O szkoleniu
Szkolenie z przywództwa dla rezultatów – High Performance Leadership – to unikatowy program dla doświadczonych i ambitnych menedżerów. Został opracowany przez ekspertów IBD Business School na podstawie wielu własnych badań kadry menedżerskiej, międzynarodowej wiedzy, praktyki zagranicznych i polskich organizacji.
Szkolenie otwarte High Performance Leadership jest adresowane do tych wszystkich, którzy poszukują nowoczesnych i praktycznych programów edukacyjnych, pozwalających nabyć wymagane przez rynek kompetencje menedżerskie lub je doskonalić. Zajęcia prowadzą doświadczeni trenerzy, mający w dorobku własną praktykę menedżerską, dzięki czemu uczestnicy nie tylko się uczą nowych umiejętności, ale mają cenną możliwość wymiany praktycznej wiedzy z zakresu leadershipu.
Dzięki udziałowi w programie uczestnicy:
- poznają proces i mechanizmy budowania zaufania i autorytetu w zespołach
- wzmocnią skuteczność w budowaniu dobrych relacji w zespole przy jednoczesnej dbałości o realizację celów biznesowych
- pogłębią umiejętność diagnozy motywacji pracownika
- nabędą doświadczenie w wykorzystaniu katalogu motywatorów dostosowanych do indywidualnych pracowników
- pogłębią samoświadomość własnych stylów zarządzania i ról podejmowanych jako przełożony
- wzmocnią umiejętność stosowania narzędzi zabezpieczania trudnych emocji w sytuacjach konfliktowych
- rozwiną umiejętność stosowania konstruktywnych taktyk wywierania wpływu w konfliktach
- rozwiną sprawność w prowadzeniu trudnych rozmów menedżerskich: bieżącego feedbacku; rozmowy okresowej oceniającej i rozwojowej
- rozwiną umiejętność radzenia sobie ze zmianami i prowadzenia zespołów w procesie ciągłych zmian
- pogłębią umiejętność radzenia sobie z trudnymi sytuacjami menedżerskimi
Jeżeli jesteś osobą z co najmniej 2-letnim doświadczeniem w zarządzaniu zespołem, zajmujesz się wspieraniem rozwoju pracowników, posiadasz doświadczenie w zarządzaniu zespołami, to szkolenie z przywództwa jest dla ciebie.
Zapraszamy w szczególności:
- dyrektorów działów i departamentów,
- menedżerów zarządzających zespołami,
- kierowników projektów,
- liderów zespołów projektowych
- właścicieli firm.
Program szkolenia
SESJA I. PRZYWÓDZTWO DLA REZULTATÓW. BĄDŹ LIDEREM!
Kluczowe cele sesji to:
- Wzmacnianie kompetencji przywódczych – jak buduje się autorytet lidera?
- Budowanie w zespole odpowiedzialności za jakość i wyniki pracy
- Jak zarządzać pracownikami o różnym poziomie kompetencji i zaangażowania?
- Ja rozwijać swój leadership?
- Nabycie umiejętności przekazywania pracownikom rzetelnej i motywującej informacji zwrotnej
- Rozwinięcie kompetencji w zakresie radzenia sobie z trudnymi sytuacjami podczas rozmów menedżerskich
- Symulacyjna gra szkoleniowa otwierająca szkolenie
Wybrani uczestnicy wcielają się w rolę inżynierów ekspertów, a jednocześnie menedżerów, którzy mają doprowadzić do prawidłowego zmontowania makiety procesora wg zasad opisanych w instrukcji. Menedżerowie nie mogą jednak osobiście montować sprzętu – mają zarządzić podległym zespołem wykonawczym, który zajmie się montażem. Czy zespół będzie chętny, ambitny i zmotywowany do pracy?
Dzięki symulacji uczestnicy doświadczą i zrozumieją:
- Co to znaczy zarządzić zespołem w taki sposób, aby zespół podążał za liderem?
- Jakie formy komunikacji lidera są najbardziej skuteczne?
- W jaki sposób przekonać zespół i konstruktywnie wywierać wpływ na innych?
- Jakie są role zespołowe i w jaki sposób na nie reagować?
- Jak powstają konfliktowe sytuacje, wynikające z niewłaściwej komunikacji lidera?
- Zasady dobrego szefa
- Zadania menedżera – poziom wizji, misji, wartości, kultury organizacyjnej
- Po czym poznać dobrego szefa?
- Żelazne zasady menedżerów:
- zasada zbieżności – cele pracownika zbieżne z celami organizacji
- zasada sprawiedliwości – sprawiedliwość proceduralna, brak „równych
i równiejszych - zasada wszechstronności – ceniony jest potencjał
- Dobry szef to skuteczny szef – jak to osiągnąć?
- Zasady, reguły, standardy pracy – menedżerskie kontraktowanie zasad w zespole
- Nagrody i kary za trzymanie się/łamanie reguł: kiedy i jak stosować
- Jak dobrać styl zarządzania do pracownika
- Czym jest Przywództwo Sytuacyjne?
- Elastyczność stylu kierowania – jak ją kształtować i jak trafnie wykorzystywać
w działaniu z pracownikami - Dojrzałość pracownika – charakterystyka, diagnoza
- Film – ćwiczenie w diagnozowaniu poziomu dojrzałości pracowników
- „Motywacyjny katalog zachowań menedżerskich” – jakie moje działania menedżerskie motywują pracowników o różnym typie dojrzałości zawodowej
- Skuteczne narzędzia transferu odpowiedzialności
- Jak zwiększyć efektywność rozmów menedżerskich
- Feedback codzienny, bieżący i cykliczny jako silny impuls do rozwoju zawodowego
- Udzielanie i otrzymywanie bieżącej informacji zwrotnej
- Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych
- Wyrażanie szacunku i uznania
- Przebieg rozmowy z pracownikami o różnym poziomie zaangażowania
SESJA II. BUDOWANIE EFEKTYWNOŚCI ZESPOŁU. PRZEKAZUJ ODPOWIEDZIALNOŚĆ
Kluczowe cele sesji to:
- Umiejętność jasnego formułowania i skutecznego komunikowania celów i zadań
- Rozwinięcie umiejętności rozróżniania wagi zadań i formułowania priorytetów działania
- Wzmacnianie kompetencji budowania w zespole odpowiedzialności za jakość i wyniki pracy
- Nabycie umiejętności przekazywania pracownikom rzetelnej i motywującej informacji zwrotnej
- Zrozumienie/doświadczenie mechanizmów komunikacyjnych podczas realizacji zadań przez menadżera i zespół
- Umiejętność elastycznego zarządzania pracownikami o różnym poziomie kompetencji i zaangażowania?
- Rewizja własnych przekonań związanych z realizacją celów firmy
- Kwestionariusz „Realizacja celów firmy w codziennej praktyce”
- Przełamanie stereotypów dotyczących realizowania celów firmy poprzez przegląd własnych przekonań i zderzenie ich z opiniami innych. W zamyśle ma to przygotować uczestników na przyjęcie nowych rozwiązań i standardów pracy.
- Zarządzanie przez cele
- Firma, strategia, zarządzanie – wstęp
- Podstawowe elementy ZPC
- Definiowanie celów
- Zasada SMART – miary i algorytmy dla celów
- Planowanie, delegowanie i monitoring realizacji celów – działania korygujące
- Kryteria oceny poziomu realizacji celów
- Rodzaje celów: indywidualne i wspólne
- Cele korporacyjne
- Wyznaczania pracownikom celów, zadań, standardów realizacji
- Dobrze sformułowany cel
- Kaskadowanie celów
- Sposoby ustalania celów dla pracowników
- Motywacja ukryta w celu
- Kryteria rozliczenia z zadań
- Sceptycyzm wobec celów
- Przekazywanie celów pracownikom – sprawdzenie zrozumienia
- „Jednominutowe cele” – praktyczne ćwiczenia w ustalaniu celów w oparciu o poznane zasady
- Klarowne definiowanie i formułowanie oczekiwań
- Przekazywanie zadań, delegowanie
- obawy przed delegowaniem
- korzyści z delegowania
- co, komu, kiedy i jak delegować
- Kontrolowanie realizacji celów, zadań i standardów
- Proces kontroli i jego znaczenie
- Rodzaje kontroli: prewencyjna, bieżąca i po fakcie
- Cechy skutecznego systemu kontroli
- Dysfunkcjonalna strona kontroli
- Przygotowanie się do informacji zwrotnej – fakty
- Koncentracja na efektach pracy a nie na osobowości pracowników
- Feedback codzienny, bieżący i cykliczny jako silny impuls do budowania zaangażowania
i odpowiedzialności pracowników - Jak informować o błędach w sposób konstruktywny, motywujący (+/-)
- Pozytywny i negatywny feedback – sztuka mobilizowania pracowników do realizacji standardów, celów i zadań
- 5 sposobów reagowania na problemy z dotrzymywaniem realizacją celów, zadań
i standardów
SESJA III. BUDOWANIE MOTYWACJI I COACHING MENEDŻERSKI. BUDUJ ZAANGAŻOWANIE
Kluczowe cele sesji to:
- Wzmocnienie kompetencji efektywnego budowania zaangażowania u pojedynczych pracowników i w zespołach
- Rozwijanie umiejętności w zakresie zapobiegania i przezwyciężania demotywacji
- Wzmacnianie umiejętności praktycznego stosowania pozafinansowych metod motywowania do pracy
- Nabycie wiedzy, dotyczącej motywujących zachowań w wybranych rolach menedżerskich
- Wzmocnienie świadomości konsekwencji orientacji na zadania i na ludzi w komunikacji i strategii lidera
- Podniesienie świadomości w zakresie istoty i roli coachingu w pracy lidera
- Rozwój umiejętności adekwatnego i praktycznego wykorzystania zasad i narzędzi coachingowych w codziennej pracy
- Rozwój umiejętności stosowania stylu coachingowego w codziennej pracy
- Co motywuje ludzi do pracy?
- Wprowadzenie do zagadnienia motywacji i demotywacji
- Czynniki w środowisku pracy, na które ma wpływ menedżer – wpływające na poziom motywacji pracownika
- Czym jest „wyzwanie” i „napięcie motywacyjne” i na czym polega ich motywacyjna rola
- Analiza aspektów motywacyjnych i demotywacyjnych
- Katalog motywatorów – praktyczne metody motywowania
- Mapowanie motywatorów zespołu – autodiagnoza – co mnie i zespół motywuje, co mnie i zespół demotywuje
- Tabela kosztu i zysku – analiza pozafinansowych czynników motywujących
- „Uderzenie w motywację” – wskazanie zachowań budujących lub osłabiających motywację i zaangażowanie
- Analiza czynników obniżających motywację wewnętrzną – moje własne cele a cele narzucone z zewnątrz – jak menedżer może pobudzać motywacje wewnętrzną
- Analiza wypowiedzi pracowników i diagnoza ich potencjału motywacyjnego
- Jak rozmawiać z pracownikiem, aby stymulować jego napięcie motywacyjne
- Coachingowy styl kierowania jako skuteczne narzędzie motywacji i rozwoju pracownika
- Identyfikacja różnic pomiędzy stylem coachingowym i stylem zadaniowym –
w odbiorze pracownika i w odbiorze menedżera. - Pełnienie funkcji coacha-lidera a wzrost jakości i efektywności pracy pracowników.
- Zastosowanie stylu coachingowego w motywowaniu pracowników
- Zastosowanie stylu coachingowego w rozwijaniu samodzielności pracownika
- Trudności w rozmowach coachingowych.
- Pułapki coacha i wymagania wobec menedżera – coacha.
- Motywujące narzędzia coachingowe
- Słuchanie i zadawanie pytań w coachingowym stylu kierowania
- Typy pytań i ich wpływ na motywację i zaangażowanie pracownika.
- „Koło pytań” – zadawanie angażujących i motywujących pytań w praktyce. Ewaluacja skuteczności poszczególnych pytań.
- Technika GROW jako schemat rozmowy menedżerskiej z użyciem stylu coachingowego:
- Jak w praktyce stosować model GROW w rozmowie z pracownikiem.
- Model STAR w rozmowie coachingowej
SESJA IV. ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM I ZMIANĄ. WALKA CZY WSPÓŁPRACA – JAK ROZWIĄZYWAĆ KONFLIKTY W ZESPOLE I PRZEPROWADZAĆ ZESPÓŁ PRZEZ ZMIANĘ
Kluczowe cele sesji to:
- Zdobycie wiedzy o typach konfliktów i metodach ich rozwiązywania
- Nabycie umiejętności stosowania menedżerskich narzędzi rozwiązywania problemów w zespołach pracowniczych
- Nabycie umiejętności stosowania skutecznych technik radzenia sobie z emocjami napięciem własnym i zespołu w sytuacjach konfliktowych i zmian
- Zdobycie umiejętności stosowania konstruktywnych, niemanipulacyjnych taktyk wywierania wpływu
- Dobór skutecznych działań menedżerskich do określonych faz zmian, przez które przechodzi zespół
- Indywidualne reakcje pracowników na zmiany (doświadczenia przejścia przez zmiany charakterystyczne dla pojedynczych ludzi)
- Pogłębianie zdolności pokonywania własnych ograniczeń w sytuacji zmian
- Symulacyjna gra szkoleniowa otwierająca szkolenie
„Kredyt zaufania” jest grą, pomagającą zrozumieć mechanizmy powstawania sytuacji konfliktowych oraz umożliwiającą doświadczenie strategii rozwiązywania konfliktów, mocy komunikacji i wywierania wpływu w trudnych sytuacjach.
Każdy z graczy reprezentuje firmę zrzeszoną w konsorcjum z firmami innych graczy. Najtrudniejsze zadanie stoi przed uczestnikami w momencie, gdy zdobędą kontrakt – trzeba wówczas uzgodnić między wszystkimi podział zysków i zadań. Wszystko, jak to w świecie biznesu, odbywa się w sytuacji silnej presji czasu.
Dzięki symulacji uczestnicy doświadczą i zrozumieją:
- Na czym polega klasyczny konflikt: tzw. konflikty rzeczywiste i konflikty pozorne
- Czapę konfliktową i eskalację konfliktu,
- Rozwój sytuacji konfliktowej w czasie i sposoby zapobiegania,
- Sytuację konfliktową w rozumieniu presji czasu i napięcia emocjonalnego,
- Doświadczenie sposobu podejmowania decyzji pod presją czasu i emocji,
- Zarządzanie emocjami,
- Sposób komunikowania się z innymi w sytuacji konfliktu
- Jak powstają konflikty? Zrozumieć przyczyny, by zapobiegać
- Konflikt jako zadanie menedżera, czy konflikt może być wartościowy?
- Metody identyfikowania konfliktów: konflikt pozorny vs. konflikt rzeczywisty
- Koło konfliktów – jak rozpoznać typ konfliktu
- Analiza procesu powstawania i przekształcania się konfliktów: czym jest „czapa konfliktowa”
- Dynamika procesu powstawania konfliktu i jego etapy – wnioski menedżerskie
- Kiedy zapobiegać konfliktom, a kiedy je wzmacniać?
- Style rozwiązywania konfliktów
- Test – autodiagnoza
- Style rozwiązywania konfliktów: warunki, cele, konsekwencje
- Jak nadawać komunikaty zgodnie z regułą „miękko wobec ludzi, twardo wobec problemu?
- Jak korygować zachowania osób w konfliktach, nie uderzając w osobę i nie niszcząc relacji?
- Konstruktywnie i manipulacyjne taktyki wywierania wpływu – diagnoza, wzmacnianie i korekta
- Rozpoznawanie manipulacji i radzenie sobie
- Zmiana – jako źródło napięć i konfliktów
- Rozpoznawanie i klasyfikowanie różnych postaw emocjonalnych wobec zmian.
- Typy trudnych reakcji i emocji w zmianie – charakterystyka i sposoby radzenia sobie
- Mapa zaangażowania jako technika diagnozowania stopnia napięcia emocjonalnego
i zaangażowania członków zespołu w zmiany - Emocje sprzyjające zmianie – jak je wykorzystać, jak je wywołać
- Zarządzanie emocjami zespołu w zmianie
- Analiza indywidualnych i organizacyjnych barier blokujących elastyczność w reagowaniu na zmiany
- Lider jako bufor emocjonalny – co to oznacza?
- Rola komunikacji w redukowaniu napięć, konfliktów, oporu wobec zmian
- Typy komunikatów w różnych fazach zmiany – katalog i ćwiczenia
- Poziom motywacji a efektywność działania w zmianie
- Budowanie zaangażowania pracowników w zmianę
- Wybrane narzędzia motywowania do zmiany
- Praktyczne wskazówki we wprowadzaniu zmian
Czas trwania
4 sesje - 8 dni - 64 godziny
Prelegenci
- Włodzimierz K. Buśkiewicz - Prezes Zarządu IBD Business School i Polskiej Fundacji Badań nad Zarządzaniem, członek Rady Programowej IBD Business School
- Krzysztof Groszyk - senior trener/ senior konsultant
-
Dariusz Jęda - senior trener/ coach
-
Marzena Kostelecka - trener/ konsultant/ coach
-
Aureliusz Leżeński - senior trener/ coach
-
Ewa Mentel - trener
-
Witold Mockałło - senior, coach
-
Maciej Polański - senior trener
-
Aneta Ropek - trener
-
Elżbieta Sawczyn - senior trener/ senior konsultant
-
dr Michał Szulawski - senior trener/ coach/ konsultant
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 5 900 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 10 dni przed terminem
- ICP® – Individual Competence Profile - Rzetelne i wygodne narzędzie indywidualnej diagnozy kompetencji menedżera - Raport Indywidualny dla każdego uczestni
- Sesje feedbacku „peer to peer” - Wzajemna sesja feedbacku przygotowuje menedżerów do prowadzenia rozmów rozwojowych z pracownikami - Indywidualny Plan Rozw
- Rozwiń
- 3.39% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 6.78% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 10.17% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 15.25% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Warunkiem uzyskania certyfikatów ukończenia programu, przyznawanych przez IBD Business School oraz International Education Society, jest obecność na minimum 80% zajęć.
- Nazwa firmy: IBD Business School Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Smocza 26/5
- Kod pocztowy: 01-041
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5222383056