O szkoleniu
- Prezentacja najnowocześniejszych technik pozyskiwania pracowników z wewnętrznego i zewnętrznego rynku pracy
- Przygotowanie praktyczne do profesjonalnego prowadzenia rozmowy rekrutacyjnej na różnorodne stanowiska jako ważnego instrumentu menedżerskiego
- Wypracowanie programu budowania prestiżowej marki pracodawcy „od wewnątrz”, poprzez działania samych pracowników
Dla firmy:
- będzie postrzegana jako prestiżowy pracodawca, dysponujący system pozyskiwania pracowników na wyróżniającym się poziomie;
- podniesie swoje możliwości konkurowania na rynku i poprawy wyników
- jej pracownicy będą pewniejsi siebie w sytuacjach prowadzenia trudnych rozmów rekrutacyjnych.
Dla uczestników:
- nauczą się profesjonalnego przygotowywania i prowadzenia procesów rekrutacji i selekcji
- będą mieć możliwość skonstruowania profesjonalnego kwestionariusza do rozmowy kwalifikacyjnej na konkretne stanowiska według realnych potrzeb własnej firmy
- uzyskają umiejętność budowania unikatowego narzędzia budowania marki prestiżowego pracodawcy poprzez praktyczne, codzienne działania samych pracowników.
Warsztat przeznaczony przede dla osób, które prowadzą lub będą w przyszłości prowadzić procesy doboru pracowników i potrzebują usystematyzowania posiadanej wiedzy, w tym wsparcia merytorycznego przy konstruowaniu profesjonalnych kwestionariuszy do rozmowy kwalifikacyjnej.
Program szkolenia
PROGRAM SZKOLENIA
Moduł 1. Zanim pojawią się kandydaci do pracy
- Przygotowanie Firmy do określenia potrzeb personalnych
- polityka personalna firmy, zakres obowiązków, profil kandydata
- Przygotowanie się menedżera do przeprowadzenia rekrutacji i selekcji kandydatów
- Dlaczego pracodawcy, którzy chcą wygrać wyścig o najlepszych pracowników, powinni zadbać o swoją markę ? (Employer Branding i Candidate Experience – przykłady z rynku).
- Czego oczekują dobrzy kandydaci od przyszłej pracy – ćwiczenie.
- korzyści funkcjonalnych
- wartości ekonomicznej
- korzyści psychologicznych
Moduł 2. Profil Rekrutacyjny Kandydata
- Przygotowanie profilu kluczowych i pożądanych kompetencji kandydatów – co trzeba sprawdzić, a czego badać nie warto
- Profil Rekrutacyjny Kandydata – jak sprawnie i szybko go stworzyć, dbając jednocześnie o to, by dokładnie wiedzieć kogo się szuka – ćwiczenie.
Moduł 3. AIDA – Attention, Interest, Desire, Action
- Źródła pozyskiwania pracowników – skanowanie rynku pracy – ćwiczenie.
- sytuacja na rynku pracy
- sposoby dotarcia do kandydata /metody tradycyjne i nowoczesne/
- dobór mediów a profil stanowiska
- zasięg mediów.
- Przygotowanie informacji dla kandydatów – ćwiczenie.
- ogłoszenie anonimowe, rekrutacyjno-reklamowe, promocyjne i informacyjne
- związek formy z treścią, wymagania, oferta
Moduł 4. Analiza dokumentów kandydata, przygotowanie do spotkania
- Czytanie dokumentów dostarczonych przez kandydata pod kątem rozpoznania kryteriów podlegających ocenie
- Na jakie informacje w życiorysie należy zwrócić uwagę, o co i jak pytać kandydata – ćwiczenie.
Moduł 5. Rozmowa kwalifikacyjna – od chaosu do porządku
- Lista przebojów pytań, które padają w trakcie rozmów rekrutacyjnych:
- jak uzyskać maksimum informacji unikając banału
- Modele konstruowania rozmowy kwalifikacyjnej:
- model biograficzny
- model oparty na kryteriach
- model analizy sytuacji zawodowej
- model analizy zdarzeń krytycznych
- model opary na sytuacjach
- Kwestionariusz do rozmowy kwalifikacyjnej:
- najskuteczniejsze pytania rekrutacyjne – pytania behawioralne – efektywne diagnostycznie i prognostycznie
- badanie predyspozycji kandydata – mocne pytania rekrutacyjne
- praktyczne narzędzie do zadawania pytań zgodnie z Modelem STAR
- błędy popełniane w trakcie rozmowy rekrutacyjnej
- Aspekty prawno – etyczne procesu rekrutacyjnego.
- Konstruowanie pytań behawioralnych do rozmowy kwalifikacyjnej w oparciu o profil kandydata (model STAR) – ćwiczenie symulacyjne.
Moduł 6. Rozmowa kwalifikacyjna … a co potem?
- Metody badania deklarowanych umiejętności, dzięki którym zmniejszy się ryzyko popełnienia błędu w ocenie kandydata – techniki zaczerpnięte z Assessment Center – ćwiczenie.
- Wykorzystanie psychometrycznych narzędzi diagnozy kandydatów
- Czynności dodatkowe po zakończeniu rozmowy kwalifikacyjnej: pozyskiwanie referencji i rekomendacji.
- Złożenie propozycji pracy wybranemu kandydatowi – jak rozmawiać o finansach?
- Po rozmowach – ocena kandydatów, podsumowanie kryteriów wyboru – Matryca Zatrudnienia – narzędzie, które pomaga podjąć decyzję o nawiązaniu współpracy z konkretną osobą.
Moduł 7. Wybór i akceptacja kandydata do pracy
- Złożenie propozycji pracy wybranemu kandydatowi
- Podziękowanie pozostałym kandydatom
Moduł 8. Wnioski. Podsumowanie szkolenia.
- Zakończenie warsztatu omówieniem przygotowanych (praktycznych, szytych na miarę) narzędzi..
- Uczestnik szkolenia otrzyma również:
- Katalog gotowych przykładowych pytań behawioralnych ułożonych pod kątem kilkudziesięciu kompetencji oraz gotowy scenariusz do rozmowy prowadzonej modelem STAR.
- Poradnik przygotowania i poprowadzenia spotkania rekrutacyjnego online.
Szkolenie obejmuje zapoznanie i przećwiczenie praktycznych technik i narzędzi pomocnych w skutecznym prowadzeniu rozmów rekrutacyjnych:
- Model Profilu Rekrutacyjnego Kandydata – praktyczne narzędzie, które pomaga odkryć, co jest najważniejsze do dalszej weryfikacji u kandydatów
- Model STAR i techniki zadawania pytań behawioralnych badających predyspozycje kandydata
- Techniki badania umiejętności deklarowanych przez kandydata.
Czas trwania
Dzień I i II: 09:00 – 14:00 Zajęcia
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warunkiem pełnego, aktywnego uczestnictwa w szkoleniu jest zapewnienie uczestnikom dostępu do kamery oraz mikrofonu. Trener rekomenduje przeprowadzenie szkolenia na platformie ZOOM.
W ramach warsztatów trener przygotuje dla uczestników praktyczne materiały szkoleniowe wraz z bibliografią tematu.
Większość z omawianych składowych elementów szkolenia przyswajana jest przez uczestników poprzez wykonywanie praktycznych ćwiczeń i zadań.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów (pdf) , dyplom ukończenia (pdf), możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia.
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia online lub na e-mail.
Szkolenia zamknięte
Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.
- Nazwa firmy: Effect Group Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Jerzego Bajana 31D
- Kod pocztowy: 01-904
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5272525647