Doręczenia elektroniczne – praktyczne aspekty a koniec okresu przejściowego

O szkoleniu

Na dzień 31 grudnia 2025 r. przewidziano koniec okresu przejściowego w stosowaniu doręczeń elektronicznych. Oznacza to, że już od 1 stycznia 2026 r. większość podmiotów publicznych będzie musiała w znacznym zakresie uwzględniać e-Doręczenia przy wysyłce korespondencji. 
Jednak tak jak sam okres przejściowy nie oznacza pełnej dowolności w doręczaniu korespondencji w 2025 r., tak od 2026 r. e-doręczenia nie będą w każdym wypadku stanowiły jedynego sposobu doręczenia korespondencji. Tak jak teraz, tj. w okresie przejściowym, nie ma nieograniczonej swobody wyboru wysłania korespondencji przez ePUAP czy listem poleconym, tak od 2026 r. będą nadal obowiązywać wyjątki od e-doręczeń. 
Znajomość zasad rządzących e-doręczeniami i wyjątków ma kluczowe znaczenie, zwłaszcza w działalności podmiotów publicznych prowadzących postępowania administracyjne czy podatkowe.
Podczas szkolenia trener omówi dla Państwa praktyczne aspekty e-doręczeń. Wyjaśni, kto, kiedy i w jaki sposób musi stosować e-doręczenia, a dla kogo i kiedy nie jest to obowiązkowe czy też wręcz jest niedopuszczalne. A to wszystko zostanie poparte przykładami, w tym na gruncie postępowania administracyjnego. 
W trakcie szkolenie uzyskają Państwo również odpowiedzi na dziesiątki pytań dotyczących e-Doręczeń, które zostały zgromadzone przez trenera w ciągu 5 lat prowadzenia szkoleń z tej tematyki.

Aktualizacja
Program szkolenia zostanie dostosowany do planowanych zmian wynikających projektu ustawy o zmianie ustawy o doręczeniach elektronicznych oraz niektórych innych ustaw (nr w wykazie prac RCL: UD236)!
Nowelizacja ma wprowadzić szereg zmian dotyczących e-doręczeń. Jest odpowiedzią na liczne problemy, które ujawniły się w procesie wdrażania e-doręczeń, a także postulaty zgłaszane m.in. przez JST.
Trener omówi najważniejsze z punktu widzenia jednostek sektora finansów publicznych kwestie wynikające z projektu nowelizacji, w tym dotyczące planowanych nowych obowiązków.

Dlaczego warto wziąć udział?

• Dowiesz się czy w 2025 r. istnieje całkowita dowolność sposobu doręczenia i czy od 2026 r. e-Doręczenia będą jedyną metodą doręczania korespondencji.
• Zapoznasz się z ograniczeniami w wyborze sposobu nadania korespondencji w 2025 r. i od 2026 r.
• Dowiesz się, jakie zasady okresu przejściowego obowiązującego do 31 grudnia 2025 r., nie będą miały zastosowania od 2026 r.
• Uzyskasz odpowiedź na pytanie, kiedy w 2025 r., a kiedy od 2026 r. możliwe jest doręczenie na ePUAP?
• Dowiesz się, w jakich sytuacjach możliwe jest odstąpienie od obowiązku zastosowania e-Doręczeń w 2025 r., a w jakich sytuacjach od 2026 r.?
• Dowiesz się, jakie wyjątkowe sytuacje mogą uzasadnić skorzystanie z innego sposobu doręczenia niż PURDE czy PUH?
• Zapoznasz się z wyłączeniami w stosowaniu przepisów o e-Doręczeniach.
• Dowiesz się, kiedy podmiot publiczny może, a kiedy musi zastosować alternatywny dla e-Doręczeń sposób doręczenia korespondencji?
• Uzyskasz odpowiedzi na liczne pytania dotyczące stosowania e-Doręczeń, zgromadzone przez szkolącego w ciągu 5 lat prowadzenia szkoleń z tej tematyki.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie adresowane jest w szczególności do pracowników jednostek sektora finansów publicznych, sfery samorządowej i rządowej, którzy przygotowują pisma, w szczególności wydają decyzje w postępowaniach administracyjnych lub są odpowiedzialni za obieg korespondencji, zajmują stanowiska kierowników wydziałów bądź jednostek czy też sekretarzy gmin, a także w ogólności urzędów gmin, powiatów, starostw, samorządowych zakładów budżetowych, SPZOZ-ów, uczelni publicznych, instytucji kultury, uczelni publicznych i niepublicznych, organów administracji rządowej i obsługujących je jednostek budżetowych, jak również spółek komunalnych.

Program szkolenia

I. Kluczowe pojęcia dotyczące e-Doręczeń.
⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠
II. E-Doręczenia od 01.01.2025 r. 

III. Wyłączenia i wyjątki w stosowaniu e-Doręczeń obowiązujące bez ograniczeń czasowych, czyli również od 2026 r.

IV. E-PUAP a korespondencja między podmiotami publicznymi.

V. Wyłączenia i wyjątki w stosowaniu e-Doręczeń w okresie przejściowym – 01.01.2025 r. - 31.12.2025 r.

VI. Doręczanie korespondencji w 2025 r. i od 2026 r. na przykładzie KPA.

VII. Pytania i odpowiedzi dotyczące e-Doręczeń.

VIII. Omówienie pytań uczestników szkolenia.

Czas trwania

09:00 - 13:00

Prelegenci

Radca prawny Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu, praktyk, doświadczony trener prowadzący od lat szkolenia dla przedstawicieli jednostek sektora finansów publicznych, w szczególności jednostek samorządu terytorialnego, przeszkoliła tysiące pracowników sektora publicznego, tematyką doręczeń elektronicznych zajmuje się od 2020 r. i z tego zakresu przeprowadziła kilkadziesiąt szkoleń (m.in. „e-Doręczenia. Zmiana z 12.07.2024 r. Plan naprawczy. Nowelizacja. Zmiana standardu. Przygotowanie do stosowania”, „e-Doręczenia. Zmiany w 2024 r. Nowelizacja ustawy. Zmiana standardu PURDE. Przygotowanie do stosowania”, „Doręczenia elektroniczne od 10 grudnia 2023 r.”, „e-Doręczenia. Wdrożenie, stosowanie, obsługa. Szkolenie w ramach Forum Sekretarzy Samorządów Polski Południowej”, „e-Doręczenia. Obsługa skrzynki do e-doręczeń w pytaniach i odpowiedziach”, „e-Doręczenia – przygotowanie do wdrożenia i obsługi skrzynki do e-Doręczeń”, „e-Doręczenia w praktyce”, „Doręczenia elektroniczne – wdrożenie i inne praktyczne aspekty”, Jak i kiedy wdrożyć? Jak i kiedy stosować?”), uczestniczy w obsłudze prawnej podmiotów z sektora finansów publicznych, posiada bogate doświadczenie w dochodzeniu wierzytelności cywilnoprawnych, specjalizuje się w prawie zamówień publicznych, prawie cywilnym, szczegółowo zajmuje się tematyką przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu w aspekcie obowiązków organów jednostek samorządu terytorialnego jako jednostek współpracujących z Generalnym Inspektorem Informacji Finansowej i związanych z tym obowiązków starosty w zakresie kontroli nad stowarzyszeniami i fundacjami, uzyskała certyfikat ukończenia kursu zorganizowanego przez Generalnego Inspektora Informacji Finansowej z zakresu obowiązków związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, współautorka kursu e-learningowego z tematyki AML dla sektora samorządowego, autorka publikacji z tematyki obowiązków i procedur w JST w aspekcie przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (AML).

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie będzie się odbywało na platformie ZOOM. Najlepiej korzystać z przeglądarki Chrome.

Rejestracja

Cena standardowa
449
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Krajowy Fundusz Szkoleniowy

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
  • Ulica i nr: Jelinka 6
  • Kod pocztowy: 01-646
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5220001895

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
01-646 Warszawa, Polska Jelinka 6

Organizator

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
01-646 Warszawa, Polska
Jelinka 6
woj. mazowieckie
18 września 1989 roku inicjatorzy prac nad ustawą o samorządzie terytorialnym: Jerzy Regulski, Andrzej Celiński, Jerzy Stępień, Aleksander Paszyński i Walerian Pańko powołali do życia Fundację, która miała czuwać nad odradzającą się samorządnością te...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!