O szkoleniu
Organizujemy profesjonalne szkolenie „Doręczenia elektroniczne w praktyce”, skierowane do pracowników podmiotów publicznych i niepublicznych odpowiedzialnych za obieg dokumentów, a także do przedsiębiorców i osób wykonujących zawody zaufania publicznego.
Dlaczego warto wziąć udział?
- Poznasz aktualne przepisy dotyczące doręczeń elektronicznych i ich praktyczne zastosowanie.
- Nauczysz się obsługi systemów doręczeń elektronicznych oraz integracji z systemem EZD.
- Zdobędziesz praktyczne umiejętności w zakresie wysyłki, odbioru i dokumentowania korespondencji elektronicznej.
- Dowiesz się, jak prawidłowo korzystać z procedur doręczeń hybrydowych i zabezpieczać przesyłki.
- Zyskasz pewność w codziennym wykonywaniu obowiązków związanych z obiegiem dokumentów zgodnie z prawem.
Dołącz do szkolenia i usprawnij swoją pracę w zakresie doręczeń elektronicznych – zdobądź wiedzę i praktyczne kompetencje, które od razu możesz wykorzystać w swojej jednostce!
Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto.
Przy skierowaniu na szkolenie powyżej trzech Uczestników z jednej firmy / instytucji udzielamy indywidualnego rabatu.
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony.
Cena szkolenia: 680,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)
Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia.
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia.
Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506
Warto wziąć udział w tym szkoleniu, ponieważ:
- Pozwoli Ci opanować aktualne przepisy dotyczące doręczeń elektronicznych oraz ich praktyczne zastosowanie w codziennej pracy.
- Zdobędziesz praktyczne umiejętności obsługi skrzynki doręczeń elektronicznych i integracji z systemem EZD.
- Nauczysz się prawidłowej wysyłki i odbioru korespondencji w trybie e-doręczeń oraz doręczeń hybrydowych.
- Dowiesz się, jak zabezpieczać dokumenty i stosować wszystkie dopuszczalne prawnie tryby doręczania korespondencji.
- Szkolenie zwiększy Twoją efektywność i pewność działania w zakresie obiegu dokumentów, zarówno w podmiotach publicznych, jak i niepublicznych.
Szkolenie jest skierowane do:
- Pracowników podmiotów publicznych odpowiedzialnych za rejestrację, obieg, sporządzanie i wysyłkę dokumentów.
- Pracowników podmiotów niepublicznych zajmujących się obsługą korespondencji i dokumentów.
- Przedsiębiorców, którzy chcą wdrożyć i stosować doręczenia elektroniczne w swojej firmie.
- Osób wykonujących zawody zaufania publicznego, które muszą przestrzegać obowiązujących przepisów dotyczących e-doręczeń.
- Administratorów i użytkowników skrzynek do doręczeń elektronicznych oraz osób odpowiedzialnych za integrację systemów EZD z obsługą e-doręczeń.
Program szkolenia
I. Podstawowe przepisy prawne dotyczące doręczeń elektronicznych
1. Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych
2. Przepisy wykonawcze do ustawy
3. Kodeks Postępowania Administracyjnego
II. Zakres regulacji i wdrażanie e-doręczeń
1. Definicje ustawowe
a) Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego
b) Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego
c) Operator wyznaczony
d) Publiczna usługa hybrydowa (zastosowanie, wyłączenia)
2. Zakres obowiązywania ustawy o doręczeniach elektronicznych - jakie podmioty i kiedy muszą wdrożyć e-doręczenia
3. Doręczenia elektroniczne a ePUAP
4. Adres do doręczeń elektronicznych i baza adresów - zasady tworzenia i wpisu adresu do doręczeń elektronicznych i skrzynki doręczeń do bazy
a) ile adresów do doręczeń można mieć
b) jakie są metody wpisu do bazy adresów elektronicznych
c) na jaki okres następuje wpis do bazy
d) jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy
5. Stosowanie doręczeń elektronicznych przez osoby wykonujące zawód zaufania publicznego zatrudnione w podmiotach publicznych
6. Zarządzanie skrzynką doręczeń
a) administrator, użytkownik uprawniony, obserwator
b) kto powinien mieć dostęp do skrzynki
c) ilu może być użytkowników jednej skrzynki
7. Obowiązki operatora wyznaczonego
8. Wyjątki od doręczenia elektronicznego
III. Praktyczna obsługa systemu
1. Uzyskanie adresu do e-doręczeń i aktywacja skrzynki
2. Ustawienia skrzynki do e-doręczeń, jej konfiguracja i zarządzanie
3. Wyszukiwanie adresu w Bazie Adresów Elektronicznych
4. Obsługa skrzynki do e-doręczeń z poziomu serwisu internetowego
a) odbieranie wiadomości
b) tworzenie i wysyłka wiadomości
5. Dowód wysłania i dowód odbioru
IV. Usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publiczna usługa hybrydowa - procedura doręczenia
1. Doręczenie korespondencji przy wykorzystaniu publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego
2. Publiczna Usługa Hybrydowa - przekształcanie dokumentu elektronicznego w przesyłkę listową - przesłanki, wady i zalety
3. Jakie są opłaty za przekazywanie korespondencji
4. Odpowiedzialność operatora wyznaczonego
5. Doręczenia elektroniczne a brak adresu do doręczeń lub nie odnalezienie adresu w bazie
6. Wszystkie dopuszczalne prawnie tryby doręczania korespondencji a kolejność i zasady ich stosowania
a) doręczenie elektroniczne
b) doręczenie hybrydowe
c) doręczenie na konto w innym systemie teleinformatycznym (w tym ePUAP)
d) doręczenie osobiste
e) doręczenie gońcem
f) doręczenie tradycyjne
7. Doręczenia elektroniczne a system wykonywania czynności kancelaryjnych (EZD i tradycyjny)
8. Integracja skrzynki do e-doręczeń z systemem EZD i jej obsługa z poziomu systemu EZD
V.Pytania i odpowiedzi
Czas trwania
Godz. 9.30-14.30 (w tym dwie przerwy 10 minutowe i jedna 20 minutowa)
Prelegenci
Dyplomowany archiwista z ponad 20-letnią praktyką w zawodzie, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik pionu archiwalnego Instytutu Pamięci Narodowej.
W swojej karierze zawodowej współpracował ponadto m. in. z archiwum Polskiej Akademii Nauk, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, czy Zarządem Mienia Skarbu Państwa. Przez kilka lat kierował archiwum zakładowym i kancelarią przetwarzania informacji niejawnych Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie.
Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z obiegiem i archiwizacją dokumentów papierowych i elektronicznych w jednostkach administracji publicznej na szczeblu państwowym i samorządowym.
Zajmuje się m. in. wdrażaniem systemów Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją, Elektronicznego Obiegu Dokumentów oraz systemu Doręczeń Elektronicznych.
Posiada kilkunastoletni staż trenerski. W trakcie swojej kariery zawodowej przeprowadził wiele tysięcy godzin kursów i szkoleń z tematyki archiwizacji i zarządzania dokumentacją papierową i elektroniczną.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Nie ma potrzeby posiadania kamery.
Nie ma potrzeby posiadania kamery.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 2 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatność za szkolenie następuje na podstawie faktury VAT, wystawionej w dniu szkolenia.
Odwołanie uczestnictwa w szkoleniu nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.
- Nazwa firmy: Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
- Ulica i nr: St. Żółkiewskiego 4/2
- Kod pocztowy: 70-345
- Miejscowość: Szczecin
- Numer NIP: 8521299460
Masz pytania? Napisz do nas
Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator