O szkoleniu
Szkolenie „Insights Discovery” to nowatorski projekt szkoleniowy, który wprowadza Kursantów w tajniki systemu Insights Discovery™ wykorzystywanego z powodzeniem na całym świecie do optymalizowania funkcjonowania organizacji w różnych obszarach i zakresach. Opracowane przez certyfikowanych trenerów szkolenia „Insights Discovery” otwierają drogę do głębszego porozumienia między członkami organizacji, pozwalają osiągnąć większą efektywność działania pracowników i zminimalizować ryzyko wystąpienia sytuacji konfliktowych, które są jedną z najczęstszych przyczyn porażki w zadaniach wymagających współpracy. Kurs „Discovery Insights” pozwala na udoskonalenie funkcjonowania zarówno całej organizacji, jak i poszczególnych zespołów i ich członków.
System Insights Discovery™ powstał na bazie koncepcji opracowanych przez Carla Gustava Junga. Insights Discovery™ to rzetelna metoda diagnozująca i opisująca indywidualny styl funkcjonowania i jego konsekwencje dla interakcji w relacjach wewnątrz organizacji oraz z partnerami biznesowymi firmy. Program może być z powodzeniem wykorzystany do optymalizacji zarządzania strategicznego, budowania zespołu, strategii komunikacyjno-interpersonalnych oraz wsparcia rozwoju indywidualnego pracowników. Insights Discovery™ to przystępna, intuicyjna i wysoce efektywna metoda, której kompleksowość i uniwersalność umożliwiają zrozumienie szerokiego spektrum zachowań ludzkich w sytuacjach zawodowych. Szkolenie „Discovery Insights” opiera się na wnikliwym badaniu, które opisuje indywidualny styl funkcjonowania Kursantów w środowisku zawodowym (w tym ich styl sprzedaży i indywidualny model zarządzania relacjami), mocne i ewentualne słabe strony badanych oraz wartości, jakie wnoszą do organizacji. Zamknięte szkolenia „Insights Discovery” usprawniają procesy komunikacyjne w firmie, pozwalają budować synergię i porozumienie w zespole, wspierają na podstawowym poziomie realizację celów biznesowych organizacji i czynią efektywniejszymi procesy zarządzania potencjałem personelu.
Serdecznie zapraszamy do kontaktu z naszymi doradcami, którzy pomogą Państwu dobrać właściwą formułę szkolenia prowadzonego z wykorzystaniem metodyki Insights Discovery™ i objaśnią wszelkie detale związane z programem kursu, jego zakresem i agendą. Szkolenia „Insights Discovery” realizowane na zamówienie możemy zorganizować dla Państwa zarówno w trybie stacjonarnym, jak i w formie wygodnych i sprzyjających oszczędnościom warsztatów online.
Kurs „Discovery Insights” rozwija i doskonali umiejętności oraz kompetencje związane ze sferą komunikacji, motywacji i stylu funkcjonowania, które będą dla członków konkretnego zespołu najbardziej przydatne w codziennej pracy zawodowej. O tym, na jakich obszarach kompetencyjnych będziemy koncentrować się podczas danego warsztatu w dużej mierze decydują wyniki raportu Insights Discovery™ finalizującego badanie stanowiące pierwszy etap warsztatu. Indywidualne raporty Insights Discovery zawierają między innymi:
- 16:00 Zakończenie szkolenia.
- W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.
- opis indywidualnego stylu funkcjonowania w środowisku zawodowym (w tym stylu sprzedaży oraz zarządzania relacjami), mocnych i słabych stron;
- indeks wartości wnoszonych przez badanych do organizacji;
- wskazówki dotyczące komunikowania się (bariery, kontakty z osobowościami antagonistycznymi);
- wskazówki dotyczące dalszego rozwoju;
- preferowany styl zarządzania i metody motywacji.
Insights Discovery™ przekłada język psychologii na język kolorów symbolizujących określony zespół cech osobowości. Choć każdy z nas posiada pewną kombinację energii kolorystycznych, zwykle jeden kolor jest kolorem dominującym i to właśnie on determinuje komunikację oraz procesy decyzyjne. Punktem wyjścia dla analiz Insights Discovery™ jest jednostka oraz jej preferencje, a połączone dane indywidualne dają ogólny obraz silnych i słabych stron zespołu, umożliwiając zbudowanie jedynej w swoim rodzaju strategii rozwoju organizacji.
Zamknięte szkolenia „Discovery Insights” pozwalają Kursantom m.in. zdobyć wiedzę o:
- podstawowych założeniach różnorodności osobowościowych zgodnie z modelem Insights Discovery;
- własnym stylu DISC;
- regułach dostosowywania komunikacji do preferencji odbiorcy i jego stylu DISC;
- zasadach dostosowywania mowy ciała i tonu głosu do przekazywanych treści;
- konstruowaniu osobistej strategii komunikacyjnej, która może być trwałym fundamentem sukcesu;
- sposobach radzenia sobie w trudnych sytuacjach komunikacyjnych (w tym również radzenia sobie ze stresem).
Adresaci szkolenia:
- Osoby zainteresowane rozwojem kompetencji z zakresu komunikacji pisemnej, ustnej, oraz wstępu do poznania technik wywierania wpływu.
- Kadra zarządzająca, kierownicy projektów.
- Pracownicy działów sprzedaży, marketingu, działów personalnych, działów finansowych, logistyki, IT oraz innych, w których bez odpowiedniej komunikacji nie będzie możliwa efektywność zawodowa i osobista.
- Osoby zainteresowane rozwojem osobistym.
Program szkolenia
Dzień 1.
Rozpoczęcie szkolenia. Kwestie organizacyjne. Omówienie celów szkolenia i preferencji Kursantów dotyczących przebiegu szkolenia.
Moduł I. Komunikacja interpersonalna a model DISC – wprowadzenie
- Psychologia w praktyce – wprowadzenie do teorii osobowości (wykład, dyskusja z grupą).
- Wstępne omówienie wyników raportów Insight Discovery na forum grupy (na życzenie Uczestników warsztatu).
- Mapa Insight Discovery Uczestników warsztatu – zastosowanie danych wynikających z raportu w praktyce (sporządzenie mapy kolorystycznej wraz z omówieniem możliwości wykorzystania prezentowanej koncepcji w praktyce zawodowej).
- Różnice i podobieństwa w stylach działania (filmy szkoleniowe, analiza przypadków, dyskusja nad przykładami wywiedzionymi z doświadczeń Uczestników kursu, omówienie ich na forum).
Moduł II. Różnice w komunikacji na podstawie Insights Discovery™
- Osobowość naturalna a osobowość adoptowana – wpływ otoczenia na kształtowanie się zachowań i preferencji człowieka (wykład, dyskusja, omówienie przykładów).
- Ryzyka i błędy w postrzeganiu otoczenia, czyli, jak być uważnym na błędne „szufladkowanie” (wykład, praca na przykładach, ćwiczenia indywidualne oraz ćwiczenia w grupie/na forum).
Moduł III. Wywieranie wpływu w komunikacji
- „Kody dostępu” do określonych kolorów, czyli właściwy dobór komunikacji niewerbalnej i werbalnej do typów osobowości (wykład, prezentacja przykładów, praca indywidualna i omówienie zagadnienia na forum).
- Gra w kolory – Uczestnicy ćwiczenia zostaną podzieleni na grupy, a ich zadaniem będzie przekonać określoną grupę kolorystyczną do narzuconego zadania (ćwiczenie w podgrupach, wystąpienie na forum – na życzenie wystąpienia mogą być nagrywane w celu późniejszej ich analizy).
Moduł IV. Plan wdrożenia usprawnień w komunikacji
- Omówienie gry i jej rezultatów.
- Omówienie wniosków z pierwszego dnia szkolenia.
- Spisanie osobistego planu wdrożenia.
Dzień 2.
Moduł V. Weryfikacja otoczenia, czyli, jak się z kim komunikować?
- Rozpoczęcie drugiego etapu szkolenia i omówienie jego celów.
- Omówienie wniosków z pierwszego dnia zajęć.
- Zabawa w publiczne kolory. Definiowanie kolorów osobowości wybranych osób (ćwiczenie w grupach, ćwiczenie na forum wraz z omówieniem).
Moduł VI. Zarządzanie potencjałem
- Model DISC w Insights Discovery– jak zarządzać stresem i emocjami określonych kolorów? (omówienie przykładów).
- Zastosowanie kolorów w praktyce, czyli, jak motywować, jak delegować, jak rozwijać i korygować osoby o określonej kolorystyce? (ćwiczenie grupowe z omówieniem).
Moduł VII. Strategia działania w komunikacji i współpracy
- Właściwe określanie stylu działania – ćwiczenie polegające na definiowaniu wybranej przez Uczestnika kursu osoby z jego otoczenia np. klienta, podwładnego, szefa, bliskiej osoby (ćwiczenie indywidualne, ćwiczenie w podgrupach lub na forum, omówienie wybranego przykładu)
- Zasady budowania wizerunku i efektywności zawodowej przez określone kolory.
- Jak mówić, by inni nas słuchali?
- Jak mówić, by być przekonującym?
- Jak być postrzeganym zgodnie z tym, jak chcemy, a nie, jak wydaje się innym, że powinnyśmy?
- Jak przygotować się do spotkania, wystąpienia czy ważnej rozmowy telefonicznej?
Zakończenie warsztatu. Podsumowanie treści i wnioski. Rekomendacje trenera na przyszłość, sporządzenie planu działania i wdrożenia pozyskanej wiedzy. Omówienie na forum. Ewaluacja i rozdanie dyplomów.
Czas trwania
- 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
- 16:00 Zakończenie szkolenia.
- W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.
Prelegenci
PROFIL TRENERA:
- Akredytowany konsultant Insights Discovery (od 2008 roku) – metody określającej typ osobowości, Przeszkolonych i omówionych ponad 1 100 profilów Insights Discovery.
- Trener kompetencji miękkich szczególnie w zakresie: komunikacji, asertywności, rozwiązywania konfliktów.
- Doświadczony praktyk (ponad 25 lat) w zakresie zarządzania organizacją, budowania i zarządzania zespołem.
- Executive coach oraz konsultant projektów rozwojowych dedykowanych kadrze menedżerskiej.
SPECJALIZACJA:
- Typologia osobowości Insights Discovery.
- Trener kompetencji miękkich komunikacyjnych.
- Trener kompetencji zarządczych.
- Train the trainer.
KWALIFIKACJE:
- Certyfikowany trener biznesu – Schenk Institute.
- Akredytowany konsultant Insights Discovery.
- Coach ICC.
- Terapeuta TSR w procesie certyfikacji.
- Trener metody Outdoor learning (Centrum Innowacyjnej Edukacji).
STYL PRACY/STOSOWANE METODY SZKOLENIOWE:
- Praca warsztatowa i na procesie.
- Praktyczne ćwiczenia bazujące na rzeczywistości biznesowej klienta.
- Wykorzystanie gier w procesie nauki.
- Nauka przez zabawę.
PROFIL TRENERKI:
- Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze HR jako HR Business Partner, HR Project Manager oraz Learning & Development Ekspert.
- Od 10 lat współpracuje z międzynarodowymi korporacjami oraz małymi i średnimi firmami jako trenerka, asesorka, coach zespołowa oraz konsultantka biznesowa.
- Zrealizowała kilkadziesiąt projektów z zakresu budowania modeli kompetencji, systemów ocen, ścieżek karier oraz wdrożenia kultury organizacyjnej opartej na wartościach.
- Zaprojektowała i zrealizowała kilkadziesiąt programów rozwojowych dla kadry menedżerskiej, talentów oraz zespołów sprzedaży, marketingu, IT, finansów i administracji.
- Wdrożyła do organizacji wiele nowatorskich metod i narzędzi m.in. coaching zespołowy: action learning, diagnozę potencjału w oparciu o learning agility, peer-mentoring, design thinking.
SPECJALIZACJA:
- Kompetencje menedżerskie: budowanie przywództwa, motywowanie i angażowanie zespołu, feedback, budowanie współpracy i efektywności biznesowej zespołu w oparciu o model Insights Discovery, budowanie odporności psychicznej lidera i zespołu, first-time manager.
- Procesy i kompetencje HR: Assessement i Development Center, zarządzanie talentami, modele kompetencji.
KWALIFIKACJE:
- Magister socjolożka: Komunikacja społeczna i badania rynkowe.
- Akademia Leona Koźmińskiego: studia podyplomowe z zarządzania zasobami ludzkimi.
- Trenerka umiejętności psychospołecznych.
- Action Learning Coach (World Institute for Action Learning).
- Certyfikowana konsultantka Insights Discovery DISC.
- Licencjonowana konsultantka Odporności psychicznej MTQ Product Family.
- Licencjonowana konsultantka Zintegrowanego Modelu Przywództwa ILM 72.
- Asesorka w projektach Assesment i Development Centre.
- Konsultantka z zakresu Hum an Resources.
- Creative Skills for Innovation/ Design Thinking.
STYL PRACY/STOSOWANE METODY SZKOLENIOWE:
Dostarczenie uczestnikom doświadczenia zmieniającego perspektywę i uczenie poprzez działanie, to dla mnie najważniejsze kwestie podczas projektowania i prowadzenia szkolenia.
PROFIL TRENERKI:
- Właścicielka firmy szkoleniowej Human Skills.
- Założycielka projektu Sukces Kobiety Biznesu.
- Trenerka biznesu.
- Mentorka.
- Asesorka w metodzie analizy kompetencji Assessment i Development Centre.
- Magister psycholożka. Członkini Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
- Magister socjolożka.
- Certyfikowana konsultantka Extended DISC.
- Certyfikowana konsultantka Insights Discovery.
- Certyfikowana Coach International Community Coaching.
- Certyfikowana konsultantka badania odporności psychicznej MTQ Plus.
- Certyfikowana konsultantka badania zintegrowanych stylów zarządzania ILM 72.
- Certyfikowana facylitatorka metody POINTS OF YOU®.
Założycielka firmy szkoleniowej Human Skills. Jest założycielką i liderką projektu motywacyjno – szkoleniowego Sukces Kobiety Biznesu. Od kilkunastu lat prowadzi szkolenia i projekty rozwojowe dla biznesu oraz administracji publicznej. Realizuje szkolenia i sesje coachingowe głównie dla kadry menedżerskiej. Posiada wieloletnie doświadczenie korporacyjne, które zdobywała w działach Human Resources, sprzedaży i obsługi klienta.
Wywiady z jej udziałem pojawiają się w miesięczniku „Zwierciadło”, „Sens”, „Wysokie Obcasy”, i nie tylko. Występuję w mediach m.in.: TVN, DDTVN, TVN Turbo, TTV, TVP2 „Panorama”, Polsat Cafe, Polsat, „Gazeta Wyborcza”, Wirtualna Polska, a także wypowiada się w radio.
Jest autorką artykułów psychologicznych. Współautorką książki „Po szczęście do pracy” i autorką książki o psychologii relacji „Jak upolować miłość” wydanej na zaproszenie Wydawnictwa Zwierciadło.
PROFIL TRENERKI:
Jest coachem, trenerką biznesu, praktyczką sprzedaży i zarządzania. Przez wiele lat była związana ze sprzedażą. Jako Dyrektorka sprzedaży CEE była odpowiedzialna za budowanie sieci sprzedażowych oraz ekspansje na rynki zagraniczne. Kierowała międzynarodowymi zespołami sprzedażowymi, zajmowałam się motywowaniem i szkoleniem ludzi, a także wdrażała procedury i standardy obsługi.
SPECJALIZACJA/PROWADZONE TEMATY SZKOLENIOWE:
- Business & Executive coaching.
- Prowadzenie szkoleń dla kadry menedżerskiej i pracowników.
- Prowadzenie procesów badania kompetencji oraz typów osobowości pracowników.
- Insights Discovery.
- Asessment & Development Center.
- Sprzedaż.
- Zarządzanie.
KWALIFIKACJE:
- The Practitioner Coach Diploma, wydany przez Noble Manhattan.
- Akredytacja International Institute of Coaching & Mentoring (IIC&M).
- Akredytacja Insights Discovery, udzielona przez Insights Polska.
- Certyfikat Trenera Biznesu, wydany przez IBD Business School.
- Business Trainer Certificate, wydany przez International Eduacation Society.
- Certyfikacja Assessment & Development Center, IBD Business School.
- Akredytacja Archipelago Competence Game, Competence Game.
JĘZYK W JAKIM TRENER PROWADZI SZKOLENIA: polski, angielski, rosyjski, ukraiński.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 5 500 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
- *Cena uzależniona jest od czynników takich jak wielkość grupy, lokalizacja szkolenia, sylwetka trenerska. Szczegółowa wycena zostanie przedstawiona po dokładnym badaniu potrzeb szkoleniowych.
- Obowiązuje limit uczestników.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Zgłoszenie udziału w szkoleniu zamkniętym
- Warunkiem realizacji szkolenia zamkniętego jest przesłanie zapytania o szkolenie do organizatora.
Podstawą zgłoszenia na szkolenie zamknięte jest wysłanie wypełnionego i podpisanego (wraz z pieczęcią firmy, w przypadku zgłoszenia przez jednostkę organizacyjną) scanu formularza zamówienia na adres e-mail: biuro@humanskills.pl lub adres osoby koordynujące szkolenie z ramienia Human Skills.
Zmiana zakresu szkolenia i warunków umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Rezygnacja ze szkolenia/ zmiana terminu przez Zamawiającego
Zamawiający ma prawo zrezygnować z realizacji szkolenia na zasadach i warunkach wskazanych w punktach poniżej.
Rezygnacji z udziału w szkoleniu Zamawiający dokonuje poprzez skierowanie na adres e-mail biuro@humanskills.pl lub adres koordynatora szkolenia oświadczenia o rezygnacji.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie:
14 dni kalendarzowych, odwołanie jest bezkosztowe;
Poniżej 14 dni, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 50% wartości finalnej.
Poniżej 10 dni, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 80% wartości finalnej.
Zmiana terminu szkolenia jest traktowana z definicji jako rezygnacja ze szkolenia.
Jeżeli dojdzie do drugiej rezygnacji z zamówionego szkolenia na 14 dni kalendarzowych, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 50% wartości finalnej. Powyższy zapis dotyczy również drugiej zmiany terminu.
UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.
- Nazwa firmy: Human Skills
- Ulica i nr: Widok 18/2
- Kod pocztowy: 00-023
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 6721761910