Efektywny proces rekrutacji i selekcji – warsztaty online

O szkoleniu

  • Prezentacja najnowocześniejszych technik pozyskiwania pracowników z wewnętrznego i zewnętrznego rynku pracy
  • Przygotowanie praktyczne do profesjonalnego prowadzenia rozmowy rekrutacyjnej na różnorodne stanowiska jako ważnego instrumentu menedżerskiego
  • Wypracowanie programu budowania prestiżowej marki pracodawcy „od wewnątrz”, poprzez działania samych pracowników
Dlaczego warto wziąć udział?

Dla firmy:

  • będzie postrzegana jako prestiżowy pracodawca, dysponujący system pozyskiwania pracowników na wyróżniającym się poziomie;
  • podniesie swoje możliwości konkurowania na rynku i poprawy wyników
  • jej pracownicy będą pewniejsi siebie w sytuacjach prowadzenia trudnych rozmów rekrutacyjnych.

Dla uczestników:

  • nauczą się profesjonalnego przygotowywania i prowadzenia procesów rekrutacji i selekcji
  • będą mieć możliwość skonstruowania profesjonalnego kwestionariusza do rozmowy kwalifikacyjnej na konkretne stanowiska według realnych potrzeb własnej firmy
  • uzyskają umiejętność budowania unikatowego narzędzia budowania marki prestiżowego pracodawcy poprzez praktyczne, codzienne działania samych pracowników.
Kto powinien wziąć udział?

Warsztat przeznaczony przede dla osób, które prowadzą lub będą w przyszłości prowadzić procesy doboru pracowników i potrzebują usystematyzowania posiadanej wiedzy, w tym wsparcia merytorycznego przy konstruowaniu profesjonalnych kwestionariuszy do rozmowy kwalifikacyjnej.

Program szkolenia

PROGRAM SZKOLENIA

 

Moduł 1. Zanim pojawią się kandydaci do pracy

  • Przygotowanie Firmy do określenia potrzeb personalnych
    • polityka personalna firmy, zakres obowiązków, profil kandydata
  • Przygotowanie się menedżera do przeprowadzenia rekrutacji i selekcji kandydatów
  • Dlaczego pracodawcy, którzy chcą wygrać wyścig o najlepszych pracowników, powinni zadbać o swoją markę ? (Employer Branding i Candidate Experience – przykłady z rynku).
  • Czego oczekują dobrzy kandydaci od przyszłej pracy – ćwiczenie.
    • korzyści funkcjonalnych
    • wartości ekonomicznej
    • korzyści psychologicznych

Moduł 2. Profil Rekrutacyjny Kandydata

  • Przygotowanie profilu kluczowych i pożądanych kompetencji kandydatów – co trzeba sprawdzić, a czego badać nie warto
  • Profil Rekrutacyjny Kandydata – jak sprawnie i szybko go stworzyć, dbając jednocześnie o to, by dokładnie wiedzieć kogo się szuka – ćwiczenie.

Moduł 3. AIDA – Attention, Interest, Desire, Action

  • Źródła pozyskiwania pracowników – skanowanie rynku pracy – ćwiczenie.
    • sytuacja na rynku pracy
    • sposoby dotarcia do kandydata /metody tradycyjne i nowoczesne/
    • dobór mediów a profil stanowiska
    • zasięg mediów.
  • Przygotowanie informacji dla kandydatów – ćwiczenie.
    • ogłoszenie anonimowe, rekrutacyjno-reklamowe, promocyjne i informacyjne
    • związek formy z treścią, wymagania, oferta

Moduł 4. Analiza dokumentów kandydata, przygotowanie do spotkania

  • Czytanie dokumentów dostarczonych przez kandydata pod kątem rozpoznania kryteriów podlegających ocenie
  • Na jakie informacje w życiorysie należy zwrócić uwagę, o co i jak pytać kandydata – ćwiczenie.

Moduł 5. Rozmowa kwalifikacyjna – od chaosu do porządku

  • Lista przebojów pytań, które padają w trakcie rozmów rekrutacyjnych:
    • jak uzyskać maksimum informacji unikając banału
  • Modele konstruowania rozmowy kwalifikacyjnej:
    • model biograficzny
    • model oparty na kryteriach
    • model analizy sytuacji zawodowej
    • model analizy zdarzeń krytycznych
    • model opary na sytuacjach
  • Kwestionariusz do rozmowy kwalifikacyjnej:
    • najskuteczniejsze pytania rekrutacyjne – pytania behawioralne – efektywne diagnostycznie i prognostycznie
    • badanie predyspozycji kandydata – mocne pytania rekrutacyjne
    • praktyczne narzędzie do zadawania pytań zgodnie z Modelem STAR
    • błędy popełniane w trakcie rozmowy rekrutacyjnej
    • Aspekty prawno – etyczne procesu rekrutacyjnego.
    • Konstruowanie pytań behawioralnych do rozmowy kwalifikacyjnej w oparciu o profil kandydata (model STAR) – ćwiczenie symulacyjne.

Moduł 6. Rozmowa kwalifikacyjna … a co potem?

  • Metody badania deklarowanych umiejętności, dzięki którym zmniejszy się ryzyko popełnienia błędu w ocenie kandydata – techniki zaczerpnięte z Assessment Center – ćwiczenie.
  • Wykorzystanie psychometrycznych narzędzi diagnozy kandydatów
  • Czynności dodatkowe po zakończeniu rozmowy kwalifikacyjnej: pozyskiwanie referencji i rekomendacji.
  • Złożenie propozycji pracy wybranemu kandydatowi – jak rozmawiać o finansach?
  • Po rozmowach – ocena kandydatów, podsumowanie kryteriów wyboru – Matryca Zatrudnienia – narzędzie, które pomaga podjąć decyzję o nawiązaniu współpracy z konkretną osobą.

Moduł 7. Wybór i akceptacja kandydata do pracy

  • Złożenie propozycji pracy wybranemu kandydatowi
  • Podziękowanie pozostałym kandydatom

Moduł 8. Wnioski. Podsumowanie szkolenia.

  • Zakończenie warsztatu omówieniem przygotowanych (praktycznych, szytych na miarę) narzędzi..
  • Uczestnik szkolenia otrzyma również:
    • Katalog gotowych przykładowych pytań behawioralnych ułożonych pod kątem kilkudziesięciu kompetencji oraz gotowy scenariusz do rozmowy prowadzonej modelem STAR.
    • Poradnik przygotowania i poprowadzenia spotkania rekrutacyjnego online.

Szkolenie obejmuje zapoznanie i przećwiczenie praktycznych technik i narzędzi pomocnych w skutecznym prowadzeniu  rozmów rekrutacyjnych:

  • Model Profilu Rekrutacyjnego Kandydata – praktyczne narzędzie, które pomaga odkryć, co jest najważniejsze do dalszej weryfikacji u kandydatów
  • Model STAR i techniki zadawania pytań behawioralnych badających predyspozycje kandydata
  • Techniki badania umiejętności deklarowanych przez kandydata.

Czas trwania

Dzień I i II: 09:00 – 14:00 Zajęcia

Prelegenci

trener Effect Group

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Proponowane szkolenie w wersji online prowadzone będzie metodą warsztatową, wykorzystującą różnorodne aktywne metody szkoleniowe, wzbogacone symulacjami najistotniejszych sytuacji, z którymi uczestnicy spotykają się lub mogą się spotkać w codziennej praktyce. Podejście angażujące w zrównoważony sposób zarówno sferę intelektualną, jak poziom emocji uczestników poprzez bezpośrednie ich doświadczanie w ramach szkolenia.

Warunkiem pełnego, aktywnego uczestnictwa w szkoleniu jest zapewnienie uczestnikom dostępu do kamery oraz mikrofonu. Trener rekomenduje przeprowadzenie szkolenia na platformie ZOOM.

W ramach warsztatów trener przygotuje dla uczestników praktyczne materiały szkoleniowe wraz z bibliografią tematu.

Większość z omawianych składowych elementów szkolenia przyswajana jest przez uczestników poprzez wykonywanie praktycznych ćwiczeń i zadań.

Rejestracja

Cena 1
1 450
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów (pdf) , dyplom ukończenia (pdf), możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia online lub na e-mail.

Szkolenia zamknięte

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Effect Group Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Jerzego Bajana 31D
  • Kod pocztowy: 01-904
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5272525647

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

Effect Group Sp. z o.o.
01-904 Warszawa, Polska
ul. Jerzego Bajana 31D
woj. mazowieckie
Effect Group Sp. z o.o. to firma szkoleniowo-doradcza która działa na rynku szkoleń od II połowy 2006 roku i specjalizuje się w zwiększaniu efektywności na wszystkich poziomach organizacji, poprzez udostępnianie sprawdzonej wiedzy i doświadczenia zaw...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!