O szkoleniu
W trakcie szkolenia przeanalizowane zostaną przepisy prawne dotyczące gospodarowania odpadami, ze szczególnym uwzględnieniem zasad ich poprawnej klasyfikacji i wynikającego z niej prawidłowego sposobu zagospodarowania (niektóre odpady o podobnym składzie i właściwościach mogą być zupełnie różnie klasyfikowane).
Szkolenie skierowane jest do pracowników Inspekcji Sanitarnej oraz pracowników podmiotów podlegających takiej kontroli.
Program szkolenia
- Co należy rozumieć przez:
• odpady, odpady komunalne, odpady obojętne, bioodpady, odpady z wypadków, odpady medyczne (kiedy odpady przypominające odpady medyczne nie będą do takich zaliczane), odpady weterynaryjne, odpady żywności,
• posiadacz odpadów, wytwórca odpadów,
• magazynowanie odpadów, recykling, odzysk, ponowne użycie (czy dotyczy to odpadów), przygotowanie do ponownego użycia, selektywne zbieranie,
• zapobieganie powstawaniu odpadów.
- Wytwarzanie i klasyfikowanie odpadów:
• w placówkach medycznych,
• w gabinetach kosmetycznych i fryzjerskich,
• w placówkach gastronomicznych ,
• w zakładach przetwarzania żywności.
- Najczęściej występujące błędy w przyporządkowaniu odpadów do określonych grup
- Jakie odpady z działalności gospodarczej będą odpadami komunalnymi
- Zbieranie odpadów medycznych (możliwości i zakazy)
- Prowadzenie w BDO ewidencji dla odpadów wytwarzanych/zbieranych/przetwarzanych – najczęściej występujące problemy:
• karty ewidencji odpadów,
• karty przekazania odpadów,
• katalog odpadów – jak poprawnie sklasyfikować odpady,
• ewidencja uproszczona,
• kiedy nie musimy prowadzić ewidencji,
• aktualizacja BDO.
- Unieszkodliwianie oraz magazynowanie odpadów medycznych i odpadów weterynaryjnych
- Dokument potwierdzający unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych
- Warunki utraty statusu odpadu – kiedy materiał/artykuł może utracić status odpadu
- Kiedy mamy do czynienia z produktem ubocznym
- Zasady magazynowania odpadów zgodnie z przepisami w sprawie szczegółowych wymagań dla magazynowania odpadów
- Rozporządzenie Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi
- Decyzje administracyjne
- Magazynowanie odpadów opakowaniowych w placówkach handlowych w ramach Systemu kaucyjnego
- Analiza problemów przedstawianych przez uczestników szkolenia
- Konsultacje, dyskusja
Czas trwania
Zajęcia w godzinach: 9:00 – 15:00.
Prelegenci
Ekspert w zakresie gospodarki odpadami i BDO, wieloletni pracownik administracji rządowej i samorządowej, w tym organów kontrolnych. Posiada szerokie doświadczenie dotyczące zarówno realizacji obowiązków ustawowych, prowadzenia kontroli, monitoringu, weryfikowania wniosków i wydawania decyzji administracyjnych, jak i praktycznego stosowania przepisów (zdobyte w trakcie pracy w przemyśle). Członek grupy roboczej przy Ministrze Klimatu i Środowiska, ekspert przy Konwencie Kierowników Jednostek Komunalnych. Konsultant doboru technologii przetwarzania odpadów, w tym odpadów komunalnych. Doświadczony wykładowca realizujący szkolenia w ramach ogólnopolskich i regionalnych programów szkoleniowych.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Do udziału w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do internetu, mikrofon, słuchawki/głośniki, ewentualnie kamera internetowa. Prosimy o korzystanie z najaktualniejszych wersji przeglądarek Google Chrome (zalecana) lub Mozilla Firefox.
Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą wykładowcę, mogą również widzieć i słyszeć siebie wzajemnie – zapewniamy możliwość skorzystania z panelu dyskusyjnego dla wszystkich uczestników (obraz + dźwięk) w trakcie szkolenia oraz wsparcie techniczne realizowane telefonicznie lub w formie czatu podczas i przed szkoleniem.
Przed rozpoczęciem szkolenia każda zgłoszona osoba otrzyma e-maila z linkiem do wirtualnego pokoju wraz z instrukcją połączenia się z platformą szkoleniową.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- Szkolenie finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych jest zwolnione od podatku VAT.
- 7.14% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 7.14% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest przesłanie do AMG Szkolenia (Organizatora) prawidłowo wypełnionego formularza zgłoszeniowego. Organizator potwierdza otrzymanie formularza zgłoszeniowego wysyłając e-mail na adresy podane w formularzu zgłoszeniowym. W przypadku braku informacji potwierdzającej w czasie 24 godzin – należy skontaktować się z Organizatorem.
- Przesłanie do AMG Szkolenia formularza zgłoszeniowego stanowi prawnie wiążącą umowę pomiędzy podmiotem zgłaszającym a AMG Szkolenia, jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie, jest podstawą do wystawienia faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
- Płatność za szkolenie powinna być przekazana w formie przedpłaty w terminie do 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia na n/w nr konta.
- Dokument pro-forma wystawiamy na życzenie. Po uzyskaniu zgody Organizatora istnieje możliwość zapłaty po szkoleniu.
- Nr konta: 37 1020 3176 0000 5602 0283 5627
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu. Rezygnacja z udziału w szkoleniu odbywa się wyłącznie w formie pisemnej i musi wpłynąć do Organizatora najpóźniej na 7 dni roboczych przed datą rozpoczęcia szkolenia. Organizator musi pisemnie potwierdzić otrzymanie informacji o rezygnacji z udziału w szkoleniu. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania pełnej opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia z przyczyn organizacyjnych oraz do wyznaczenia równoważnego zastępstwa w przypadku, gdy wykładowca nie będzie mógł prowadzić zajęć z ważnych przyczyn losowych.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku zwrot przedpłaty będzie dokonany w terminie do 7 dni roboczych od daty odwołania. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Wszystkie informacje dotyczące organizacji szkolenia (potwierdzenie, odwołanie, zmiana terminu itp.) Organizator przekaże w formie pisemnej na adresy e-mail podane na formularzu zgłoszeniowym.
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych są wspólnicy spółki cywilnej AMG Szkolenia, Agnieszka Ochmańska, Grzegorz Ochmański z siedzibą w Lublinie, przy ul. Bursztynowej 8/44, kod pocztowy 20-576. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie wyłącznie w celu zawarcia umowy (formularz zgłoszeniowy) i realizacji szkolenia. Dane będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji umowy. Ma Pani/Pan prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia przetwarzania i usunięcia podanych danych.
- Wyrażona w formularzu zgłoszeniowym zgoda marketingowa ma charakter dobrowolny i może zostać w każdej chwili wycofana. Zapewniamy realizację przysługujących Państwu uprawnień z zakresu ochrony danych osobowych, w tym prawo dostępu do treści swoich danych, prawo do ich przenoszenia, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych i skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dane będą przechowywane do czasu wycofania zgody na ich przetwarzanie. Zgoda marketingowa dotyczy otrzymywania drogą elektroniczną wyłącznie informacji dotyczących planowanych szkoleń i ofert promocyjnych.
- Treści szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi. Na jakąkolwiek formę utrwalania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia AMG Szkolenia nie wyraża zgody.
- Nazwa firmy: AMG Szkolenia
- Ulica i nr: Bursztynowa 8/44
- Kod pocztowy: 20-576
- Miejscowość: Lublin
- Numer NIP: 7123419993