O szkoleniu
Na dzień 31 grudnia 2025 r. przewidziano koniec okresu przejściowego w stosowaniu doręczeń elektronicznych. Oznacza to, że już od 1 stycznia 2026 r. większość podmiotów publicznych będzie musiała w znacznym zakresie uwzględniać e-Doręczenia przy wysyłce korespondencji.
Jednak tak jak sam okres przejściowy nie oznacza pełnej dowolności w doręczaniu korespondencji w 2025 r., tak od 2026 r. e-doręczenia nie będą w każdym wypadku stanowiły jedynego sposobu doręczenia korespondencji. Tak jak teraz, tj. w okresie przejściowym, nie ma nieograniczonej swobody wyboru wysłania korespondencji przez ePUAP czy listem poleconym, tak od 2026 r. będą nadal obowiązywać wyjątki od e-doręczeń.
Znajomość zasad rządzących e-doręczeniami i wyjątków ma kluczowe znaczenie, zwłaszcza w działalności podmiotów publicznych prowadzących postępowania administracyjne czy podatkowe.
Podczas szkolenia trener omówi dla Państwa praktyczne aspekty e-doręczeń. Wyjaśni, kto, kiedy i w jaki sposób musi stosować e-doręczenia, a dla kogo i kiedy nie jest to obowiązkowe czy też wręcz jest niedopuszczalne. A to wszystko zostanie poparte przykładami, w tym na gruncie postępowania administracyjnego.
W trakcie szkolenie uzyskają Państwo również odpowiedzi na dziesiątki pytań dotyczących e-Doręczeń, które zostały zgromadzone przez trenera w ciągu 5 lat prowadzenia szkoleń z tej tematyki.
Aktualizacja
Program szkolenia zostanie dostosowany do planowanych zmian wynikających projektu ustawy o zmianie ustawy o doręczeniach elektronicznych oraz niektórych innych ustaw (nr w wykazie prac RCL: UD236)!
Nowelizacja ma wprowadzić szereg zmian dotyczących e-doręczeń. Jest odpowiedzią na liczne problemy, które ujawniły się w procesie wdrażania e-doręczeń, a także postulaty zgłaszane m.in. przez JST.
Trener omówi najważniejsze z punktu widzenia jednostek sektora finansów publicznych kwestie wynikające z projektu nowelizacji, w tym dotyczące planowanych nowych obowiązków.
• Dowiesz się czy w 2025 r. istnieje całkowita dowolność sposobu doręczenia i czy od 2026 r. e-Doręczenia będą jedyną metodą doręczania korespondencji.
• Zapoznasz się z ograniczeniami w wyborze sposobu nadania korespondencji w 2025 r. i od 2026 r.
• Dowiesz się, jakie zasady okresu przejściowego obowiązującego do 31 grudnia 2025 r., nie będą miały zastosowania od 2026 r.
• Uzyskasz odpowiedź na pytanie, kiedy w 2025 r., a kiedy od 2026 r. możliwe jest doręczenie na ePUAP?
• Dowiesz się, w jakich sytuacjach możliwe jest odstąpienie od obowiązku zastosowania e-Doręczeń w 2025 r., a w jakich sytuacjach od 2026 r.?
• Dowiesz się, jakie wyjątkowe sytuacje mogą uzasadnić skorzystanie z innego sposobu doręczenia niż PURDE czy PUH?
• Zapoznasz się z wyłączeniami w stosowaniu przepisów o e-Doręczeniach.
• Dowiesz się, kiedy podmiot publiczny może, a kiedy musi zastosować alternatywny dla e-Doręczeń sposób doręczenia korespondencji?
• Uzyskasz odpowiedzi na liczne pytania dotyczące stosowania e-Doręczeń, zgromadzone przez szkolącego w ciągu 5 lat prowadzenia szkoleń z tej tematyki.
Szkolenie adresowane jest w szczególności do pracowników jednostek sektora finansów publicznych, sfery samorządowej i rządowej, którzy przygotowują pisma, w szczególności wydają decyzje w postępowaniach administracyjnych lub są odpowiedzialni za obieg korespondencji, zajmują stanowiska kierowników wydziałów bądź jednostek czy też sekretarzy gmin, a także w ogólności urzędów gmin, powiatów, starostw, samorządowych zakładów budżetowych, SPZOZ-ów, uczelni publicznych, instytucji kultury, uczelni publicznych i niepublicznych, organów administracji rządowej i obsługujących je jednostek budżetowych, jak również spółek komunalnych.
Program szkolenia
I. Kluczowe pojęcia dotyczące e-Doręczeń.
II. E-Doręczenia od 01.01.2025 r.
III. Wyłączenia i wyjątki w stosowaniu e-Doręczeń obowiązujące bez ograniczeń czasowych, czyli również od 2026 r.
IV. E-PUAP a korespondencja między podmiotami publicznymi.
V. Wyłączenia i wyjątki w stosowaniu e-Doręczeń w okresie przejściowym – 01.01.2025 r. - 31.12.2025 r.
VI. Doręczanie korespondencji w 2025 r. i od 2026 r. na przykładzie KPA.
VII. Pytania i odpowiedzi dotyczące e-Doręczeń.
VIII. Omówienie pytań uczestników szkolenia.
Czas trwania
09:00 - 13:00
Prelegenci
Radca prawny Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu, praktyk, doświadczony trener prowadzący od lat szkolenia dla przedstawicieli jednostek sektora finansów publicznych, w szczególności jednostek samorządu terytorialnego, przeszkoliła tysiące pracowników sektora publicznego, tematyką doręczeń elektronicznych zajmuje się od 2020 r. i z tego zakresu przeprowadziła kilkadziesiąt szkoleń (m.in. „e-Doręczenia. Zmiana z 12.07.2024 r. Plan naprawczy. Nowelizacja. Zmiana standardu. Przygotowanie do stosowania”, „e-Doręczenia. Zmiany w 2024 r. Nowelizacja ustawy. Zmiana standardu PURDE. Przygotowanie do stosowania”, „Doręczenia elektroniczne od 10 grudnia 2023 r.”, „e-Doręczenia. Wdrożenie, stosowanie, obsługa. Szkolenie w ramach Forum Sekretarzy Samorządów Polski Południowej”, „e-Doręczenia. Obsługa skrzynki do e-doręczeń w pytaniach i odpowiedziach”, „e-Doręczenia – przygotowanie do wdrożenia i obsługi skrzynki do e-Doręczeń”, „e-Doręczenia w praktyce”, „Doręczenia elektroniczne – wdrożenie i inne praktyczne aspekty”, Jak i kiedy wdrożyć? Jak i kiedy stosować?”), uczestniczy w obsłudze prawnej podmiotów z sektora finansów publicznych, posiada bogate doświadczenie w dochodzeniu wierzytelności cywilnoprawnych, specjalizuje się w prawie zamówień publicznych, prawie cywilnym, szczegółowo zajmuje się tematyką przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu w aspekcie obowiązków organów jednostek samorządu terytorialnego jako jednostek współpracujących z Generalnym Inspektorem Informacji Finansowej i związanych z tym obowiązków starosty w zakresie kontroli nad stowarzyszeniami i fundacjami, uzyskała certyfikat ukończenia kursu zorganizowanego przez Generalnego Inspektora Informacji Finansowej z zakresu obowiązków związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, współautorka kursu e-learningowego z tematyki AML dla sektora samorządowego, autorka publikacji z tematyki obowiązków i procedur w JST w aspekcie przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (AML).
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
- Ulica i nr: Jelinka 6
- Kod pocztowy: 01-646
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5220001895
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
