HR Business Partner – role i odpowiedzialności HR we współpracy z biznesem

O szkoleniu

Bycie profesjonalnym HR Business Partner wymaga szczególnych kompetencji społecznych powszechnie zwanych kompetencjami „miękkimi”. Współpraca na wielu płaszczyznach: z Zarządem, z menagerami oraz z pracownikami, tworzenie i utrzymywanie właściwych relacji biznesowych i relacji społecznych, dbanie o biznes a także o człowieka, diagnozowanie i potrzeb pracownika i realizowanie celów organizacji …. Jak się w tym wszystkim odnaleźć? Zadania, spotkania, cele, KPI, raporty, projekty i jeszcze więcej… Jak to wszystko zorganizować?

Jeżeli też zadajesz sobie to pytanie, przyjdź na szkolenie!
W ramach warsztatu, opierającego się o praktyczne przykłady i wymianę doświadczeń, znajdziesz odpowiedzi na wiele pytań. Podczas trzech dni szkolenia będzie 65% pracy warsztatowej a 25% pracy z wykorzystaniem narzędzi i doskonaleniem technik, tak abyś mógł rozwinąć niezbędne kompetencje – budowanie i podtrzymywanie pozytywnych relacji/ zaangażowania wśród pracowników i menedżerów, skuteczne rozwiązywanie problemów w obszarze personalnym i kreatywne wsparcie działań biznesowych.

Dlaczego warto wziąć udział?

Cel szkolenia:

Wsparcie HR Business Partnerom wyjść ze „strefy komfortu” celem podniesienia swoich kompetencji społecznych. Pomóc HR Business Partnerom stać się mistrzem w budowaniu zaangażowania oraz we współpracy i wsparciu menedżerów a także:

Pogłębienie, poszerzenie, zdobycie i utrwalenie wiedzy z zakresu:

  • roli HR BP oczekiwanej we współczesnym biznesie
  • zasad i modeli tworzenia skutecznych procesów i narzędzi HR
  • zasad i technik budowania efektywnej współpracy i wsparcia biznesu
  • modeli zarządzania zmianą przy jednoczesnym utrzymania zaufania i zaangażowania
  • kultury organizacyjnej i sposobów jej wspierania i wzmacniania
  • zasad i technik prowadzenia trudnych rozmów bez utraty „dobrych” biznesowych relacji
  • koncepcji ról zespołowych i modeli działania skutecznych oraz efektywnych zespołów

Zdobycie i doskonalenie umiejętności z zakresu:

  • określenia własnych potrzeb rozwojowych i zaplanowania planu działania
  • doboru techniki działania celem zaspokojenia potrzeb organizacji, zespołów i jednostki ( a także własnych)
  • rozumienie zmian zachodzących w firmie procesów i uwarunkowań
  • definiowania potrzeb biznesu celem stawania się mistrzem w zakresie współpracy na rzecz sukcesów firmy
  • utrzymanie (lub odbudowywanie) zaufania i zaangażowania pracowników w okresie i po zakończeniu zdrożenia zmiany
  • prowadzenia „trudnych rozmów” zarówno z pracownikami, menagerami, jak i Zarządem
  • wsparcia menagerów w obszarze budowania High Performing Organization i High Performing Team

 Metody pracy:

Każde zagadnienie jest omawiane, praktycznie przerabiane, ćwiczone i utrwalane – wszystko zgodnie ze skuteczną metodą nauczania oparta na cyklu Kolba; 65% pracy warsztatowej 25% pracy z wykorzystaniem narzędzi i doskonaleniem technik. Części wykładowe (mini wykłady) są stosowane tylko tam, gdzie niezbędne jest wprowadzenie koncepcji i metod pracy, a także wzorów gotowych dokumentów. Daje to uczestnikom możliwość zmierzenia się samodzielnie lub w grupie z problematyką pracy HR Business Partnera. i zanurzenia się w „piaskownicy doświadczeń” już podczas warsztatu.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie dedykowane jest przede wszystkim osobom, które mają objąć stanowisko HR Business Partnera lub są już HR Business Partnerami, ale chcą usystematyzować swoją wiedzę i zdobyć oraz przećwiczyć nowe umiejętności w tym obszarze.

Program szkolenia

DZIEŃ 1

HR Business Partnering – wprowadzenie

  • Kluczowe role i zadania HR Business Partnera w organizacji – od gaszenia jednostkowych pożarów do prawdziwego partnerstwa
  • Kompetencje HRBP w obecnym, dynamicznie zmieniającym się świecie VUCA
  • Procesy HR realizowane w organizacjach a rola HRBP
  • Najnowsze trendy HR w Polsce i na świecie

HRBP jako partner w biznesie

  • Model wielozadaniowy Dave’a Ulricha w perspektywie kompetencji wymaganych od HRBP przez biznes
  • Rozumienie biznesu jako podstawa działań HR Business Partnerów – główne procesy biznesowe, które musi znać HRBP by działać efektywnie
  • Przekuwanie misji, wizji, strategii firmy na realne działania HR
  • Efektywność wybranych procesów/programów HR – wskaźniki, wyniki, ROI, czyli jak zbierać dane i tworzy rekomendacje dla biznesu
  • Idea Human Performance Improvement w pracy HR Business Partnera
    • Korzyści płynące z podejścia HPI –powiązanie działań HR z celami biznesowymi organizacji
    • Etapy HPI – od analizy celów do oceny procesu wdrażania rozwiązań
  • Specyfika pracy HRBP w poszczególnych obszarach funkcjonowania firmy
  • Komunikacja z biznesem, czyli jak mówić, aby biznes postrzegał HRBP jako partnera we wspólnym działaniu

DZIEŃ 2

HRBP jako partner w procesie zarządzania ludźmi

Zarządzanie zespołem

  • Oczekiwania wobec menedżerów w zakresie operacyjnego zarządzania ludźmi a wyzwania HR Business Partnera
  • Cykl życia pracowników w organizacji i związane z tym wyzwania menedżerów i HR Business Partnerów – od rekrutacji do awansu (lub do zwolnienia)
  • Funkcjonowanie zespołu – role zespołowe i style działania w kontekście efektywności zespołu; cykl życia zespołu
  • Zarządzanie komunikacją w zespołach stacjonarnych i rozproszonych
  • Rozmowa menadżerska – FeedBack vs. FeedForward
  • Wdrażanie rozwiązań High Performing Organization w organizacji

Efektywna komunikacja

  • Dialog w biznesie
  • Asertywna komunikacja jako podstawowe narzędzie osiągania celów i wywierania wpływu
  • Rozwiązywanie konfliktów
    • przyczyny powstawania
    • postępowanie z „trudnymi” współpracownikami
    • technik radzenia sobie z emocjami i napięciem własnym i zespołu w sytuacjach konfliktowych
    • skuteczne sposoby rozwiązywania konfliktów w relacjach interpersonalnych/w zespole/w organizacji

HRBP jako partner wspomagający w zmianie

  1. Zarządzanie zmianą – rola HRBP we wsparciu menadżera i pracowników
  2. Proces przygotowania i wdrażania zmian – koncepcja Jeźdźca, Słonia i Ścieżki wg Chip’a i Dan’a Heath
  3. Komunikowanie zmian
  4. Radzenie sobie z oporem
  5. Utrzymanie (lub odbudowywanie) zaufania i zaangażowania pracowników w okresie i po zakończeniu transformacji

DZIEŃ 3

HRBP jako partner w rozwoju pracowników i kultury organizacyjnej

  • Jak budować kulturę organizacyjną, która promuje zaangażowanie, innowacyjność i współpracę? Jak integrować wartości pracowników z wartościami firmy w celu budowania lojalności wobec firmy?
  • Kultura organizacyjna i klimat organizacyjny – pole integracji organizacji i wdrażania pozytywnych zmian przez HR Business Partnerów – analiza spójności na  podstawie kwestionariusza wg Camerona i Quinna.
  • Zarządzanie rozwojem pracowników w organizacji
  • Rola HR Business Partnera jako coacha i mentora w organizacji
  • Wpieranie menedżerów w ich własnym rozwoju – inspirujące przywództwo

HRB jako parter przyszłości

  1. Wyzwania HR Business Partneringu na najbliższe lata
    • Zrównoważony Rozwój i Działania ESG
    • Digitalizacja HR
    • Zarządzanie Różnorodnością
  2. Mój plan działania – co możesz zrobić od razu, w ciągu 30 dni, w ciągu sześciu miesięcy i w ciągu roku

Czas trwania

21h (stacjonarnie: 1 dzień:10-17, 2 dzień: 09-16, 3 dzień: 08-15,

on-line każdy dzień 09:00-16:00

Prelegenci

Beata Wiernicka-Bełz
Kompetea

Beata Wiernicka-Bełz- doświadczony trener biznesu, konsultant HR, coach, certyfikowany asesor AC/DC, Master NLP, ekspert w zakresie budowania i wdrażania efektywnych i skutecznych rozwiązań HR. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie managerskie na stanowiskach dyrektorskich i kierowniczych w firmach z branży: FMCG, usługowo-informatycznej, dystrybucyjnej, produkcyjno-handlowej oraz kilkuletnie doświadczenia jako trener, asesor oraz konsultant z obszaru ZZL. Jej pasją zawodową jest budowania narzędzi do selekcja i rekrutacja personelu, opracowywania i wdrażania systemów ocen, optymalizacji struktur organizacyjnych, tworzenie modeli kompetencyjnych oraz ich diagnoza. Chętnie i skutecznie zajmuje się prowadzeniem analiz stanowisk pracy, opracowaniem profili wymagań stanowiskowych i osobowych, które są wykorzystywane do diagnostyki z wykorzystaniem metody AC/DC. Posiada praktyczne doświadczenie w tworzeniu lub aktualizowaniu zakresów obowiązków dla wszystkich stanowisk pracy oraz w definiowaniu zasad opracowania wartościowania stanowisk pracy, tworzenia i wdrażanie systemów motywacyjnych oraz systemów premiowych. Doświadczeniem zawodowym i praktyką konsultancką dzieli się prowadząc szkolenia. Jej szkolenia są zawsze w formie warsztatowej, bardzo praktyczne, inspirujące i dające pakiet „narzędzi” oraz „wachlarz dobrych praktyk”. Jako trener biznesu zrealizowała blisko 3000 godzin szkoleniowych w tym w sektorach energetycznym, farmaceutycznym, FMCG, telekomunikacyjnym, produkcyjnych, administracji publicznej. Specjalizuje się w obszarach związanych z oceną pracowników, metodą diagnostyczną AC/DC, systemami wynagrodzeń i motywacji, rekrutacją, selekcją i adaptacją personelu, zarządzaniem szkoleniami, controlingiem personalnym. Prowadzi także szkolenia z tematyki przywództwa, rozwoju umiejętności menadżerskich, budowania zespołu, zarządzania zmianą, komunikacji. 

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie realizowane na Platformie MS Teams

Rejestracja

Cena 1
1 690
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

 

  1. Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Kompetea Sp. z o.o. stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu i zobowiązanie do uiszczenia umówionej opłaty z tytułu uczestnictwa.
  2. Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym na potrzeby udziału w szkoleniu, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) i ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Kompetea Sp. z o.o. informacji niezbędnych do realizacji szkolenia, za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) 
  3. Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń i webinarów Kompetea Sp. z o.o., za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) oraz na wykorzystywanie w tym celu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących zgodnie z art. 172 Prawa Telekomunikacyjnego
  4. W przypadku osób zgłaszających się z ramienia firm i Instytuacji Administracji Publicznej opłata za szkolenie następuje przelewem w ciągu 7 dni od daty zakończenia szkolenia, na wskazane na fakturze konto bankowe. Fakturę przekażemy zgłaszającemu mailowo po szkoleniu.
  5. Płatność przed szkoleniem obowiązuje w przypadku:

    Osób prywatnych,                                                              Firm, które we wcześniejszej współpracy zalegały z opłatą za faktury,                                                                          Firm i osób widniejących w spisie Krajowego Rejestru Długów                                                                                Zakładów będących w upadłości

  6. Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest na 7 dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora o rezygnacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na piśmie. Odwołanie uczestnictwa po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty za szkolenie.
  7. Brak udziału w szkoleniu nie stanowi odstąpienia od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty pełnej ceny uczestnictwa.
  8. Umożliwiamy bezpłatne jednorazowe przeniesienie zgłoszenia na inny termin tego samego szkolenia (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystanie wpłaconej kwoty na inne nasze szkolenie pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi w części bądź całości.
  9. Zastrzegamy sobie prawo wprowadzania niewielkich zmian w programie szkolenia, a także zmiany terminu i miejsca szkolenia oraz jego odwołania z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego). W przypadku zaistnienia takiej sytuacji zawiadomimy Zgłaszającego o zmianach na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz dokonamy zwrotu wpłaconych kwot w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego zaproponujemy inny termin/miejsce realizacji szkolenia.

BUR lub UP ze środków KFS, EFS

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Kompetea Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Ludwika Rydygiera 8
  • Kod pocztowy: 01-793
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5223008314

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Kompetea Sp. z o.o.
01-793 Warszawa, Polska Ludwika Rydygiera 8

Organizator

Kompetea Sp. z o.o.
01-793 Warszawa, Polska
Ludwika Rydygiera 8
woj. mazowieckie
MISJĄ naszej firmy jest wpieranie rozwoju przedsiębiorstw poprzez dostarczanie wiedzy i umiejętności w procesie szkoleniowym. Zależy nam na tym, by umiejętności nabywane podczas warsztatów przez pracowników przekładały się na wymierne efekty biznesow...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!