Inwentaryzacja w instytucji kultury

O szkoleniu

Podczas szkolenia przedstawione zostaną sposoby i metody inwentaryzacji w instytucjach kultury. Uczestnicy szkolenia będą mogli samodzielnie przeprowadzać inwentaryzację, jak również zidentyfikować ewentualne nieprawidłowości w metodach i sposobach jej przeprowadzania i rozliczania. Uczestnicy otrzymają także odpowiedzi na pytania, które najczęściej budzą wątpliwości:
• Kto może, a nawet powinien, a kto nie powinien być członkiem komisji inwentaryzacyjnej lub zespołu spisowego?
• Jak uniknąć błędów najczęściej popełnianych podczas procesu inwentaryzacyjnego?
• Kto wycenia środki spisane podczas inwentaryzacji na arkuszach spisowych?
• Kiedy i na jakiej podstawie można obciążyć pracownika za stwierdzony brak środków trwałych?

Dlaczego warto wziąć udział?

• Usystematyzujesz i pogłębisz wiedzę z zakresu zasad i metod inwentaryzacji w instytucjach kultury.
• Przygotowanie uczestników do samodzielnego planowania, przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i zasadami rachunkowości.
• Zdobędziesz praktyczne umiejętności pozwalające identyfikować nieprawidłowości oraz wdrażać skuteczne rozwiązania.
• Zwiększysz świadomość dotyczącej odpowiedzialności dyrektora oraz członków komisji i zespołów spisowych.
• Zdobędziesz informacje umożliwiające właściwe dokumentowanie inwentaryzacji i prawidłową ewidencję księgową.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do osób zajmujących się realizacją inwentaryzacji, odpowiedzialnych za gospodarkę materiałową oraz środkami trwałymi i wyposażeniem oraz głównych księgowych i księgowych instytucji kultury, zajmujących się rozliczeniem aktywów inwentaryzacji, oraz innych osób zainteresowanych tematyką inwentaryzacji.

Program szkolenia

1. Podstawy prawne.
2. Cel inwentaryzacji.
3. Rodzaje inwentaryzacji:
• Okresowa – roczna.
• Doraźna.
• Zdawczo-odbiorcza.
4. Metody inwentaryzacji:
• Spisu z natury.
• Potwierdzenia sald.
• Weryfikacji danych księgowych z dokumentacją.
• Skontrum.
• Kontrola zbiorów muzealnych.
5. Terminy i częstotliwość inwentaryzacji:
• Roczna.
• Raz na 2 lub 4 lata.
• Zbiorów bibliotecznych.
• Zbiorów muzealnych.
6. Planowanie i przygotowanie prac inwentaryzacyjnych:
• Plan inwentaryzacji.
• Komisja inwentaryzacyjna (powołanie, uprawnienia, wyłączenia ze składu komisji).
7. Przeprowadzenie inwentaryzacji:
• Zasady przeprowadzania inwentaryzacji.
• Inwentaryzacja składników majątkowych (środki trwałe, kasa, towary, materiały, należności i zobowiązania).
8. Zakończenie i rozliczenie inwentaryzacji:
• Dokumentacja.
• Wycena składników.
• Ustalanie różnic inwentaryzacyjnych.
• Wnioski i decyzje.
9. Ewidencja księgowa inwentaryzacji:
• Niedobory.
• Nadwyżki.
10. Odpowiedzialność za inwentaryzację:
• Dyrektora instytucji kultury.
• Osób przeprowadzających inwentaryzację.
11. Sesja pytań i odpowiedzi.

Czas trwania

09:00 - 13:00

Prelegenci

Ekonomistka, od wielu lat zajmująca się finansami i rachunkowością instytucji kultury, a także jednostek sektora finansów publicznych. Autorka licznych porad oraz wydawnictw fachowych.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie będzie się odbywało na platformie ZOOM. Najlepiej korzystać z przeglądarki Chrome.

Rejestracja

Cena standardowa
449
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Krajowy Fundusz Szkoleniowy

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
  • Ulica i nr: Jelinka 6
  • Kod pocztowy: 01-646
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5220001895

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
01-646 Warszawa, Polska Jelinka 6

Organizator

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
01-646 Warszawa, Polska
Jelinka 6
woj. mazowieckie
18 września 1989 roku inicjatorzy prac nad ustawą o samorządzie terytorialnym: Jerzy Regulski, Andrzej Celiński, Jerzy Stępień, Aleksander Paszyński i Walerian Pańko powołali do życia Fundację, która miała czuwać nad odradzającą się samorządnością te...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!