O szkoleniu
-
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom wiedzy i kwalifikacji w zakresie gospodarki odpadami. Udział w szkoleniu pozwoli Uczestnikom na zdobycie cennych praktycznych umiejętności dzięki aktywnym warsztatom realizowanych w kameralnych grupach.
Korzyści dla uczestnikówUczestnicy zdobędą kompleksową wiedzę i umiejętności z zakresu:
- odpowiedzialności prawnej i obowiązków w zakresie gospodarki odpadami,
- kwalifikowania odpadów,
- decyzji administracyjnych,
- prowadzenia ewidencji odpadów wg nowych dokumentów,
- obowiązków wynikających z ustawy o opakowaniach i gospodarce odpadami opakowaniowymi,
- gospodarowania odpadami komunalnymi,
- weryfikacji odbiorcy odpadów,
- realizacji obowiązków przez wprowadzających baterie i akumulatory,
- zmian przepisów prawa w zakresie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
- zasad wpisu do rejestru prowadzonego przez marszałka,
pracownicy firm zajmujących się gospodarowaniem odpadami (transportem, zbieraniem i przetwarzaniem odpadów), pracownicy firm posiadających pozwolenia na wytwarzanie odpadów lub pozwolenia zintegrowane, osoby zajmujące się ochroną środowiska, gospodarką odpadami, podmioty wprowadzające produkty i produkty w opakowaniach na rynek, firmy produkujące opakowania, podmioty przetwarzające odpady opakowaniowe, pracownicy instytucji wydających i opiniujących wydawane decyzje w zakresie gospodarowania odpadami, pracownicy Urzędów Marszałkowskich oraz jednostek publicznych zainteresowanych tematyką gospodarowania odpadami.
Program szkolenia
1. Pojęcie odpadu (analiza orzecznictwa, obowiązek pozbycia się).
2. Podmioty gospodarujące odpadami (posiadacz odpadów, wytwórca, zbierający, przetwarzający, odbierający, transportujący, pośrednik oraz sprzedawca, a także odpowiedzialność prawna podmiotów oraz ich obowiązki).
3. Klasyfikacja odpadów:
-metodologia klasyfikacji odpadów,
-nadawanie kodów,
-klasyfikowanie odpadów komunalnych, przemysłowych i opakowaniowych,
-szczególne wymagania dot. odpadów niebezpiecznych,
-nieprawidłowe klasyfikowanie odpadów.
4. Uznanie materiału lub substancji za produkt uboczny.
5. Utrata statusu odpadu.
6. Decyzje (pozwolenia/zezwolenia) w gospodarce odpadami:
-pozwolenie na wytwarzanie odpadów,
-pozwolenie zintegrowane,
-zezwolenie na zbieranie odpadów,
-zezwolenie na przetwarzanie odpadów,
-wpis do BDO w zakresie transportu odpadów,
-kwestia przenoszenia pozwoleń na nowy podmiot.
7. Magazynowanie odpadów:
-zakres rozporządzenia z IX 2020 r.,
-obowiązki w zakresie magazynowania,
-magazynowanie odpadów niebezpiecznych,
-przepisy przejściowe (wejście w życie, moment powstania obowiązków).
8. Wymagania szczególne w zakresie gospodarki odpadami:
-monitoring wizyjny,
-operat przeciwpożarowy,
-zabezpieczenie roszczeń,
-tytuł prawny do władania nieruchomością.
9. Przekazywanie odpadów:
-odpowiedzialność za odpady oraz przeniesienie odpowiedzialności,
-weryfikacja odbiorców,
-formy przekazywania odpadów,
-przekazywanie odpadów osobom fizycznym,
-wykorzystywanie odpadów na potrzeby własne.
10. Gospodarowanie odpadami komunalnymi.
11. Ewidencjonowanie odpadów oraz sprawozdawczość:
-podmioty zobligowane do prowadzenia ewidencji,
-podmioty zwolnione z obowiązku prowadzenia ewidencji,
-ewidencja uproszczona,
-sprawozdawczość w gospodarce odpadami.
12. Baza Danych Odpadowych – najważniejsze zagadnienia:
-podmioty zobligowane do wpisu,
-wpis i aktualizacja wpisu,
-ewidencja i sprawozdawczość w BDO,
-przekazywanie odpadów za pomocą BDO.
13. Szczególne przypadki w zakresie gospodarki odpadami:
-gospodarka opakowaniami i odpadami opakowaniowymi,
-zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
-baterie i akumulatory,
-pojazdy wycofane z eksploatacji,
-odbiór odpadów komunalnych.
14. Kontrola WIOŚ i innych organów kontroli:
-uprawnienia inspektorów,
-prawa i obowiązki kontrolowanego,
-przygotowanie do kontroli,
-protokół kontroli i odmowa podpisania protokołu,
-zarządzenie pokontrolne i inne działania pokontrolne,
-decyzje wymierzające karę.
Inwestycja
Szkolenie stacjonarne
2990.00zł netto (+23% VAT)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje również:
- 3 noclegi w Gdańsku w pokoju 2-osobowym (za dopłatą 550 zł możliwość rezerwacji pokoju 1-osobowego)
- pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu
- dostęp do bezprzewodowego internetu na terenie całego Hotelu.
Dodatkowe informacje dotyczące warunków finansowych:
2690 zł netto - udział w szkoleniu bez zakwaterowania (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat, przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad w każdym dniu szkolenia);
2990 zł netto - udział w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem w pokoju 2-osobowym (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat, pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu);
3540 zł netto - udział w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem w pokoju 1-osobowym (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat, pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu).
Szkolenie on-line
2190.00zł netto (+23% VAT)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu on-line
-materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
-renomowany certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia (w wersji elektronicznej lub papierowej)
-konsultacje poszkoleniowe
-10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte i on-line organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER.
Czas trwania
Harmonogram zajęć Szkolenie online
Dzień I
Godz.09:00-15.00-
Dzień II i III
Godz.09:00-15.00-
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Gdańsk
woj. pomorskie
Gdańsk
woj. pomorskie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 690 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Regulamin
1. W cenę szkolenia wliczone są: udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe oraz certyfikat potwierdzający uczestnictwo.
2. Rezygnację z udziału w szkoleniu należy przesłać pocztą, mailem lub faksem ( z potwierdzeniem odbioru) na adres organizatora.
3. W przypadku rezygnacji w okresie krótszym niż 10 dni przed terminem zajęć, obciążymy Państwa opłatą manipulacyjną w 50% opłaty za uczestnictwo w szkoleniu.
4. Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w zajęciach powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału.
5. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
6. Zamiast zgłoszonej osoby, w zajęciach może wziąć udział inny pracownik firmy (po wcześniejszym poinformowaniu organizatora).
7. Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia z przyczyn losowych i niezależnych od organizatora. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji każdy z uczestników zostanie wcześniej powiadomiony.
8. Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w szkoleniu.
9. Przesłanie formularza zgłoszenia oznacza akceptację niniejszego regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach realizacji usługi szkoleniowej przez Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST, który jest ich Administratorem. Mają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, żądania przeniesienia danych do innego administratora, wniesienia sprzeciwu i wycofania zgody w każdej chwili na przetwarzanie danych na potrzeby marketingu bezpośredniego a także do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub organu nadzorczego innego państwa członkowskiego UE.
- Nazwa firmy: Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
- Ulica i nr: Grottgera 16/1
- Kod pocztowy: 60-758
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7773150627
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
