Inteligencja emocjonalna - jak zrozumieć i zarządzać swoimi emocjami oraz doskonalić relacje z innymi.

O szkoleniu

Inteligencja emocjonalna to niezwykle ważna kompetencja - na szczęście coraz bardziej zauważana, zarówno na rynku pracy, jak i prywatnie. Jej świadomość oraz rozwój są kluczowe dla rozwoju każdego człowieka - bez względu na jego stanowisko, wiek, płeć oraz pozycje w hierarchii firmy.

Inteligencja emocjonalna (znana również jako iloraz emocjonalny lub EQ) to zdolność do rozumienia, używania i zarządzania emocjami w pozytywny sposób. Dzięki niej jesteś w stanie m.in.:

  • łagodzić stres,
  • skutecznie się komunikować,
  • współodczuwać z innymi,
  • pokonywać wyzwania,
  • rozwiązywać konflikty,
  • budować silniejsze relacje,
  • odnosić sukcesy w pracy,
  • osiągać cele zawodowe i osobiste,
  • przekuć swój zamiar w działanie,
  • podejmować świadome decyzje dotyczące tego, co jest dla Ciebie najważniejsze.

Warsztaty z inteligencji emocjonalnej to kompleksowy program skupiający się na zrozumieniu i rozwoju umiejętności emocjonalnych i interpersonalnych. Uczestnicy będą mieli okazję dowiedzieć się, czym jest inteligencja emocjonalna, poznać jej składowe, a także zgłębić swoją samoświadomość emocjonalną w różnych sytuacjach, co pozwoli im budować lepsze relacje z innymi.

Cele szkolenia:

  • zrozumienie roli inteligencji emocjonalnej w życiu osobistym i zawodowym,
  • nauka identyfikacji i zarządzania własnymi emocjami,
  • doskonalenie umiejętności samoświadomości komunikacyjnych i budowania zdrowych relacji z innymi,
  • rozwijanie empatii i zrozumienia dla emocji innych osób i swoich własnych,
  • wykorzystanie inteligencji emocjonalnej w radzeniu sobie ze stresem i konfliktami.
Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści ze szkolenia:

  • wzrost samoświadomości emocjonalnej i zrozumienie swoich reakcji emocjonalnych,
  • poprawa umiejętności rozpoznawania i interpretacji emocji u innych,
  • skuteczne zarządzanie stresem i emocjami w trudnych sytuacjach,
  • lepsze rozumienie potrzeb i oczekiwań innych osób, co przyczynia się do efektywnej komunikacji,
  • pełniejsze wykorzystywanie własnego doświadczenia życiowego i zawodowego we współpracy z innymi,
  • podejmowanie właściwych decyzji w trudnych sytuacjach i w obliczu zmian,
  • budowanie pozytywnych i trwałych relacji zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym.

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • składowych inteligencji emocjonalnej i ich znaczeniu,
  • teoriach i modelach inteligencji emocjonalnej,
  • różnicach między inteligencją emocjonalną a ilorazem inteligencji (IQ),
  • wpływie emocji na zachowanie i podejmowanie decyzji,
  • technikach radzenia sobie z negatywnymi emocjami,
  • empatii, asertywności i perswazji.

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • samoświadomości,
  • skutecznego wyrażania swoich uczuć i potrzeb,
  • wykorzystywania inteligencji emocjonalnej w komunikacji i rozwiązywaniu konfliktów,
  • wypracowywania zdrowych strategii zarządzania stresem.
Kto powinien wziąć udział?
  • osoby pragnące podnieść swoją świadomość w zakresie inteligencji emocjonalnej, a co za tym idzie jej składowych (kompetencji psychologicznych społecznych i działania),
  • osoby z różnych sfer zawodowych, m.in. menedżerowie, pracownicy zespołów projektowych,
  • każdy, kto pragnie poprawić swoje umiejętności interpersonalne i efektywnie zarządzać swoimi emocjami.

Program szkolenia

Wyjaśnienie pojęcia inteligencji emocjonalnej

  • Inteligencja emocjonalna jako kompetencja przyszłości
  • Inteligencja intelektualna a inteligencja emocjonalna
  • Rola inteligencji emocjonalnej w kontekście sukcesu zawodowego i prywatnego

Badania nad inteligencją emocjonalną

  • Jak to się wszystko zaczęło
  • Przykłady z życia osobistego i zawodowego, w których jest niska inteligencja emocjonalna
  • Jak możemy wykorzystać składowe inteligencji emocjonalnej w życiu prywatnym i zawodowym

Kluczowe kompetencje inteligencji emocjonalnej

  • Psychologiczne (samoświadomość, samoocena, samokontrola)
  • Społeczne (empatia, asertywność, perswazja, przywództwo, współpraca)
  • Działania (motywacja, zdolności adaptacyjne, sumienność)

Emocje nasze i innych rozbrojone na czynniki pierwsze

  • Rola emocji
  • Empatia i asertywność w pracy zawodowej
  • Rozpoznawanie indywidualnych ograniczeń w rozwoju emocjonalnym – przekonania i stereotypy

Cechy inteligencji emocjonalnej i ich rola w pracy zawodowej i życiu prywatnym

  • Zarządzanie sobą
  • Samoświadomość emocjonalna
  • Świadomość społeczna
  • Zarządzanie relacjami

Skuteczna komunikacja zawodowa

  • Kluczowe elementy skutecznej komunikacji
  • Bariery komunikacyjne
  • Typy osobowości a komunikacja

Różnice zdań czy zła komunikacja – najczęstszymi wyzwaniami w pracy zawodowej

  • Komunikacja niewerbalna: znaczenie mowy ciała i gestów
  • Lepsza komunikacja w mojej pracy zawodowej

Aktywne słuchanie

  • Różnica między słyszeniem a słuchaniem
  • Sztuka zadawania pytań

Zarządzanie stresem i konstruktywne radzenie sobie z trudnymi sytuacjami

  • Moje mocne i słabe strony
  • Budowanie na różnicach
  • Jak rozwinąć inteligencję emocjonalną

Budowanie dobrych relacji biznesowych

  • Jak „miękkie” umiejętności robią „twarde” wyniki w relacjach prywatnych i biznesowych

Podsumowanie warsztatów, pytania uczestników, dyskusje, praktyczne wskazówki na przyszłość

Czas trwania

2 dni, 9.00-15.00

Prelegenci

Doświadczony ekspert z zakresu inteligencji emocjonalnej i rozwoju osobistego, od lat zajmuje się zarządzaniem relacjami w biznesie.

Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu kompetencji miękkich i zdolności interpersonalnych.

Kierowała projektami związanymi z aktywną sprzedażą i profesjonalną obsługą Klienta. Realizuje szkolenia i usługi konsultingowe dla wielu wymagających Klientów, wspierając firmy oraz organizacje w ich rozwoju.

Jej interaktywne podejście i praktyczne wskazówki pozwolą uczestnikom skutecznie rozwijać swoją inteligencję emocjonalną i budować lepsze relacje z innymi.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 490
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Zniżki grupowe:
  • 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
  • 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
  • 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
  2. Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
  3. Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
  4. Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
  5. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
  6. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
  7. Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: J.G.Training
  • Ulica i nr: Olesińska 21
  • Kod pocztowy: 02-548
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 8981505607

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

J.G.Training
02-548 Warszawa, Polska Olesińska 21

Organizator

J.G.Training
02-548 Warszawa, Polska
Olesińska 21
woj. mazowieckie
Misja Misją J.G.Training jest pomoc pracownikom firm i instytucji w zdobywaniu wiedzy, informacji i umiejętności, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania podmiotów gospodarczych. Obszary, z których szkolimy Tematyka naszych szkoleń dot...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!