E-doręczenia w urzędzie – jak wdrożyć procedurę przed 10.12.2023

O szkoleniu

E-doręczenia w urzędzie, czyli co trzeba wiedzieć, jak się przygotować do wdrożenia i jak ustawa ma funkcjonować w praktyce?

Podczas 7-godzinnego szkolenia zostaną przedstawione nowe zasady e-doręczeń, czyli wdrożenie bezpiecznej usługi rejestrowanego doręczania elektronicznego w Polsce, równoważnej prawnie z tradycyjną przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru oraz zgodnej z wymogami kwalifikowanych usług rejestrowanego doręczenia elektronicznego, wprowadzonych ustawą o doręczeniach elektronicznych, których obowiązek stosowania określony został na 10 grudnia 2023 roku.

Szkolenie prowadzi wieloletni praktyk w zakresie zarządzania dokumentacją elektroniczną w urzędzie i ekspert w obszarze e-Doręczeń.

Dlaczego warto wziąć udział?

Uczestnicy wraz z materiałami otrzymują:

  • regulamin PURDE
  • regulamin PUH Poczty Polskiej
  • dokument integracyjny
  • autorskie zestawienia i wykresy dotyczące e-doręczeń pozwalające w przystępny sposób zrozumieć zasady działań e-doręczeń

Cel szkolenia:

  • Zapoznanie uczestników szkolenia z przepisami ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych oraz nowymi obowiązkami w zakresie doręczania pism do klientów i stron postępowań administracyjnych/podatkowych.
  • Ukazanie uczestnikom wzajemnych relacji między ustawą o doręczeniach elektronicznych, a przepisami szczegółowymi np. KPA/OP  oraz innymi wskazanymi przez uczestników.
  • Zrozumienie przez uczestników zasad działania PURDE, PUH i BAE oraz praktycznego ich stosowania na gruncie nowo powstałej hierarchii doręczeń.
  • Omówienie zasad rozliczeń i współpracy z Operatorem Wyznaczonym w zakresie realizacji usług – analiza cenników i regulaminu PURDE i PUH.
  • Wskazanie w jakich sytuacjach e-doręczenia są obowiązkowe, kiedy można zastosować wyjątki oraz w jakich sytuacjach można wykorzystywać ePUAP zamiast e-Doręczeń.
  • Wskazanie podobieństw i różnic między obsługą systemu ePUAP a systemu e-Doręczeń.
  • Omówienie sposobu organizacji pracy przy e-Doręczeniach w wariancie obsługi korespondencji bezpośrednio na skrzynce lub przez system zintegrowany (kancelaryjny) – np. EZD/EOD.
  • Praktyczne omówienie zasad działania skrzynek i wymiany korespondencji w modelu e-Doręczeń na środowisku testowym.
  • Usystematyzowanie wiedzy uczestników na temat aktualnego stanu prawnego w tym obszarze oraz wskazanie planowanych zmian w modelu doręczeń elektronicznych.
Kto powinien wziąć udział?

Pracownicy Administracji Publicznej, rządowej i samorządowej

Program szkolenia

  1. Zakres podmiotowy i terminy obowiązywania ustawy o doręczeniach elektronicznych dla poszczególnych grup podmiotów publicznych i niepublicznych (w tym przedsiębiorców).
  2. Domyślna cyfrowość doręczeń podmiotów publicznych – Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego  (PURDE)  i Publiczna Usługa Hybrydowa (PUH).
  3. Kwalifikowana Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (KURDE) – możliwość zastosowania przez podmioty niepubliczne (w tym przedsiębiorców) i sposób realizacji w kontaktach z podmiotami publicznymi i niepublicznymi.
  4. Skrzynki dostawców publicznych i niepublicznego – podobieństwa i różnice – jakie dają możliwości, jak wygląda proces proces wysyłania korespondencji i jej obsługi.
  5. BAE jako nowy rejestr publiczny – konsekwencje wpisu dla podmiotów publicznych i niepublicznych (w tym przedsiębiorców), zasady działania i sposoby wyszukiwania.
  6. Kiedy można doręczać po staremu – subsydiarność tradycyjnych form doręczenia pism dla podmiotów publicznych  – wyjątki od doręczeń elektronicznych.
  7. Nowe dowody potwierdzenia odbioru korespondencji –  dowody:  wysłania, otrzymania, techniczne oraz EPO.
  8. E-doręczenia, a ePUAP – analogie i różnice w działaniu obu publicznych systemów komunikacji elektronicznej oraz możliwość dalszego wykorzystania ePUAP na gruncie ustawy i KPA.
  9. Obowiązki operatora wyznaczonego w zakresie świadczenia usług  PURDE i PUH oraz zasady rozliczeń i reklamacji z podmiotami publicznymi i niepublicznymi (w tym przedsiębiorcami).
  10. Prezentacja pracy na  środowisku testowym e-Doręczeń.
  11. Zasady integracji systemu E-doręczeń z systemami kancelaryjnymi (EZD, EOD)
  12. Nowa hierarchia doręczania pism na gruncie KPA – modyfikacja modelu E-doręczeń.

Czas trwania

7 h zegarowych; 1 dzień: 08:00-15:00

Prelegenci

Główny specjalista ds. e-administracji w urzędzie. Wieloletni praktyk w zakresie zarządzania dokumentacją i ekspert w obszarze e-Doręczeń. Ma na swoim koncie ponad 150 instytucji przeszklonych z tego zakresu. Administrator  funkcjonującego w urzędzie systemu teleinformatycznego do elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD), odpowiedzialny za dostosowywaniu systemu do zmieniającej się rzeczywistości cyfrowej – integracje z systemami dziedzinowymi, platformą ePUAP, system e-Doręczeń, Elektronicznym Nadawcą Poczty Polskiej. Specjalista w obszarze elektronizacji obiegu dokumentów, wdrażania systemów obiegu dokumentów i ich integrowania – np. Projekt EduLublin. Z ramienia urzędu koordynuje testy systemu e-Doręczeń i systemu EZD RP. W swojej pracy specjalizuje się w szeroko rozumianej e-administracji, ze szczególnym uwzględnieniem doręczeń elektronicznych (także ePUAP)  i zastosowaniu podpisów i pieczęci elektronicznych – prowadzi szkolenia i opracowuje instrukcje. Ponadto wykłada zarządzanie dokumentacją na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Entuzjasta cyfryzacji i prowadzenia spraw elektronicznie. W swoich szkoleniach prezentuje autorskie zestawiania i wykresy pozwalające uczestnikom lepiej zrozumieć poruszaną tematykę.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie będzie realizowane za pośrednictwem Platformy MS Teams

Rejestracja

Cena szkolenia on-line
550
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Zniżki grupowe:
  • 5.45% przy zgłoszeniu min. 3 osób
  • 9.09% przy zgłoszeniu min. 4 osób
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

 

  1. Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Kompetea Sp. z o.o. stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu i zobowiązanie do uiszczenia umówionej opłaty z tytułu uczestnictwa.
  2. Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym na potrzeby udziału w szkoleniu, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) i ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Kompetea Sp. z o.o. informacji niezbędnych do realizacji szkolenia, za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) 
  3. Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń i webinarów Kompetea Sp. z o.o., za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) oraz na wykorzystywanie w tym celu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących zgodnie z art. 172 Prawa Telekomunikacyjnego
  4. W przypadku osób zgłaszających się z ramienia firm i Instytuacji Administracji Publicznej opłata za szkolenie następuje przelewem w ciągu 7 dni od daty zakończenia szkolenia, na wskazane na fakturze konto bankowe. Fakturę przekażemy zgłaszającemu mailowo po szkoleniu.
  5. Płatność przed szkoleniem obowiązuje w przypadku:

    Osób prywatnych,                                                              Firm, które we wcześniejszej współpracy zalegały z opłatą za faktury,                                                                          Firm i osób widniejących w spisie Krajowego Rejestru Długów                                                                                Zakładów będących w upadłości

  6. Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest na 7 dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora o rezygnacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na piśmie. Odwołanie uczestnictwa po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty za szkolenie.
  7. Brak udziału w szkoleniu nie stanowi odstąpienia od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty pełnej ceny uczestnictwa.
  8. Umożliwiamy bezpłatne jednorazowe przeniesienie zgłoszenia na inny termin tego samego szkolenia (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystanie wpłaconej kwoty na inne nasze szkolenie pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi w części bądź całości.
  9. Zastrzegamy sobie prawo wprowadzania niewielkich zmian w programie szkolenia, a także zmiany terminu i miejsca szkolenia oraz jego odwołania z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego). W przypadku zaistnienia takiej sytuacji zawiadomimy Zgłaszającego o zmianach na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz dokonamy zwrotu wpłaconych kwot w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego zaproponujemy inny termin/miejsce realizacji szkolenia.

 

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Kompetea Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Ludwika Rydygiera 8
  • Kod pocztowy: 01-793
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5223008314

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Kompetea Sp. z o.o.
01-793 Warszawa, Polska Ludwika Rydygiera 8

Organizator

Kompetea Sp. z o.o.
01-793 Warszawa, Polska
Ludwika Rydygiera 8
woj. mazowieckie
MISJĄ naszej firmy jest wpieranie rozwoju przedsiębiorstw poprzez dostarczanie wiedzy i umiejętności w procesie szkoleniowym. Zależy nam na tym, by umiejętności nabywane podczas warsztatów przez pracowników przekładały się na wymierne efekty biznesow...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!