O szkoleniu
Celem specjalistycznego szkolenia dotyczącego etykiety z elementami protokołu dyplomatycznego jest:
- zapoznanie uczestników z różnorodnymi aspektami etykiety i ceremoniału, które są wykorzystywane w relacjach międzypaństwowych oraz podczas goszczenia w hotelu delegacji międzypaństwowych
- zapoznanie uczesnitków ze szczegółową precedencją, sposoby witania i tytułowania gości (w tym tytuły kurtuazyjne), uroczyste rozsadzanie gości, ułożenie zastawy, sposoby obsługi kelnerskiej (serwisy restauracyjne używane o w oficjalnych obiadach)
- zadbanie o komfort i dyskrecję gości hotelu, współpraca ze służbami zabezpieczającymi (ich oczekiwania i współpraca z nimi)
Uczestnicy na szkoleniu:
- zostaną wprowadzeni w zasady protokołu dyplomatycznego użyteczne w pracy hotelu
- przećwiczą sposoby witania się tytułowania gości i przestawianie się przyjmowanie gości zagranicznych i kontakty z przedstawicielami zagranicznymi
- poznają sposoby tytułowania (tytuły służbowe, naukowe i kurtuazyjne i administracyjne)
- uzmysłowią sobie jak ważna jest etykieta, w tym zasady dobrego i umiejętnego zachowania w życiu codziennym i zawodowym
- zapoznają się z precedencją czyli zasadami ustalania pierwszeństwa w Polsce oraz wybranych krajach z uwzględnieniem precedencji rządowej i samorządowej
- poznają zasady etykiety wizytówek i międzynarodowych kodów czytania zaproszeń
- przećwiczą w symulacji organizację przyjęć na terenie hotelu (typy przyjęć, rozsadzanie przy stole, dobór, sposób jedzenia, itp.)
- zaznajomą się z ewentualnymi pytaniami klientów z obszaru wiedzy baristy i someliera będą wiedzieli o co zadbać przy przyjmowaniu delegacji w hotelu w wymiarach międzykulturowych
Szkolenie będzie prowadzone przy wykorzystaniu koncepcji nauczania Davida A. Kolba opartej o doświadczenie, refleksję, podstawy teoretyczne oraz (to co najistotniejsze) planowanie zastosowania w praktyce zawodowej.
Koncepcja Kolba pozwala zaangażować w istotny sposób wszystkich uczestników szkolenia w niezależnie od ich preferencji nauczania. Szkolenie będzie dynamiczne, prowadzone metodami aktywującymi samych uczestników w proces szkoleniowy. Jedynie 20 procent będzie przeznaczone na omówienie teorii.
Podczas szkolenia zostaną użyte takie metody szkoleniowe jak: prezentacja trenerska, ćwiczenia w zespołach zadaniowych, prezentacje grup zadaniowych, dyskusja moderowana, ćwiczenia komunikacyjne pokazujące różne aspekty komunikacji w zespole, kwestionariusze oparte o teorie zachowań Carla G. Junga.
W praktyce przećwiczone zostaną takie narzędzia menedżerskie jak metody kreatywnego rozwiązywania problemów, burza mózgów wg Osborna, metoda 356 w pracy zespołowej, drzewo decyzyjne i diagram Ishikawy do pracy z problemami i wyzwaniami. Przeprowadzone zostaną trzy gry zespołowe (każdego dnia jedna gra), podczas których będą widoczne mechanizmy funkcjonowania zespołu, komunikacji i podejmowania decyzji.
Wszystkich osób zajmujących się obsługą gościa (klienta)
Program szkolenia
MODUŁ 1: Protokół dyplomatyczny wprowadzenie, budowanie wizerunku
- Normy regulujące nasze postępowanie, ich miejsce w etykiecie
- Wykorzystanie elementów protokołu dyplomatycznego w pracach hotelu
- Zachowanie czy wygląd - co bardziej ważne w sytuacjach służbowych?
- Etykieta prowadzenia rozmowy. Przykłady zachowań nietaktownych podczas rozmowy
MODUŁ 2: Powitanie, tytułowanie, wymiana wizytówek
- Powitania i pożegnania w hotelu – właściwy uścisk dłoni i jego kolejność, analiza błędów
- Przedstawianie osób wg starszeństwa, płci czy stanowiska?
- Zasady zwracania się do osób na terenie hotelu, tytuły honorowe, naukowe i służbowe
- Praktyka w posługiwaniu się wizytówkami w sytuacjach służbowych
MODUŁ 3: Precedencja, zasady pierwszeństwa, formy zaproszeń
- Procedencja w Polsce i krajach Unii Europejskiej i wybranych krajach Unii Europejskiej
- Precedencja w różnych sytuacjach podczas funkcjonowania hotelu (duchowieństwo, nauka, znamienici goście, administracja rządowa i samorządowa, ambasadorowie)
- Pierwszeństwo w drzwiach, w windzie, w samochodzie, na schodach
- Kody skrótów R.S.V.P., P.M. oraz inne międzynarodowe oznaczenia z zaproszeń
MODUŁ 4 Etykieta komunikacji międzykulturowej
- Komunikacja niewerbalna i werbalna i jej znaczenie w codziennym savoir-vivre
- Wyznaczniki komunikacji i ich znaczenie dla różnych kultur (np. gesty, proksemika)
- Przywitania i pożegnania w różnych kulturach (np. podawanie ręki na przywitanie, ukłony, kontakt wzrokowy, etykieta relacji kobieta – mężczyzna
- Wymiary międzykulturowe wśród gości hotelu w ujęciu etykiety i savoir-vivre
MODUŁ 5: Etykieta stołu, zasady organizacji przyjęć, przyjmowanie delegacji
- Organizacja poczęstunków (dobór miejsca, rodzaj serwisu, menu, diety, inne)
- Przygotowanie stołów do rozsadzania gości (odległość krzeseł, zastawa, „koziołki”)
- Wiedza z zakresu baristy i someliera – czyli z jakimi pytaniami mogą się spotkać ze strony klientów czy organizatorów poczęstunków w hotelu
- Elementy i czynniki międzykulturowe brane pod uwagę przy organizacji wizyty
- Rozmowy formalne i nieformalne – prawa hotelu, dbanie o dyskrecję, organizacja sali
Czas trwania
1 dzień (1 x 7 godz.) - DO UZGODNIENIA
Prelegenci
WOJCIECH SZYMCZAK
Trener AVENHANSEN
Trener i konsultant zarządzania z ponad 15-letnią praktyką, coach ICC. Prowadzi zajęcia dla firm biznesowych, agencji rządowych, urzędów administracji centralnej, organizacji pozarządowych. Prowadził też wiele szkoleń dla organizacji polonijnych z Australii, Danii, Kanady, Litwy, Niemiec, Szwecji, Ukrainy, USA, Wielkiej Brytanii.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera
- Do podanej ceny szkolenia zostaną doliczony koszty logistyczne uzależnione od lokalizacji miejsca szkolenia.
- W przypadku chęci realizacji szkolenia poza siedzibą firmy, na Państwa życzenie, przedstawimy kilka propozycji obiektów w których mogłoby się ono odbyć.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Dotacje HoReCa 2024 - Wysokość pomocy
Pomoc ma charakter bezzwrotnych dotacji w postaci pomocy de minimis, zatem nie można przekroczyć limitu pomocy de minimis (200 tys. euro w ciągu 3 lat). Maksymalny poziom dofinansowania wyniesie 90%, a maksymalna wartość kosztów kwalifikowanych inwestycji netto wyniesie 600 tys.
Nabór dla MŚP KPO HoReCa - możemy w tym pomóc i przeszkolic Państwa Pracowników
- Nazwa firmy: Avenhansen Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Podłącze 31
- Kod pocztowy: 30-218
- Miejscowość: Kraków
- Numer NIP: 6772295062
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
