O szkoleniu
Szkolenia dla menedżerów, które przygotowują liderów do skutecznego zdalnego zarządzania zespołem rozproszonym, to obecnie szczególnie często poszukiwane kursy menedżerskie. Wydarzenia ostatnich lat i miesięcy w większości firm wywołały rewolucję w zakresie organizacji pracy i cała rzesza firm i instytucji jest aktualnie zmuszona pracować zdalnie, a kierownicy zespołów i managerowie różnych szczebli pilnie potrzebują wsparcia, by zachować efektywność zarządzanych przez siebie zespołów wirtualnych. Temu właśnie służą opracowane przez naszych specjalistów otwarte szkolenia dla managerów „Zdalne zarządzanie zespołem”. Umieszczone w naszym najnowszym katalogu kursów szkolenie menadżerskie adresowane do osób zdalnie zarządzających pracownikami to starannie zaprojektowany warsztat praktyczny, dzięki któremu dowiesz się, jak przeciwdziałać zagrożeniom wynikającym z pracy w zespole rozproszonym, podnosić efektywność pracowników, zwiększać ich satysfakcję z realizowanych zadań oraz budować wzajemne zaufanie na odległość.
Otwarte kursy „Zdalne zarządzanie zespołem” organizujemy w dwóch popularnych formatach – jako wygodne szkolenia managerskie online oraz klasyczne szkolenia stacjonarne realizowane na terenie naszego centrum szkoleniowego w Warszawie. Oba warianty kursów to projekty szkoleniowe maksymalnie zorientowane na praktyczne doskonalenie umiejętności menedżerskich. Szkolenie „Zdalne zarządzanie zespołem” skupia się na rozwiązywaniu realnych problemów, z którymi w swej codziennej pracy borykają się kierownicy liderujący zespołom na odległość i obfituje w liczne z życia wzięte przykłady oraz analizy case studies wywiedzione z doświadczeń Kursantów. Wszystko to sprawia, że nasze szkolenia dla kadry menedżerskiej poświęcone efektywności zarządzania wirtualnymi zespołami, mają maksymalnie zindywidualizowany charakter i trenują najbardziej przydatne dla Uczestników zajęć umiejętności. Szkolenie z kompetencji menedżerskich każdorazowo staramy się też dopasować pod względem treści, metod i technik nauczania do konkretnych potrzeb szkoleniowych Kursantów.
Serdecznie zapraszamy już dziś do zapisu na szkolenie umiejętności menedżerskich w formule zajęć stacjonarnych bądź oferujących swobodę nauki z dowolnego miejsca nowoczesnych kursów online.
Ważna informacja: Nasze szkolenia to głównie praca warsztatowa oparta na przykładach własnych uczestników (zastanów się przed szkoleniem co chcesz przećwiczyć zgodnie z tematem szkolenia) oraz ćwiczeniach przygotowanych przez trenera. Zdobywasz niezbędną wiedzę i ćwiczysz umiejętności możliwe do wdrożenia następnego dnia w pracy po odbyciu szkolenia. Pamiętaj, że możesz skorzystać również z e-konsultacji z trenerem po szkoleniu.
Szkolenie „Zdalne zarządzanie zespołem” wyposaża Kursantów w sprawdzoną wiedzę o:
- metodach przeciwdziałania zagrożeniom związanym z pracą zespołu rozproszonego;
- sposobach podnoszenia efektywności pracy zespołów wirtualnych;
- sposobach zwiększania satysfakcji członków wirtualnych zespołów z wykonywanej pracy, mimo istniejącej izolacji od współpracowników.
Otwarte szkolenie z kompetencji menedżerskich dla liderów zespołów rozproszonych umożliwia zdobycie pogłębionej wiedzy o specyficznych cechach pracy zdalnej i metodach niwelowania licznych zagrożeń związanych z wirtualnym środowiskiem pracy.
Prezentowany kurs doskonali niezbędne dla sprawności zdalnego zarządzania umiejętności:
- przewodzenia wirtualnymi zespołami poprzez budowanie zaufania i partnerstwa;
- niwelowania barier w pracy rozproszonej;
- podnoszenia efektywności pracy zespołów wirtualnych;
- doboru adekwatnych metod i narzędzi zarządzania oraz komunikacji w zespołach rozproszonych;
- skutecznego zwiększania satysfakcji pracowników ze zdalnie wykonywanej pracy.
Szkolenie umiejętności menedżerskich „Zdalne zarządzanie zespołem” trenuje zdolności nieodzowne do realizacji zadań lidera w warunkach izolacji kierownika względem zespołu i jego członków względem siebie.
Kurs „Zdalne zarządzanie zespołem” pogłębia kluczowe kompetencje lidera związane z:
- zarządzaniem zespołem;
- komunikacją interpersonalną i budowaniem relacji.
Otwarte szkolenie z zarządzania wirtualnym zespołem pozwala Kursantom wszechstronnie przygotować się do realizacji najważniejszych zadań szefa, autorytetu i przywódcy, bez względu na organizacyjne bariery w środowisku pracy.
Kto powinien wziąć udział?
- Osoby związane z pracą w wirtualnych zespołach.
- Osoby, które dołączają do pracy w wirtualnym zespole.
- Szefowie oraz menedżerowie zespołów rozproszonych.
- Osoby zainteresowane rozwojem kompetencji menedżerskich.
Program szkolenia
Ważna informacja: Nasze szkolenia to głównie praca warsztatowa oparta na przykładach własnych uczestników (zastanów się przed szkoleniem co chcesz przećwiczyć zgodnie z tematem szkolenia) oraz ćwiczeniach przygotowanych przez trenera. Zdobywasz niezbędną wiedzę i ćwiczysz umiejętności możliwe do wdrożenia następnego dnia w pracy po odbyciu szkolenia. Pamiętaj, że możesz skorzystać również z e-konsultacji z trenerem po szkoleniu.
Dzień 1
09:00 – 9:30
Rozpoczęcie kursu. Wstęp – rozpoznanie potrzeb szkoleniowych Uczestników szkolenia z kompetencji menedżerskich, kontrakt i sprawy organizacyjne.
9:30 – 11:30
Wprowadzenie do kursu – Zarządzanie pracą wirtualnych zespołów
- Cele do realizacji.
- Zakres merytoryczny.
- Organizacja warsztatu.
- Oczekiwania Uczestników warsztatu.
Moduł I. Zarządzanie pracą wirtualnych zespołów – działanie
- Zespół kontra grupa pracowników – co decyduje o tym, że mówimy o zespole?
- Wirtualny zespół vs wirtualna grupa raportująca do jednego szefa.
- Przykłady wirtualnych zespołów.
- Wstępna definicja wirtualnego zespołu, którego jestem członkiem i liderem.
- Identyfikacja kryteriów decydujących o wyborze metod pracy dla wirtualnych zespołów.
- Rodzaje zespołów wirtualnych.
- Rodzaje barier przy współpracy: fizyczne (ograniczony kontakt osobisty), kulturowe (dotychczasowa rutyna pracy), psychologiczne i inne.
- Korzyści i czynniki ryzyka w pracy opartej na strukturze wirtualnej.
11:30 – 11:45 Przerwa
11:45 – 13:00
Moduł II. Zarządzanie pracą wirtualnych zespołów – budowanie mostów
- Zarządzanie poprzez cele versus zarządzanie poprzez zadania.
- Różnice kulturowe – bariera, którą należy zarządzać?
- Radzenie sobie z kulturami innych społeczności.
- Samoocena świadomości pracy wewnątrz różnokulturowych grup.
- Wykorzystanie różnorodności kulturowej w budowaniu skuteczności zespołu.
- Studium przypadku – od czego zacząć? Osobiste przesłanie lidera na inaugurację pracy wirtualnego zespołu.
13:00 – 13:40 Przerwa na obiad
13:40 – 14:30
Moduł III. Zarządzanie pracą wirtualnych zespołów – zaufanie
- Studium przypadku: Problematyczny e-mail.
- Dobre praktyki budowania zaufania.
- Jak zmniejszenie izolacji buduje zaufanie?
- Świętowanie sukcesu mimo odległości.
14:30 – 15:40
Moduł IV. Zarządzanie pracą wirtualnych zespołów – komunikacja
- Proces zdalnej komunikacji.
- Słuchanie – klucz do sukcesu.
- Zadawanie pytań.
- Przekazywanie opinii (informacji zwrotnej).
- Przyjmowanie opinii (informacji zwrotnej).
- Metoda Stop-Start-Kontynuuj.
15:40 – 16:00
Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia umiejętności menedżerskich.
Dzień 2
9:00 – 11:00
Moduł V. Zarządzanie pracą wirtualnych zespołów – narzędzia
- Studium przypadku – dzień z życia szefa wirtualnego zespołu.
- Telefon jako podstawowe narzędzie komunikacji.
- Efektywne używanie telefonu.
- Dobre praktyki rozmów telefonicznych.
- Efektywne telekonferencje.
- Komunikatory w praktyce.
- Rozmowy video.
- E-mail
- Do czego służy e-mail?
- Standardy użycia w wirtualnym zespole.
- Telekonferencje internetowe
- Skype, Live Meeting i podobne technologie.
- Biała tablica, zdalny pulpit w komunikacji.
- Wykorzystanie technologii informatycznych do budowania relacji personalnych.
11:00 – 11:15 Przerwa
11:15 – 12:15
Moduł VI. Zarządzanie pracą wirtualnych zespołów – zebrania
- Efektywne i nieefektywne zebrania.
- Wirtualne zebranie – agenda, zasady i role uczestników.
- Jak omawiać wyniki biznesowe?
- Dobre praktyki prowadzenia wirtualnych spotkań.
- Elementy integrujące zespół.
- Symulacja zebrania wirtualnego zespołu.
12:15 – 13:00
Moduł VII. Zarządzanie pracą wirtualnych zespołów – przywództwo
- Niezbędne umiejętności przywódcy i lidera wirtualnego zespołu.
- Model 7 kluczowych ról do wypełnienia oraz samoocena powiązanych z nimi kompetencji (na podstawie: Distance Manager Effectiveness Assessment wg. K. Fisher, M. Fisher).
- Lider (leader).
- Katalizator rezultatów (results catalyst).
- Moderator (facilitator).
- „Przełamywacz” przeszkód (barrier breaker).
- Strateg biznesowy (business strategist).
- Wzór do naśladowania (living example).
- Motywowanie członków wirtualnych zespołów.
13:00 – 13:40 Przerwa na obiad
13:40 – 15:45
Moduł VIII. Zarządzanie pracą wirtualnych zespołów – organizacja
- Karta Zespołu (Virtual Team Charter).
- Macierz odpowiedzialności i uprawnień członków zespołu.
- Reguły pracy i współpracy – wytyczne operacyjne.
- Narzędzia do pracy i współpracy oraz dobre praktyki ich wykorzystania.
15:45 – 16:00
Podsumowanie szkolenia. Sesja pytań i odpowiedzi. Test wiedzy (na życzenie). Kurs kończy się przyznaniem certyfikatów ukończenia specjalistycznego szkolenia dla menedżerów w Human Skills.
Czas trwania
- 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
- 16:00 Zakończenie szkolenia.
- W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.
Prelegenci
PROFIL TRENERA:
Ponad 20 lat doświadczenia w zarządzaniu, budując efektywne zespoły ukierunkowane na dostarczaniu wartości dodanej do firmy. Ścieżka kariery w IT ”od HelpDesku, przez inżyniera technicznego do Dyrektora IT”. Reorganizuje IT tak, żeby wspierało ale przede wszystkim kreowało rozwój organizacji. Project Manager, który przeprowadził ponad 80 projektów wdrożeniowych i blisko 120 szkoleń w firmach usługowych i produkcyjnych. Ekspert w dziedzinie Lean Managementu. Six Sigma Black Belt. Pięć lat doświadczenia w firmie produkcyjnej, na stanowisku Dyrektora Produkcji (zespół ponad 300 osób) będąc odpowiedzialnym za proces transformacji.
SPECJALIZACJA/PROWADZONE TEMATY SZKOLENIOWE:
- Zarządzanie zmianą.
- Sytuacje trudne.
- Autorytet lidera, managera.
- Skuteczna i efektywna komunikacja.
- Jak być skutecznym w działaniu.
- Zarządzanie ryzykiem, priorytetami.
- Zarządzanie projektami.
- Komunikacja i współpraca w zarządzaniu zespołem.
- Zarządzanie procesami, Six Sigma Black Belt.
- Efektywne i skuteczne zespoły.
- Problem solving.
- FRIS – styl myślenia, style działania.
KWALIFIKACJE:
- Certyfikowany Trener Biznesu.
- Certyfikowany Trener FRIS.
- Six Sigma Black Belt.
- Audytor Wiodący Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2015.
- Certyfikat Agile.
- Certyfikat Prince2.
- Change Management Coach.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
00-023 Warszawa
Widok 18/2
woj. mazowieckie
00-023 Warszawa
Widok 18/2
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 565 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udział w szkoleniu jest przysłanie zgłoszenia minimum 3 dni robocze przed rozpoczęciem wydarzenia. Oczywiście przyjmiemy Twoje zgłoszenie również na dzień przed realizacją.
- Po otrzymaniu zgłoszenia potwierdzimy jego przyjęcie oraz przekażemy wszelkie informacje organizacyjne. Przygotuj serię pytań - co jest dla Ciebie ważne.
- Warunkiem udziału w wydarzeniu jest dokonanie płatności na minimum 2 dni robocze przed datą rozpoczęcia wydarzenia. W przypadku braku takiej możliwości, dostosowujemy wspólnie rozwiązanie. Jest możliwość płatności przelewem oraz gotówką lub kartą płatniczą.
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest najpóźniej na 7 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia. Jest możliwość zmiany uczestnika lub przepisanie się na inny termin w miarę możliwości.
- UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.
- Nazwa firmy: Human Skills
- Ulica i nr: Widok 18/2
- Kod pocztowy: 00-023
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 6721761910