urzędu. Jakie są przesłanki umorzenia z urzędu? Czy umarzając zaległość z urzędu wydajemy decyzję czy postanowienie? Czy można umorzyć podatek osobie trzeciej? Obowiązek podawania do publicznej wiadomości informacji o umorzeniach. Czy są granice umorzenia? Do jakiej kwoty wójt może umorzyć podatek? Czym różni się umorzenie zaległego podatku od umorzenia zaległej należności publicznoprawnej? Jak definiować względy społeczne? Co to są względy gospodarcze? Jak zbadać możliwości płatnicze zobowiązanego? Na podstawie jakich dokumentów udzielamy ulg w spłacie zobowiązań? Umorzenie, rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatności – prawo czy obowiązek wójta? Skutki niedotrzymania terminu płatności rat decyzji rozłożeniowej.
5. Nadpłata podatku:
Co to jest nadpłata i kiedy powstaje? Kiedy organ podatkowy wydaje decyzję w sprawie nadpłaty? Czy nadpłata to tylko podatek czy również odsetki? Co z nadpłatą gdy podatnik ma inne zaległości? Czy podatnik powinien złożyć wniosek o zwrot nadpłaty? Kiedy zwrócić nadpłatę? W jakich przypadkach nie jest możliwe zwrócenie nadpłaty? Czy urząd może potrącić koszty zwrotu nadpłaty? Jaki jest termin zwrotu nadpłaty? W jaki sposób dokonujemy zwrotu nadpłaty? Jakich nadpłat nie zwracamy? Czy podatnikowi należą się odsetki od nadpłaty? Kiedy od nadpłaty liczymy odsetki (oprocentowanie nadpłaty)? Kiedy nie można orzekać w sprawie nadpłaty? Kiedy wydajemy decyzję o odmowie nadpłaty? Czy nadpłata się przedawnia? Co zrobić z przedawnioną nadpłatą? Komu zwrócić nadpłatę w odpowiedzialności solidarnej? Czy nadpłatę mogę zwrócić na konto, z którego dokonano płatności? Czy nadpłatę powinnam zwrócić tylko temu kto płacił? Czy podatnik może mailem przesłać nr konta, na które chce zwrotu podatku? Komu zwracamy nadpłatę podatnika zmarłego?
6. Przedawnienie:
Kto ma obowiązek „pilnować” terminu przedawnienia? Kto odpowiada za prawidłowe ustalenie terminu przedawnienia? Jaki wpływ ma przedawnienie na dochodzenie należnego podatku? Czy zawsze podatek przedawnia się z upływem 5 lat? Co ma wpływ na bieg terminu przedawnienia? Jak liczyć okres przedawnienia? Co zawiesza a co przerywa bieg przedawnienia? Czy doręczenie upomnienia przerwie bieg terminu przedawnienia? Co zrobić, aby podatek się nie przedawnił? Co zrobić gdy upływa termin przedawnienia, a zaległość jest jeszcze w egzekucji? Czy urząd skarbowy sam ustali termin przedawnienia? Co zrobić z zaległością przedawnioną? Czy hipoteka i zastaw skarbowy nadal chronią przed przedawnieniem? Omówimy dodatkowe terminy zawieszenia przedawnienia w związku ze zmianą linii orzeczniczej. Jakie dokumenty są niezbędne do odpisania przedawnionego podatku?
7. Odpowiedzi na pytania uczestników.
Czas trwania
08.30 – 09.00 Rejestracja uczestników / rozpoczęcie warsztatu
09:00 – 11.00 Szkolenie
11:00 – 11:15 Przerwa
11.15 – 12:45 Szkolenie
12.45 – 13:15 Przerwa
13.15 – 15.00 Szkolenie / zakończenie
Prelegenci

– doktor nauk prawnych o specjalności prawo finansowe; ceniony przez praktyków ekspert w dziedzinie dochodów jednostek samorządu terytorialnego, procedur podatkowych i egzekucji należności na rzecz jednostek samorządu terytorialnego; rozprawę doktorską obroniła na Wydziale Prawa i Administracji w Katedrze Prawa Finansowego i Prawa Podatkowego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie; absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Niestacjonarnych Studiów Doktoranckich na Wydziale Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu; odbyła staż w Brukseli (Belgia) w biurze przedstawicielstwa Wielkopolskiego Ośrodka Kształcenia i Studiów Samorządowych w Poznaniu przy instytucjach Unii Europejskiej; właściciel Kancelarii JST konsultacje szkolenia doradztwo dla jednostek samorządu terytorialnego, wieloletni pracownik jednostek samorządu terytorialnego, wieloletni redaktor naczelny „Prawa Finansów Publicznych”, konsultant Najwyższej Izby Kontroli Delegatury w Poznaniu, konsultant i wykładowca regionalnych izb obrachunkowych, autor książek: „Podatki dla gmin i nie tylko”, „Windykacja podatków. Komentarz praktyczny”, „Zaświadczenia”, „Dochodzenie i egzekucja opłaty śmieciowej”, „Zmiany w postępowaniu egzekucyjnym w administracji – praktyka”, współautor książek „Jednostki pomocy społecznej”, „Dotacje z budżetów jednostek samorządu terytorialnego”, „Podatki lokalne 2016” i „Rejestr Należności Publicznoprawnych” oraz publikacji z dziedziny prawa finansowego i procedur podatkowych „Gazety Prawnej”, „Finansów Komunalnych”, „Przeglądu podatków lokalnych i finansów samorządowych”, „Prawa Finansów Publicznych”, „Poradnika Rachunkowości Budżetowej”, biuletynów RIO oraz wydawnictw INFOR, CH Beck i Wolters Kluwer Polska.

– doktor nauk prawnych o specjalności prawo finansowe; ceniony przez praktyków ekspert w dziedzinie dochodów jednostek samorządu terytorialnego, procedur podatkowych i egzekucji należności na rzecz jednostek samorządu terytorialnego; rozprawę doktorską obroniła na Wydziale Prawa i Administracji w Katedrze Prawa Finansowego i Prawa Podatkowego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie; absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Niestacjonarnych Studiów Doktoranckich na Wydziale Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu; odbyła staż w Brukseli (Belgia) w biurze przedstawicielstwa Wielkopolskiego Ośrodka Kształcenia i Studiów Samorządowych w Poznaniu przy instytucjach Unii Europejskiej; właściciel Kancelarii JST konsultacje szkolenia doradztwo dla jednostek samorządu terytorialnego, wieloletni pracownik jednostek samorządu terytorialnego, wieloletni redaktor naczelny „Prawa Finansów Publicznych”, konsultant Najwyższej Izby Kontroli Delegatury w Poznaniu, konsultant i wykładowca regionalnych izb obrachunkowych, autor książek: „Podatki dla gmin i nie tylko”, „Windykacja podatków. Komentarz praktyczny”, „Zaświadczenia”, „Dochodzenie i egzekucja opłaty śmieciowej”, „Zmiany w postępowaniu egzekucyjnym w administracji – praktyka”, współautor książek „Jednostki pomocy społecznej”, „Dotacje z budżetów jednostek samorządu terytorialnego”, „Podatki lokalne 2016” i „Rejestr Należności Publicznoprawnych” oraz publikacji z dziedziny prawa finansowego i procedur podatkowych „Gazety Prawnej”, „Finansów Komunalnych”, „Przeglądu podatków lokalnych i finansów samorządowych”, „Prawa Finansów Publicznych”, „Poradnika Rachunkowości Budżetowej”, biuletynów RIO oraz wydawnictw INFOR, CH Beck i Wolters Kluwer Polska.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- 5.56% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 27.78% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 44.44% przy zgłoszeniu min. 4 osób Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatność:
Płatności za udział w szkoleniach i konferencjach organizowanych przez firmę OBIS prosimy realizować po otrzymaniu faktury przelewem na konto wskazane na fakturze. Faktury wysyłane są po realizacji usługi szkoleniowej – nie wymagamy przedpłaty.
Anulowanie zgłoszenia:
Anulowanie zgłoszenia w formie pisemnej lub telefonicznej nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia / konferencji nie powoduje naliczenia kosztów uczestnictwa. Anulowanie zgłoszenia w terminie późniejszym niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia / konferencji skutkować będzie naliczeniem kosztów
w wysokości 100% ceny.
Istnieje możliwość zgłoszenia zastępstwa uczestnika inną osobą. Nieobecność
na szkoleniu / konferencji nie jest jednoznaczna z rezygnacją oraz nie zwalnia
z dokonania opłaty.
Potwierdzenie zgłoszenia:
Po otrzymaniu wypełnionej karty zgłoszenia prześlemy Państwu potwierdzenie rejestracji na szkolenie. W przypadku braku otrzymania potwierdzenia
w ciągu 24 godz., prosimy o kontakt telefoniczny 733 686 664, lub mailowy
na adres: szkolenia@obis.pl
- Nazwa firmy: OBIS
- Ulica i nr: Rybickiego 8 lok. 202
- Kod pocztowy: 96-100
- Miejscowość: Skierniewice
- Numer NIP: 8361757881
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
