O szkoleniu
Jeśli napotykasz w swojej codziennej pracy fakturzysty różnorodne i specyficzne przypadki – to szkolenie jest dla Ciebie. Dowiesz się z niego, jak powinna wyglądać prawidłowa faktura i w jakim terminie powinna zostać wystawiona; gdzie szukać informacji nt faktur; jak naprawić błędy na fakturach i na co zwrócić uwagę przy fakturach zakupowych. Ponadto omówione zostaną podstawowe różnice pomiędzy fakturowaniem teraz a fakturowaniem w KSeF.
- fakturzyści
- handlowcy
- dział sprzedaży
- właściciele firm
Program szkolenia
1.Kto i kiedy musi wystawić fakturę:
- czy zwrot kosztów musi być dokumentowany fakturą?
- kiedy nie ma obowiązku wystawienia faktury VAT – jak dokumentować kary umowne, odszkodowania, składki członkowskie?
- faktura na żądanie – kiedy trzeba ją wystawić?
2.Faktura papierowa, faktura elektroniczna i faktura ustrukturyzowana:
- podstawowe różnice;
- jak zmieni się fakturowanie po wejściu w życie KSeF?
3.Jeśli nie faktura, to co?
- kiedy nota obciążeniowa?
- kiedy rachunek?
- kiedy paragon?
- kiedy dokument pro-forma? Czy faktura pro-forma zastępuje "normalną fakturę" – na co trzeba uważać?
4.Gdzie znajdują się przepisy dotyczące fakturowania:
- ustawa o VAT? Rozporządzenie? Czy Dyrektywa?
- jakie przepisy stosują kontrahenci z UE oraz z państw trzecich?
5.Obowiązkowa treść faktury:
- jakie elementy powinna zawierać faktura wystawiona przy sprzedaży krajowej?
- jak prawidłowo wystawić fakturę z tytułu WDT, eksportu towarów, eksportu usług, dostawy z montażem?
- data wystawienia i sprzedaży na fakturze;
- stawka podatku VAT na fakturze;
- stawka podatku VAT przy świadczeniach kompleksowych;
- wyrazy „odwrotne obciążenie” na fakturze – kiedy obowiązkowe?
- wyrazy „mechanizm podzielonej płatności” na fakturze - jakie są konsekwencje braku takiego oznaczenia;
- czy na fakturach trzeba umieszczać kody GTU?
- czy na fakturach trzeba umieszczać oznaczenia TP, EE, SW, MPP?
- czy faktura może zawierać elementy dodatkowe niewymagane przepisami?
- jakie elementy będzie mieć faktura ustrukturyzowana;
- załączniki do faktury po wejściu w życie KSeF.
6.Faktura uproszczona i faktura wystawiona do paragonu:
- kiedy można wystawić fakturę uproszczoną?
- jakie elementy zawiera faktura uproszczona?
- czy paragon z numerem NIP nabywcy jest fakturą uproszczoną?
- wystawienie faktury VAT do paragonu bez NIP-u - SANKCJA 100% PODATKU VAT DLA OBU STRON TRANSAKCJI.
7.Duplikat – czyli faktura wystawiona ponownie:
- kiedy powinna być wystawiona?
- elementy jakie muszą się na niej znaleźć;
- w jakim terminie odliczyć podatek z duplikatu?
8.Faktura zaliczkowa:
- czy można wystawiać faktury zaliczkowe na 100%. Czy w takiej sytuacji można wystawić fakturę końcową "na zero" ?
- jak dokumentować zaliczki w transakcjach wewnątrzwspólnotowych?
- kiedy nie wystawia się faktur zaliczkowych?
- wprowadzone zmiany dotyczące faktur zaliczkowych.
9.Faktury korygujące i korekty:
- treść faktury korygującej;
- zbiorcza faktura korygująca;
- rozliczenie faktur korygujących in plus oraz in minus u sprzedawcy i nabywcy;
- faktura korygująca „do zera” – kiedy jest dopuszczalna - konsekwencje bezpodstawnego wystawienia u sprzedawcy i nabywcy;
10.Anulowanie faktury:
- na czym polega anulowanie faktury?
- pod jakimi warunkami jest dopuszczalne?
- czy będzie możliwe anulowanie faktury wystawionej w KSeF?
11.Nota korygująca:
- jakie błędy można "naprawić" notą korygującą;
- czy notą można skorygować wszystkie dane dotyczące nabywcy?
- kto może wystawić notę korygującą?
12.Refaktura:
- kiedy można ją wystawić i na czym to polega?
- obowiązek podatkowy a refaktura;
- stawka podatku VAT a refaktura;
- jak skalkulować wynagrodzenie – czy można doliczyć marżę?
13.Terminy wystawiania faktur VAT w transakcjach krajowych i zagranicznych:
- kiedy najwcześniej można wystawić fakturę?
- kiedy najpóźniej można wystawić fakturę?
- jakich faktur i kiedy nie dotyczą ograniczenia czasowe?
- termin wystawienia faktury „na żądanie”;
- wystawienie i otrzymanie faktury ustrukturyzowanej w KSeF – różnice;
14.Kursy, czyli przeliczanie kwot wyrażonych w walucie obcej na złote:
- kurs z dnia poprzedzającego dzień powstania obowiązku podatkowego;
- kurs przyjęty dla podatku dochodowego – zasady stosowania;
- jakie kursy stosować przy korektach?
15.Faktura - dokument na podstawie którego odlicza się podatek VAT:
- kiedy można odliczyć podatek VAT z faktury?
- termin odliczenia podatku;
- zmienione zasady odliczania podatku w transakcjach WNT;
- błędna stawka VAT a prawo do odliczenia;
- kontrahent wystawił fakturę po czym okazało się, że nie był zarejestrowany jako czynny podatnik VAT - co zrobić w takiej sytuacji?
- kiedy bilet jest fakturą?
- czy potwierdzenie opłaty za przejazd autostradą stanowi fakturę?
- brak faktury a prawo do odliczenia podatku – czy można odliczyć podatek na podstawie umowy?
16.Kary za błędy na fakturach:
- sankcje w ustawie o VAT - kto i kiedy je poniesie?
- art. 108: konsekwencje zastosowania; odpowiedzialność pracownika za błędnie wystawione faktury - najnowsze orzecznictwo;
- Kodeks Karny Skarbowy: jakie kary i za co przewiduje ? Na kogo zostanie nałożona kara?
- Kodeks Karny: czy nieprawidłowości w fakturowaniu mogą być traktowane jak przestępstwo?
Czas trwania
9.00-14.00
Forma zajęć
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 569 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
- Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
- Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
- Kod pocztowy: 65-021
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 9730814671
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
