Doręczenia elektroniczne, czyli jak przygotować urząd do zmian prawnych od 1 stycznia 2025 r.?

O szkoleniu

Ustawa o doręczeniach elektronicznych przechodzi kolejne zmiany. Zmianie ulega również termin jej wdrożenia z 10 października 2024 r. na 1 stycznia 2025 r. Podczas konsultacji m.in. z samorządami Ministerstwo Cyfryzacji zebrało liczne postulaty i propozycje. Wśród nich również w ramach prac samorządowej grupy roboczej ds. eDoręczeń przy Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. Część z nich znajdzie odzwierciedlenie w nowych przepisach zmieniających i zostaną one omówione podczas szkolenia z punktu widzenia uczestników tych prac.

Seminarium ma charakter praktyczny. Omawiane przepisy będą poparte przykładami procedur stosowanych już obecnie, głównie w ramach postępowania administracyjnego, ale też innych procedur, głównie z obszaru samorządu, ale nie tylko. Zostaną również omówione liczne wątpliwości, które pojawiają się w ramach przygotowania urzędów do uruchomienia nowych procedur. Program stanowi jedynie ramy seminarium. Liczymy na pytania, wątpliwości i dyskusję uczestników.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie jest adresowane do urzędników.

Program szkolenia

  1. Podstawowe założenia nowego systemu doręczeń elektronicznych.
  2. Od kiedy będą obowiązywać nowe doręczenia elektroniczne dla różnych podmiotów? Uwaga na zmianę terminu i wątpliwości dotyczące różnych jednostek!
  3. Praktyka doręczeń elektronicznych:
    • na czym polega PURDE, KURDE i PUH?
    • co to jest adres do doręczeń elektronicznych?
    • co to jest Baza Adresów Elektronicznych?
  4. Doręczenia za pomocą PURDE, PUH:
    • jak zrealizować obowiązek podmiotów publicznych uzyskania wpisu do Bazy Adresów Elektronicznych?
    • urząd czy gmina w Bazie Adresów Elektronicznych, czyli nowe wymagania dotyczące wniosku o wpis do Bazy; co zrobić jeśli podmiot zarejestrowaliśmy nieprawidłowo?
    • czy i jak zawrzeć umowę z Pocztą Polską na realizację usługi PURDE?
    • wymagania techniczne pism wysyłanych przez PURDE i PUH, czyli jakich dokumentów nie wyślemy przez eDoręczenia?
    • opłaty za wysyłkę PURDE i PUH; czy opłaca się uruchomić PUH wcześniej?
    • czy podmiot publiczny musi korzystać z systemu EZD,
    • jak korzystać z eDoręczeń bez systemu EZD?
    • konfiguracja skrzynki eDoręczeń – jak możemy sobie ułatwić pracę bez systemu EZD?
  5. Wyjątki od stosowania eDoręczeń:
    • przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych,
    • przepisy Kodeksu postepowania administracyjnego i Ordynacji podatkowej,
    • wybrane przepisy innych ustaw,
    • jak wyszukać adresata w BAE i jak postępować gdy nie mamy pewności, że znaleźliśmy właściwego?
  6. Czy i kiedy można korzystać z ePUAP i innych systemów teleinformatycznych do przyjmowania pisma, czyli okres przejściowy i pierwszeństwo eDoręczeń,
  7. Jak podpisywać wysyłane pisma przez eDoręczenia w ramach PURDE i PUH?
  8. Przesyłki masowe wg standardu doręczeń elektronicznych a zidentyfikowane potrzeby samorządów i innych podmiotów – ustalenia praktyczne podczas prac grupy ds. eDoręczeń przy Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego.
  9. Przykładowe procedury doręczeń elektronicznych w ramach postępowania administracyjnego, podatkowej, skarg i wniosków, informacji publicznej.
  10. Pytania i dyskusja.

Czas trwania

10.00-15.00

Prelegenci

Artur Prasal

p.o. Zastępcy Dyrektora w Wydziale Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami Urzędu Miasta Łodzi. Nadzoruje zadania związane m.in. z rozwojem systemu do zarządzania dokumentacją elektroniczną, podpisu elektronicznego, usługami elektronicznymi, doręczeniami elektronicznymi. Autor wielu publikacji dot. procedur eAdministracji.

Jolanta Rybińska

Absolwentka Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego. Od 1999 r. do 2005 r. pracownik wydziału odpowiedzialnego za organizację Urzędu Miasta Łodzi. Obecnie zatrudniona w komórce odpowiedzialnej za: wdrożenie i utrzymanie systemu do zarządzania dokumentacją, podpisu elektronicznego, zarządzanie usługami elektronicznymi, nadzór nad przestrzeganiem Instrukcji kancelaryjnej. W 2010 r. weszła w skład zespołu roboczego powołanego przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Naczelną Dyrekcją Archiwów Państwowych w zakresie dotyczącym opracowania projektu nowej instrukcji kancelaryjnej. Od 2011 roku prowadzi szkolenia z zakresu stosowania przepisów Instrukcji kancelaryjnej w Urzędzie Miasta Łodzi. Kilkakrotnie prezentowała doświadczenia Urzędu w zakresie wdrażania wyjątków w systemie EZD oraz przepisów Instrukcji kancelaryjnej na ogólnopolskich konferencjach. Autorka i współautorka publikacji dotyczących prawnych aspektów informatyzacji administracji.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena promocyjna
zgłoszenie min. 2 tygodnie przed terminem
766
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 790 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Zapisz się
Cena standardowa
za osobę po okresie promocji
863
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 890 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Organizatora stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
  2. Zgłaszając udział w szkoleniu zgłaszający zobowiązuje się do uiszczenia umówionej opłaty za szkolenie.
  3. Opłata realizowana jest przelewem na konto Organizatora na podstawie potwierdzenia udziału oraz faktury pro forma, a płatność wymagana jest przed szkoleniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki.
  4. Odwołanie zgłoszenia możliwe jest bezkosztowo na nie mniej niż 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora na piśmie (w tym z użyciem poczty elektronicznej). Odwołanie po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
  5. Brak udziału w szkoleniu nie może być rozumiany jako odstąpienie od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty ceny szkolenia.
  6. Zgłaszający ma możliwość jednorazowego przeniesienia terminu szkolenia na inny termin (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystania wpłaconej kwoty na inne szkolenie Organizatora pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi, ani w części, ani w całości.
  7. Organizator zastrzega prawo zmiany terminu i miejsca szkolenia, a także odwołania szkolenia z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego, nie zebranie wystarczającej grupy uczestników). W takiej sytuacji zawiadamia Zgłaszającego o odwołaniu szkolenia na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz zwraca wpłacone kwoty w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego proponuje inny termin/miejsce realizacji szkolenia.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Bonifraterska 17
  • Kod pocztowy: 00-203
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5260209840

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
00-203 Warszawa, Polska Bonifraterska 17

Organizator

Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
00-203 Warszawa, Polska
Bonifraterska 17
woj. mazowieckie
Centrum Promocji Informatyki (CPI) to firma edukacyjna działająca na rynku szkoleniowym od 1992 roku. CPI specjalizuje się w organizowaniu szkoleń otwartych, kursów i konferencji oraz projektów zamkniętych organizowanych na zlecenia firm i organizacj...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!