Gospodarka odpadami medycznymi i weterynaryjnymi w świetle obowiązujących regulacji prawnych – 1-dniowe warsztaty praktyczne.

O szkoleniu

Przekazanie uczestnikom najbardziej aktualnych informacji na temat wymagań prawnych w zakresie gospodarki odpadami, w tym medycznymi i weterynaryjnymi, wskazanie obowiązków dla przedsiębiorców, placówek medycznych i weterynaryjnych.

Dlaczego warto wziąć udział?
  • Pozyskanie informacji o obowiązkach wynikających z ustawy o odpadach oraz rozporządzeń wykonawczych dotyczących gospodarowania odpadami medycznymi/weterynaryjnymi; umiejętność prawidłowego magazynowania, zagospodarowania i klasyfikowania wytwarzanych odpadów;
  • Utrwalenie przekazanej wiedzy poprzez ćwiczenia, analizę konkretnych przypadków oraz rozwiązywanie trudności z jakimi spotykają się Uczestnicy w codziennej pracy.
Kto powinien wziąć udział?


Do udziału w szkoleniu serdecznie zachęcamy:

  • pracowników, przedstawicieli placówek medycznych i weterynaryjnych;
  • pracowników jednostek samorządowych i przedsiębiorstw komunalnych;
  • wszystkie osoby zainteresowane omawianą tematyką.

Program szkolenia

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.


1. Odpady medyczne i odpady weterynaryjne – regulacje prawne wynikające z ustawy o odpadach.
2. Co powinien wiedzieć każdy prowadzący działalność medyczną lub weterynaryjną.
3. BDO (Baza danych o odpadach i gospodarce odpadami), a odpady medyczne i weterynaryjne.
4. Czy każdy podmiot wytwarzający odpady medyczne/weterynaryjne musi się rejestrować w BDO.
5. Katalog odpadów – jak prawidłowo sklasyfikować odpady medyczne i weterynaryjne.
6. Hierarchia postępowania z odpadami medycznymi i weterynaryjnymi.
7. Odpady medyczne i weterynaryjne -segregacja/oznakowanie pojemników.
8. Czy zmiana statusu odpadów niebezpiecznych na inne niż niebezpieczne dotyczy odpadów medycznych i weterynaryjnych.
9. Jakie są dopuszczalne metody zagospodarowania odpadów medycznych weterynaryjnych.
10. Czy można przenieść odpowiedzialność za odpady medyczne i weterynaryjne na inne podmioty.
11. Przychodnie/placówki medyczne i weterynaryjne:
- rodzaje wytwarzanych odpadów medycznych i weterynaryjnych
- rodzaje wytwarzanych odpadów tzw. Biurowych
- odpady komunalne, czy wymagają rejestracji w BDO.
12. Ewidencja i sprawozdawczość odpadowa w placówkach medycznych i weterynaryjnych:
- czy prowadzący praktykę lekarską i weterynaryjną musi prowadzić ewidencję odpadów.
- ewidencja wytwarzanych odpadów niebezpiecznych
- jak często prowadzić zapisy w karcie ewidencji odpadów
- karta przekazania odpadu-kiedy ją tworzymy
- czy możemy odpady medyczne i weterynaryjne przekazać bez KPO
- najczęstsze błędy w ewidencji odpadów
- jak sporządzić sprawozdanie za rok 2020.
13. Dokument potwierdzający unieszkodliwianie odpadów medycznych – co to takiego.
14.Magazynowanie, transport odpadów medycznych i weterynaryjnych:
- czy można samodzielnie transportować wytworzone przez siebie odpady
- oznakowania identyfikacyjne
- zasady transportu odpadów medycznych i weterynaryjnych.
 

Czas trwania

1 dzień 

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

-
-
-

Rejestracja

szkolenie online
669
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 690 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
  • Ulica i nr: Libelta 1a/2
  • Kod pocztowy: 61-706
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7772616176

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska Libelta 1a/2

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. SEMPER Szkolenia to instytucja głównie specjalizująca się w real...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!