O szkoleniu
Ustawa o doręczeniach elektronicznych przechodzi kolejne zmiany. Zmianie ulega również termin jej wdrożenia z 10 października 2024 r. na 1 stycznia 2025 r. Podczas konsultacji m.in. z samorządami Ministerstwo Cyfryzacji zebrało liczne postulaty i propozycje. Wśród nich również w ramach prac samorządowej grupy roboczej ds. eDoręczeń przy Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. Część z nich znajdzie odzwierciedlenie w nowych przepisach zmieniających i zostaną one omówione podczas szkolenia z punktu widzenia uczestników tych prac.
Seminarium ma charakter praktyczny. Omawiane przepisy będą poparte przykładami procedur stosowanych już obecnie, głównie w ramach postępowania administracyjnego, ale też innych procedur, głównie z obszaru samorządu, ale nie tylko. Zostaną również omówione liczne wątpliwości, które pojawiają się w ramach przygotowania urzędów do uruchomienia nowych procedur. Program stanowi jedynie ramy seminarium. Liczymy na pytania, wątpliwości i dyskusję uczestników.
Szkolenie jest adresowane do urzędników.
Program szkolenia
- Podstawowe założenia nowego systemu doręczeń elektronicznych.
- Od kiedy będą obowiązywać nowe doręczenia elektroniczne dla różnych podmiotów? Uwaga na zmianę terminu i wątpliwości dotyczące różnych jednostek!
- Praktyka doręczeń elektronicznych:
- na czym polega PURDE, KURDE i PUH?
- co to jest adres do doręczeń elektronicznych?
- co to jest Baza Adresów Elektronicznych?
- Doręczenia za pomocą PURDE, PUH:
- jak zrealizować obowiązek podmiotów publicznych uzyskania wpisu do Bazy Adresów Elektronicznych?
- urząd czy gmina w Bazie Adresów Elektronicznych, czyli nowe wymagania dotyczące wniosku o wpis do Bazy; co zrobić jeśli podmiot zarejestrowaliśmy nieprawidłowo?
- czy i jak zawrzeć umowę z Pocztą Polską na realizację usługi PURDE?
- wymagania techniczne pism wysyłanych przez PURDE i PUH, czyli jakich dokumentów nie wyślemy przez eDoręczenia?
- opłaty za wysyłkę PURDE i PUH; czy opłaca się uruchomić PUH wcześniej?
- czy podmiot publiczny musi korzystać z systemu EZD,
- jak korzystać z eDoręczeń bez systemu EZD?
- konfiguracja skrzynki eDoręczeń – jak możemy sobie ułatwić pracę bez systemu EZD?
- Wyjątki od stosowania eDoręczeń:
- przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych,
- przepisy Kodeksu postepowania administracyjnego i Ordynacji podatkowej,
- wybrane przepisy innych ustaw,
- jak wyszukać adresata w BAE i jak postępować gdy nie mamy pewności, że znaleźliśmy właściwego?
- Czy i kiedy można korzystać z ePUAP i innych systemów teleinformatycznych do przyjmowania pisma, czyli okres przejściowy i pierwszeństwo eDoręczeń,
- Jak podpisywać wysyłane pisma przez eDoręczenia w ramach PURDE i PUH?
- Przesyłki masowe wg standardu doręczeń elektronicznych a zidentyfikowane potrzeby samorządów i innych podmiotów – ustalenia praktyczne podczas prac grupy ds. eDoręczeń przy Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego.
- Przykładowe procedury doręczeń elektronicznych w ramach postępowania administracyjnego, podatkowej, skarg i wniosków, informacji publicznej.
- Pytania i dyskusja.
Czas trwania
10.00-15.00
Prelegenci
Artur Prasal
p.o. Zastępcy Dyrektora w Wydziale Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami Urzędu Miasta Łodzi. Nadzoruje zadania związane m.in. z rozwojem systemu do zarządzania dokumentacją elektroniczną, podpisu elektronicznego, usługami elektronicznymi, doręczeniami elektronicznymi. Autor wielu publikacji dot. procedur eAdministracji.
Jolanta Rybińska
Absolwentka Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego. Od 1999 r. do 2005 r. pracownik wydziału odpowiedzialnego za organizację Urzędu Miasta Łodzi. Obecnie zatrudniona w komórce odpowiedzialnej za: wdrożenie i utrzymanie systemu do zarządzania dokumentacją, podpisu elektronicznego, zarządzanie usługami elektronicznymi, nadzór nad przestrzeganiem Instrukcji kancelaryjnej. W 2010 r. weszła w skład zespołu roboczego powołanego przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Naczelną Dyrekcją Archiwów Państwowych w zakresie dotyczącym opracowania projektu nowej instrukcji kancelaryjnej. Od 2011 roku prowadzi szkolenia z zakresu stosowania przepisów Instrukcji kancelaryjnej w Urzędzie Miasta Łodzi. Kilkakrotnie prezentowała doświadczenia Urzędu w zakresie wdrażania wyjątków w systemie EZD oraz przepisów Instrukcji kancelaryjnej na ogólnopolskich konferencjach. Autorka i współautorka publikacji dotyczących prawnych aspektów informatyzacji administracji.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 790 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 890 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Organizatora stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
- Zgłaszając udział w szkoleniu zgłaszający zobowiązuje się do uiszczenia umówionej opłaty za szkolenie.
- Opłata realizowana jest przelewem na konto Organizatora na podstawie potwierdzenia udziału oraz faktury pro forma, a płatność wymagana jest przed szkoleniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki.
- Odwołanie zgłoszenia możliwe jest bezkosztowo na nie mniej niż 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora na piśmie (w tym z użyciem poczty elektronicznej). Odwołanie po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
- Brak udziału w szkoleniu nie może być rozumiany jako odstąpienie od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty ceny szkolenia.
- Zgłaszający ma możliwość jednorazowego przeniesienia terminu szkolenia na inny termin (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystania wpłaconej kwoty na inne szkolenie Organizatora pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi, ani w części, ani w całości.
- Organizator zastrzega prawo zmiany terminu i miejsca szkolenia, a także odwołania szkolenia z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego, nie zebranie wystarczającej grupy uczestników). W takiej sytuacji zawiadamia Zgłaszającego o odwołaniu szkolenia na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz zwraca wpłacone kwoty w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego proponuje inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- Nazwa firmy: Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
- Ulica i nr: Bonifraterska 17
- Kod pocztowy: 00-203
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5260209840
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
