O szkoleniu
Jeżeli koordynujesz i zarządzasz procesami szkolenia i rozwoju pracowników w organizacji, decydujesz i wybierasz dostawców szkoleniowych dla pracowników, a nie miałeś okazji ukończyć metodycznej szkoły zarzadzania rozwojem pracowników, to szkolenie jest dla Ciebie!
Uczestnicy szkolenia mają możliwość skorzystać ze ZDALNEJ KONSULTACJI POSZKOLENIOWEJ z Trenerem, w wymiarze do 3 h, z obszaru zagadnień podejmowanych na szkoleniu.
Szkolenie jest odpowiedzią na potrzebę wsparcia metodycznego osób odpowiedzialnych merytorycznie za zaprojektowanie i przeprowadzenie efektywnego szkolenia, cyklu szkoleń czy procesu szkoleniowo – rozwojowego dla pracowników w organizacjach.
Korzyści:
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą umieli
- Samodzielnie zaprojektować proces szkolenia i rozwoju dla poszczególnych grup pracowniczych
- Opracować indywidualny plan rozwoju zawodowego/ specjalizacyjnego dla pracowników w ramach planu ścieżek karier w organizacji
- Dokonać wyboru oraz weryfikacji dostawców usług rozwojowych w podziale na każdą z interwencji (szkolenia, doradztwo, coaching, inne)
- Przeprowadzić rozmowę diagnozującą rzeczywiste potrzeby szkoleniowe (w różnych wariantach: indywidualne i grupowe potrzeby rozwoju)
- Wybrać właściwą ścieżkę wdrożenia planu szkoleniowego (w wariantach neutralizacja luk kompetencyjnych i/lub rozwój talentów) w oparciu o diagnozę potencjału Pracownika
- Koordynować przebieg procesu szkoleniowego i niezwłocznie reagować na odchylenia
- Zdefiniować korzyści z procesu rozwoju zawodowego pracowników i zaprezentować je w argumentacji podsumowującej proces
- Określić wskaźniki pomiaru efektywności procesów rozwojowych w różnych wariantach (szkolenia, cykle szkoleniowe, akademie talentowe, procesy coachingowe/mentoringowe/doradcze)
- Zbudować profesjonalny wizerunek eksperta procesu szkoleń i rozwoju pracowników w oparciu o doświadczenia i obserwacje własne oraz wiedzę i umiejętności nabyte podczas warsztatu
Szczególnie polecane dla osób pełniących role związane z rozwojem pracowników, koordynatorów projektów szkoleniowych, zarządzających procesami szkoleń i rozwoju w organizacjach odpowiedzialnych za kreację i realizację polityki szkoleniowej w organizacjach.
Program szkolenia
Moduł 1 – Fundamenty tworzenia efektywnych projektów szkoleniowych
- Psychologia uczenia się dorosłych
- Model rozwoju kompetencji w procesie szkoleniowym realizowanym w środowisku pracy
- Podstawowe filary strategii szkoleniowej – kierunki i trendy w realizacjach organizacyjnych
- Model ról trenera – skuteczny dobór roli do potrzeb projektu i Klienta
- Główne założenia transferowe procesu rozwojowego( w opcjach najczęściej stosowanych interwencji)
- Projekty szkoleniowe
- Projekty mentoringowe/ intermentoringowe
- Projekty coachingowe
- Projekty konsultingowe
- Projekty tutoringowe
- Partnerstwo w projekcie biznesowym – jak zbudować efektywne procesowe podejście
- Partycypacyjne podejście podmiotowe – kwintet szkoleniowy
- Interesariusze projektu szkoleniowego – siatka powiązań i priorytety efektywnych realizacji
- Przegląd procesów ZZL w organizacji – w kontekście osadzenia procesów rozwojowych
- Rodzaje najczęściej podejmowanych interwencji w projektach realizowanych przez działy HR
- Role członków zespołu realizacji w projektach rozwojowych koordynowanych przez HR
- Założenia transferowe procesu szkoleniowego jako priorytet w wyborze właściwej realizacji
- Formy inwestycji w kapitał ludzki
- Szkolenie efektywne biznesowo – etapy aktywności organizacyjnych i koordynacyjnych
- Koncepcje rynkowe efektywności biznesowej szkoleń – sposoby weryfikacji rynku dostawców usług szkoleniowych, rozwojowych i doradczych
- Praktyki standaryzacyjne rynku szkoleniowego – przegląd praktyk rynku dostawców usług rozwojowych w kontekście etyki, uczciwości i gwarancji jakości usługi dla kupującego (HR)
Moduł 2 – Identyfikacja i analiza potrzeb rozwojowych (szkoleniowych)
- Kluczowe perspektywy organizacyjne w Identyfikacji POTRZEB SZKOLENIOWYCH/ROZWOJOWYCH
- Źródła informacji na poziomie organizacji
- Źródła informacji na poziomie grup stanowiskowych
- Źródła informacji na poziomie pracownika
- Koncepcja poziomów potrzeb organizacyjnych jako celowana efektywność realizacji działań szkoleniowych
- Macierz identyfikacji potrzeb szkoleniowych
- Narzędzia stosowane w identyfikacji i analizie potrzeb szkoleniowych
- Etapy badania potrzeb szkoleniowych – checklista działań koordynacyjnych dla HR
- Realność planu rozwojowego – kluczowe czynniki powodzenia wydarzenia szkoleniowego
- Model rozwoju szkoleń oparty na okresowej ocenie pracowniczej i/lub ewaluacjach bieżących (kompetencyjnych i wskaźnikowych KPI, KRI)
- Co może pójść nie tak? – ryzyka projektów szkoleniowych
- Analityczne podejście do ryzyka i odchyleń projektów szkoleniowych; rekomendacje działań neutralizujących i optymalizacyjnych
- Typologia projektów szkoleniowych z perspektywy wyniku (koszyki potrzeb organizacyjnych)
- Rola interwencji rozwojowych w budowaniu przewagi konkurencyjnej organizacji
Moduł 3 – Projektowanie szkoleń i cyklów rozwojowych
- Cele edukacyjne w modelu przekazywania wiedzy, umiejętności i postaw wewnątrz organizacji
- Zdobycie nowej lub rozwinięcie posiadanej wiedzy i/lub umiejętności (wariant luka lub rozwój dotychczasowego poziomu)
- Kształtowanie umiejętności proceduralnych (stanowisko pracy, efektywność zadaniowa)
- Kształtowanie umiejętności strategicznych (zespół/grupa otoczenie pracownika, efektywność organizacyjna)
- Zasada SMART w definiowaniu celów szkoleniowych
- Weryfikacja i wybór partnerów projektów szkoleniowych dla organizacji (konkursy, „samplingi”, referencje)
- Weryfikacja dostawców – dokumentacja dla HR wspierająca decyzję wyboru realizatora działań rozwojowych (ujęcie: firma szkoleniowo-doradcza, trener, konsultant)
- Praktyki standaryzacyjne rynku szkoleniowego:
- Koncepcja szkolenia efektywnego biznesowo. Model SEB
- Certyfikacja trenerów w standardzie/ standardach rynkowych
- Certyfikacja dostawców usług rozwojowych – kluczowe podejścia
- Certyfikacje rynkowe w obszarze biznesowych procesów szkoleniowych/rozwojowych
- Narzędzia profesjonalizacji wyboru szkoleń i usług rozwojowych (SUS, SPK)
- Model skutecznego transferu wiedzy i umiejętności, czyli jak projektować by szkolenie służyło uczestnikom, uczącemu i celom biznesowym organizacji
- Standaryzacja procesów naboru know-how dla działań rozwojowych z zachowaniem zasad etyki i bezpieczeństwa zamawiających (wewnętrznych specjalistów i ekspertów HR oraz koordynatorów projektów szkoleniowych)
- Projektowanie programów wsparcia organizacyjnego (szkoleń, cykli szkoleniowych, programów typu akademia, ścieżek talentowych i/lub sukcesorskich)
- Dokumentacja projektowa
- MATRYCA ZARZĄDZANIA ROZWOJEM PRACOWNIKÓW – autorskie narzędzie do projektowania i koordynacji ścieżek procesów szkolenia i rozwoju
- WEHIKUŁ PROJEKTANTA WYDARZENIA ROZWOJOWEGO – autorskie narzędzie do zaprojektowania szkolenia i/lub interwencji rozwojowej
- Podstawowe błędy, w projektowaniu i realizacji projektów szkoleniowych oraz sposoby ich neutralizacji z poziomu HR
Moduł 4 – Trening właściwy czyli realizacja szkolenia
- Standard procesu szkoleniowego – jak powinna wyglądać realizacja szkolenia
- Ukierunkowanie prowadzącego trenera w kontekście efektywnej realizacji założeń szkolenia
– ryzyka i atuty – konsekwencje dla HR - Typologia szkoleń w organizacjach ze względu na formę projektu
- Warianty modeli strukturalnych w projektowaniu szkolenia w zależności od oczekiwanych efektów kształcenia:
- Model (1/2/3/warianty/cykle)
- Proces
- Cykl
- Level Up
- Drzewo decyzyjne
- Narzędzia i formy pracy z zespołem/grupą roboczą – projektową wykorzystywane na salach szkoleniowych – ich adekwatność w wykorzystaniu wewnątrzorganizacyjnym do osiągnięcia zakładanych celów biznesowych
- Mini wykład, prezentacja
- Instruktaże narzędziowe i proceduralne
- Studium przypadku i rozwiązywanie zagadnień problemowych
- Symulacje zadaniowe, strategiczne
- Odgrywanie ról
- Gry szkoleniowe
- Analiza praktyk organizacyjnych
- Praca indywidualna
- Praca grupowa
- Testy, ankiety, kwestionariusze
- Metodyka pracy trenera na sali szkoleniowej
- Struktura logiczna jednostki – dnia szkoleniowego
- Struktura dynamiczna jednostki – dnia szkoleniowego
- Struktura logiczna i odpowiedni dobór treści w zależności od wyboru formy projektu szkoleniowego (szkolenie 1 dzień, 2 dni, 3 dni, 2+2 dni, cykle szkoleniowe, programy długookresowe, programy typu akademia/talenty/certyfikacja)
- Koncepcja Davida Kolba oraz odpowiadające style uczenia się i ich wykorzystanie w praktyce zawodowej
- Cykl Kolba – diagnostyka szybka i pogłębiona w ujęciu efektywności szkolenia/ test z interpretacją
Moduł 4 (c.d.)
- Efektywność przekazu i odbioru (perspektywa transferowa WIEDZA. UMIEJĘTNOŚCI. POSTAWY)
- Budowanie autorytetu osoby odpowiedzialnej za procesy rozwojowe
- Specyfika pracy z grupą roboczą w różnych typach aktywności rozwojowych – opisy i rekomendacje interwencji prowadzącego
- Charakterystyka procesu uczenia się w grupie szkoleniowej (praktyki przydatne akcentowaniu kluczowych treści i założeń planowania rozwoju)
- Uwarunkowania procesu uczenia się w grupie szkoleniowej/roboczej (środowisko zawodowe, wariant otwarty i zamknięty)
- Kształtowanie relacji z grupą roboczą w poszczególnych fazach rozwoju grupy, umiejętność płynnego prowadzenia spotkania, osiąganie założeń/celów spotkania.
- Inicjowanie kontaktu z grupą i budowanie autorytetu trenera
- Diagnoza grupy i ustawienie form współpracy z uczestnikami szkolenia
- Faza rozwoju grupy szkoleniowej (szkolenia w formule otwartej i zamkniętej)
- Zakończenie kontaktu z grupą i relacje poszkoleniowe
- Formuła tradycyjna vs. Formuła on-line w wydarzeniach szkoleniowych
- Technologie edukacyjne w przekazie szkoleniowym w organizacjach
- Liczebność grup i ich wpływ na skuteczność odbioru i rzeczywista efektywność szkolenia
- Rola kadry menadżerskiej w skuteczności transferu i stabilizowaniu efektów procesu szkolenia i rozwoju (model ambasadorski)
- Trudności w grupach roboczych/ projektowych na „salach szkoleniowych” – profilaktyka, neutralizacja i wczesne reagowanie
- Trudne grupy – sposoby postępowania i przygotowania prowadzącego i grupy do wymagającego wydarzenia rozwojowego
- Trudni uczestnicy – sposoby radzenia sobie z nimi bezpośrednio podczas spotkania
- Prowokowanie trudności przez prowadzącego (świadome i nieświadome mechanizmy)
- Aktywności trenerskie ukierunkowane na neutralizowania czynników powodujących trudności
- Czynniki wpływające na rezultaty procesu uczenia się w organizacjach
- Trwałość treści szkolenia w kontekście upływu czasu od szkolenia a utrata wiedzy i umiejętności
- Metody rozwoju kompetencji trenera
Moduł 5 – ewaluacja szkoleń i wydarzeń rozwojowych
- Ewaluacja – główne oczekiwania organizacji wobec inwestycji szkoleniowych
- Cele i wymiary ewaluacji procesu szkoleniowego (podczas szkolenia, grupy roboczej – projektowej/eksperckiej, prezentacji, spotkania moderowanego, wydarzenia szkoleniowego)
- Efekty i konsekwencje dopasowanej i niedopasowanej ewaluacji – dla prowadzącego, uczestników, działu HR, organizacji
- Modele ewaluacji szkoleń (wydarzeń rozwojowych) w praktyce polskiego rynku szkoleniowego:
- Model ewaluacji Donalda Kirkpatricka (klasyczne i nowe podejście 2.0) walidacja podejścia i dostosowanie do potrzeb HR i celów biznesowych organizacji
- Kirpatrick 2.0 jak stosować w praktyce organizacyjnej
- Model C.I.P.O (KNPR)alternatywa ewaluacji
- Model RoI Philipsa
- Model Wyceny kapitału ludzkiego* (ex ante/ ex post)
- Przegląd narzędzi pomiaru rezultatów szkolenia (praktyczne zastosowanie modelu Kirpatricka)
- Narzędzia diagnostyczne i agregacyjne wykorzystywane w procesie ewaluacji procesów organizacyjnych – jak zrobić dobrą ankietę
- Rekomendacje do stworzenia DEDYKOWANEJ – skutecznej i adekwatnej w metodzie ANKIETY EWALUACYJNEJ wspierającej interesariuszy procesu szkoleniowego (możliwość stworzenia wspólnie z trenerem i/lub podczas konsultacji poszkoleniowej)
- Monitoring i wsparcie we wdrażaniu kompetencji w pracy (wsparcie HR w modelu partycypacji odpowiedzialności interesariuszy)
- Rzeczywisty zwrot z inwestycji szkoleniowej w modelach ewaluacji oparty na wewnątrz organizacyjnych ewaluacjach okresowych:
- System okresowych ocen pracowniczych
- System feedbacków (okresowych, bieżących)
- Podejście wskaźnikowe: KPI, KRI, inne wskaźniki efektywności
- Modele zarządzania kompetencjami
- Systemy zarządzania przez cele/efekty/wartości (MBO, MBR, MBW)
- Rekomendacja do tworzenia arkuszy kontroli wyceny efektywności w odniesieniu do stosowanego modelu oceniania kompetencji i postępów pracowników w organizacji
- ROI w szkoleniach – sposoby rozliczania efektywności szkoleń (grupa/jednostka/proces)
- Korzyści niewymierne szkolenia i wartości dodane z projektów szkoleniowych
- Odpowiedzialność prowadzącego spotkanie za ewaluację (model pracy z koordynacją szkolenia HR)
- Podsumowanie wyników i prezentacja wniosków jako punkt wyjścia do kolejnych projektów rozwojowych w organizacji:
- Onboarding (program adaptacji pracowniczej)
- Projekty ścieżek karier pracowniczych wraz z ustawieniem alternatyw stanowiskowych i zadaniowych
- Zarządzanie talentami wraz z ustawieniem sukcesji stanowiskowych
- Strategiczne i operacyjne programy szkoleniowe pracowników
- Programy wprowadzające/stabilizujące: wartości organizacyjne, kodeksy etyczne, programy antymobbingowe/mediacji wewnątrzorganizacyjnych
- Wdrożenia procesowe na poziomie organizacyjnym (całość organizacji, wybrane działy, grupy pracownicze i/lub projektowe)
Czas trwania
Prelegenci
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- 3h konsultacji
- Rozwiń
- 3.72% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 7.43% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- 3h konsultacji
- 3.93% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 8.3% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Kompetea Sp. z o.o. stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu i zobowiązanie do uiszczenia umówionej opłaty z tytułu uczestnictwa.
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym na potrzeby udziału w szkoleniu, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) i ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Kompetea Sp. z o.o. informacji niezbędnych do realizacji szkolenia, za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.)
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń i webinarów Kompetea Sp. z o.o., za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) oraz na wykorzystywanie w tym celu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących zgodnie z art. 172 Prawa Telekomunikacyjnego
- Opłata za szkolenie jest przelewem w ciągu 7 dni od daty szkolenia na wskazane na fakturze konto bankowe. Fakturę przekażemy zgłaszającemu mailowo po szkoleniu.
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest na 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania nas o rezygnacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na piśmie. Odwołanie uczestnictwa po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
- Brak udziału w szkoleniu nie stanowi odstąpienia od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty pełnej ceny uczestnictwa.
- Umożliwiamy bezpłatne jednorazowe przeniesienie zgłoszenia na inny termin tego samego szkolenia (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystanie wpłaconej kwoty na inne nasze szkolenie pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi w części bądź całości.
- Zastrzegamy sobie prawo wprowadzania niewielkich zmian w programie szkolenia, a także zmiany terminu i miejsca szkolenia oraz jego odwołania z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego). W przypadku zaistnienia takiej sytuacji zawiadomimy Zgłaszającego o zmianach na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz dokonamy zwrotu wpłaconych kwot w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego zaproponujemy inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- Nazwa firmy: Kompetea Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Ludwika Rydygiera 8
- Kod pocztowy: 01-793
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5223008314