O szkoleniu
Szkolenie feedback jest dedykowane osobom, które kierują zespołami i jako przełożeni są zobligowani do udzielania feedbacku, ale także do specjalistów, którzy chcieliby poćwiczyć komunikowanie trudnych rzeczy swoim kolegom, współpracownikom.
Szkolenie feedback oparte jest na ćwiczeniu poprawnego komunikowania podczas udzielania informacji zwrotnej, ale także ukazuje sposób przygotowania się do samej rozmowy pod względem emocjonalnym (rozumienia mechanizmów emocjonalnych własnych oraz innych ludzi) i taktycznym (postępowania zgodnego z założonym celem).
Szkolenie feedback zawiera elementy asertywności, dzięki którym Uczestnicy wiedzą jak unikać zachowań uległych czy agresywnych (schemat wyrażania złości lub postępowania w przypadku nierealizowania umów) a także elementy komunikacji (model von Thuna) czy pracy z potrzebami i wartościami.
Uczestnik po szkoleniu feedback potrafi:
- sprawnie udzielić informacji zwrotnej w oparciu o poznane schematy
- rozumie mechanizm emocjonalny utrudniający komunikowanie wprost „niepopularnych” rzeczy
- potrafi formułować swoje wypowiedzi w sposób nieoceniający
- rozumie różnicę między opisywaniem a ocenianiem zachowania/ osoby i wie co z tego wynika
- zna model komunikacji von Thuna i wie co z niego wynika
- wie jak dostosować treść feedbacku do konkretnej osoby
Szkolenie coaching w zarządzaniu jest zaplanowana dla menagerów chcących doskonalić umiejętności zarządzania ludźmi. Trening jest skierowany do osób, które mają już doświadczenie w kierowaniu ludźmi, znają podstawowe reguły zarządzania takie jak: wyznaczanie celu, precyzyjne mówienie, delegowanie zadań, typy pracowników, motywowanie, kontrola.
Program szkolenia
1. Informacja zwrotna a krytyka
- Po co udzielamy informacji zwrotnej
- Po co krytykujemy?
- Czemu tak trudno jest dawać feedback? O naturze emocji
- Jakie uczucia wzbudza feedback u osoby udzielającej i przyjmującej i dlaczego?
- Czym jest nasz wewnętrzny krytyk? Jak neutralizować jego głos?
2. Komu, w jakich okolicznościach i w którym momencie powinniśmy udzielić informacji zwrotnej?
- Technika zakładania pozytywnych intencji
- Dobra i zła motywacja do udzielania feedbacku
- Opisuj zamiast oceniać
- Zadbać o miejsce, zadbać o czas
- Elementy komunikacji niewerbalnej mające wpływ na przebieg rozmowy
- Różne „pojemności” ludzi na feedback, czyli ile komu można powiedzieć
3. Procedura udzielania feedbacku
- Różnica między komunikatem typu ja i typu ty
- Sformułowanie celu przekazania informacji zwrotnej
- Kolejne kroki udzielania informacji zwrotnej
- Feedback udzielany z perspektywy obserwatora i uczestnika sytuacji
- Kiedy mówić o własnych odczuciach a kiedy o konsekwencjach
- Różnica między feedbackiem „na bieżąco” a rozmową okresową
4. Elementy asertywności w udzielaniu informacji zwrotnej
- Jak się ma feedback do potrzeb (osoby udzielającej i przyjmującej)
- Po czyjej stronie istnieje odpowiedzialność za emocje w czasie rozmowy „feedbackowej”
- Precyzyjne formułowanie oczekiwań w ramach feedbacku
- Procedura postępowania w przypadku niewywiązania się z umowy
- 4 kroki asertywnego wyrażania złości
5. Co tak naprawdę mówimy i co tak naprawdę słyszymy podczas feedbacku?
- 4 rodzaje uszu i 4 rodzaje ust: model von Thuna
- Co mówić i jak mówić, aby być słyszanym?
- Parafrazowanie i zadawanie pytań (kiedy, jakie i po co) podczas feedbacku
6. Reagowanie na trudne sytuacje podczas feedbacku
- Co zrobić, gdy rozmówca nie przyjmuje informacji zwrotnej lub się z nią nie zgadza?
- Jak reagować na silne emocje?
- Jak reagować na informację zwrotną gdy to my jesteśmy odbiorcami?
7. Udzielanie pozytywnego feedbacku - zapomniana sztuka
- Ćwiczenia w przekazywaniu i odbieraniu pozytywnych informacji zwrotnych
Czas trwania
2 dni, 9:15-15:15
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
90-430 Łódź
Piotrkowska 125
woj. łódzkie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Jeśli strony nie ustalą inaczej opłata za szkolenie powinna być wniesiona przed rozpoczęciem szkolenia na podstawie faktury proforma dostarczonej mailowo.
W przypadku rezygnacji z udziału w zajęciach w terminie późniejszym niż 7 dni robocze przed jego rozpoczęciem zobowiązuję się do uiszczenia 50% wartości szkolenia.
Masz pytania? Napisz do nas
