O szkoleniu
Celem szkolenia jest omówienie najważniejszych zagadnień wynikających z obowiązku przeprowadzenia inwentaryzacji, poznanie zakresu rzeczowego składników podlegających inwentaryzacji, metod, terminów i częstotliwości przeprowadzenia spisu z natury, ustalenie podziału kompetencji między osoby uczestniczące w inwentaryzacji, rzetelne i sprawne przeprowadzenie inwentaryzacji, rozliczenie spisu środków trwałych oraz wyszczególnienie wniosków poinwentaryzacyjnych jako ważnych wskazówek na przyszłość.
Omówione będą również sposoby ewidencji księgowej różnic inwentaryzacyjnych, odpowiedzialność materialna pracowników za powierzony majątek oraz najnowsze metody przeprowadzania inwentaryzacji składników majątku w drodze spisu z natury.
Główni księgowi,
Pracownicy działów księgowości,
Dyrektorzy finansowi,
Prezesi i Właściciele firm.
Program szkolenia
CZĘŚĆ I – Cel, przedmiot, metody inwentaryzacji
1. Definicja inwentaryzacji
2. Cel inwentaryzacji
3. Przedmiot inwentaryzacji
4. Metody inwentaryzacji
5. Rodzaje inwentaryzacji
6. Terminy i częstotliwość przeprowadzania inwentaryzacji
CZĘŚĆ II – Zasady przeprowadzania inwentaryzacji
1. Etapy inwentaryzacji
2. Planowanie czynności inwentaryzacyjnych - Harmonogram inwentaryzacji
3. Dokumentacja: instrukcje, regulaminy i zarządzenia wewnętrzne dotyczące inwentaryzacji.
4. Wyłonienie organów inwentaryzacyjnych - podział zadań między osoby uczestniczące w inwentaryzacji
CZĘŚĆ III - Zasady prowadzenia inwentaryzacji
CZĘŚĆ IV - Inwentaryzacja drogą spisu z natury
1. Przygotowanie do spisu z natury
2. Rozpoczęcie spisu
3. Technika spisu z natury
4. Pomiar i jednostka pomiaru
5. Spis z natury zapasów w opakowaniach zbiorczych
6. Spis z natury zapasów sypkich, złomu i innych trudno mierzalnych składników – przesłanki pomiaru szacunkowego
7. Spis z natury zapasów w zautomatyzowanych magazynach wysokiego składowania
8. Spis z natury w razie nieprzerywania działalności
9. Spis z natury zapasów obcych
10. Ocena gospodarczej przydatności zapasów
11. Inwentaryzacja zapasów drogą spisu z natury wspomagana informatycznie
CZĘŚĆ V - Zakończenie spisu z natury: dokumentacja i wycena
1. Udokumentowanie spisu z natury
a. Arkusz spisowy
b. Trwałość zapisów w dokumentach spisowych i poprawianie błędów
2. Inwentaryzacja zapasów drogą spisu z natury wspomagana informatycznie
3. Kontrola przebiegu i dokumentów spisu z natury
a. Kontrolerzy spisowi
b. Udział biegłego rewidenta w spisie z natury zapasów
c. Zastrzeżenia osoby odpowiedzialnej do spisu z natury
4. Zakończenie spisu
5. Rozliczenie inwentaryzacji zapasów drogą spisu z natury
6. Wycena spisu z natury
a. Miejsce i przedmiot wyceny
b. Ceny stosowane do wyceny spisu
c. Wycena spisu
CZĘŚĆ VI –Ustalanie różnic inwentaryzacyjnych, wyjaśnienie przyczyn ich powstawania, dokonanie księgowań
1. Ustalanie różnic inwentaryzacyjnych - porównanie stanów stwierdzonych drogą spisu z natury ze stanami wykazanymi w ewidencji księgowej
a. warunki porównania wyników spisu ze stanami księgowymi
2. Wyjaśnienie i rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych
a. Wyjaśnienie przyczyn różnic inwentaryzacyjnych
b. Rodzaje różnic
3. Dokonanie księgowań
CZĘŚĆ VII - różnice inwentaryzacyjne
1. Charakter różnic inwentaryzacyjnych
2. Rodzaje różnic inwentaryzacyjnych
3. Kompensaty
4. Protokół z rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych
5. Zakończenie prac komisji inwentaryzacyjnej
CZĘŚĆ VIII - zakończenie prac inwentaryzacyjnych – wnioski
1. Nieprawidłowości, jakie pojawiają się w związku z inwentaryzacją
2. Zapobieganie nieprawidłowościom
3. Wnioski poinwentaryzacyjne
Czas trwania
10.00-15.00
Forma zajęć
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 569 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
- Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
- Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
- Kod pocztowy: 65-021
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 9730814671
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
