Etyka, przeciwdziałanie korupcji i konflikt interesów

O szkoleniu

Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto.

Przy skierowaniu na szkolenie powyżej trzech Uczestników z jednej firmy / instytucji udzielamy indywidualnego rabatu.
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony.

Cena szkolenia: 680,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje: 
- uczestnictwo w szkoleniu 
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby) 

Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia.  
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia.

Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT  
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506

Dlaczego warto wziąć udział?

Szkolenie umożliwi zdobycie praktycznych kompetencji w celu ochrony przed zarzutami łamania zasad etycznych i odpowiedzialnością z tego tytułu.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie przeznaczone jest dla urzędników, funkcjonariuszy i pracowników sektora publicznego i prywatnego.

Program szkolenia

1. Korupcja wprowadzenie
­    • Definicja, istota oraz rodzaje korupcji 
­    • Wymiary korupcji
­    • Czynniki sprzyjające korupcji   
­    • Sygnały ostrzegawcze związane z korupcją 
2. Korupcja i sfera publiczna
­    • Sfera prywatna i publiczna
­    • Korupcja w sferze publicznej
­    • Konflikt interesów
3. Konsekwencje Korupcji
­    • Typy korupcji i ich konsekwencje
­    • Studia przypadków 
4. Uwarunkowania Korupcji
­    • Przeciwdziałanie zagrożeniom korupcyjnym
­    • Odpowiedzialność sprawców korupcji 
­    • Zapobieganie korupcji 
­    • Zwalczanie korupcji 
5. Wprowadzenie do etyki
­    • Uporządkowanie terminologii etycznej: przydatne rozróżnienia i zależności
­    • Etyka urzędnicza i moralność urzędnika
­    • Wartości, normy i oceny etyczne
6. Uregulowania prawne z zakresu etyki służby publicznej w Polsce:
­    • Zasady etyki korpusu służby cywilnej Zarządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 6.11.2011 r. w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
­    • Zalecenie w zakresie promowania kultury uczciwości podpisane przez Szefa Służby Cywilnej - 18.12.2017
       - Podział zasad funkcjonowania administracji publicznej (podział na zasady tradycyjne i wynikające z nowoczesnego modelu administracji publicznej)
       - Etos służby publicznej. Służebna rola administracji. Wizerunek służby publicznej 
       - Prawne źródła etyki w służbie cywilnej. Zasady służby cywilnej oraz zasady etyki korpusu służby cywilnej 
       - Zasada godnego zachowania 
       - Zasada służby publicznej 
       - Zasada lojalności 
       - Zasada neutralności politycznej 
       - Zasada bezstronności 
       - Zasada rzetelności 
       - Zasada bezinteresowności (dodatkowe zatrudnienie, zajęcia zarobkowe, zajęcia niezarobkowe) 
       - Zasada profesjonalizmu 
       - Konflikt interesów, w tym: w zamówieniach publicznych, przy wydawaniu decyzji w sprawach indywidualnych (np. w trybie KPA) 
       - Prezenty, świadczenia niematerialne, przysługi wewnątrz urzędu i poza urzędem 
       - Nieetyczne zachowanie i propozycje jako wstęp do nadużyć i korupcji 
       - Aktywność w Internecie i w sieciach społecznościowych 
       - Informacja publiczna i prawnie chroniona 
       - Dylematy etyczne - studia przypadków 
­    • Wybrane zasady Europejskiego Kodeksu Dobrej Administracji z dnia 6.09.2001 r.
       - praworządność
       - niedyskryminowanie
       - niezależność
       - obiektywizm
       - zakaz nadużywania uprawnień
       - uczciwość
       - uprzejmość
       - ochrona danych osobowych
­    • Jawność działania administracji publicznej 
­    • Ograniczenia prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne 
­    • Zakaz zatrudniania krewnych 
­    • Obowiązek składania oświadczenia majątkowego 
­    • Antykorupcyjne ograniczenia 
7. Konflikt interesów, dylematy etyczne i właściwie zachowania pracowników 
­    • Konflikt interesów
­    • Rodzaje konfliktów interesów oraz właściwe zachowania
­    • Dylematy lojalności 
­    • Lobbing
8. Przyczyny i rodzaje zachowań niezgodnych z etyką pracy urzędnika
­    • Prawo, tradycja, religia jako fundamenty etyki. Problem etyki niezależnej
­    • Światopogląd urzędnika. Służebność zawodu urzędnika
­    • Przyczyny i rodzaje zachowań niezgodnych z etyką
9. Nieetyczne zachowania w służbie publicznej a odpowiedzialność prawna pracowników administracji publicznej 
­    • Nieetyczne zachowanie i propozycje jako wstęp do nadużyć i korupcji 
­    • Korupcja 
­    • Naruszenia prawa 
­    • Nepotyzm, kumoterstwo 
­    • Patologiczna partyjność 
­    • Schemat postępowania w przypadku zetknięcia się z przypadkiem korupcji 
­    • Konsekwencje postępowania nieetycznego dla instytucji oraz dla urzędnika
­    • Informacja publiczna i prawnie chroniona 
10. Diagnoza i sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych etycznie 
­    • Sygnalizowanie o nieprawidłowościach - etyczne aspekty sygnalizowania (jak radzić sobie w sytuacjach trudnych i wątpliwych)
11. Techniki i metody budowania etycznej kultury organizacyjnej 
­    • Jakość pracy, a etyka 
­    • Prezenty, świadczenia niematerialne, przysługi wewnątrz urzędu i poza urzędem 
­    • Aktywność w Internecie i w sieciach społecznościowych 
­    • Etyczna postawa urzędników wobec klientów i współpracowników 
­    • Podstawowe błędy zarządzania prowadzące do nasilenia zachowań nieetycznych wśród pracowników - jak ich unikać 
­    • Rola kontroli i metod systemowych w zapobieganiu i zwalczaniu korupcji - mocne strony i ograniczenia 
­    • Złota zasada 
12. Pytania i odpowiedzi

Czas trwania

Godz. 9.00 - 15.00

Prelegenci

0
Piotr T. Ruta

Trener, coach, konsultant, negocjator, doradca i mówca motywacyjny z ponad 30 letnim doświadczeniem. Wykładowca na Studiach Podyplomowych i MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Szczecinie i Poznaniu oraz Uniwersytecie Łódzkim. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest absolwentem programu the Advanced Certificate in Marketing. Od 1994 roku doradza i szkoli jako trener miękkich umiejętności menedżerskich oraz niezależny konsultant ds. komunikacji marketingowej. Posiada również doświadczenie w projektach związanych z komunikacją wewnętrzną  

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie na platformie Zoom. Nie jest konieczne instalowanie aplikacji, można otworzyć link w przeglądarce. Aplikacja zainstaluje się sama z linku przesłanego dzień przed szkoleniem. Zalecany jest dostęp do szybkiego Internetu.
Nie ma potrzeby posiadania kamery.

Rejestracja

Cena 1
680
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 2 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Płatność za szkolenie następuje na podstawie faktury VAT, wystawionej w dniu szkolenia.

Odwołanie uczestnictwa w szkoleniu nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
  • Ulica i nr: St. Żółkiewskiego 4/2
  • Kod pocztowy: 70-345
  • Miejscowość: Szczecin
  • Numer NIP: 8521299460

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
70-345 Szczecin, Polska St. Żółkiewskiego 4/2

Organizator

Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
70-345 Szczecin, Polska
St. Żółkiewskiego 4/2
woj. zachodniopomorskie
Ośrodek Edukacyjny FORUM założony przez Annę Hoffmann działa nieprzerwanie i z powodzeniem od ponad 25 lat na polskim rynku szkoleniowym. Firma organizuje szkolenia otwarte i wewnętrzne dla firm, instytucji centralnych oraz urzędów z całej Polski. ...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!