O szkoleniu
Efektywność i skuteczność w zarządzaniu podległymi pracownikami jest wyzwaniem dla organizacji chcących budować profesjonalne i kompetentne zespoły. W sektorze Administracji Publicznej kluczową osobą w tych działaniach jest sylwetka Naczelnika/ Koordynatora, przed którym stawiane są cele merytoryczne i odpowiedzialność za podległy mu personel.
Niniejsze szkolenie ma ukierunkować i wesprzeć Naczelników w wyzwaniach codzienności zawodowej, dlatego program został zaprojektowany w odniesieniu do specyfiki i warunków pracy w administracji publicznej (i pracowników sektora budżetowego), ale z uwzględnieniem użytecznych narzędzi i praktyk rynkowych.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą umieli:
- Skutecznie zarządzać zespołem używając nowoczesnych narzędzi efektywnej pracy Naczelnika/ Koordynatora
- Koordynować przebieg procesów związanych z zarządzaniem relacjami i pracą merytoryczną w podległym zespole i niezwłocznie reagować na odchylenia
- Samodzielnie zaprojektować i przeprowadzić właściwy typ rozmowy z pracownikiem w zależności od potrzeb i sytuacji, w oparciu o wiedzę nabytą podczas szkolenia i doświadczenia własne.
- Zarządzać „wachlarzem osobowości” w podległym zespole i dobrać efektywne działania wspierające rozwój poszczególnych jego członków
- Wybrać właściwą ścieżkę produktywnego rozwiązania konfliktów w sytuacji bieżących wyzwań zawodowych
- Zbudować profesjonalny wizerunek Naczelnika/ Koordynatora – eksperta, w oparciu o doświadczenia własne oraz wiedzę i umiejętności nabyte podczas warsztatu.
Uczestnik szkolenia otrzyma:
- STANDARYZOWANE MODELE ROZMÓW przydatnych w praktyce menadżerskiej (rozmowa kwalifikacyjna, instruktaż zadaniowy/ stanowiskowy, menadżerski, rozmowa motywacyjna, rozmowa delegująca, rozmowa egzekwująca, exit interview, feedback zadaniowy, rozmowa separująca, rozmowy rozstania, rozmowa argumentująca decyzje zespołowi)
- Pakiet materiałów – dobrych praktyk rynkowych z omówieniem i rekomendacjami dla wdrożenia organizacyjnego (z uwzględnieniem specyfiki administracji publicznej)
- Pakiet materiałów i rekomendacji literatury i artykułów branżowych w obszarze prowadzenia/ koordynowania procesami zarządzania kapitałem pracowniczym
- Realizacja testu z interpretacją i rekomendacjami do osobistej zmiany behawioralnej w zakresie poprawy kompetencji menadżerskich (Oparty na modelu Blancharda)
- Narzędzie diagnostyczne dotyczące strategii działania w sytuacjach konfliktowych w wybranym zespole.
Szkolenie jest adresowane do pracowników sektora Administracji Publicznej, którzy są odpowiedzialni za zarządzanie i koordynację podległymi pracownikami, projektami, zespołami czy grupami eksperckimi tj. Naczelników, Koordynatorów.
Program szkolenia
DZIEŃ 1:
Moduł 1 Efektywność osobista i stanowiskowa Naczelnika
- Rozwój umiejętności kluczowych Naczelnika w organizacjach sektora budżetowego – wymagania rynku pracy oraz oczekiwania beneficjentów usług administracyjnych
- Kluczowa rola Naczelnika w Wydziale dla budowania płynnych przepływów komunikatów i zadań w Departamencie
- Organizacja pracy Naczelnika
- Umiejętność zarządzania sobą w czasie
- Umiejętność skutecznego rozdzielania zadań w odniesieniu do celów podległej komórki
- Czas na pracę koncepcyjną/interwencyjną/ merytoryczną/ menadżerską
- Doskonalenie samego siebie w ujęciu profesjonalizacji zawodowej i społecznej
- Budowanie autorytetu Naczelnika – świadomy wybór pól efektywności koordynatorskich w Wydziale
- Proces grupowy w zarządzaniu zespołem – efektywne prowadzenie podległego zespołu
w warunkach dynamicznych zmian otoczenia miejsca pracy - Zarządzanie i koordynacja podległymi pracownikami w formule pracy zdalnej i/lub hybrydowej
- Świadomość roli zespołowej u podległych pracowników – rekomendacje w zarzadzaniu pracą w ujęciu wytycznych Dyrekcji oraz realizowanych procesów ZZL w Wydziale (wdrożenie pracownika, instruktaż zadaniowy, zastępstwo stanowiskowe, praca zdalna)
- Zarządzanie „wachlarzem osobowości w zespole” – rekomendacje prowadzenia efektywnych działań
- Skuteczne delegowanie – plany delegowania i siatki uprawnień oraz odpowiedzialności
- Przydział pracy podległym pracownikom zgodnie z ich mocnymi stronami i talentami
- Wsparcie poszczególnych pracowników i całego zespołu w obszarze wykonywania zadań merytorycznych (działania bieżące, awaryjne, interwencyjne)
- Udzielanie przydatnych informacji zwrotnych wspierających potencjał poszczególnych członków zespołu
- Planowanie szkoleń pracowników w cyklach rozwojowych (także w ujęciu użytkowego IPRZ i wskazań z Systemu Ocen Okresowych)
- Ocenianie bieżące i ewaluacja użytkowa w kontekście kontroli wyników pracy (model kontroli procesu i efektu)
- Samodzielność stanowiskowa, świadomość celu i odpowiedzialność za zadania i wyniki zespołu
- Behawioralne ujęcie podległego zespołu w kontekście wyników pracy – motywujące prowadzenie Komórki i/lub Wydziału i oczekiwania wobec efektów pracy
- Oddziaływanie na zaangażowanie podległego zespołu – pro aktywność i motywowanie w ujęciu bieżących i długookresowych celów relacyjnych w komórkach, Wydziałach i grupach roboczych
- Skuteczna komunikacja na różnych poziomach organizacji (układ funkcjonalny – pracownicy, współpracownicy, przełożeni, środowisko zewnętrzne pracy) – kluczowe komunikaty wspierające oczekiwania interesariuszy efektów pracy Urzędnika
- Rola Naczelnika w kontekście umiejscowienia w strukturze Urzędu jako osoby płynnie koordynującej procesy i komunikację pomiędzy pracownikami a Dyrekcją
- Autorytet formalny i nieformalny w wyzwaniach awansu hierarchicznego, merytorycznego i eksperckiego
DZIEŃ 2:
Moduł 2 Skuteczne zarządzanie podległym zespołem czyli meandry efektywności Naczelnika
- Cykl kierowania podległym zespołem – funkcjonalność kierownicza w praktyce pracy
- Bieżący i okresowy cykl kierowania zespołem– transfer zadaniowy w służbie sprawczości działania i realizowania celów
- Narzędzia interwencji menadżerskiej – skuteczne działanie wspierające efektywność pracy
- Etapy cyklu kierowania organizacyjnego z perspektywy Naczelnika– dobór właściwych i adekwatnych do sytuacji sposobów i metod oddziaływania na podległe zespoły
- DELEGOWANIE (Aktywności kierownicze: zlecanie, instruowanie, wydawanie poleceń, uprawnianie, delegowanie, stawianie celów i/lub planów realizacji zadań, partycypacja w odpowiedzialności za postawione cele)
- WSPIERANIE (Aktywności kierownicze: szkolenie, rozwiązywanie problemów bieżących, mentoring, coaching epizodyczny)
- KONTROLA (Aktywności kierownicze: nadzór osobisty i pośredni, kontrola pracy zdalnej, monitorowanie wskaźników i/lub postawionych celów, przeniesienie kontroli, rozmowa kontrolna, analiza powykonawcza zadań, kontrola procesu i efektu)
- INTERWENIOWANIE (Aktywności kierownicze: przekazywanie informacji zwrotnej, korygowanie ultymatywne i/lub konsultatywne, zwracanie uwagi, komunikowanie decyzji)
- WZMACNIANIE (Aktywności kierownicze): udzielanie pochwał, nagradzanie, powierzanie odpowiedzialności, docenianie statusu i doświadczenia pracownika, podkreślenie właściwego osadzenia w roli i przydzielonych zadaniach podległego pracownika
- Modele rozmów i standaryzowane schematy zachowania wykorzystywane w pracy Naczelnika podczas bieżącego koordynowania zespołem oraz cyklicznych spotkań organizujących efektywną pracę Wydziału:
- Instruowanie, instruktaże kompetencyjne, kalibracja zachowania zgodnie ze standardami zawodu i/lub stanowiska
- Delegowanie zadań , uprawnień, odpowiedzialności za efektywność – połączenie zasady rezultatu i starannego działania
- Rozwiązywanie problemów merytorycznych, zadaniowych, interpersonalnych
- Konsultowanie decyzji uzyskiwanie partycypacji odpowiedzialności
- Coaching epizodyczny, rozmowa mentoringowa
- Rozmowa kontrolna / korekcyjna / separacyjna
- Przekazywanie informacji zwrotnej
- Bezpieczne i efektywne korygowanie – w ujęciu mentalnym i zadaniowym
- Komunikowanie decyzji – także jako efekt pracy zespołowej
- Praktyki motywacyjne – ukierunkowanie podmiotowe na pracowników i/lub zespół
- Opór wobec szefa – kiedy pracownicy mają kłopot z akceptacją nowej roli Naczelnika
- Formy oporu w pracy zespołowej – jak skutecznie przeciwdziałać buntom i atakom wobec nowego przełożonego
- Dysfunkcje zespołowe utrudniające realizacje celów
- Narzędzia wsparcia efektywności zespołów
- Budowanie zaufania i pokonywanie kryzysu odpowiedzialności w sytuacjach krytycznych wewnątrz grupy pracowniczej
- Charakterystyka pracowników wg segmentacji modelu „9 typów oddziaływania na zespół”
- Motywujący styl zarządzania zespołem i koordynacji prac w modelu Blanchard „Servant leadership”
DZIEŃ 3:
Moduł 3 Wyzwania pracy Naczelnika
- Budowanie zaufania i wiarygodności roli Naczelnika i/lub Koordynatora (perspektywa awansu hierarchicznego organizacyjnego – przesunięcia, powołania, nabory)
- Wyzwania emocjonalne towarzyszące awansowi
- Neutralizacja oporu grupy zarządzanej
- Zaufanie w nowej roli (zarządzanie różnorodnością i wykorzystanie doświadczeń)
- Dysfunkcje zespołowe utrudniające realizacje celów i wpływające na spadek atmosfery współpracy
- Trudne sytuacje w zarządzaniu zespołem – budowanie fundamentów partycypacji w odpowiedzialności za procesy wewnątrz zespołowe, także we współpracy z Dyrekcją Urzędu
- Typologia trudnych współpracowników i sposoby neutralizacji działań kontrproduktywnych
- Dysfunkcyjne postawy pracowników i ich wpływ na pozostałych członków zespołu
- Narzędzia i techniki stosowane w rozwoju wymagających jednostek w zespole
- Ocena potencjału podległego zespołu i możliwości neutralizacji zagrożeń w pracy zespołowej
- Aktywności Naczelnika w zwalczaniu oporów i wątpliwości współpracowników
- Techniki oddziaływania i narzędzia wsparcia efektywności zespołów (mentoring i inter-mentoring celowany)
- Wykorzystanie mentoringu w Administracji Państwowej/Służbie Cywilnej – dobre praktyki stosowane w budowaniu wydajności zespołów
- Inter-mentoring pokoleniowy w organizacji (przeciwdziałanie luce pokoleniowej)
- Mentoring w ramach projektów adaptacji nowych pracowników
- Mentoring wykorzystywany w szkoleniu i rozwoju podległych pracowników
- Mentoring w ramach projektów zarzadzania wiedzą w organizacji
- Mentoring w ramach programów sukcesji stanowiskowej i/lub przygotowania zawodowego (wariant: specjalista/ ekspert/ koordynator)
- Przygotowanie umiejętnościowe Naczelników jako kandydatów na mentorów wewnątrz Urzędu
- Zadania i kompetencje mentora jako Opiekuna i Koordynatora zespołu
- Wykorzystanie modelu GROW w pracy codziennej
- Etyczny wymiar mentoringu wewnątrzorganizacyjnego
- Rola bezpośredniego przełożonego (wymagania współpracy i pomiar procesu)
- Kluczowe czynniki efektywności wewnątrz zespołowych procesów opartych o model mentoringu
- Produktywne rozwiązywanie konfliktów (poziom skutecznego diagnozowania, neutralizowania i/lub zarządzania konfliktem lub sytuacją trudną w aspekcie personalnym)
- Zarządzanie konfliktami (sposoby, modele, dobre praktyki organizacyjne) *wypracowanie systemowego podejścia przeciwdziałania, interwencji i neutralizacji zachowań konfliktowych i konfliktogennych pracowników w organizacji
- Czynniki dezintegrujące i sposoby przeciwdziałania i neutralizacji
- Metody standaryzowane rozwiązywania problemów organizacyjnych
- Neutralizacja zachowań i kosztów reaktywnego podejścia podległego zespołu
- Atuty mediacji wewnątrz zespołowych jako sposobu przeciwdziałania eskalacji konfliktów w zespołach
- Plan rozwoju kompetencji kluczowych w ujęciu profesjonalnej marki osobistej Naczelnika
- Test kompetencji zarządczych – autodiagnoza wyjściowa kompetencji kluczowych
- Mapa drogowa rozwoju zawodowego w kontekście kompetencji miękkich i kierowniczych
- Karta rozwoju stanowiskowego w oparciu o standardy i trendy rynkowe
- Kwestionariusze zarządzania karierą profesjonalną w kontekście podejścia work-life balansu
- Ewaluacja użytkowa dotychczasowych dokonań zawodowych w kontekście efektywności pracy
Czas trwania
Prelegenci

Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
00-863 Warszawa
Grzybowska 56
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- 6.25% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Kompetea Sp. z o.o. stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu i zobowiązanie do uiszczenia umówionej opłaty z tytułu uczestnictwa.
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym na potrzeby udziału w szkoleniu, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) i ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Kompetea Sp. z o.o. informacji niezbędnych do realizacji szkolenia, za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.)
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń i webinarów Kompetea Sp. z o.o., za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) oraz na wykorzystywanie w tym celu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących zgodnie z art. 172 Prawa Telekomunikacyjnego
- Opłata za szkolenie jest przelewem w ciągu 7 dni od daty szkolenia na wskazane na fakturze konto bankowe. Fakturę przekażemy zgłaszającemu mailowo po szkoleniu.
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest na 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania nas o rezygnacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na piśmie. Odwołanie uczestnictwa po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
- Brak udziału w szkoleniu nie stanowi odstąpienia od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty pełnej ceny uczestnictwa.
- Umożliwiamy bezpłatne jednorazowe przeniesienie zgłoszenia na inny termin tego samego szkolenia (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystanie wpłaconej kwoty na inne nasze szkolenie pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi w części bądź całości.
- Zastrzegamy sobie prawo wprowadzania niewielkich zmian w programie szkolenia, a także zmiany terminu i miejsca szkolenia oraz jego odwołania z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego). W przypadku zaistnienia takiej sytuacji zawiadomimy Zgłaszającego o zmianach na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz dokonamy zwrotu wpłaconych kwot w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego zaproponujemy inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- Nazwa firmy: Kompetea Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Ludwika Rydygiera 8
- Kod pocztowy: 01-793
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5223008314
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
