Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/excel-dla-ksiegowych-75361-id65196

Informacje o szkoleniu

Russell Bedford Poland Akademia Sp. z o.o.
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Korzyści Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą w stanie zastosować nabyte umiejętności do kreatywnego wykorzystania programu w codziennej pracy, w analizach danych oraz do budowy skoroszytów, dzięki którym podejmowanie decyzji będzie oparte o rzetelne i dokładne dane. Poznanie technik korzystania z programu Microsoft Excel uczyni pracę łatwiejszą i bardziej efektywną. Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik potrafi: Skutecznie obliczać i analizować informacje finansowe w swojej firmie Budować zaawansowane raporty Tworzyć złożone formuły obliczeniowe Zautomatyzować wiele powtarzających się czynności Skutecznie wykorzystać tabele, wykresy przestawne i inne narzędzia analizy danych Scalać i konsolidować dane pochodzące z różnych arkuszy Metody Kurs prowadzony jest nowoczesnymi, interaktywnymi metodami, z użyciem projektora multimedialnego, przy aktywnym zaangażowaniu uczestników. Wszystkie ćwiczenia prowadzone są na podstawie przykładów zaczerpniętych z praktyki. Zajęcia, pomimo prezentowania złożonej wiedzy merytorycznej, prowadzone są w zrozumiały sposób, zapewniający przyswojenie przekazywanej wiedzy przez każdego uczestnika kursu. Każdy uczestnik otrzymuje komplet materiałów oraz kopie elektroniczne ze wszystkimi ćwiczeniami prowadzonymi w ramach kursu oraz przykładowymi arkuszami programu Microsoft Excel.

Szkolenie skierowane jest do:

księgowych, analityków, pracowników controllingu i innych osób z działów finansowych intensywnie wykorzystujących arkusz kalkulacyjny.

Program szkolenia:

  • Porównanie wersji Excela 2003, 2007, 2010, 2013 typy plików, rozwój programu, różnice i cechy wspólne, komunikacja pomiędzy różnymi wersjami arkusza, specyfika wykorzystania aplikacji w dziale księgowym firmy
  • Krótka powtórka :
    • Przegląd możliwości arkusza Microsoft EXCEL, organizacja programu, organizacja dokumentu - skoroszytu
    • Budowanie, modyfikacja, formatowanie arkuszy, tworzenie i wykorzystywanie funkcji
    • Korzystanie z odwołań względnych, bezwzględnych i mieszanych w formułach (np. A1, $A$1, $A1, A$1)
  • Optymalna „personalizacja” programu do pracy, zaawansowane opcje ustawień Excela
  • Wykorzystanie nazw lokalnych i globalnych ważnych na jednym arkuszu, deklarowanie nazw dynamicznych, zastosowanie nazw w formułach
  • Formatowanie warunkowe, warianty zastosowań, edycja formatów warunkowych
  • Wielokrotne zagnieżdżanie funkcji, formuły tablicowe, stałe liczbowe
  • Wykorzystanie funkcji Excela z kategorii: matematyczne, daty i czasu, wyszukiwania i adresu, baz danych, finansowych, logicznych, tekstowych, informacyjnych
  • Inspekcja formuł, sprawdzanie błędów
  • Technologie pobierania danych ze źródeł zewnętrznych (źródła danych Excela, kwerendy baz danych, wykorzystanie modułu MS Query, pobieranie danych z różnych źródeł, wykorzystanie Internetu – dane w formacie XML)
  • Stosowanie tabel przestawnych jako narzędzia analizy danych biznesowych, zasady tworzenia tabel przestawnych
  • Tworzenie i modyfikowanie tabel przestawnych w oparciu o różne źródła danych, własne pola obliczeniowe, grupowanie danych, niestandardowe formatowanie danych w tabelach przestawnych, formatowanie warunkowe w tabeli przestawnej,
  • Wykorzystanie fragmentatora w dynamicznej prezentacji danych
  • Funkcje bazodanowe, przykłady zastosowań praktycznych, dobór kryteriów, alternatywa i koniunkcja kryteriów
  • Import danych z plików tekstowych do Excela – analiza danych tekstowych, automatyzacja odświeżania danych.
  • Ochrona arkusza, ochrona skoroszytu, walidacja danych
  • Optymalizacja rozwiązań złożonych problemów za pomocą dodatku Solver, prognozowanie
  • Przyspieszenie pracy dzięki szablonom Excela, szablony z makropoleceniami
  • Tworzenie formularzy elektronicznych w Excelu, wykorzystywanie w formularzach elementów sterujących (listy, listy rozwijalne, przyciski, pokrętła)
  • Rejestrowanie, uruchamianie i edycja makr, dzielenie długich makr na procedury, planowanie nagrywania makr dla optymalnego ich odtwarzania, makra z odwołaniem względnym i bezwzględnym
  • Konsolidacja danych pochodzących z różnych arkuszy, różne sposoby konsolidacji
  • Organizacja pracy z programem Excel w sieci komputerowej: jednoczesna praca wielu użytkowników na jednym arkuszu, łączenie arkuszy i skoroszytów za pomocą sieci komputerowej, scalanie danych z wielu arkuszy
  • Graficzna prezentacja danych księgowych za pomocą wykresów (wykresy złożone, wykresy prezentujące wiele serii danych, analiza trendu na wykresie, wykresy niestandardowe, wykresy oparte o dane z tabel przestawnych),
  • Budowanie modeli wielowariantowych z użyciem scenariuszy, podsumowania scenariuszy

Informacje o prelegentach:

Janusz Gach

Wykładowca - trener z dwudziestokilkuletnim doświadczeniem. Specjalizuje się między innymi w tematyce zastosowania arkuszy kalkulacyjnych w analizach związanych z potrzebami biznesu. Autor wielu programów szkoleniowych z dziedziny wykorzystania informatyki we wspomaganiu zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem.

Potrafi w zrozumiały sposób przekazać skomplikowaną wiedzę dotyczącą złożonych, wieloetapowych analiz wykonywanych na bazie aplikacji biznesowych tak aby swobodnie przyswoił ją każdy uczestnik kursu.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 960 zł + 23% VAT za osobę

Cena zawiera:

materiały szkoleniowe, notatnik i długopis, przerwy kawowe, lunch, certyfikat

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Wydarzenie: Excel dla księgowych