O szkoleniu
Szkolenia dla osób stawiających pierwsze kroki w obszarze zarządzania to przepełnione rzetelną i użyteczną wiedzą profesjonalne kursy projektowane na zamówienie. Zamknięte szkolenia „First Time Manager” wyposaża Uczestników warsztatu w kluczowe informacje i wskazówki na temat tego, w jaki sposób przejść w rolę szefa, jak budować własny autorytet, dostosować styl zarządzania do etapu rozwoju pracownika, dopasować komunikację z uwzględnieniem modelu DISC oraz zarządzać celami/zadaniami podległego zespołu (delegując, motywując oraz skutecznie monitorując). Przygotowane przez naszych ekspertów szkolenie „First Time Manager” polecamy przede wszystkim debiutantom w roli lidera, ale również kadrze kierowniczej, która chciałaby udoskonalić swój warsztat sprawnego szefa i przywódcy.
Zamknięty kurs „First Time Manager” oferujemy Państwu w dwóch atrakcyjnych wariantach – jako konwencjonalne kursy stacjonarne oraz nowoczesne i bardzo wygodne dla Uczestników szkolenia online. Niezależnie od wybranego trybu szkolenia, priorytetowym celem prezentowanego warsztatu jest praktyczne doskonalenie umiejętności. Szkolenie sięga po aktywizujące metody nauczania i różnorodne ćwiczenia, które pozwolą liderom w sposób profesjonalny realizować powierzone im zadania i w praktyce wykorzystywać zdobytą w toku kursu wiedzę. Oferowane przez nas zamknięte szkolenia wyróżnia wysoki poziom indywidualizacji programu – dostosowujemy treści metody nauczania do indywidualnych potrzeb szkoleniowych kierowników realizujących w naszej firmie szkolenia, a także uwzględniamy w programie kursu specyfikę zatrudniającej ich firmy czy organizacji.
Serdecznie zachęcamy do kontaktu z naszymi konsultantami. Rozmowa pozwoli nam zaprojektować dla Państwa perfekcyjnie dopasowane do Państwa oczekiwań i potrzeb szkolenie, a także przygotować jego indywidualną wycenę.
Prezentowane szkolenia wyposażają Kursantów w praktyczną wiedzę o:
- kluczowych aspektach roli szefa;
- zasadach przygotowania się do roli przełożonego;
- zasadach exposé szefa;
- zasadach przejścia z roli współpracownika w rolę kierownika;
- zasadach komunikacji z zespołem;
- zasadach zarządzania zespołem;
- delegowania, usprawniania i monitorowania zadań.
Zamknięte szkolenie „First Time Manager” pozwala wschodzącym liderom nabyć wiedzę niezbędną do skutecznej pracy nad efektywnością zespołu i sprawną komunikacją między jego członkami. Kurs w łatwy i zrozumiały sposób wyjaśnia podstawowe zasady dobrego zarządzania i wprowadza Uczestników w tajniki wiedzy na temat sprawnego przywództwa.
Szkolenie umiejętności dla debiutujących liderów rozwija profesjonalne umiejętności:
- przyjmowania odpowiedzialności związanej z przejętym zakresem obowiązków;
- tworzenia i wygłaszania exposé szefa;
- skutecznego komunikowania się z zespołem z uwzględnieniem założeń modelu DISC oraz etapu rozwoju podwładnego;
- delegowania i priorytetyzacji zadań;
- prowadzenia rozmów i spotkań z pracownikami;
- reagowania na sygnały świadczące o dysfunkcji w zespole;
- kreowania osobistej strategii lidera zespołu;
- prowadzenia cotygodniowego przeglądu.
Kurs „First Time Manager” wyposaża debiutujących managerów w kluczowe dla ich roli umiejętności i kompleksowo przygotowuje do najważniejszych zadań realizowanych przez szefa zespołu.
Szkolenie zamknięte „First Time Manager” pogłębia niezbędne liderom kompetencje związane z:
- przywództwem;
- zarządzaniem zespołem;
- tworzeniem potencjału kadrowego;
- efektywnym wykorzystaniem zasobów firmy;
- tworzenia warunków do współpracy zespołowej.
Szkolenia dla osób stawiających pierwsze kroki w roli przywódcy i lidera pozwala Kursantom rozwinąć i pogłębić kompetencje nieodzowne na stanowiskach kierowniczych w każdej firmie i organizacji, niezależnie od jej struktury, sfery działania czy wypracowanej pozycji na rynku.
- Szkolenie jest skierowane do kadry zarządzającej.
- Jest niezbędne dla każdego pracownika pełniącego funkcje zarządcze.
- Dla osób, które awansowały na stanowiska kierownicze.
- Dla osób, która będą awansowały na stanowiska kierownicze.
- Dla przedsiębiorców.
- Uwaga – to szkolenie jest również dedykowanie dla kierowników, którzy już od jakiegoś czasu pełnią funkcje zarządcze i chcą zaktualizować wiedzę lub otrzymać praktyczne wskazówki związane z zarządzeniem zespołem.
Program szkolenia
Rozpoczęcie szkolenia. Wstęp i sprawy organizacyjne. Diagnoza potrzeb szkoleniowych z omówieniem celów szkolenia. Ustalenie kontraktu.
Moduł I. Rola lidera, czyli z czym wiąże się awans na stanowisko kierownicze?
- Moje „why” – dlaczego chcę być/jestem szefem? – Simon Sinek. Zasady budowania autentyczności.
- Rola szefa – cienie i blaski, czyli na co warto być przygotowanym?
- Budowanie autorytetu lidera – zestaw dobrych i złych praktyk.
- Moja odpowiedzialność – punkt widzenia zawodowy a osobisty. Odpowiedzialność a oczekiwania pracodawcy.
- Moje zadania – profil stanowiskowy, kompetencje obligatoryjne i uzupełniające – arkusz kompetencji, analiza wskaźników, arkusz STAR/PAR.
- Asertywność lidera oraz analiza transakcyjna, czyli jak nie być „rodzicem” dla pracowników – matryca lidera.
Moduł II. Zarządzanie zespołem – od czego zacząć?
- Moja rola, a role członków zespołu. Oczekiwania pracodawcy i komunikowanie celów stanowiskowych zespołowi.
- Zadania zespołu – profil stanowiskowy, kompetencje obligatoryjne i uzupełniające – arkusz kompetencji, analiza wskaźników, arkusz STAR/PAR.
- Przywództwo sytuacyjne K. Blancharda, czyli dopasuj styl zarządzania do etapów rozwoju pracownika – arkusz lidera.
- Wstęp do zasad priorytetyzacji zadań własnych oraz metod wspierania zespołu – matryca D. Eisenhowera/S. Covey ‘a.
- Jednominutowy menedżer spotyka małpę, czyli jak nie zabierać pracy swojemu zespołowi?
- Cykl Kolba w praktyce lidera (sama teoria nie wystarczy).
- Pięć dysfunkcji pracy zespołowej P. Lencioniego (na co należy szczególnie uważać?).
Moduł III. Komunikacja z zespołem
- Zasady jednominutowego menedżera – omówienie dobrych praktyk.
- Model DISC w praktyce – jak dostosowywać komunikacje do członków zespołu – omówienie dobrych praktyk.
- Udzielanie informacji zwrotnej – feedback czy feedforward? – dobór metod do sytuacji.
- Rozmowa motywująca – GROW (arkusz lidera).
- Rozmowa coachingowa – C5 (arkusz lidera).
- Rozmowa delegująca z podwładnym (arkusz lidera).
- Rozmowa z pracownikiem o problemie (arkusz lidera).
Moduł IV. Osobista strategia lidera
- Cotygodniowy przegląd lidera.
- IPD (osobista strategia lidera) – o czym lider musi pamiętać, co planować i weryfikować?
- Spotkania z pracownikami – jak, gdzie i kiedy?
- Profilaktyka i skutki zaniechań menedżerskich.
Zakończenie kursu. Powtórzenie kluczowych zagadnień. Szkolenie kończy się specjalnym zadaniem STP – start/stop/kontynuuj.
Czas trwania
- 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
- 16:00 Zakończenie szkolenia.
- W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.
Prelegenci
PROFIL TRENERKI:
- Wspiera liderów organizacji podczas tworzenia i wdrażania programów rozwojowych oraz w całym procesie komunikacji z pracownikami. Specjalizuje się w szkoleniach dla menedżerów, efektywności osobistej, typologii zachowań DISC® i pracy opartej na mocnych stronach wg Gallupa.
- Od 2005 r prowadzi szkolenia. Doświadczenie w biznesie zdobyła pracując w firmie motoryzacyjnej, doradczej i szkoleniowej.
- Projektując procesy rozwojowe spotyka się ze stwierdzeniami: „u nas jest inaczej”, „u mnie to nie zadziała”. Dlatego najpierw analizuje branżę i konkretne sytuacje, a dopiero potem tworzy programy (także wielomodułowe np. 116 szkoleń dla branży budowlanej, trzyletni projekt Akademii Zarządzania).
- Pracuje z ludźmi na potencjalne i mocnych stronach, bo tylko tak można zbudować mistrzostwo i realizować cele w zmieniającej się rzeczywistości.
- Wspólna praca z klientem opiera się na szukaniu rozwiązań korzystając z najlepszych praktyk, narzędzi, wiedzy i doświadczeniu trenerki i uczestników.
JEJ KLIENCI DOCENIAJĄ JĄ ZA TO, ŻE MA DLA NICH CZAS, BO:
- Słyszy ich oczekiwania,
- Odradza działania zbędne i wskazuje te które przyniosą oczekiwany efekt,
- Pokazuje inne perspektywy/możliwości,
- Wspólnie z klientem projektuje proces rozwojowy
- Pomaga wdrożyć zmiany
- Działa na potencjalne i mocnych stronach.
SPECJALIZACJA/PROWADZONE TEMATY SZKOLENIOWE:
- Angażowanie pracowników;
- Budowanie autorytetu lidera;
- Zarządzanie przez cele;
- Zarządzanie sytuacyjne wg. Blancharda;
- Współpraca w zespołach;
- Zarządzanie w zmianie;
- Motywowanie;
Trener praktyk sprzedaży i zarządzania, konsultant biznesowy, coach, mediator, menedżer z wieloletnim doświadczeniem w różnorodnych kulturach organizacyjnych. Posiada szerokie doświadczenie w obszarze zarządzania sprzedażą, budowaniu zespołów i doskonaleniu umiejętności miękkich w celu zwiększania efektywności zespołów. Prowadzi szkolenia, warsztaty szkoleniowe i procesy coachingu. Absolwentka Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu (kierunek zarządzanie i marketing), Uniwersytetu Warmińsko – Mazurskiego (kierunek: zarządzanie przedsiębiorstwem). Ukończyła studia podyplomowe w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu, na kierunkach: „Life & Business Coaching” (2015-2016) oraz „Mediacje gospodarcze i pracownicze, negocjacje” (2017-2018). Jest certyfikowanym trenerem zarządzania zmianą w organizacji.
Konsultant badania kwestionariuszami psychometrycznymi Mindsonar, oraz AQR w obszarze leadership’u i odporności psychicznej pracowników. Gościnnie prowadziła prelekcję na konferencji Pulsu Biznesu „Komunikacja menedżerska” w temacie budowania kultury feedbacku w organizacji. Jest wykładowcą na uczelni WSPA w Lublinie. Doświadczenie zawodowe: Coach/ Trener zew. w projektach transformacji kultury organizacyjnej i konsultant ds. komunikacji, Ponad 2-letnie doświadczenie w roli Scrum Muster, Trener, Agile coach w firmie z branży IT. Na początku pracy zawodowej pracowała na stanowisku Przedstawiciela Handlowego w firmie Bosch. W latach 2004 – 2007 Kierownik działu sprzedaży w Neptun Software – firmie z sektora IT. Zarządzała zespołem sprzedaży w strukturze rozproszonej.Odpowiadała za tworzenie i realizację strategii marketingowej i sprzedażowej.
PROFIL TRENERKI:
- Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze HR jako HR Business Partner, HR Project Manager oraz Learning & Development Ekspert.
- Od 10 lat współpracuje z międzynarodowymi korporacjami oraz małymi i średnimi firmami jako trenerka, asesorka, coach zespołowa oraz konsultantka biznesowa.
- Zrealizowała kilkadziesiąt projektów z zakresu budowania modeli kompetencji, systemów ocen, ścieżek karier oraz wdrożenia kultury organizacyjnej opartej na wartościach.
- Zaprojektowała i zrealizowała kilkadziesiąt programów rozwojowych dla kadry menedżerskiej, talentów oraz zespołów sprzedaży, marketingu, IT, finansów i administracji.
- Wdrożyła do organizacji wiele nowatorskich metod i narzędzi m.in. coaching zespołowy: action learning, diagnozę potencjału w oparciu o learning agility, peer-mentoring, design thinking.
SPECJALIZACJA:
- Kompetencje menedżerskie: budowanie przywództwa, motywowanie i angażowanie zespołu, feedback, budowanie współpracy i efektywności biznesowej zespołu w oparciu o model Insights Discovery, budowanie odporności psychicznej lidera i zespołu, first-time manager.
- Procesy i kompetencje HR: Assessement i Development Center, zarządzanie talentami, modele kompetencji.
KWALIFIKACJE:
- Magister socjolożka: Komunikacja społeczna i badania rynkowe.
- Akademia Leona Koźmińskiego: studia podyplomowe z zarządzania zasobami ludzkimi.
- Trenerka umiejętności psychospołecznych.
- Action Learning Coach (World Institute for Action Learning).
- Certyfikowana konsultantka Insights Discovery DISC.
- Licencjonowana konsultantka Odporności psychicznej MTQ Product Family.
- Licencjonowana konsultantka Zintegrowanego Modelu Przywództwa ILM 72.
- Asesorka w projektach Assesment i Development Centre.
- Konsultantka z zakresu Human Resources.
- Creative Skills for Innovation/ Design Thinking.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 5 500 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
- *Cena uzależniona jest od czynników takich jak wielkość grupy, lokalizacja szkolenia, sylwetka trenerska. Szczegółowa wycena zostanie przedstawiona po dokładnym badaniu potrzeb szkoleniowych.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Zgłoszenie udziału w szkoleniu zamkniętym
- Warunkiem realizacji szkolenia zamkniętego jest przesłanie zapytania o szkolenie do organizatora.
Podstawą zgłoszenia na szkolenie zamknięte jest wysłanie wypełnionego i podpisanego (wraz z pieczęcią firmy, w przypadku zgłoszenia przez jednostkę organizacyjną) scanu formularza zamówienia na adres e-mail: biuro@humanskills.pl lub adres osoby koordynujące szkolenie z ramienia Human Skills.
Zmiana zakresu szkolenia i warunków umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Rezygnacja ze szkolenia/ zmiana terminu przez Zamawiającego
Zamawiający ma prawo zrezygnować z realizacji szkolenia na zasadach i warunkach wskazanych w punktach poniżej.
Rezygnacji z udziału w szkoleniu Zamawiający dokonuje poprzez skierowanie na adres e-mail biuro@humanskills.pl lub adres koordynatora szkolenia oświadczenia o rezygnacji.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie:
14 dni kalendarzowych, odwołanie jest bezkosztowe;
Poniżej 14 dni, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 50% wartości finalnej.
Poniżej 10 dni, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 80% wartości finalnej.
Zmiana terminu szkolenia jest traktowana z definicji jako rezygnacja ze szkolenia.
Jeżeli dojdzie do drugiej rezygnacji z zamówionego szkolenia na 14 dni kalendarzowych, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 50% wartości finalnej. Powyższy zapis dotyczy również drugiej zmiany terminu.
UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.
- Nazwa firmy: Human Skills
- Ulica i nr: Widok 18/2
- Kod pocztowy: 00-023
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 6721761910