O szkoleniu
-
Cel szkolenia
Opanowanie form i zwyczajów towarzyskich jest ogromnie ważne dla ludzi, którzy pragną osiągnąć i utrzymać powodzenie w nowoczesnym świecie interesów, świecie częstych zmian. Szkolenie umożliwi zdobycie wiedzy i umiejętności związanych z dobrymi obyczajami w świecie zawodowym, między innymi odpowie na pytania: jak się witać, przedstawiać, prezentować, ubierać stosownie do okazji, praktykować dobre maniery podczas negocjacji i spotkań nieformalnych.
Korzyści dla uczestnikówZdobyta wiedza:
• Poznanie zasad savoir-vivr’u i etykiety obowiązującego we współczesnym biznesie
• Zapoznanie z zasadami dotyczącymi zachowania się w stosunku do gości, podwładnych, Klientów,
• Pogłębienie wiedzy z zakresu przygotowania i uczestnictwa w wizytach służbowych,
• Pogłębienie znajomości zasad protokołu dyplomatycznego,
• Nabycie pewności siebie i znajomości zwyczajów i obyczajów podczas spotkań dyplomatycznych i biznesowych.
Nabyte umiejętności:
• Pogłębienie umiejętności z zakresu kultury bycia i norm obyczajowych
• Rozwijanie umiejętności zachowania w różnych nietypowych sytuacjach w firmie i świecie biznesu
• Kształtowania umiejętności budowania pozytywnych wzajemnych relacji w rozmaitych sytuacjach zawodowych
• Unikanie niezręczności wprawiających w zakłopotanie
Przedstawiciele administracji publicznej, kadra zarządzająca, właściciele firm, dyrektorzy, menedżerowie, osoby przygotowujące się do pełnienia obowiązków zawodowych wymagających umiejętności poruszania się w świecie biznesu i dyplomacji.
Program szkolenia
1. Dobre maniery, a poczucie pewności siebie-przedstawianie się, powitania w różnych sytuacjach, tytułowanie, precedencja
a. eleganckie powitania i pożegnania-zasady, którymi się kierujemy
b. etykieta powitania i pożegnania gości w różnych sytuacjach
c. Zasady precedencji w kontaktach służbowych, reguły pierwszeństwa, podawanie ręki, uściski, poklepywanie,
d. wzajemne prezentacje –kto, kiedy i jak?
e. Wręczanie i przyjmowanie wizytówek
2. Przyjmowanie delegacji krajowych i zagranicznych
a. Przywitanie, zameldowanie w hotelu,
b. Harmonogram spotkań-agenda
c. Obowiązki gospodarza
d. Obowiązki międzykulturowe
e. Kod sygnałów, słów, znaków i zachowań
f. Obowiązujące zasady i wartości
3. Ubiór (pani i panowie) –jak i kiedy?
a. Dostosowanie stroju do okazji
b. Ubiór służbowy
c. Ubiór swobodny, sportowy, spacerowy, „casual”,
d. ubiór wizytowy
e. ubiór galowy, koktajlowy,
4. Udane spotkanie przy stole
a. wybór miejsca
b. sztuka prowadzenia konwersacji,
c. dobre maniery przy stole
d. tematy, których nie należy poruszać
5. Przyjmowanie gości wewnętrznych i zewnętrznych
a. Przywileje i obowiązki gościa i gospodarza
b. Zaproszenia formalne – reguły, skróty, szyfry,
c. wręczanie upominków i kwiatów –kiedy, co i jak?
d. Najczęściej popełniane błędy i jak ich unikać,
6. Korespondencja z klasą
a. Pisanie listów (elektronicznie, ręcznie) do kogo i kiedy?
b. Korespondencja e-mailowa -antyetykieta–zasady, błędy
c. Korespondencja prywatna
d. Zasady pisowni
7. Dobre maniery w rozmowie telefonicznej
a. Przygotowanie do rozmowy przez telefon. Telefoniczne ABC
b. Struktura i zasady prowadzenia rozmowy
c. Trudne sytuacje telefoniczne
d. Negocjacje przez telefon
8. Rola stołu i krzeseł w spotkaniach formalnych i nieformalnych
a. Przyjęcia oficjalne
b. Negocjacje
c. rozsadzanie gości przy stole, witanie i przedstawianie,
d. „Mowa sztućców”, nakrycia, serwetki,
e. Etykieta przy stole –jak elegancko jeść i konwersować przy stole, toasty,
f. Przyjęcia bufetowe, obiady, lunch’e, herbatki, cocktail party, „lampka wina”
g. Tematyka rozmów przy stole – o czym rozmawiać, a jakie tematy omijać „dużym łukiem”?
9. Protokół dyplomatyczny (kongres Wiedeński – 1815)– elementy
a. Dyplomacja i kurtuazja
b. Definicje i zadania protokołu dyplomatycznego
c. Reguły postępowania – zasada wzajemności, precedencja i exequatur - zgoda państwa przyjmującego na wykonywanie przez określoną osobę funkcji kierownika urzędu konsularnego państwa wysyłającego, dyplomatycznej lub wysokiej rangi urzędnika państwowego.
d. Relacje pomiędzy urzędnikami i placówkami dyplomatycznymi
e. Przykłady korespondencji dyplomatycznej – memorandum, nota ogólna i zbiorowa, nota werbalna, nota podpisana, Aide-mémoire (z fr. pomoc dla pamięci) − nota, która jest przekazywana osobiście lub doręczana korespondencyjnie po zakończeniu oficjalnych rozmów (lub podczas ich trwania) przez przedstawicieli służby
10. Etykieta w pracy
a. Wprowadzanie nowego pracownika do zespołu
b. Imprezy firmowe, integracyjne, szkolenia, jubileusze –reguły, praktyka,
c. Udzielanie informacji zwrotnej, udzielanie pochwał, wręczanie nagród, trudne rozmowy z pracownikami – takt, szacunek, standard
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Czas trwania
2 dni -
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Nazwa firmy: Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
- Ulica i nr: Grottgera 16/1
- Kod pocztowy: 60-758
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7773150627