O szkoleniu
Warsztat szkoleniowy pokazuje i uświadamia, w jaki sposób ludzie na siebie oddziałują i z czego składa się komunikacja międzyludzka. Uczestnicy zapoznają się w praktyce z najskuteczniejszymi stylami i strategiami komunikacyjnymi, umożliwiającymi dokładne zrozumienie drugiej strony.
Oto niektóre z umiejętności, które uczestnicy szkolenia nabędą po jego zakończeniu:
- uświadomienie sobie znaczenia umiejętności porozumiewania się między ludźmi,
- umiejętne wykorzystywanie zasad poprawnej komunikacji i przekazywania informacji,
- poznanie technik zadawania efektywnych pytań,
- nauka świadomego zarządzania komunikacją niewerbalną,
- nauka podejmowania odpowiedzialności za skuteczną komunikację i zbieranie informacji,
- rozpoznawanie i świadome wykorzystywanie komunikatów werbalnych, niewerbalnych i pisemnych w relacjach interpersonalnych,
- odkrycie znaczenia aktywnego słuchania i nauka jego skutecznego wykorzystania w rozmowach z ludźmi,
- zdobycie praktycznych umiejętności dot. udzielania mądrej motywującej krytycznej informacji zwrotnej.
Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanychz efektywną komunikacją w sytuacjach zawodowych.
Program szkolenia
MODUŁ I. EFEKTYWNE KOMUNIKOWANIE SIĘ JAKO ŹRÓDŁO SUKCESÓW W BUDOWANIU RELACJI
Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć jak ważne jest efektywne komunikowanie się do budowania długotrwałych relacji zawodowych i osobistych; jakie są największe „bariery” komunikacyjne i jak je skutecznie przełamywać.
- Czy można się nie komunikować?
- Znaczenie komunikowania się w zarządzaniu ludźmi i budowaniu relacji
- Efektywna komunikacja a „bariery” komunikacyjne - jak je pokonywać
MODUŁ II. AUTOPREZENTACJA I KOMUNIKACJA NIEWERBERBALNA JAKO KOMUNIKAT
Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć i umieć zarządzać swoją komunikacją niewerbalną: mowa ciała, wygląd zewnętrzny, ton głosu w taki sposób, żeby być wiarygodnym partnerem do rozmowy i budować profesjonalny zawodowy wizerunek.
- Wiarygodność zawodowa - budowanie wizerunku profesjonalisty
- Co to jest wizerunek własny i o czym informuje innych
- Rola wizerunku w życiu zawodowym
- Elementy tworzenia własnego pozytywnego wizerunku - budowanie zawodowego autorytetu
- Elementy komunikacji niewerbalnej istotne dla autoprezentacji i budowania relacji interpersonalnych
- mowa ciała
- ton głosu
- postawa ciała i gesty
- kontakt wzrokowy
- uścisk dłoni
- przestrzeń osobistej komunikacji - inwazja na przestrzeń osobistą
- Jak świadomie używać komunikacji niewerbalnej, aby wzmocnić przesłanie / informacje / intencje
- Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego
MODUŁ III. ABY SIĘ LEPIEJ ROZUMIEĆ … SIŁA KOMUNIKACJI WERBALNEJ
Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć i umieć umiejętnie wykorzystywać zasady poprawnej komunikacji i przekazywania informacji; jak formułować jasne i konkretne komunikaty, żeby unikać nieporozumień i konfliktów na tym tle; jak budować porozumienie z osobami, z którymi do tej pory było to trudne.
- Anatomia wypowiedzi - „staraj się najpierw zrozumieć, a potem być zrozumianym”
- Mówienie - prawidłowe odczytywanie „kodów” w przekazywaniu informacji na drodze nadawca - odbiorca
- Odróżnianie faktów od interpretacji w rozmowie - skąd się biorą zniekształcenia w komunikacji werbalnej i jak je eliminować
- Jak i co mówić, aby informacja dotarła do wszystkich
- Wykorzystanie języka wpływu i perswazji - czyli jak słowami wpływać na zachowania innych
- Język „szakala” i język „żyrafy” czyli o komunikacji „bez przemocy”
MODUŁ IV. AKTYWNE SŁUCHANIE
Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć, jak ważne w zrozumieniu innych ludzi i dogadywaniu się z nimi jest zadawanie efektywnych pytań; jak zostać dobrym słuchaczem i prowadzić efektywne rozmowy z intencją - „ rozmawiam, żeby się dowiedzieć i zrozumieć”.
- Znaczenie słuchania - zasady rządzące aktywnym słuchaniem
- Sztuka zadawania pytań - siła DOBRYCH pytań w komunikacji
- Rodzaje pytań możliwych do zastosowania - pytania coachingowe
- Korzyści z zadawania pytań
- Pytania jako metoda zbierania informacji oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
- Technika parafrazy a wspólne zrozumienie komunikatów
- 4 rodzaje powodów dla których rozmowy się nie udają
- 4-ro stopniowy model rozmowy
- 7 sposobów na podniesienie jakości rozmowy
- Metody prowadzenia rozmów poprzez zadawanie pytań
MODUŁ V. EMOCJE
Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć czym jest inteligencja emocjonalna; zdiagnozujesz osobisty poziom inteligencji emocjonalnej i nauczysz się metod jej efektywnego wykorzystywania do budowania dobrych relacji interpersonalnych.
- Rozumienie innych - postawa empatii
- Świadomość emocjonalna - rozumienie własnych emocji i ich wpływu na budowanie relacji z innymi
- 3 dziedziny doskonałości w pracy
- iloraz inteligencji
- wiedza fachowa
- inteligencja emocjonalna
MODUŁ VI. ROLA ASERTYWNEJ KOMUNIKACJI W KONTAKTACH ITERPERSONALNYCH
Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć, że asertywność to nie tylko mówienie „nie”; zdiagnozujesz własny poziom zachowań asertywnych i dowiesz się, jak je ćwiczyć.
- Czym jest asertywność
- Asertywne wyrażanie oczekiwań - komunikat JA
- Pojęcie transakcji i stanów „ego” - jako źródła nieporozumień i odkrywanie metod radzenia sobie z nimi
- Autoanaliza własnego stanu „ego”
MODUŁ VII. KOMUNIKACJA PISEMNA
Po zakończeniu modułu poznasz zasady tzw. netykiety, jakich błędów unikać i na co zwracać uwagę w mailowej korespondencji służbowej, by świadczyła ona o naszym profesjonalizmie i wysokiej kulturze osobistej… ponieważ nasze pismo działa jak „ambasador”, gdy nas nie ma.
- Istota korespondencji służbowej
- Komunikowanie się pisemne z perspektywy odbiorcy
- Rola komunikatów pisemnych w odbiorze nas przez innych członków zespołu, współpracowników, klientów itp.
- Pisanie listów elektronicznych w 6 krokach:
- zanim napiszemy wiadomość
- temat
- wstęp
- budowanie zdań
- podstawowe zasady gramatyki
- ton i styl wypowiedzi
- Unikanie typowych błędów
MODUŁ VIII. PODSUMOWANIE SZKOLENIA
1. Indywidualny plan działania
Czas trwania
Szczegółowy harmonogram do uzgodnienia
Prelegenci
AGNIESZKA OLEJNIK
Dyplomowany trener biznesu i coach, licencjonowany HRD BP, doświadczony menedżer i ekspert w dziedzinie Zarządzania Zasobami Ludzkimi i Rozwoju.
Dlaczego szkolę?
Bo lubię. Bo przekazywanie praktycznej wiedzy innym stało się moją pasją. Bo fascynuje mnie wspólne z uczestnikami poszukiwanie efektywnych rozwiązań i możliwości zastosowania ich w życiu zawodowym. Bo traktuję uczestników szkoleń, klientów jak partnerów, którzy nie tylko przychodzą po wiedzę i umiejętności , ale dają mi inspirację do działania.
Doświadczenie:
Z wykształcenia filolog, germanista, metodyk nauczania, trener biznesu. Absolwentka wydziału Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwentka studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Europejskiej o specjalności coach i trener. Posiada dyplom Francuskiej Szkoły Stylizacji i Budowania Wizerunku w Krakowie.
Od ponad 12 lat lat zajmuję się sprawami rozwoju personelu w zakresie motywowania, rekrutacji, szkoleń, systemów rozwoju pracowników tj.: oceny okresowe, systemy premiowe, systemy płacowe, systemy budowania identyfikacji pracowników z firmą – wizerunek pracownika, wewnętrzny PR.
Byłam odpowiedzialna za rozwój zasobów ludzkich w takich firmach jak: real; Lafarge Beton i Kruszywa, coffeeheaven.
W ostatnich latach jako Międzynarodowy Menedżer ds. HR i Rozwoju Pracowników w firmie coffeeheaven zarządzałam projektami dot. szkoleń i ścieżek karier pracowników. Autor i kierownik projektu Szkoły Menedżerów. Wspierałam realizację strategii firmy, rozwoju jej kultury oraz poprawy komunikacji wewnętrznej.
Od 2004 roku trener szkoleń miękkich, wykładowca, doradca zawodowy i wizerunkowy, ekspert w dziedzinie ZZL. Prowadzę projekty z zakresu HR dla dużych i średnich przedsiębiorstw.
Specjalizuję się w realizacji szkoleń miękkich z zakresu komunikacji interpersonalnej, budowania zespołów, przywództwa, motywowania personelu, coachingu, zarządzania sobą w czasie, biznesowego savoir – vivre’u, budowania profesjonalnego wizerunku, autoprezentacji, budowania relacji w przedsiębiorstwie: pracownicy, współpracownicy, klienci.
Prowadzę szkolenia i kursy specjalistyczne z zakresu HR: zarządzanie szkoleniami w przedsiębiorstwie, rekrutacja i selekcja personelu, zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie, wprowadzanie i wykorzystywanie systemów ocen okresowych.
Ważniejsi klienci: Metsa Tissue, Coffeehaven, 5aSec, Pijalnie Wedel S.A., SAP, Zelmer, Cyfrowy Polsat, Opek, Dom Wiedzy, Blycolin Polska.
Hobby:
Miłośniczka historii starożytnej, dobrej książki, kawy i podróży kulinarnych.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera
- Do podanej ceny szkolenia zostaną doliczony koszty logistyczne uzależnione od lokalizacji miejsca szkolenia.
- W przypadku chęci realizacji szkolenia poza siedzibą firmy, na Państwa życzenie, przedstawimy kilka propozycji obiektów w których mogłoby się ono odbyć.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
REALIZUJEMY SZKOLENIA W RAMACH BAZY USŁUG ROZWOJOWYCH i POZYSKANYCH PRZEZ KLIENTA ŚRODKÓW Z KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO (KFS).
- Nazwa firmy: Avenhansen Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Podłącze 31
- Kod pocztowy: 30-218
- Miejscowość: Kraków
- Numer NIP: 6772295062
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
