Influencer marketing - jak wykorzystać go w biznesie?

O szkoleniu

Szkolenie kierowane do osób, które szukają nowych , skutecznych sposobów promocji swoich produktów i usług. Skupia się na tzw. influencer marketingu, czyli formie reklamy polegającej na wykorzystaniu do promocji rekomendacji osób znanych i popularnych (celebrytów i influencerów działających w popularnych serwisach społecznościowych: instagramerów, tiktokerów youtuberów, blogerów itp.). Zagadnienie influencer marketingu zostanie omówione kompleksowo, nie tylko od strony teoretycznej, ale przede wszystkim praktycznej. Prowadzące – specjalistka od marketingu oraz prawniczka specjalizująca się w social mediach – znają temat zarówno od strony reklamodawcy, jak i influencera. Nie tylko wspierają swoją wiedzą i doświadczeniem agencje reklamowe oraz przedsiębiorców używających tej formy reklamy, ale też same przeprowadzają skuteczne współprace komercyjne ze swoim udziałem, wykorzystując popularność swoich profili społecznościowych.

Temat zostanie zaprezentowany w sposób kompleksowy, od podstaw, zarówno od strony marketingowej, jak i prawnej, z uwzględnieniem rodzajów możliwych strategii biznesowych, porad dotyczących wyboru idealnego influencera, wskazówek dotyczących poszczególnych etapów współpracy z influencerem oraz sposobów tworzenia przekazu reklamowego – aby był zarówno skuteczny, jak i legalny. Uczestnicy otrzymają praktyczne wskazówki instrukcje na temat tego:

  • dlaczego warto zainteresować się influencer marketingiem i jakie efekty może przynieść;
  • jak dobrać influencera pasującego do swojej marki, produktu lub usługi;
  • na której platformie społecznościowej się skupić i jak różnice między nimi wpływają na sposób tworzenia na nich przekazu reklamowego.

Poznają różnice pomiędzy afiliacją, współpracą reklamową, współpracą ambasadorską czy materiałem sponsorowanym – wraz z wadami i zaletami tych rodzajów przekazu reklamowego.
Zapoznają się z pełnym procesem współpracy komercyjnej – od wyboru influencera, przez negocjacje, zawieranie umowy (wraz z aspektami prawnymi tego procesu) i jej realizację.
Otrzymają również porady na temat tego, czego w przekazie reklamowym unikać, aby końcowa kreacja nie została uznana za nieuczciwą praktykę lub czyn nieuczciwej konkurencji.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie kierowane do przedsiębiorców, bez względu na formę prowadzenia działalności oraz osób odpowiedzialnych w firmach za marketing i promocję, którzy chcą dowiedzieć się, jak skutecznie promować swoje produkty i usługi w mediach społecznościowych przy użyciu influencerów i celebrytów. Przydatne będzie również dla pracowników agencji kreatywnych, zainteresowanych poszerzeniem swojej oferty o reklamy w mediach społecznościowych.

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie do influencer marketingu
    • Czym jest influencer marketing?
    • Influencer marketing – dawniej i dziś
    • Jak influencerzy wpływają na swoich odbiorców?
    • Nano-, mikro-, makro- influencer – różnice
    • Rola influencerów w życiu marki
    • Rodzaje influencerów
    • Na jakich platformach tworzą influencerzy?
  2. Strategia influencer marketingu
    • Influencer marketing a strategia marki
    • Cele influencer marketingu dla marki
    • Grupa docelowa marki a odpowiedni dobór influencera
    • Dobór kanałów komunikacji
    • Research influencerów - metody
    • Formy i sposoby działań (paczki PR, afiliacja, współprace ambasadorskie, lokowanie produktu, itp)
  3. Proces współpracy - jak przebiega?
    • Etapy współpracy
    • Weryfikacja influencera - co i jak sprawdzać?
    • Kontakt z influencerem – jak dogadać współpracę?
    • Briefing - czym jest i jak go przygotować?
    • Kontakt z influencerami
  4. Weryfikacja i podsumowanie działań (współpracy)
    • Założone cele a ich realizacja
    • Jak raportować działania?
  5. Umowa z influencerem - co warto w niej zawrzeć
    • Forma zawarcia umowy
    • Klauzula poufności – jak ją sformułować
    • Prawa autorskie do treści stworzonych w ramach współpracy
    • Zgoda na użycie wizerunku
    • Wynagrodzenie a barter
  6. Przekaz reklamowy – zagadnienia prawne
    • Oznaczanie współprac i kryptoreklama
    • Lokowanie produktu a influencer marketing
    • Ograniczenia dotyczące reklam poszczególnych produktów (alkohol, wyroby tytoniowe, produkty lecznicze itp)
    • Reklamy a czyny nieuczciwej konkurencji
    • Reklamy a nieuczciwe praktyki rynkowe
    • Inne istotne regulacje prawne (znaki towarowe, prawo karne itp)

Czas trwania

09:30-14:30

Prelegenci

Karina Kunc-Urbańczyk

Doktor nauk prawnych, specjalistka z zakresu ochrony programów komputerowych i prawa nowych technologii. Autorka publikacji naukowych i prelegentka konferencji naukowych z zakresu postępowania cywilnego oraz prawa autorskiego i nowych technologii.
Hobbystycznie edukuje na temat przestrzegania prawa w mediach społecznościowych, działając pod marką PrawoWita. Na swoich profilach społecznościowych podpowiada, jak legalnie tworzyć i promować się w Internecie.
Absolwentka Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, od 10 lat zawodowo związana z wymiarem sprawiedliwości. Prowadzi szkolenia o tematyce prawnoautorskiej, sporządza opinie prawne oraz przeprowadza audyty i konsultacje dla przedsiębiorców w zespole „Prawo Małego Biznesu”.

Weronika Modzelewska

Ekspertka marketingu, specjalistka od mediów społecznościowych i wideo marketingu. Autorka szkoleń, kursów i programów grupowych z zakresu marketingu online.
W sieci działa jako Przystanek Internet. Na swoich profilach społecznościowych uczy o marketingu i biznesie w prostym języku. Współpracuje z markami zarówno od strony firmy jak i influencera (na swoim koncie na Instagramie gromadzi ponad 67k osób).

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę po okresie promocji
863
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 890 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Zapisz się
Cena promocyjna
zgłoszenia min. 2 tygodnie przed terminem
766
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 790 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Organizatora stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
  2. Zgłaszając udział w szkoleniu zgłaszający zobowiązuje się do uiszczenia umówionej opłaty za szkolenie.
  3. Opłata realizowana jest przelewem na konto Organizatora na podstawie potwierdzenia udziału oraz faktury pro forma, a płatność wymagana jest przed szkoleniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki.
  4. Odwołanie zgłoszenia możliwe jest bezkosztowo na nie mniej niż 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora na piśmie (w tym z użyciem poczty elektronicznej). Odwołanie po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
  5. Brak udziału w szkoleniu nie może być rozumiany jako odstąpienie od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty ceny szkolenia.
  6. Zgłaszający ma możliwość jednorazowego przeniesienia terminu szkolenia na inny termin (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystania wpłaconej kwoty na inne szkolenie Organizatora pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi, ani w części, ani w całości.
  7. Organizator zastrzega prawo zmiany terminu i miejsca szkolenia, a także odwołania szkolenia z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego, nie zebranie wystarczającej grupy uczestników). W takiej sytuacji zawiadamia Zgłaszającego o odwołaniu szkolenia na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz zwraca wpłacone kwoty w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego proponuje inny termin/miejsce realizacji szkolenia.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Ficowskiego 15
  • Kod pocztowy: 01-747
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5260209840

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
01-747 Warszawa, Polska Ficowskiego 15

Organizator

Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
01-747 Warszawa, Polska
Ficowskiego 15
woj. mazowieckie
Centrum Promocji Informatyki (CPI) to firma edukacyjna działająca na rynku szkoleniowym od 1992 roku. CPI specjalizuje się w organizowaniu szkoleń otwartych, kursów i konferencji oraz projektów zamkniętych organizowanych na zlecenia firm i organizacj...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!