O szkoleniu
Skuteczność menadżerska jest cechą oczekiwaną już od pierwszego dnia objęcia nowego stanowiska po awansie. Tymczasem odnalezienie się w nowej roli tj. przejście od „Kolegi” do Szefa wymaga od sukcesora rewizji postawy osobistej i rozwinięcia umiejętności, których we wcześniejszych aktywnościach zawodowych nie były tak mocno akcentowane.
Szkolenia First Time Manager dla menedżerów przygotowujemy skupiając się na kluczowych obszarach: potencjale menadżera, podległym zespole i standaryzowanych procesach organizacyjnych. Dlatego też niniejszy warsztat ma za zadanie pokazać nowoczesne narzędzia kierowania kapitałem pracowniczym, a także ukierunkować i wesprzeć menadżerów po awansie w wyzwaniach zawodowych z obszarów zarządczych i merytorycznych. Wszystko po to, by z większą płynnością pracy i komfortem, przewodzić swoim zespołom i prowadzić organizację ku przyszłości.
Głównym celem szkolenia jest przygotowanie uczestników szkolenia do przyjęcia roli Szefa, zarządzającego zespołem oraz koordynatora projektu w organizacjach (niezależnie od jej wielkości, profilu, struktury, wieku współpracowników, sektora czy branży) oraz doskonalenie umiejętności własnych w tym zakresie.
Korzyści ze szkolenia:
- Zrozumieniu wpływu dotychczasowych relacji na nowe stanowisko
- Skuteczne ustalenie zasad współpracy z zespołem
- Zbudowanie swojego autorytetu i wpływu lidera poprzez skuteczną współpracę z zespołem i kadrą menedżerską
- Lepsze zrozumienie różnic między autorytetem formalnym a nieformalnym
- Skuteczniejsze zarządzanie zmianą po awansie lidera
- Radzenie sobie z presją czasu, decyzji i terminów
- Szybsze rozwiązywanie konfliktów dzięki zrozumieniu i wdrożeniu strategii ich rozwiązania
- Umiejętność budowania kultury otwartości i wsparcia zmian
- Skuteczne delegowanie i egzekwowanie zadań
- Skuteczniejsze zarządzanie czasem pracy własnej, ustalania priorytetów
- Skuteczniejsze zarządzanie zdalne dzięki poznaniu platform do komunikacji, zarządzania projektami oraz współdzielenia dokumentów.
Metody pracy:
Szkolenie ma charakter warsztatowy/ instruktażu aktywizującego – nakierowane będzie na transfer wiedzy i praktycznych umiejętności uczestników, z wykorzystaniem dobrych praktyk rynkowych. Formy pracy z grupą:
- Mini wykłady prezentacje i instruktaże narzędziowe
- Praca warsztatowa / instruktaż aktywizujący
- Warsztaty narzędziowe na matrycach, kwestionariuszach i dokumentach wdrożeniowych
- Testy diagnostyczne w obszarze kompetencji menadżerskich
- Ćwiczenia indywidualne / grupowe
- Analiza studiów przypadków
- Rozwiązywanie zagadnień problemowych
- Analiza dobrych praktyk, wymiana i analiza doświadczeń
- Fiszki, kwestionariusze i narzędzia wdrożeniowe na dokumentacji procesowej
Uczestnicy szkolenia mają możliwość skorzystać ze ZDALNEJ KONSULTACJI POSZKOLENIOWEJ z Trenerem, w wymiarze do 2 h, w obszarze optymalizacji własnej praktyki menadżerskiej.
Szczególnie polecane dla osób w procesie sukcesji stanowiskowej – zarówno po objęciu nowego stanowiska jak i w czasie przygotowania jako rezerwy kadrowej – niezależnie od kierunku awansu (rekrutacji wewnętrznych i zewnętrznych, rotacji stanowiskowych) pełniących role związane z zarządzaniem pracownikami – przełożonych, menadżerów, kierowników, koordynatorów projektów wewnątrzorganizacyjnych.
Program szkolenia
MODUŁ 1 OD KOLEGI DO SZEFA: NOWA ROLA, NOWA ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- Przygotowanie do awansu w perspektywie indywidualnej oraz zespołowej („stary-nowy” zespół)
- Relacje przed awansem i ich wpływ na dalszą współpracę w nowej roli
- Komunikacja awansu – jak na nowo ustalić zasady współpracy aby uniknąć niejasności i konfliktów – EXPOSE SZEFA
- Budowanie pozycji lidera w zespole oraz wśród kadry menedżerskiej
- Radzenie sobie z wyzwaniami emocjonalnymi towarzyszącymi awansowi wewnętrznemu
MODUŁ 2 SKUTECZNA KOMUNIKACJA W KIEROWANIU ZESPOŁEM
- Identyfikacja etapu rozwoju zespołu (model Tuckmana). Jak zmiana lidera wpływa na dynamikę zespołu?
- Techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej pomocne w wejściu w nową rolę (MODEL GROW, MODEL DESC)
- Komunikacja oparta na feedbacku, uczuciach, konsekwencjach i oczekiwaniach, czyli FUKO w praktyce
- Komunikacja w sytuacjach trudnych np. presji czasu, terminu, decyzji
- Konflikty w zespole i strategie ich rozwiązywania.
MODUŁ 3 BUDOWANIE ZAUFANIA I AUTORYTETU LIDERA
- Jak zarządzać byłymi kolegami bez utraty relacji osobistych?
- Kreowanie autorytetu formalnego i nieformalnego – jak być autentycznym w zarządzaniu zespołem
- Zaufanie w pogłębianiu relacji organizacyjnych czyli zarządzanie dynamiką współpracy
- Formułowanie oczekiwań
- Zarządzanie ryzykiem personalnym
- Pielęgnowanie wspierającej atmosfery relacji współpracy ukierunkowanej na efekty
MODUŁ 4 LIDER W ROLI FACYLITATORA JAKO TWÓRCY BEZPIECZNEJ PRZESTRZENI WSPÓŁPRACY
- Lider w roli facylitatora
- Techniki angażowania zespołu jako kluczowy element skutecznego zarządzania
- Strategie radzenia sobie z trudnymi współpracownikami
- Efektywność facylitatora w wyzwaniach transformacji czyli wsparcie zmian, budowanie kultury otwartości współpracy
MODUŁ 5 DELEGOWANIE ZADAŃ I EGZEKWOWANIE EFEKTÓW
- Rozumienie roli lidera w delegowaniu – jak efektywne delegowanie wpływa na efektywność zespołu oraz rozwój indywidualny członków zespołu.
- Identyfikacji zadań do delegacji, wybór odpowiednich osób, ustalanie jasnych oczekiwań i terminów – TECHNIKA 4D
- Techniki wspierające delegowanie zadań, ich realizację
- Ustalanie priorytetów – jak skutecznie alokować zasoby i osiągać kluczowe cele indywidualne i zespołowe (METODA EISENHOWERA, TECHNIKA ABC)
- rozproszeniem uwagi (TECHNIKA „ZAMKNIĘTA DRZWI”, TECHNIKA „ZERO EKRANU”)
- Radzenie sobie z przeszkodami pojawiającymi się w pracy (TECHNIKA „PODZIAŁ NA CZĘŚCI, TECHNIKA „5X5”)
- Wskaźniki efektywności zespołu – wydajność, jakość pracy oraz zaangażowanie – jak je diagnozować i jak reagować na odchylenia
- Egzekwowanie i feedback – metody zbierania feedbacku i egzekwowania zadań, zarządzanie wynikami i wprowadzanie korekt.
- Rozmowa podsumowująca
- Rozmowa korygująca
- Rozmowa dyscyplinująca
- Rozmowa wzmacniająca
- Strategia promująca empatię i zarządzanie dla różnorodności – narzędzia przyjaznego feedbacku i ewaluacji zadań bieżącej pracy, gdzie członkowie wymieniają się doświadczeniami (narzędzia wykorzystywane w metodykach zwinnych: SPRINT, SPRINT REVIEW, RETROSPEKCJA)
- Technologie wspierające współpracę zdalną w tym platform do komunikacji, zarządzania projektami oraz współdzielenia dokumentów
Moduł 6 ZARZĄDZANIE ZMIANĄ, KONFLIKTEM I SPORAMI WEWNĄTRZ ZESPOŁOWYMI
- Rola lidera w sytuacji konfliktowej – czego oczekują wszystkie strony zainteresowane konfliktem?
- Opór wobec lidera – co zrobić kiedy pracownicy mają kłopot z akceptacją przełożonego w roli interwencyjnej
- Mój styl postępowania w konflikcie (autodiagnostyka) – KONTEKSTOWY TEST NA WYBÓR STRATEGII REAGOWANIA W KONFLIKCIE (TKI)
- Trudności w praktyce menadżera i sposoby ich neutralizacji
- Opór wobec szefa – kiedy pracownicy mają kłopot z akceptacją nowej roli
- Formy oporu w pracy zespołowej – jak skutecznie przeciwdziałać buntom i atakom wobec nowego przełożonego
- Narzędzia wsparcia efektywności zespołów
- Typologia trudnych współpracowników i sposoby neutralizacji działań kontr-produktywnych
- Dysfunkcyjne postawy pracowników
- Kontr-produktywne zachowania i ich wpływ na pozostałych członków zespołu
- Narzędzia i techniki stosowane w rozwoju trudnych jednostek w zespole
- Produktywne rozwiązywanie konfliktów (poziom skutecznego diagnozowania, neutralizowania i/lub zarządzania konfliktem lub sytuacją trudną w aspekcie personalnym)
Czas trwania
Szkolenie stacjonarne 14 h zegarowych:
1 dzień: 10:00-17:00, 2 dzień: 08:00-15:00
Szkolenie online: każdy dzień 9-16
Prelegenci
Ekspert obszaru – Praktyk. Mediator. Certyfikowany Trener biznesu. Menadżer z kilkunastoletnim oświadczeniem w biznesie. Posiada kilkuletnie doświadczenie w zarządzaniu działem personalnym w organizacji, o profilu produkcyjnym, funkcjonującej w dynamicznym otoczeniu biznesowym (restrukturyzacja, standaryzacje procesów HR/operacje, wdrożenie zmiany modelu zarządzania, systemy ewaluacji pracowniczej – bieżącej i okresowej, systemy motywacyjne/rozliczeniowe). Projektant narzędzi diagnostycznych i programów rozwojowe dla pracowników przedsiębiorstw i organizacji. Obszar wiedzy fachowej: Zarządzanie kapitałem pracowniczym, Inicjowanie i koordynacja procesów HR, (w tym restrukturyzacje) Interwencyjny HR (mediacje, negocjacje pracownicze, rezyliencja) Onboarding, projektowanie programów adaptacyjnych, standaryzacja procesu i narzędzi, wdrożenia Projektowanie i realizacja projektów rozwojowych dla pracowników Ewaluacje skuteczności działań rozwojowych w organizacjach Zmiany organizacyjne i zarządzanie zmianą (w tym restrukturyzacje) Standaryzacja procesów i działań organizacyjnych HR, projektowanie, testy, wdrożenia dedykowanych narzędzi diagnostycznych Certyfikaty: Trenera rozwoju umiejętności coachingowych, metod i technik pracy rozwojowej Szkoła Trenerów i Doradców Biznesu Management Trainers School MATRIK Szkoła Tutorów Akademickich Collegium Wratislaviense Mediatora w postępowaniu z prawa pracy i mediacji w organizacji Mediatora w postępowaniu cywilnym i gospodarczym
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszaawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Kompetea Sp. z o.o. stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu i zobowiązanie do uiszczenia umówionej opłaty z tytułu uczestnictwa.
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym na potrzeby udziału w szkoleniu, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) i ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Kompetea Sp. z o.o. informacji niezbędnych do realizacji szkolenia, za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.)
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń i webinarów Kompetea Sp. z o.o., za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) oraz na wykorzystywanie w tym celu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących zgodnie z art. 172 Prawa Telekomunikacyjnego
- W przypadku osób zgłaszających się z ramienia firm i Instytuacji Administracji Publicznej opłata za szkolenie następuje przelewem w ciągu 7 dni od daty zakończenia szkolenia, na wskazane na fakturze konto bankowe. Fakturę przekażemy zgłaszającemu mailowo po szkoleniu.
Płatność przed szkoleniem obowiązuje w przypadku:
Osób prywatnych, Firm, które we wcześniejszej współpracy zalegały z opłatą za faktury, Firm i osób widniejących w spisie Krajowego Rejestru Długów Zakładów będących w upadłości
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest na 7 dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora o rezygnacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na piśmie. Odwołanie uczestnictwa po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty za szkolenie.
- Brak udziału w szkoleniu nie stanowi odstąpienia od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty pełnej ceny uczestnictwa.
- Umożliwiamy bezpłatne jednorazowe przeniesienie zgłoszenia na inny termin tego samego szkolenia (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystanie wpłaconej kwoty na inne nasze szkolenie pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi w części bądź całości.
- Zastrzegamy sobie prawo wprowadzania niewielkich zmian w programie szkolenia, a także zmiany terminu i miejsca szkolenia oraz jego odwołania z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego). W przypadku zaistnienia takiej sytuacji zawiadomimy Zgłaszającego o zmianach na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz dokonamy zwrotu wpłaconych kwot w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego zaproponujemy inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- Nazwa firmy: Kompetea Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Ludwika Rydygiera 8
- Kod pocztowy: 01-793
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5223008314