O szkoleniu
Zapraszamy na praktyczne szkolenie dotyczące problematyki stosowania przepisów o schematach podatkowych, które zostanie przeprowadzone w formie wykładu oraz warsztatów.
Przepisy o schematach podatkowych (MDR) weszły w życie w dniu 1 stycznia 2019 r. Od samego początku nowe regulacje budziły wątpliwości z uwagi na niejasny zakres ich zastosowania. Ustawodawca wprowadził szereg nowych pojęć, które do tej pory nie były znane (np. promotor, korzystający, wspomagający, kryterium głównej korzyści podatkowej). Doświadczenia ostatnich 3 lat pokazały, że wielu podatników nie wie, w jakich sytuacjach mogą pojawić się u nich obowiązki z zakresu MDR. Problemy występują również, co do samego procesu raportowania MDR.
Celem szkolenia jest przedstawienie problemów praktycznych w stosowaniu przepisów o schematach podatkowych (MDR), ale także wskazanie na sankcje związane z niestosowaniem lub nieprawidłowym stosowaniem przepisów. Dodatkowo zostaną zaprezentowane rozwiązania, które w praktyczny sposób pomogą zabezpieczyć się przed ryzykami podatkowymi oraz karnymi.
Szkolenie jest skierowane w szczególności do:
- doradców podatkowych,
- dyrektorów finansowych,
- managerów,
- osób odpowiadających za rozliczanie podatkowe,
- pracowników księgowości,
- pracowników instytucji finansowych doradzających klientom,
- wszystkich osób zainteresowanych tematyką szkolenia.
Program szkolenia
09:15
Czas na logowanie.
09:25
Rozpoczęcie, przywitanie gości, informacje techniczne.
Barbara Dąbrowska, project manager, dział konferencji i szkoleń dziennika "Rzeczpospolita"
09:30
Wprowadzenie
Wojciech Niedźwiedzki, Senior Associate, Kancelaria Ożóg Tomczykowski
- kluczowe definicje z zakresu przepisów o raportowaniu schematów podatkowych i ich interpretacja, w tym co jest uzgodnieniem, kiedy powstaje schemat podatkowy (wykładnia cech rozpoznawczych),
- kluczowe kryteria na potrzeby MDR, w tym kryterium kwalifikowanego korzystające i omówienie limitów, po przekroczeniu których mogą znaleźć zastosowanie przepisy o MDR.
10:30
Przerwa
10:45
Wprowadzenie
Wojciech Niedźwiedzki, Senior Associate, Kancelaria Ożóg Tomczykowski
- kluczowe definicje z zakresu przepisów o raportowaniu schematów podatkowych i ich interpretacja, w tym kto jest promotorem, korzystającym, wspomagającym.
11:45
Przerwa
13:15
Elektroniczny proces raportowania schematów podatkowych (MDR) – warsztaty
dr Radosław Bulejak, Senior Associate w Kancelarii Ożóg Tomczykowski
- Formularze MDR-1, MDR-2, MDR-3, MDR-4
- Przygotowanie formularzy (uzupełnienie, wysyłka)
- Pełnomocnik szczególny jako składający informację
- Kalendarium
- Odpowiedzialność karna
14:15
Przerwa
14:30
Dyskusja, sesja pytań i odpowiedzi, prowadzona w oparciu o przypadki Uczestników
dr Radosław Bulejak, Senior Associate w Kancelarii Ożóg Tomczykowski , Wojciech Niedźwiedzki, Senior Associate, Kancelaria Ożóg Tomczykowski
15:15
Zakończenie.
Czas trwania
Prelegenci
dr Radosław Bulejak
Senior Associate w Kancelarii Ożóg Tomczykowski
Radca prawny; doktor nauk prawnych. Reprezentuje podatników w postępowaniach podatkowych oraz postępowaniach przed sądami administracyjnymi. Posiada doświadczenie w zakresie prowadzenia postępowań administracyjnych, cywilnych i karnych, wydawania opinii prawnych oraz bieżącego doradztwa dla spółek i przedsiębiorców. W latach 2013-2018 był asystentem sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym we Wrocławiu.
Autor licznych publikacji z zakresu prawa administracyjnego, a także pomocy naukowych dla aplikantów notarialnych i komorniczych. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się jako prelegent podczas konferencji, szkoleń i warsztatów dla przedsiębiorców, pracowników samorządowych oraz asystentów.
Przewodniczący Zespołu ds. Podatków i danin quasi-podatkowych w ramach Rady Przedsiębiorców przy Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców.
Wojciech Niedźwiedzki
Senior Associate, Kancelaria Ożóg Tomczykowski
Radca prawny, doradca podatkowy. Specjalizuje się w międzynarodowym prawie podatkowym, planowaniu podatkowym oraz reorganizacji przedsiębiorstw z uwzględnieniem aspektów transgranicznych.
Na co dzień zajmuje się doradztwem prawnym i podatkowym związanym z międzynarodowym prawem podatkowym, w tym w zakresie podatku u źródła, transgranicznego opodatkowania, rozliczeń wewnątrzgrupowych, jak również raportowania schematów podatkowych (MDR). Posiada bogate doświadczenie w zakresie planowania podatkowego, zabezpieczania płatności transgranicznych oraz kontroli i postępowań podatkowych oraz sądowo-administracyjnych. Doradza także w obszarze HNWI, w tym dla krajowych i zagranicznych inwestorów prywatnych.
Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego (prawo). Ukończył studia podyplomowe – podatki w krajowym i międzynarodowym obrocie gospodarczym w Szkole Głównej Handlowej, jak również studia podyplomowe podatkowe na Uniwersytecie Wrocławskim. Członek zespołu w Centrum Analiz i Studiów Podatkowych (CASP SGH).
Autor publikacji w Kwartalniku Prawno-Finansowym Uniwersytetu Wrocławskiego, jak również licznych komentarzy eksperckich w prasie branżowej. Wykładowca uniwersytecki z przedmiotów podatkowych. Wyróżniony jako „Key Lawyer” w międzynarodowym rankingu Legal500 w kategorii International Tax.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Zgłoszenie udziału w usłudze edukacyjnej wymaga przesłania wypełnionego formularza rejestracyjnego. Zgłoszenie jest skuteczne pod warunkiem otrzymania od Organizatora potwierdzenia poprzez otrzymanie wiadomości e-mail z potwierdzeniem uczestnictwa w usłudze edukacyjnej. Osoba, która otrzymała potwierdzenia zgłoszenia nabywa status uczestnika (dalej „Uczestnik”).
- Potwierdzenie Zgłoszenia skutkuje zawarciem umowy o świadczenie usługi edukacyjnej i stanowi warunek dopuszczenia do usługi edukacyjnej oraz stanowi podstawę do obciążenia Uczestnika opłatą za usługę edukacyjną (dalej „Opłata”).
Wpłaty należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od daty otrzymania wezwania do dokonania płatności, nie później jednak niż w dniu rozpoczęcia świadczenia usługi edukacyjnej na rachunek Organizatora
- Nazwa firmy: Rzeczpospolita Konferencje (Gremi Media SA)
- Ulica i nr: Prosta 51
- Kod pocztowy: 00-838
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5220103673