Szkolenie

Infografika

O szkoleniu

Kurs Infografika daje możliwość poznania zasad tworzenia Infografiki oraz wizualizacji gotowych danych w wybranych programach graficznych. Zajęcia skierowane są przede wszystkim do Dziennikarzy, Menedżerów, Pracowników działu marketingu i reklamy i innych.
Dlaczego warto wziąć udział?

W ramach szkolenia Infografika – moduł I:

  • Czym jest infografika?
  • Co wyróżnia infografikę z gamy rodzajów komunikacji wizualnej?
  • Jakie są rodzaje infografiki?
  • Historia infografiki w kulturze, religii i mediach.
  • Obrazowania danych i opowiadania obrazem.
  • Kodowania informacji do rozmiaru i koloru.
  • Prawidłowej konstrukcji komunikatu wizualnego.
  • Kryteriów skuteczności infografiki.
  • Elementów komunikatu wizualnego.
  • Etyki w pracy infografika
  • Czy infografika może być elementem skutecznego komunikatu perswazyjnego?
  • Jak tworzy się infografikę dla Dużego Klienta Korporacyjnego krok po kroku?

W ramach szkolenia Infografika – moduł II:

  • Poprawnego przygotowania danych.
  • Grupowania, selekcji i redukcji danych.
  • Obsługi arkusza kalkulacyjnego oraz narzędzi służących do kreacji programu Adobe Illustrator.
  • Doboru właściwej formy graficznej do prezentowanej treści.
  • Poprawnej kompozycji infografiki wpływającej na właściwą kolejność przyswajania informacji.
Kto powinien wziąć udział?

Kurs skierowany jest do:

  • Dziennikarzy, którzy chcą poznać wydajniejsze od tekstu pisanego i mówionego formy komunikowania się
  • Grafików chcących wykorzystać swój talent w sztuce tworzenia informacji
  • Pracowników działów reklamy i marketingu, którzy chcą wykorzystać grafikę informacyjną jako element swojej strategii
  • Menedżerów, którym podlega dział infografiki i chcieliby poprawić wyniki zespołu, bądź chcieliby taki dział stworzyć

Program szkolenia

Szkolenie Infografika – moduł I

  • Czym jest infografika? Co wyróżnia infografikę z gamy rodzajów komunikacji wizualnej? Jakie są te rodzaje?
  • Historia infografiki w kulturze, religii i mediach.
  • Obrazowanie danych, opowiadanie obrazem, czy infodesign? Omówienie głównych trendów w światowej infografice
  • Rodzaje infografik. Typologia w skrócie. Jak uniknąć błędów stosując określony typ infografiki?
  • Etapy tworzenia infografiki. Rola zespołu w tym procesie. Organizacja pracy.
  • Język infografiki. Gramatyka i styl. Interakcja między jej elementami. Łączenie elementów w zdania równorzędne i zależne.
  • Kodowanie informacji do rozmiaru i koloru.
  • Funkcje koloru
  • Poprawna nawigacja. Następstwo czasu w infografice. Wpływ tych elementów na kształt i układ informacji.
  • Prawidłowa konstrukcja komunikatu wizualnego. Selekcja i redukcja jako zasada kreacji.
  • Percepcja infografiki. Jak kontekst kulturowy, doświadczenie, stereotypy może zniekształcić  przekaz? I jak tego uniknąć?
  • Wpływ rozwoju mediów elektronicznych na ewolucję gatunku. Rola wielkości i rozdzielczości medium. Czym zastąpić brakujące miejsce?
  • Zmiany jakie niesie ze sobą wprowadzenie dotyku do obsługi interface’u użytkownika.
  • Kiedy należy unikać interakcji i dlaczego tak często?
  • Kryteria skuteczności infografiki.
  • Elementy komunikatu wizualnego.
  • Etyka w pracy infografika
  • Czy infografika może być elementem skutecznego komunikatu perswazyjnego?
  • Jak tworzy się infografikę dla Dużego Klienta Korporacyjnego krok po kroku?  I dlaczego wprowadzanie zmian może być skutecznym narzędziem pracy?
  • Niemedialne zastosowanie infografiki. Przykłady.

Zajęcia praktyczne:

  • Przedstawienie tematu.
  • Podział słuchaczy na 2-4 osobowe grupy.
  • Praca w grupach pod okiem trenera.
  • Prezentacje gotowych szkiców.
  • Omówienie ewentualnych błędów i próba odnalezienia alternatywnych sposobów pokazania zagadnienia.
  • Organizator seminarium udostępnieni salę multimedialną,  arkusze papieru, nożyczki, korektor, taśmę klejącą, kilka zestawów markerów w 4 kolorach.

Szkolenie Infografika – moduł II

  •  poprawnego przygotowania danych
  • grupowania, selekcji i redukcji danych
  • obsługi arkusza kalkulacyjnego oraz narzędzi służących do kreacji programu Adobe Illustrator
  • tworzenia prostych ikon poprawiających komunikatywność wykresów
  • doboru właściwej formy graficznej do prezentowanej treści
  • poprawnej kompozycji infografiki wpływającej na właściwą kolejność przyswajania informacji
  • wprowadzenia interakcji w celu zaprezentowania dodatkowych danych z użyciem programu Adobe InDesign.

Część teoretyczna

Rodzaje wykresów

  • wykres słupkowy (słupki, kolumny, stosy, multiplikacja ikon)
  • wykres kołowy (pierścieniowy, ciasteczkowy, powierzchniowy (wielkość ikon)
  • wykres liniowy (klasyczny, warstwowy, oś czasu)
  • wykres punktowy
  • wykres przepływowy
  • wykres rozetowy
  • kartogram (mapa kołowa, mapa próbkowana, mapa liniowa, mapa cieplna, mapa przewodnikowa, lokalizator)
  • schemat organizacyjny
  • schemat proceduralny

Jak dobrać formę wykresu do rodzaju danych, którymi dysponujemy?

  • upływ czasu
  • rozwój trendu
  • porównywanie wielkości (na osi, w przestrzeni)
  • porządkowanie danych

Funkcja i wykorzystanie koloru

  • funkcja wyróżniająca
  • funkcja selekcjonująca
  • funkcja wartościująca
  • kolorystyka prawidłowego komunikatu wizualnego

Zasady kompozycji komunikatu wizualnego

Prawidłowe wykorzystanie typografii w celu poprawy czytelności infografiki

 

Część praktyczna

Wprowadzenie do programu Adobe Illustrator

  • interface
  • przestrzeń robocza
  • podstawowe narzędzia (narzędzia wyboru, narzędzia edycji koloru, narzędzia edycji obiektu, narzędzia edycji kształtu: edycja krzywych, ścieżki złożone, odnajdywanie ścieżek)
  • arkusz kalkulacyjny (możliwości, ograniczenia)
  • narzędzia typograficzne

Praktyka

Wizualizacja danych w oparciu o funkcje arkusza kalkulacyjnego

  • wykresy słupkowe
  • wykresy kołowe
  • wykresy liniowe
  • wykresy radarowe
  • wykresy punktowe

Wizualizacja danych w oparciu o inne narzędzia programu Adobe Illustrator

  • wykresy przepływowe
  • wykresy rozetowe
  • kartogramy
  • schematy organizacyjne
  • wykresy proceduralne

Rysowanie i prawidłowe wykorzystanie ikon

  • dobór stylu: kontur, kształt, kolory, obwiednia
  • kreacja

Rysownie klipartów

  •  import zdjęcia
  • ustalenie hierarchii
  • adaptacja stylu
  • kreacja

Tworzenie layoutu informacji wizualnej

  •  druk
  • media elektroniczne

Komponowanie złożonych komunikatów z wykonanych podczas zajęć elementów graficznych

Wykorzystanie innego oprogramowania pod kątem stworzenia infografiki

  • Adobe Photoshop animacja gifów na potrzeby infografiki
  • Adobe InDesign edycja teksu/danych, skład infografiki (druk, media elektroniczne)
  • Office/LibreOffce edycja danych
  • Konsultacja projektów

Czas trwania

16h (2 dni) 8:30-16:30
I Etap kursu: 15 marca 2021
II Etap kursu: 29 marca 2021

Prelegenci

Cytat

Lech Mazurczyk

Lech Mazurczyk. Rysownik prasowy i infografik. Miłośnik komiksu. Uważa, że dobra infografika odsłania piękno ukryte w informacji.

Gdzie i kiedy

Online 15 - 29 marca 2021

Zapisz się

Cena
za osobę
1400 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

IT MEDIA S.C.
03-219 Warszawa
ul. Elektronowa 2,
woj. mazowieckie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

IT MEDIA S.C.
03-219 Warszawa ul. Elektronowa 2,
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!