O szkoleniu
-
-Udział w szkoleniu pozwoli Uczestnikom zdobycie cennych praktycznych umiejętności dzięki aktywnym warsztatom realizowanych w kameralnych grupach.
-Jeżeli, mają Państwo taką potrzebę istnieje możliwość omówienia, wyjaśnienia lub konsultacji konkretnej sytuacji wynikającej z Państwa praktyki zawodowej.
-Poprawa skuteczności działania zespołu i pracowników.
-Zbudowanie świadomości odbiorców delegowanych zadań w zakresie zwiększania samodzielności i motywacji.
-Menedżerowie zyskają więcej czasu na pracę koncepcyjną.
-Wzrośnie satysfakcja pracowników i menedżerów z delegowania.
-Kształtowanie partnerskich postaw wśród pracowników.
- kadra zarządzająca
- właściciele firm
- managerowie
- osoby odpowiedzialne za zarządzanie zespołem ludzkim oraz ich bezpośredni przełożeni
- specjaliści biorący udział w delegowaniu zadań
- osoby zainteresowane zdobyciem umiejętności w zakresie delegowania zadań
Program szkolenia
1. Wprowadzenie do warsztatów szkoleniowych.
- Prezentacja sylwetki wykładowcy i Uczestników warsztatów.
- Omówienie głównych elementów warsztatów.
- Rozpoznanie oczekiwań i doświadczeń Uczestników.
2. Delegowanie zespołem – trudna sztuka w procesie zarządzania procesami w organizacji.
- Rola menedżera jako osoby organizującej pracę podwładnych i delegującej zadania.
- Umiejętności i kompetencje pożądane i niepożądane w procesie skutecznego delegowania i motywowania.
3. Wspieranie samodzielności pracowników, wyznaczenie celów dla pracowników.
- Dojrzałość funkcjonalna i psychologiczna podwładnego.
- Zróżnicowanie potencjału pracowniczego kadry.
- Umiejętne precyzowanie potencjału pracownika i dopasowanie do niego celów i obowiązków.
4. Skuteczne delegowanie zadań – główne zasady.
- Przygotowanie do delegowania zadań.
- Wyznaczenie obszaru zdań do delegowania – nasze cele i priorytety.
- Ocena kompetencji pracownika przed delegowaniem zadania.
- Klasyfikacja pracowników: podwładny o wysokiej świadomości i odpowiedzialności, pracownik o niskiej świadomości własnej wartości.
5. Przebieg rozmowy delegującej.
- Pierwszy etap: przekazanie dyspozycji i termin u wykonania zadania.
- Zawartość informacji delegującej.
- Najistotniejsze błędy przy delegowaniu zadań.
- Przyczyny niepowodzeń podczas delegowania.
- Zwyciężanie barier komunikacyjnych na linii przełożony-podwładny.
6. Sztuka motywowania pracownika.
- Wybrane koncepcje motywowania pracowników i ich konsekwencje dla funkcjonowania organizacji.
- Rozpoznawanie indywidualnych wzorców komunikowania się menedżerów i ich konsekwencji dla procesów motywowania pracowników.
- Bycie rozpoznanym, zauważonym jako podstawowa potrzeba człowieka.
- Jak motywować – czego potrzebują ludzie, by efektywnie pracować?
- Wzorzec tworzenia systemu motywacyjnego dla pracowników.
7. System pomiaru i kontroli realizacji zadań.
- Delegowanie zadań-tradycyjna i nowoczesna szkoła.
- Znaczenie kontroli w procesie zarządzania zespołem.
- Warunki i zasady kontroli realizacji zadania - monitoring postępu prac i kosztów.
- Dokonanie oceny podwładnego w aspekcie osiągnięć i rozwoju.
- Niezadowolenie z osiągniętych przez podopiecznego wyników – przekazanie informacji o konieczności poprawy rezultatów.
- Przekazanie pełnej, opartej na faktach informacji zwrotnej.
8. Rozwijanie samodzielności pracowników – ćwiczenia praktyczne.
- Kreowanie wartościowego pracownika – jak obudzić w pracownikach chęć do myślenia i działania.
- Zakres odpowiedzialności pracownika jako podstawa do pobudzenia do działania pracownika.
- Rozwijanie, inspirowanie pomysłowości i kreatywności personelu.
- Gry psychologiczne.
- Samoutrudnianie, stosowanie mechanizmów obronnych.
- Zrzucanie odpowiedzialności w czasie rozwiązywania trudnych spraw na osobę zwierzchnika.
Czas trwania
2 dni
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 390 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176