Inwentaryzacja składników majątku w aktualnym stanie prawnym

O szkoleniu

Celem szkolenia jest omówienie najważniejszych zagadnień wynikających z obowiązku przeprowadzenia inwentaryzacji, poznanie zakresu rzeczowego składników podlegających inwentaryzacji, metod, terminów i częstotliwości przeprowadzenia spisu z natury, ustalenie podziału kompetencji między osoby uczestniczące w inwentaryzacji, rzetelne i sprawne przeprowadzenie inwentaryzacji, rozliczenie spisu środków trwałych oraz wyszczególnienie wniosków poinwentaryzacyjnych jako ważnych wskazówek na przyszłość. 

Omówione będą również sposoby ewidencji księgowej różnic inwentaryzacyjnych, odpowiedzialność materialna pracowników za powierzony majątek oraz najnowsze metody przeprowadzania inwentaryzacji składników majątku w drodze spisu z natury. 

Kto powinien wziąć udział?

Główni księgowi,

 Pracownicy działów księgowości,

 Dyrektorzy finansowi,

 Prezesi i Właściciele firm.

Program szkolenia

CZĘŚĆ I – Cel, przedmiot, metody inwentaryzacji

1. Definicja inwentaryzacji

2. Cel inwentaryzacji

3. Przedmiot inwentaryzacji

4. Metody inwentaryzacji

5. Rodzaje inwentaryzacji

6. Terminy i częstotliwość przeprowadzania inwentaryzacji

CZĘŚĆ II – Zasady przeprowadzania inwentaryzacji

1. Etapy inwentaryzacji

2. Planowanie czynności inwentaryzacyjnych - Harmonogram inwentaryzacji

3. Dokumentacja: instrukcje, regulaminy i zarządzenia wewnętrzne dotyczące inwentaryzacji.

4. Wyłonienie organów inwentaryzacyjnych - podział zadań między osoby uczestniczące w inwentaryzacji

CZĘŚĆ III - Zasady prowadzenia inwentaryzacji

CZĘŚĆ IV - Inwentaryzacja drogą spisu z natury

1. Przygotowanie do spisu z natury

2. Rozpoczęcie spisu

3. Technika spisu z natury

4. Pomiar i jednostka pomiaru

5. Spis z natury zapasów w opakowaniach zbiorczych

6. Spis z natury zapasów sypkich, złomu i innych trudno mierzalnych składników – przesłanki pomiaru szacunkowego

7. Spis z natury zapasów w zautomatyzowanych magazynach wysokiego składowania

8. Spis z natury w razie nieprzerywania działalności

9. Spis z natury zapasów obcych

10. Ocena gospodarczej przydatności zapasów

11. Inwentaryzacja zapasów drogą spisu z natury wspomagana informatycznie

CZĘŚĆ V - Zakończenie spisu z natury: dokumentacja i wycena

1. Udokumentowanie spisu z natury

a. Arkusz spisowy

b. Trwałość zapisów w dokumentach spisowych i poprawianie błędów

2. Inwentaryzacja zapasów drogą spisu z natury wspomagana informatycznie

3. Kontrola przebiegu i dokumentów spisu z natury

a. Kontrolerzy spisowi

b. Udział biegłego rewidenta w spisie z natury zapasów

c. Zastrzeżenia osoby odpowiedzialnej do spisu z natury

4. Zakończenie spisu

5. Rozliczenie inwentaryzacji zapasów drogą spisu z natury

6. Wycena spisu z natury

a. Miejsce i przedmiot wyceny

b. Ceny stosowane do wyceny spisu

c. Wycena spisu

CZĘŚĆ VI –Ustalanie różnic inwentaryzacyjnych, wyjaśnienie przyczyn ich powstawania, dokonanie księgowań

1. Ustalanie różnic inwentaryzacyjnych - porównanie stanów stwierdzonych drogą spisu z natury ze stanami wykazanymi w ewidencji księgowej

a. warunki porównania wyników spisu ze stanami księgowymi

2. Wyjaśnienie i rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych

a. Wyjaśnienie przyczyn różnic inwentaryzacyjnych

b. Rodzaje różnic

3. Dokonanie księgowań

CZĘŚĆ VII - różnice inwentaryzacyjne

1. Charakter różnic inwentaryzacyjnych

2. Rodzaje różnic inwentaryzacyjnych

3. Kompensaty

4. Protokół z rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych

5. Zakończenie prac komisji inwentaryzacyjnej

CZĘŚĆ VIII - zakończenie prac inwentaryzacyjnych – wnioski

1. Nieprawidłowości, jakie pojawiają się w związku z inwentaryzacją

2. Zapobieganie nieprawidłowościom

3. Wnioski poinwentaryzacyjne


 

Czas trwania

10.00-15.00

Forma zajęć

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Rejestracja

Cena 1
540
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 569 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto:

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.

Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
  • Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
  • Kod pocztowy: 65-021
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Numer NIP: 9730814671

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska Dąbrowskiego 40

Organizator

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska
Dąbrowskiego 40
woj. lubuskie
Od 2005 roku szkolimy w zakresie prawa i podatków. Głównym celem naszych szkoleń jest uzyskanie przez każdego uczestnika maximum praktycznej wiedzy, którą wykorzysta bezpośrednio w życiu zawodowym. Programy szkoleń tworzone są na podstawie aktu...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!