O szkoleniu
Celem szkolenia jest poznanie narzędzi umożliwiających szybką analizę i raportowanie danych w Excelu z wykorzystaniem Power BI - Power Business Intelligence. Czyli pobieranie i transformacja danych (Power Query), analiza i modelowanie danych (Power Pivot) oraz wizualizacja i raportowanie danych (Power View). Narzędzia te są dostępne w programie Excel i są wykorzystywane zamiast tradycyjnych, żmudnych obliczeń.
Wykorzystanie Power BI pozwala zaoszczędzić czas i ograniczyć koszty związane z analizą i raportowaniem danych. W szybki i prosty sposób można dokonać sprawnej analizy danych niezależnie od ich źródła pochodzenia i stopnia skomplikowania. Power BI umożliwia pracę z dużymi zbiorami danych i tworzenie interaktywnych raportów.
Dzięki Power Query rozszerzone zostały możliwości analizy danych o proste w użytkowaniu odnajdywanie, łączenie i scalanie danych z wielu różnorodnych źródeł.
Za pomocą Power Pivot prostym staje się wykonywanie skomplikowanych analiz i tworzenie złożonych modeli danych. Dzięki niemu można w prosty sposób „powiązać” dane z wielu różnych tabel i dokonać analizy wykorzystując mechanizmy tabel przestawnych.
Power View, jako narzędzie do wizualizacji danych, daje możliwości bardzo szybkiego prezentowania i obliczania danych. Jednym kliknięciem można zamienić dane liczbowe na ich prezentację graficzną. Zaznaczenie dowolnego elementu na jednym z wykresów, powoduje interaktywną zmianę i przeliczenie wartości danych prezentowanych w innych raportach/wykresach w arkuszu.
Dzięki wykorzystaniu 3 x Power użytkownik bez bardzo zaawansowanej wiedzy z zakresu Excela, może szybko pozyskiwać dane z różnych źródeł, łączyć, scalać i modelować dane, budować modele danych, na których opierać się będą złożone analizy i raporty i wszystko to zaprezentować w atrakcyjny sposób.
Korzyści wynikające ze szkolenia:
- podejmowanie precyzyjnych i trafnych decyzji dzięki szczegółowej analizie danych dokonanej z wykorzystaniem Power BI
- szybkie pobieranie i łączenie danych z różnych źródeł
- sprawna poprawa i transformacja danych na potrzeby raportowania
- błyskawiczna analiza ogromnych zbiorów danych
- modelowanie danych, tworzenie relacji między danymi, obliczanie wskaźników
- szybkie tworzenie raportów z analizowanych danych
- tworzenie interaktywnych wizualizacji danych
- przedstawianie danych na wszelkiego rodzaju mapach
Szkolenie dla osób chcących nauczyć się obsługi zaawansowanych metod w Excelu.
Program szkolenia
Wprowadzenie do Power BI
- Omówienie narzędzi Excela składających się na Power BI – Power Query, Power Pivot, Power View
- Wykonanie prostej analizy danych w oparciu o wymienione narzędzia, czyli: pobierz i napraw dane (Power Query), połącz i skonsoliduj dane (Power Pivot), stwórz dynamiczny raport (Power View)
Power Query - pobieranie i przekształcanie danych
- Pobieranie danych z różnych źródeł w celu ich wykorzystania w analizie danych
- Pobieranie danych z pików Excela, CSV, tekstowych
- Pobieranie danych z wielu plików z wybranego folderu
- Pobieranie danych z Internetu
- Pobieranie danych z baz danych i programów typu SAP
- Pobieranie danych z bieżącego pliku Excela po przekształceniu danych na obiekt Tabela
- Zwracanie danych do pliku Excela poprzez kreowanie tylko połączenia albo wstawianie danych na arkusz
- Modyfikacja i poprawianie danych pobranych za pomocą Power Query do formy umożliwiającej dalszą analizę danych
- Zmiana formatu wybranych danych (przedstawianie danych w poprawnej formie: zmiana liczb na prawidłowe liczby, zamiana dat, prawidłowa forma danych binarnych)
- Zamiana wartości
- Wypełnianie brakujących danych, pustych komórek
- Ustawianie pierwszego wiersza jako nagłówków kolumn
- Usuwanie pustych wierszy, usuwanie wybranych kolumn i wierszy
- Usuwanie duplikujących się danych i poprawa błędów
- Łączenie i rozdzielanie danych z wybranych kolumn
- Grupowanie danych po kategoriach
- Zmiana organizacji danych do właściwej formy umożliwiającej analizę danych (Pivot i Unpivot Columns – transpozycja wybranych kolumn)
- Transpozycja tabeli
- Dodawanie nowych kolumn indeksowych, związanych z datą i czasem i kolumn obliczeniowych
- Rekordy, listy i tabele
- Uzupełnianie danych o dodatkowe kolumny pobrane z innych tabel
- Agregowanie wartości z zagnieżdżonych kolumn i tabel
- Przechodzenie do szczegółów w celu wyświetlenia listy rekordów
- Łączenie i wyszukiwanie danych
- Konsolidacja danych z wielu zapytań (tabel) po nazwach nagłówków kolumn za pomocą narzędzia Dołącz zapytania
- Wyszukiwanie i porównywanie danych z wielu zapytań (tabel) za pomocą narzędzia Scal zapytania
- Kontrola i usuwanie wykonywanych kroków (czynności)
- Wstawienie nowych kolumn przy zastosowaniu prostych funkcji
- Dodawanie zapytań (tabel) do modelu danych w Power Pivot
Power Pivot - analiza danych
- Wprowadzenie do tworzenia modelu danych
- Import danych do modelu danych
- Pobieranie zapytań z dodatku Power Query
- Pobieranie danych z tabel znajdujących się w bieżącym pliku Excela
- Pobieranie danych z plików Excela, CSV, tekstowych
- Pobieranie danych z baz danych (SQL, Access, Oracle)
- Tworzenie relacji (połączeń) pomiędzy tabelami
- Podstawowe operacje na tabelach
- Zmiana formatu wybranych danych (przedstawianie danych w poprawnej formie)
- Sortowanie i filtrowanie danych, w tym sortowanie danych na podstawie danych pochodzących z innych kolumn
- Ukrywanie i odkrywanie poszczególnych kolumn
- Tworzenie kolumn obliczeniowych wykorzystujących proste działania na tekstach, datach i liczbach
- Tworzenie prostych pół obliczeniowych (Miar)
- Odświeżanie danych w modelu danych po zmianie wartości w tabelach
Raportowanie z wykorzystaniem Power View i tabel przestawnych
- Tworzenie raportów z wykorzystaniem Power View
- Tworzenie podstawowych widoków
- Wstawienie podstawowych tabel i zmiana funkcji obliczeniowych
- Tworzenie wykresów
- Zastosowanie wykresów: słupkowych i kolumnowych
- Zastosowanie wykresu kołowego
- Zastosowanie wykresów liniowych i punktowych
- Prezentacja danych na wykresach z mapami
- Tworzenie danych lokalizacyjnych
- Typy wykresów do zastosowania na mapach
- Tworzenie wykresów obrazujących dane cząstkowe
- Wykresy z wielokrotnością pionową i poziomą
- Tworzenie raportów z wykorzystaniem Tabel przestawnych
- Tworzenie tabeli przestawnej z danych pobranych z modelu danych (Power Pivot)
- Tworzenie tabeli przestawnej z danych pobranych z Power Query
- Kreowanie raportów z wykorzystaniem Tabeli przestawnej
- Wykorzystanie fragmentatorów do tworzenia pulpitów menadżerskich
Czas trwania
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator
Najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Napisz do nas
