O szkoleniu
Usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, powszechnie znana jako e-Doręczenia – jak ma funkcjonować w praktyce, jakie korzyści niesie dla przedsiębiorstw i jak się przygotować do wdrożenia?
e-Doręczenia to ewolucja jeśli chodzi o dotychczasowy sposób wymiany korespondencji pomiędzy podmiotami publicznymi, przedsiębiorstwami i obywatelami. Jest to rozwiązanie szybkie, bezpieczne, dostarczające niepodważalnych dowodów nadania i odbioru oraz jednoznacznie potwierdzające tożsamość komunikujących się stron terenie całej Unii Europejskiej. Co ważne, jest to też rozwiązanie ekonomiczne – a najnowszego raportu dotyczącego e-Doręczeń wynika, że w przypadku migracji 100% przesyłek do usługi e-Doręczeń, oszczędności generowane z tytułu kosztów wysyłki, przygotowaniem wydruku, wydrukiem i konfekcjonowaniem korespondencji przesyłki fizycznej, mogą sięgać nieco ponad 1, 49 mld zł!
Podczas 6-godzinnego szkolenia e-Doręczenia zostanie przedstawiona podstawa prawna, obowiązki podmiotów, funkcjonowanie krajowego systemu doręczeń elektronicznych oraz praktyczne wykorzystanie doręczeń elektronicznych: tworzenie, nadawanie i odbieranie przesyłki oraz odbiór i weryfikację dowodów z usługi.
Szkolenie prowadzi wieloletni praktyk w zakresie zarządzania dokumentacją elektroniczną i ekspert w obszarze e-Doręczeń.
Cel szkolenia z E-doręczenia dla przedsiębiorstw:
Zapoznanie uczestników szkolenia z przepisami ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych oraz nowymi obowiązkami przedsiębiorców w zakresie:
- założenia adresu do doręczeń elektronicznych,
- wpisu ADE do BAE,
- administrowania skrzynką do e-Doręczeń,
- odbierania pism urzędowych przez e -Doręczenia,
- możliwości doręczania pism do klientów i partnerów biznesowych,
- możliwości prowadzenia wymiany korespondencji z urzędami, w tym w ramach – postępowań administracyjnych.
Zrozumienie przez uczestników zasad nowego modelu wymiany korespondencji i możliwości zastosowania go w procesach biznesowych. Wykorzystanie zdobytej wiedzy do generowania oszczędności i budowania relacji biznesowych w oparciu o nowoczesne rozwiązania mające charakter ogólnoeuropejski (rozporządzenie eIDAS). Identyfikacja szans i ryzyk związanych z nowym modelem doręczeń.
Uczestnicy wraz z materiałami otrzymują:
- regulamin PURDE
- regulamin PUH Poczty Polskiej
- zestawienie komercyjnych Kwalifikowanych Dostawców Usług
- dokument integracyjny
- autorskie zestawienia i wykresy dotyczące e-doręczeń pozwalające w przystępny sposób zrozumieć zasady działań e-doręczeń
- konsultacje poszkoleniowe
Szkolenie kierowane jest do przedsiębiorstw, właścicieli firm
Poniżej zamieszczamy aktualny harmonogram wprowadzania obowiązku stosowania Krajowego Systemu Doręczeń Elektronicznych dla podmiotów niepublicznych
- Od 10.12.2023 r. Osoby wykonujące zawody zaufania publicznego: adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego, doradcy restrukturyzacyjnego, rzecznika patentowego, notariusza Podmioty niepubliczne wpisywane do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS
- Od 01.01.2024 r. Podmioty niepubliczne składające wniosek o wpis do CEIDG po 31 grudnia 2023 roku Podmioty niepubliczne wpisane do CEIDG do 31 stycznia 2023 roku, jeśli zmienią coś w CEIDG od 30 września 2025 roku do 30 września 2026 roku
- Od 10.03.2024 r. Podmioty niepubliczne wpisane do KRS przed 10 grudnia 2023 roku
- Od 01.10.2026 r. Podmioty niepubliczne wpisane do CEIDG przed 31 grudnia 2023 roku, jeśli nie zmieniły nic w CEIDG od 30 września 2025 roku do dnia 30 września 2026 roku
Program szkolenia
- Terminy wejścia w życie doręczeń elektronicznych dla poszczególnych grup podmiotów publicznych i niepublicznych (w tym przedsiębiorców) – od kiedy i do kogo można realizować e-Doręczenia.
- Domyślna cyfrowość doręczeń podmiotów publicznych – czyli jak podmioty publiczne doręczać będą pisma do przedsiębiorców: Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (PURDE) i Publiczna Usługa Hybrydowa (PUH).
- Kwalifikowana Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (KURDE) – możliwość zastosowania przez podmioty niepubliczne (w tym przedsiębiorców) i sposób realizacji w kontaktach z kontrahentami i klientami.
- Skrzynki dostawców publicznych i niepublicznych: co wybrać – porównanie oferty rynkowej w zakresie wyboru dostawy usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego dla podmiotów niepublicznych (w tym przedsiębiorców).
- Jak założyć adres do doręczeń elektronicznych i administrować skrzynką e-Doręczeń – możliwość zmiany ADE lub przeniesienia ADE do innego usługodawcy.
- Obowiązek wpisu adresu do doręczeń elektronicznych przedsiębiorcy do Bazy Adresów Elektronicznych (BAE): skutki prawne wpisu, zasady działania i sposoby wyszukiwania adresatów.
- Zabezpieczenie obrotu prawnego poprzez e-Doręczenia – dowody potwierdzenia odbioru korespondencji – dowody: wysłania, otrzymania, techniczne oraz EPO.
- E-doręczenia, a email, ePUAP i przesyłki listowne – możliwości zastosowania alternatywnych kanałów komunikacji w przepisach prawa.
- Obowiązki operatorów e-Doręczeń w zakresie świadczenia usług KURDE, PURDE oraz zasady rozliczeń i reklamacji.
- Prezentacja pracy na środowisku testowym e-Doręczeń – zarządzenie skrzynką i obsługa korespondencji.
- E-doręczenia a rozwiązania paperless w przedsiębiorstwie – integracje z systemami zarządzania dokumentacją, archiwizacja dokumentacji elektronicznej.
Na zakończenie szkolenia sesja Q&A, czyli panel syskusyjny.
Czas trwania
6 godzn - 09:00 do 15:00
Prelegenci
Główny specjalista ds. e-administracji w urzędzie. Wieloletni praktyk w zakresie zarządzania dokumentacją i ekspert w obszarze e-Doręczeń. Ma na swoim koncie ponad 150 instytucji przeszklonych z tego zakresu. Administrator funkcjonującego w urzędzie systemu teleinformatycznego do elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD), odpowiedzialny za dostosowywaniu systemu do zmieniającej się rzeczywistości cyfrowej – integracje z systemami dziedzinowymi, platformą ePUAP, system e-Doręczeń, Elektronicznym Nadawcą Poczty Polskiej. Specjalista w obszarze elektronizacji obiegu dokumentów, wdrażania systemów obiegu dokumentów i ich integrowania – np. Projekt EduLublin. Z ramienia urzędu koordynuje testy systemu e-Doręczeń i systemu EZD RP. W swojej pracy specjalizuje się w szeroko rozumianej e-administracji, ze szczególnym uwzględnieniem doręczeń elektronicznych (także ePUAP) i zastosowaniu podpisów i pieczęci elektronicznych – prowadzi szkolenia i opracowuje instrukcje. Ponadto wykłada zarządzanie dokumentacją na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Entuzjasta cyfryzacji i prowadzenia spraw elektronicznie. W swoich szkoleniach prezentuje autorskie zestawiania i wykresy pozwalające uczestnikom lepiej zrozumieć poruszaną tematykę.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Kompetea Sp. z o.o. stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu i zobowiązanie do uiszczenia umówionej opłaty z tytułu uczestnictwa.
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym na potrzeby udziału w szkoleniu, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) i ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Kompetea Sp. z o.o. informacji niezbędnych do realizacji szkolenia, za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.)
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń i webinarów Kompetea Sp. z o.o., za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) oraz na wykorzystywanie w tym celu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących zgodnie z art. 172 Prawa Telekomunikacyjnego
- W przypadku osób zgłaszających się z ramienia firm i Instytuacji Administracji Publicznej opłata za szkolenie następuje przelewem w ciągu 7 dni od daty zakończenia szkolenia, na wskazane na fakturze konto bankowe. Fakturę przekażemy zgłaszającemu mailowo po szkoleniu.
-
Płatność przed szkoleniem obowiązuje w przypadku:
Osób prywatnych, Firm, które we wcześniejszej współpracy zalegały z opłatą za faktury, Firm i osób widniejących w spisie Krajowego Rejestru Długów Zakładów będących w upadłości
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest na 7 dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora o rezygnacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na piśmie. Odwołanie uczestnictwa po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty za szkolenie.
- Brak udziału w szkoleniu nie stanowi odstąpienia od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty pełnej ceny uczestnictwa.
- Umożliwiamy bezpłatne jednorazowe przeniesienie zgłoszenia na inny termin tego samego szkolenia (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystanie wpłaconej kwoty na inne nasze szkolenie pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi w części bądź całości.
- Zastrzegamy sobie prawo wprowadzania niewielkich zmian w programie szkolenia, a także zmiany terminu i miejsca szkolenia oraz jego odwołania z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego). W przypadku zaistnienia takiej sytuacji zawiadomimy Zgłaszającego o zmianach na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz dokonamy zwrotu wpłaconych kwot w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego zaproponujemy inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- Nazwa firmy: Kompetea Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Ludwika Rydygiera 8
- Kod pocztowy: 01-793
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5223008314