O szkoleniu
Inteligencja emocjonalna to niezwykle ważna kompetencja - na szczęście coraz bardziej zauważana, zarówno na rynku pracy, jak i prywatnie. Jej świadomość oraz rozwój są kluczowe dla rozwoju każdego człowieka - bez względu na jego stanowisko, wiek, płeć oraz pozycje w hierarchii firmy.
Inteligencja emocjonalna (znana również jako iloraz emocjonalny lub EQ) to zdolność do rozumienia, używania i zarządzania emocjami w pozytywny sposób. Dzięki niej jesteś w stanie m.in.:
- łagodzić stres,
- skutecznie się komunikować,
- współodczuwać z innymi,
- pokonywać wyzwania,
- rozwiązywać konflikty,
- budować silniejsze relacje,
- odnosić sukcesy w pracy,
- osiągać cele zawodowe i osobiste,
- przekuć swój zamiar w działanie,
- podejmować świadome decyzje dotyczące tego, co jest dla Ciebie najważniejsze.
Warsztaty z inteligencji emocjonalnej to kompleksowy program skupiający się na zrozumieniu i rozwoju umiejętności emocjonalnych i interpersonalnych. Uczestnicy będą mieli okazję dowiedzieć się, czym jest inteligencja emocjonalna, poznać jej składowe, a także zgłębić swoją samoświadomość emocjonalną w różnych sytuacjach, co pozwoli im budować lepsze relacje z innymi.
Cele szkolenia:
- zrozumienie roli inteligencji emocjonalnej w życiu osobistym i zawodowym,
- nauka identyfikacji i zarządzania własnymi emocjami,
- doskonalenie umiejętności samoświadomości komunikacyjnych i budowania zdrowych relacji z innymi,
- rozwijanie empatii i zrozumienia dla emocji innych osób i swoich własnych,
- wykorzystanie inteligencji emocjonalnej w radzeniu sobie ze stresem i konfliktami.
Korzyści ze szkolenia:
- wzrost samoświadomości emocjonalnej i zrozumienie swoich reakcji emocjonalnych,
- poprawa umiejętności rozpoznawania i interpretacji emocji u innych,
- skuteczne zarządzanie stresem i emocjami w trudnych sytuacjach,
- lepsze rozumienie potrzeb i oczekiwań innych osób, co przyczynia się do efektywnej komunikacji,
- pełniejsze wykorzystywanie własnego doświadczenia życiowego i zawodowego we współpracy z innymi,
- podejmowanie właściwych decyzji w trudnych sytuacjach i w obliczu zmian,
- budowanie pozytywnych i trwałych relacji zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- składowych inteligencji emocjonalnej i ich znaczeniu,
- teoriach i modelach inteligencji emocjonalnej,
- różnicach między inteligencją emocjonalną a ilorazem inteligencji (IQ),
- wpływie emocji na zachowanie i podejmowanie decyzji,
- technikach radzenia sobie z negatywnymi emocjami,
- empatii, asertywności i perswazji.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- samoświadomości,
- skutecznego wyrażania swoich uczuć i potrzeb,
- wykorzystywania inteligencji emocjonalnej w komunikacji i rozwiązywaniu konfliktów,
- wypracowywania zdrowych strategii zarządzania stresem.
- osoby pragnące podnieść swoją świadomość w zakresie inteligencji emocjonalnej, a co za tym idzie jej składowych (kompetencji psychologicznych społecznych i działania),
- osoby z różnych sfer zawodowych, m.in. menedżerowie, pracownicy zespołów projektowych,
- każdy, kto pragnie poprawić swoje umiejętności interpersonalne i efektywnie zarządzać swoimi emocjami.
Program szkolenia
Wyjaśnienie pojęcia inteligencji emocjonalnej
- Inteligencja emocjonalna jako kompetencja przyszłości
- Inteligencja intelektualna a inteligencja emocjonalna
- Rola inteligencji emocjonalnej w kontekście sukcesu zawodowego i prywatnego
Badania nad inteligencją emocjonalną
- Jak to się wszystko zaczęło
- Przykłady z życia osobistego i zawodowego, w których jest niska inteligencja emocjonalna
- Jak możemy wykorzystać składowe inteligencji emocjonalnej w życiu prywatnym i zawodowym
Kluczowe kompetencje inteligencji emocjonalnej
- Psychologiczne (samoświadomość, samoocena, samokontrola)
- Społeczne (empatia, asertywność, perswazja, przywództwo, współpraca)
- Działania (motywacja, zdolności adaptacyjne, sumienność)
Emocje nasze i innych rozbrojone na czynniki pierwsze
- Rola emocji
- Empatia i asertywność w pracy zawodowej
- Rozpoznawanie indywidualnych ograniczeń w rozwoju emocjonalnym – przekonania i stereotypy
Cechy inteligencji emocjonalnej i ich rola w pracy zawodowej i życiu prywatnym
- Zarządzanie sobą
- Samoświadomość emocjonalna
- Świadomość społeczna
- Zarządzanie relacjami
Skuteczna komunikacja zawodowa
- Kluczowe elementy skutecznej komunikacji
- Bariery komunikacyjne
- Typy osobowości a komunikacja
Różnice zdań czy zła komunikacja – najczęstszymi wyzwaniami w pracy zawodowej
- Komunikacja niewerbalna: znaczenie mowy ciała i gestów
- Lepsza komunikacja w mojej pracy zawodowej
Aktywne słuchanie
- Różnica między słyszeniem a słuchaniem
- Sztuka zadawania pytań
Zarządzanie stresem i konstruktywne radzenie sobie z trudnymi sytuacjami
- Moje mocne i słabe strony
- Budowanie na różnicach
- Jak rozwinąć inteligencję emocjonalną
Budowanie dobrych relacji biznesowych
- Jak „miękkie” umiejętności robią „twarde” wyniki w relacjach prywatnych i biznesowych
Podsumowanie warsztatów, pytania uczestników, dyskusje, praktyczne wskazówki na przyszłość
Czas trwania
2 dni, 9.00-15.00
Prelegenci
Doświadczony ekspert z zakresu inteligencji emocjonalnej i rozwoju osobistego, od lat zajmuje się zarządzaniem relacjami w biznesie.
Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu kompetencji miękkich i zdolności interpersonalnych.
Kierowała projektami związanymi z aktywną sprzedażą i profesjonalną obsługą Klienta. Realizuje szkolenia i usługi konsultingowe dla wielu wymagających Klientów, wspierając firmy oraz organizacje w ich rozwoju.
Jej interaktywne podejście i praktyczne wskazówki pozwolą uczestnikom skutecznie rozwijać swoją inteligencję emocjonalną i budować lepsze relacje z innymi.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
Masz pytania? Napisz do nas
