Instagram dla biznesu - od strony marketingowej i prawnej

O szkoleniu

Prowadzenie fanpage’a na Facebooku staje się obecnie standardem. Wciąż jednak nie wszystkie firmy korzystają z zalet równie popularnego serwisu Instagram, tracąc szanse na dotarcie do nowych wartościowych grup odbiorców. Instagram wymaga odmiennej strategii marketingowej i innego podejścia do użytkowników, by odnieść tam sukces – z tego też powodu działania skutecznie podejmowane na Facebooku nie przynoszą tu spodziewanych rezultatów, zniechęcając przedsiębiorców do dalszych działań. Tymczasem wystarczy lepiej poznać to środowisko i oczekiwania użytkowników, aby oswoić Instagram i czerpać z niego korzyści. Niniejsze szkolenie pozwoli nie tylko stworzyć od podstaw skuteczny i wartościowy profil firmowy, ale i skorygować błędy już istniejących profili, które z różnych powodów nie odniosły sukcesu.

Zadaniem szkolenia jest pokazanie, w jaki sposób skutecznie prowadzić profil firmowy na platformie Instagram, aby w pełni wykorzystać potencjał marketingowy tego serwisu społecznościowego. W ramach szkolenia zostaną omówione najważniejsze zagadnienia dotyczące cech charakterystycznych aplikacji, tego co ją wyróżnia od popularnego Facebooka i na czym oprzeć swoje działania markrtingowe. Poruszone zostaną też kwestie tworzenia treści (posty, relacje, rolki) i angażowania odbiorców oraz promowania swoich treści (zarówno odpłatnie, jak i w sposób organiczny, czyli niewymagający dodatkowych nakładów finansowych). Treści uzupełnione zostały o wskazówki na temat legalnego tworzenia treści. W ramach części prawnej uczestnicy dowiedzą się, jakie są najważniejsze punkty regulaminu serwisu Instagram, związane z prawami autorskimi oraz jak wykorzystywać cudzą twórczość w celach marketingowych, nie narażając się na problemy prawne.

Kto powinien wziąć udział?

Zarówno dla osób, które zaczynają swoją przygodę z social mediami, jak i dla tych, którzy prowadzą już fanpage na Facebooku, ale nie są w stanie osiągnąć podobnych rezultatów na Instagramie.
Skorzystają z niego wszyscy, którzy zajmują się marketingiem internetowym i chcieliby rozszerzyć pole swoich działań promocyjnych na platformę Instagram, by dotrzeć do nowej grupy odbiorców. Social media managerowie i social media specjaliści, przedstawiciele wydawnictw, serwisów internetowych, instytucji oświatowych, uczelni, instytucji kultury, bibliotek, muzeów, jednostek/instytutów naukowych, badawczych, szerokiego spektrum instytucji publicznych, firm marketingowych oraz innych podmiotów realizujących zadania w zakresie promocji i reklamy.

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie i podstawy Instagram
    • Kto i jak obecnie korzysta z aplikacji?
    • Treści aktualnie promowane przez algorytm
    • Jak działa algorytm w aplikacji?
    • Kto powinien rozwijać konto na Instagramie?
  2. Przygotowanie i dodawanie treści w aplikacji
    • Jakie treści dodawać?
    • Karuzele, grafiki czy rolki? Na co postawić i jak znaleźć balans?
    • Czy muszę nagrywać wideo na Instagram?
    • Instastories - jak robić to dobrze?
  3. Hasztagi na Instagramie
    • Czy hasztagi nadal działają?
    • Jak wybierać hasztagi do naszych publikacji?
  4. Przygotowanie profilu i BIO
    • Jak przygotować profil na Instagramie?
    • Profil osobisty czy konto biznesowe/konto twórcy
    • Jak napisać dobre BIO?
    • Co powinno znaleźć się na zdjęciu profilowym?
  5. Skuteczne rolki
    • Krótkie formy wideo - jak robić je dobrze na Instagramie?
    • Co pokazywać? Czy muszę tańczyć i śpiewać?
    • Jak wygląda dobra rolka?
    • Programy do montażu i edycji
  6. Reklama na Instagramie
    • Czy warto korzystać z reklamy na Instagramie?
    • Przycisk “Promuj post”
    • Co promować w postach i materiałach sponsorowanych?

Prawa autorskie na Instagramie:

  1. Konsekwencje naruszania praw autorskich, czyli dlaczego warto znać przepisy i regulamin serwisu Instagram.
  2. Prawa autorskie – podstawowe informacje:
    • Jakie prawa mają twórcy internetowi.
    • Post, relacja, rolka, live – co może być utworem chronionym prawem autorskim.
    • Ochrona fragmentu utworu.
    • Główne zasady korzystania z cudzych utworów.
    • Prawo autorskie a internet i nowe technologie.
  3. Konto profesjonalne i licencja komercyjna:
    • Prawne różnice pomiędzy licencjami dla prywatnych użytkowników a licencjami komercyjnymi.
    • Działania komercyjne i niekomercyjne – jak je rozróżnić.
    • Skutki wyboru niewłaściwej licencji.
  4. Wykorzystywanie treści innych użytkowników:
    • Udostępnianie postów, rolek, relacji.
    • Reposty.
    • Tłumaczenia materiałów zagranicznych.
    • Wiadomości prywatne.
    • Udostępnianie treści na innych platformach, screenshoty, przechwytywanie ekranu.
  5. Wykorzystywanie cudzej muzyki i nagrań:
    • Bank muzyki w Instagramie.
    • Aplikacje do tworzenia video.
    • Fragmenty nagrań radiowych i telewizyjnych.
    • Korzystanie z utworów dostępnych w Internecie.
    • Domena publiczna, czyli utwory, do których prawa autorskie wygasły.
  6. Między podążaniem za trendem a plagiatem:
    • Różnica między inspiracją a kopiowaniem.
    • Niechroniony pomysł a twórcze jego wykonanie.
  7. Ochrona wizerunku – podstawowe informacje.
  8. Zastrzeżenia i inne ważne przepisy prawne.

Czas trwania

10.00-15.00

Prelegenci

Karina Kunc-Urbańczyk

Doktor nauk prawnych, specjalistka z zakresu ochrony programów komputerowych i prawa nowych technologii. Autorka publikacji naukowych i prelegentka konferencji naukowych z zakresu postępowania cywilnego oraz prawa autorskiego i nowych technologii.
Hobbystycznie edukuje na temat przestrzegania prawa w mediach społecznościowych, działając pod marką PrawoWita. Na swoich profilach społecznościowych podpowiada, jak legalnie tworzyć i promować się w Internecie.
Absolwentka Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, od 10 lat zawodowo związana z wymiarem sprawiedliwości. Prowadzi szkolenia o tematyce prawnoautorskiej, sporządza opinie prawne oraz przeprowadza audyty i konsultacje dla przedsiębiorców w zespole „Prawo Małego Biznesu”.

Weronika Modzelewska

Ekspertka marketingu, specjalistka od mediów społecznościowych i wideo marketingu. Autorka szkoleń, kursów i programów grupowych z zakresu marketingu online.
W sieci działa jako Przystanek Internet. Na swoich profilach społecznościowych uczy o marketingu i biznesie w prostym języku. Współpracuje z markami zarówno od strony firmy jak i influencera (na swoim koncie na Instagramie gromadzi ponad 67k osób).

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę po okresie promocji
863
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 890 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Zapisz się
Cena promocyjna
zgłoszenia min. 2 tygodnie przed terminem
766
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 790 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Zapisz się

Organizator

Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
02-757 Warszawa
Pory 78
woj. mazowieckie
Centrum Promocji Informatyki (CPI) to firma edukacyjna działająca na rynku szkoleniowym od 1992 roku. CPI specjalizuje się w organizowaniu szkoleń otwartych, kursów i konferencji oraz projektów zamkniętych organizowanych na zlecenia firm i organizacj...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Organizatora stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
  2. Zgłaszając udział w szkoleniu zgłaszający zobowiązuje się do uiszczenia umówionej opłaty za szkolenie.
  3. Opłata realizowana jest przelewem na konto Organizatora na podstawie potwierdzenia udziału oraz faktury pro forma, a płatność wymagana jest przed szkoleniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki.
  4. Odwołanie zgłoszenia możliwe jest bezkosztowo na nie mniej niż 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora na piśmie (w tym z użyciem poczty elektronicznej). Odwołanie po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
  5. Brak udziału w szkoleniu nie może być rozumiany jako odstąpienie od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty ceny szkolenia.
  6. Zgłaszający ma możliwość jednorazowego przeniesienia terminu szkolenia na inny termin (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystania wpłaconej kwoty na inne szkolenie Organizatora pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi, ani w części, ani w całości.
  7. Organizator zastrzega prawo zmiany terminu i miejsca szkolenia, a także odwołania szkolenia z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego, nie zebranie wystarczającej grupy uczestników). W takiej sytuacji zawiadamia Zgłaszającego o odwołaniu szkolenia na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz zwraca wpłacone kwoty w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego proponuje inny termin/miejsce realizacji szkolenia.

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
02-757 Warszawa Pory 78
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!