O szkoleniu
Prowadzenie fanpage’a na Facebooku staje się obecnie standardem. Wciąż jednak nie wszystkie firmy korzystają z zalet równie popularnego serwisu Instagram, tracąc szanse na dotarcie do nowych wartościowych grup odbiorców. Instagram wymaga odmiennej strategii marketingowej i innego podejścia do użytkowników, by odnieść tam sukces – z tego też powodu działania skutecznie podejmowane na Facebooku nie przynoszą tu spodziewanych rezultatów, zniechęcając przedsiębiorców do dalszych działań. Tymczasem wystarczy lepiej poznać to środowisko i oczekiwania użytkowników, aby oswoić Instagram i czerpać z niego korzyści. Niniejsze szkolenie pozwoli nie tylko stworzyć od podstaw skuteczny i wartościowy profil firmowy, ale i skorygować błędy już istniejących profili, które z różnych powodów nie odniosły sukcesu.
Zadaniem szkolenia jest pokazanie, w jaki sposób skutecznie prowadzić profil firmowy na platformie Instagram, aby w pełni wykorzystać potencjał marketingowy tego serwisu społecznościowego. W ramach szkolenia zostaną omówione najważniejsze zagadnienia dotyczące cech charakterystycznych aplikacji, tego co ją wyróżnia od popularnego Facebooka i na czym oprzeć swoje działania markrtingowe. Poruszone zostaną też kwestie tworzenia treści (posty, relacje, rolki) i angażowania odbiorców oraz promowania swoich treści (zarówno odpłatnie, jak i w sposób organiczny, czyli niewymagający dodatkowych nakładów finansowych). Treści uzupełnione zostały o wskazówki na temat legalnego tworzenia treści. W ramach części prawnej uczestnicy dowiedzą się, jakie są najważniejsze punkty regulaminu serwisu Instagram, związane z prawami autorskimi oraz jak wykorzystywać cudzą twórczość w celach marketingowych, nie narażając się na problemy prawne.
Zarówno dla osób, które zaczynają swoją przygodę z social mediami, jak i dla tych, którzy prowadzą już fanpage na Facebooku, ale nie są w stanie osiągnąć podobnych rezultatów na Instagramie.
Skorzystają z niego wszyscy, którzy zajmują się marketingiem internetowym i chcieliby rozszerzyć pole swoich działań promocyjnych na platformę Instagram, by dotrzeć do nowej grupy odbiorców. Social media managerowie i social media specjaliści, przedstawiciele wydawnictw, serwisów internetowych, instytucji oświatowych, uczelni, instytucji kultury, bibliotek, muzeów, jednostek/instytutów naukowych, badawczych, szerokiego spektrum instytucji publicznych, firm marketingowych oraz innych podmiotów realizujących zadania w zakresie promocji i reklamy.
Program szkolenia
- Wprowadzenie i podstawy Instagram
- Kto i jak obecnie korzysta z aplikacji?
- Treści aktualnie promowane przez algorytm
- Jak działa algorytm w aplikacji?
- Kto powinien rozwijać konto na Instagramie?
- Przygotowanie i dodawanie treści w aplikacji
- Jakie treści dodawać?
- Karuzele, grafiki czy rolki? Na co postawić i jak znaleźć balans?
- Czy muszę nagrywać wideo na Instagram?
- Instastories - jak robić to dobrze?
- Hasztagi na Instagramie
- Czy hasztagi nadal działają?
- Jak wybierać hasztagi do naszych publikacji?
- Przygotowanie profilu i BIO
- Jak przygotować profil na Instagramie?
- Profil osobisty czy konto biznesowe/konto twórcy
- Jak napisać dobre BIO?
- Co powinno znaleźć się na zdjęciu profilowym?
- Skuteczne rolki
- Krótkie formy wideo - jak robić je dobrze na Instagramie?
- Co pokazywać? Czy muszę tańczyć i śpiewać?
- Jak wygląda dobra rolka?
- Programy do montażu i edycji
- Reklama na Instagramie
- Czy warto korzystać z reklamy na Instagramie?
- Przycisk “Promuj post”
- Co promować w postach i materiałach sponsorowanych?
Prawa autorskie na Instagramie:
- Konsekwencje naruszania praw autorskich, czyli dlaczego warto znać przepisy i regulamin serwisu Instagram.
- Prawa autorskie – podstawowe informacje:
- Jakie prawa mają twórcy internetowi.
- Post, relacja, rolka, live – co może być utworem chronionym prawem autorskim.
- Ochrona fragmentu utworu.
- Główne zasady korzystania z cudzych utworów.
- Prawo autorskie a internet i nowe technologie.
- Konto profesjonalne i licencja komercyjna:
- Prawne różnice pomiędzy licencjami dla prywatnych użytkowników a licencjami komercyjnymi.
- Działania komercyjne i niekomercyjne – jak je rozróżnić.
- Skutki wyboru niewłaściwej licencji.
- Wykorzystywanie treści innych użytkowników:
- Udostępnianie postów, rolek, relacji.
- Reposty.
- Tłumaczenia materiałów zagranicznych.
- Wiadomości prywatne.
- Udostępnianie treści na innych platformach, screenshoty, przechwytywanie ekranu.
- Wykorzystywanie cudzej muzyki i nagrań:
- Bank muzyki w Instagramie.
- Aplikacje do tworzenia video.
- Fragmenty nagrań radiowych i telewizyjnych.
- Korzystanie z utworów dostępnych w Internecie.
- Domena publiczna, czyli utwory, do których prawa autorskie wygasły.
- Między podążaniem za trendem a plagiatem:
- Różnica między inspiracją a kopiowaniem.
- Niechroniony pomysł a twórcze jego wykonanie.
- Ochrona wizerunku – podstawowe informacje.
- Zastrzeżenia i inne ważne przepisy prawne.
Czas trwania
Prelegenci
Karina Kunc-Urbańczyk
Doktor nauk prawnych, specjalistka z zakresu ochrony programów komputerowych i prawa nowych technologii. Autorka publikacji naukowych i prelegentka konferencji naukowych z zakresu postępowania cywilnego oraz prawa autorskiego i nowych technologii.
Hobbystycznie edukuje na temat przestrzegania prawa w mediach społecznościowych, działając pod marką PrawoWita. Na swoich profilach społecznościowych podpowiada, jak legalnie tworzyć i promować się w Internecie.
Absolwentka Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, od 10 lat zawodowo związana z wymiarem sprawiedliwości. Prowadzi szkolenia o tematyce prawnoautorskiej, sporządza opinie prawne oraz przeprowadza audyty i konsultacje dla przedsiębiorców w zespole „Prawo Małego Biznesu”.
Weronika Modzelewska
Ekspertka marketingu, specjalistka od mediów społecznościowych i wideo marketingu. Autorka szkoleń, kursów i programów grupowych z zakresu marketingu online.
W sieci działa jako Przystanek Internet. Na swoich profilach społecznościowych uczy o marketingu i biznesie w prostym języku. Współpracuje z markami zarówno od strony firmy jak i influencera (na swoim koncie na Instagramie gromadzi ponad 67k osób).
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 890 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 790 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Organizatora stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
- Zgłaszając udział w szkoleniu zgłaszający zobowiązuje się do uiszczenia umówionej opłaty za szkolenie.
- Opłata realizowana jest przelewem na konto Organizatora na podstawie potwierdzenia udziału oraz faktury pro forma, a płatność wymagana jest przed szkoleniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki.
- Odwołanie zgłoszenia możliwe jest bezkosztowo na nie mniej niż 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora na piśmie (w tym z użyciem poczty elektronicznej). Odwołanie po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
- Brak udziału w szkoleniu nie może być rozumiany jako odstąpienie od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty ceny szkolenia.
- Zgłaszający ma możliwość jednorazowego przeniesienia terminu szkolenia na inny termin (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystania wpłaconej kwoty na inne szkolenie Organizatora pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi, ani w części, ani w całości.
- Organizator zastrzega prawo zmiany terminu i miejsca szkolenia, a także odwołania szkolenia z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego, nie zebranie wystarczającej grupy uczestników). W takiej sytuacji zawiadamia Zgłaszającego o odwołaniu szkolenia na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz zwraca wpłacone kwoty w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego proponuje inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
Masz pytania? Napisz do nas
