Etykieta z elementami protokołu dyplomatycznego w działalności hotelu

O szkoleniu

Celem specjalistycznego szkolenia dotyczącego etykiety z elementami protokołu dyplomatycznego jest:

  • zapoznanie uczestników z różnorodnymi aspektami etykiety i ceremoniału, które są wykorzystywane w relacjach międzypaństwowych oraz podczas goszczenia w hotelu delegacji międzypaństwowych
  • zapoznanie uczesnitków ze szczegółową precedencją, sposoby witania i tytułowania gości (w tym tytuły kurtuazyjne), uroczyste rozsadzanie gości, ułożenie zastawy, sposoby obsługi kelnerskiej (serwisy restauracyjne używane o w oficjalnych obiadach)
  • zadbanie o komfort i dyskrecję gości hotelu, współpraca ze służbami zabezpieczającymi (ich oczekiwania i współpraca z nimi)

 

Uczestnicy na szkoleniu:

  • zostaną wprowadzeni w zasady protokołu dyplomatycznego użyteczne w pracy hotelu
  • przećwiczą sposoby witania się tytułowania gości i przestawianie się przyjmowanie gości zagranicznych i kontakty z przedstawicielami zagranicznymi
  • poznają sposoby tytułowania (tytuły służbowe, naukowe i kurtuazyjne i administracyjne)
  • uzmysłowią sobie jak ważna jest etykieta, w tym zasady dobrego i umiejętnego zachowania w życiu codziennym i zawodowym
  • zapoznają się z precedencją czyli zasadami ustalania pierwszeństwa w Polsce oraz wybranych krajach z uwzględnieniem precedencji rządowej i samorządowej
  • poznają zasady etykiety wizytówek i międzynarodowych kodów czytania zaproszeń
  • przećwiczą w symulacji organizację przyjęć na terenie hotelu (typy przyjęć, rozsadzanie przy stole, dobór, sposób jedzenia, itp.)
  • zaznajomą się z ewentualnymi pytaniami klientów z obszaru wiedzy baristy i someliera będą wiedzieli o co zadbać przy przyjmowaniu delegacji w hotelu w wymiarach międzykulturowych
     

Szkolenie będzie prowadzone przy wykorzystaniu koncepcji nauczania Davida A. Kolba opartej o doświadczenie, refleksję, podstawy teoretyczne oraz (to co najistotniejsze) planowanie zastosowania w praktyce zawodowej. 

Koncepcja Kolba pozwala zaangażować w istotny sposób wszystkich uczestników szkolenia w niezależnie od ich preferencji nauczania. Szkolenie będzie dynamiczne, prowadzone metodami aktywującymi samych uczestników w proces szkoleniowy. Jedynie 20 procent będzie przeznaczone na omówienie teorii.

Podczas szkolenia zostaną użyte takie metody szkoleniowe jak: prezentacja trenerska, ćwiczenia w zespołach zadaniowych, prezentacje grup zadaniowych, dyskusja moderowana, ćwiczenia komunikacyjne pokazujące różne aspekty komunikacji w zespole, kwestionariusze oparte o teorie zachowań Carla G. Junga.

W praktyce przećwiczone zostaną takie narzędzia menedżerskie jak metody kreatywnego rozwiązywania problemów, burza mózgów wg Osborna, metoda 356 w pracy zespołowej, drzewo decyzyjne i diagram Ishikawy do pracy z problemami i wyzwaniami. Przeprowadzone zostaną trzy gry zespołowe (każdego dnia jedna gra), podczas których będą widoczne mechanizmy funkcjonowania zespołu, komunikacji i podejmowania decyzji.
 

Kto powinien wziąć udział?

Wszystkich osób zajmujących się obsługą gościa (klienta) 

Program szkolenia

MODUŁ 1: Protokół dyplomatyczny wprowadzenie, budowanie wizerunku

  • Normy regulujące nasze postępowanie, ich miejsce w etykiecie
  • Wykorzystanie elementów protokołu dyplomatycznego w pracach hotelu
  • Zachowanie czy wygląd - co bardziej ważne w sytuacjach służbowych?
  • Etykieta prowadzenia rozmowy. Przykłady zachowań nietaktownych podczas rozmowy

MODUŁ 2: Powitanie, tytułowanie, wymiana wizytówek

  • Powitania i pożegnania w hotelu – właściwy uścisk dłoni i jego kolejność, analiza błędów
  • Przedstawianie osób wg starszeństwa, płci czy stanowiska?
  • Zasady zwracania się do osób na terenie hotelu, tytuły honorowe, naukowe i służbowe
  • Praktyka w posługiwaniu się wizytówkami w sytuacjach służbowych

MODUŁ 3: Precedencja, zasady pierwszeństwa, formy zaproszeń

  • Procedencja w Polsce i krajach Unii Europejskiej i wybranych krajach Unii Europejskiej
  • Precedencja w różnych sytuacjach podczas funkcjonowania hotelu (duchowieństwo, nauka, znamienici goście, administracja rządowa i samorządowa, ambasadorowie)
  • Pierwszeństwo w drzwiach, w windzie, w samochodzie, na schodach
  • Kody skrótów R.S.V.P., P.M. oraz inne międzynarodowe oznaczenia z zaproszeń

MODUŁ 4 Etykieta komunikacji międzykulturowej 

  • Komunikacja niewerbalna i werbalna i jej znaczenie w codziennym savoir-vivre
  • Wyznaczniki komunikacji i ich znaczenie dla różnych kultur (np. gesty, proksemika)
  • Przywitania i pożegnania w różnych kulturach (np. podawanie ręki na przywitanie, ukłony, kontakt wzrokowy, etykieta relacji kobieta – mężczyzna
  • Wymiary międzykulturowe wśród gości hotelu w ujęciu etykiety i savoir-vivre

MODUŁ 5: Etykieta stołu, zasady organizacji przyjęć, przyjmowanie delegacji

  • Organizacja poczęstunków (dobór miejsca, rodzaj serwisu, menu, diety, inne)
  • Przygotowanie stołów do rozsadzania gości (odległość krzeseł, zastawa, „koziołki”)
  • Wiedza z zakresu baristy i someliera – czyli z jakimi pytaniami mogą się spotkać ze strony klientów czy organizatorów poczęstunków w hotelu
  • Elementy i czynniki międzykulturowe brane pod uwagę przy organizacji wizyty
  • Rozmowy formalne i nieformalne – prawa hotelu, dbanie o dyskrecję, organizacja sali

Czas trwania

1 dzień (1 x 7 godz.) - DO UZGODNIENIA

Prelegenci

WOJCIECH SZYMCZAK

Trener AVENHANSEN

Trener i konsultant zarządzania z ponad 15-letnią praktyką, coach ICC. Prowadzi zajęcia dla firm biznesowych, agencji rządowych, urzędów administracji centralnej, organizacji pozarządowych. Prowadził też wiele szkoleń dla organizacji polonijnych z Australii, Danii, Kanady, Litwy, Niemiec, Szwecji, Ukrainy, USA, Wielkiej Brytanii.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

To wydarzenie dostępne jest na zamówienie. Termin i miejsce przeprowadzenia zajęć uzgodnisz z organizatorem po złożeniu zamówienia. Organizator przeprowadza zajęcia: stacjonarnie i/lub online

Rejestracja

SZKOLENIE W SIEDZIBIE KLIENTA
GRUPA DO 12 OSÓB
6 500
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
  • Wsparcie poszkoleniowe Trenera
  • Do podanej ceny szkolenia zostaną doliczony koszty logistyczne uzależnione od lokalizacji miejsca szkolenia.
  • W przypadku chęci realizacji szkolenia poza siedzibą firmy, na Państwa życzenie, przedstawimy kilka propozycji obiektów w których mogłoby się ono odbyć.
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

NOWOŚĆ - FINANSOWANIE
Dotacje HoReCa 2024 - Wysokość pomocy
Pomoc ma charakter bezzwrotnych dotacji w postaci pomocy de minimis, zatem nie można przekroczyć limitu pomocy de minimis (200 tys. euro w ciągu 3 lat). Maksymalny poziom dofinansowania wyniesie 90%, a maksymalna wartość kosztów kwalifikowanych inwestycji netto wyniesie 600 tys.

Nabór dla MŚP KPO HoReCa - możemy w tym pomóc i przeszkolic Państwa Pracowników

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Avenhansen Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Podłącze 31
  • Kod pocztowy: 30-218
  • Miejscowość: Kraków
  • Numer NIP: 6772295062

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Avenhansen Sp. z o.o.
30-218 Kraków, Polska ul. Podłącze 31

Organizator

Avenhansen Sp. z o.o.
30-218 Kraków, Polska
ul. Podłącze 31
woj. małopolskie
Jesteśmy profesjonalną firmą szkoleniową. Nasz profesjonalizm opiera się na wiedzy o prowadzeniu firmy szkoleniowej i umiejętnościach obsługi naszych Klientów. To również otwartość na informacje płynące do nas z zewnątrz, umiejętność słuchania naszyc...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!