O szkoleniu
Głównym celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom wiedzy i umiejętności z zakresu skutecznego komunikowania się w sytuacjach zawodowych, w których sprawna komunikacja jest narzędziem tworzenia i podtrzymywania relacji oraz współpracy między ludźmi. Sprawna komunikacja i współpraca wewnątrz organizacji ma bezpośrednie przełożenie na relacje i współpracę z innymi podmiotami.
W szczególności treści szkolenia koncentrować będą się wokół:
- jasnego i czytelnego komunikowania się z innymi pracownikami, klientami, partnerami itp.
- diagnozy barier komunikacyjnych i technik aktywnego zapobiegania ich wystąpieniu
- analizy sytuacji trudnych i konfliktowych i sposobów ich rozwiązania
- optymalizacji pracy poprzez wzrost kooperacji między pracownikami
Nabyta wiedza pozwoli na lepszą i bardziej świadomą współpracę oraz wypracowanie skutecznych praktyk pozwalających na zbudowanie korzystnych relacji, wpływających na motywację i realizację zadań na wysokim poziomie.
Pracownicy każdego szczebla
Program szkolenia
- W jaki sposób się komunikujemy?
- co sprawia, że czujemy się razem dobrze?
- cechy osobowości i zachowania wpływające na pojawianie się sympatii między ludźmi
- komunikacja werbalna – dostosowanie języka i formy przekazu do odbiorcy, język korzyści
- komunikacja niewerbalna -gesty i postawa, które budują wiarygodność i wzmacniają siłę przekazu
- skuteczne techniki głosowe – tempo, energia, budowanie siły głosu, magia pauzy
- Komunikacja dwustronna – kluczem do sukcesu
- efekt komunikacji –wspólne cele
- świadomość własnych potrzeb i potrzeb innych
- motywacja - przyspieszenie realizacji celu
- myślenie ukierunkowane na cel
- Umiejętności komunikacyjne uczestników – co należy wzmacniać a co warto poprawić?
- Asertywnogram
- Postawy: bierna, agresywna, asertywna – różnice, sposoby zachowania
i komunikacji - Osoba od której wszystko zależy, czyli coś na mój temat
- budowanie pozytywnego wizerunku własnej osoby
- zwiększenie poczucia własnej wartości
- kształtowanie postawy asertywnej
- wyznaczanie własnych granic
- komunikat "ja"
- umiejętność wyrażania własnego zdania i poglądów w sposób stanowczy, ale taktowny
- sztuka prowadzenia asertywnej rozmowy
- sztuka dzielenia się swoimi poglądami - asertywne wyrażanie własnych opinii, uczuć, potrzeb i próśb
- zasady przyjmowania i udzielania komplementów i pochwał
- zasady przyjmowania i udzielania informacji zwrotnych oraz konstruktywnej krytyki
- egzekwowanie swoich praw
- wywieranie wpływu w relacjach z innymi
- Rodzaje sytuacji trudnych i konfliktowych i sposoby ich rozwiązania
- rodzaje konfliktów wg Ch. W. Moore’a
- rola sposobu ujawniania emocji w konflikcie
- trójkąt satysfakcji
- techniki rozwiązywania konfliktów i sporów
- profilaktyka zamiast „gaszenie pożarów”
- zasada FUO w praktyce
- rodzaje sytuacji trudnych i konfliktowych – wskazanych przez prowadzącego i uczestników szkolenia – ich analiza i sposoby rozwiązania w praktyce
- Podsumowanie szkolenia i wspólne wypracowanie planu wdrożenia, do codziennej pracy, praktyk nabytych na szkoleniu
Czas trwania
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator
Najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Napisz do nas
