O szkoleniu
Efektywna komunikacja w firmie to klucz do sukcesu. To dzięki niej pracownicy czują się zaangażowani w swoją pracę, a cele firmy stają się jasne i osiągalne. Dobra komunikacja w firmie to nie tylko przepływ informacji, ale także budowanie relacji i zaufania między pracownikami.
W dobie pracy zdalnej i hybrydowej, umiejętność skutecznego komunikowania się jest jeszcze bardziej istotna. Firmy, które inwestują w komunikację wewnętrzną, są bardziej efektywne, mają lepszą atmosferę pracy i osiągają lepsze wyniki.
Było czterech ludzi o wdzięcznych imionach: Każdy, Ktoś, Ktokolwiek oraz Nikt. Trzeba było wykonać ważne zadanie i Każdy miał to zrobić. Każdy był pewien, że Ktoś to zrobi. Ktokolwiek mógł to zrobić, ale Nikt tego nie wykonał. Ktoś bardzo się tym zdenerwował, ponieważ to była praca Każdego. Każdy myślał, że Ktokolwiek może to zrobić, ale Nikt nie zorientował się, że Ktoś tego nie zrobił. Sprawa zakończyła się tym, że Każdy oskarżał Kogoś w sytuacji kiedy Nikt nie zrobił tego co Ktokolwiek mógł zrobić.
Głównym celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom wiedzy i umiejętności z zakresu skutecznego komunikowania się w sytuacjach zawodowych, w których sprawna komunikacja jest narzędziem tworzenia i podtrzymywania relacji oraz współpracy między ludźmi. Sprawna komunikacja i współpraca wewnątrz organizacji ma bezpośrednie przełożenie na relacje i współpracę z innymi podmiotami.
W szczególności treści szkolenia koncentrować będą się wokół:
- jasnego i czytelnego komunikowania się z innymi pracownikami, klientami, partnerami itp.
- diagnozy barier komunikacyjnych i technik aktywnego zapobiegania ich wystąpieniu
- analizy sytuacji trudnych i konfliktowych i sposobów ich rozwiązania
- optymalizacji pracy poprzez wzrost kooperacji między pracownikami
Nabyta wiedza pozwoli na lepszą i bardziej świadomą współpracę oraz wypracowanie skutecznych praktyk pozwalających na zbudowanie korzystnych relacji, wpływających na motywację i realizację zadań na wysokim poziomie.
Pracownicy każdego szczebla
Program szkolenia
- W jaki sposób się komunikujemy?
- co sprawia, że czujemy się razem dobrze?
- cechy osobowości i zachowania wpływające na pojawianie się sympatii między ludźmi
- komunikacja werbalna – dostosowanie języka i formy przekazu do odbiorcy, język korzyści
- komunikacja niewerbalna -gesty i postawa, które budują wiarygodność i wzmacniają siłę przekazu
- skuteczne techniki głosowe – tempo, energia, budowanie siły głosu, magia pauzy
- Komunikacja dwustronna – kluczem do sukcesu
- efekt komunikacji –wspólne cele
- świadomość własnych potrzeb i potrzeb innych
- motywacja - przyspieszenie realizacji celu
- myślenie ukierunkowane na cel
- Umiejętności komunikacyjne uczestników – co należy wzmacniać a co warto poprawić?
- Asertywnogram
- Postawy: bierna, agresywna, asertywna – różnice, sposoby zachowania
i komunikacji - Osoba od której wszystko zależy, czyli coś na mój temat
- budowanie pozytywnego wizerunku własnej osoby
- zwiększenie poczucia własnej wartości
- kształtowanie postawy asertywnej
- wyznaczanie własnych granic
- komunikat "ja"
- umiejętność wyrażania własnego zdania i poglądów w sposób stanowczy, ale taktowny
- sztuka prowadzenia asertywnej rozmowy
- sztuka dzielenia się swoimi poglądami - asertywne wyrażanie własnych opinii, uczuć, potrzeb i próśb
- zasady przyjmowania i udzielania komplementów i pochwał
- zasady przyjmowania i udzielania informacji zwrotnych oraz konstruktywnej krytyki
- egzekwowanie swoich praw
- wywieranie wpływu w relacjach z innymi
- Rodzaje sytuacji trudnych i konfliktowych i sposoby ich rozwiązania
- rodzaje konfliktów wg Ch. W. Moore’a
- rola sposobu ujawniania emocji w konflikcie
- trójkąt satysfakcji
- techniki rozwiązywania konfliktów i sporów
- profilaktyka zamiast „gaszenie pożarów”
- zasada FUO w praktyce
- rodzaje sytuacji trudnych i konfliktowych – wskazanych przez prowadzącego i uczestników szkolenia – ich analiza i sposoby rozwiązania w praktyce
- Podsumowanie szkolenia i wspólne wypracowanie planu wdrożenia, do codziennej pracy, praktyk nabytych na szkoleniu
Czas trwania
1 dzień
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: INFOBIZTECH Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Fabryczna 23a
- Kod pocztowy: 65-463
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 8652145591