O szkoleniu
Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę.
Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków prawno-podatkowych.
- Główni księgowi
- Pracownicy działów księgowości
- Dyrektorzy finansowi
- Prezesi i Właściciele firm
Program szkolenia
1. Funkcje i cele inwentaryzacji.
2. Etapy, harmonogram i odpowiedzialność w procesie inwentaryzacji.
3. Podstawowe zasady inwentaryzacyjne.
4. Metody i techniki przeprowadzania inwentaryzacji:
- Metoda pełnej inwentaryzacji okresowej;
- Metoda pełnej inwentaryzacji ciągłej;
- Metoda wyrywkowa inwentaryzacji ciągłej lub okresowej.
5. Spis z natury jako podstawowa technika inwentaryzacyjna:
- Nadanie pola spisowego;
- Przygotowanie do inwentaryzacji pola spisowego;
- Uporządkowanie dokumentacji przychodu i rozchodu materiałowego;
- Obowiązki pracowników na polu spisowym w trakcie inwentaryzacji;
- Zasady przygotowywania i wykorzystywania arkuszy spisu z natury, ich zawartość informacyjna;
- Zasady i sposoby dokonywania pomiarów ilościowych i stanu jakościowego różnych surowców;
- Zasady przyjmowania i wydawania materiałów w trakcie trwania inwentaryzacji;
- Inwentaryzacja zawartości opakowań zbiorczych;
- Sposób inwentaryzacji produkcji w toku;
- Inwentaryzacja magazynu.
6. Pozostałe techniki inwentaryzacyjne:
- Metoda pisemnego potwierdzania stanów;
- Metoda weryfikacji tj. porównania stanów wynikających z ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami.
7. OZNACZENIE ŚRODKÓW TRWAŁYCH I IDENTYFIKACJA AUTOMATYCZNA W INWENTARYZACJI:
- Zasady oznaczania zapasów;
- Zasady obmiaru zapasów – liczba, waga;
- Inwentaryzacja zapasu poprzez ważenie;
- Zastosowanie kodów kreskowych i etykiet w inwentaryzacji;
- Wykorzystanie RFID;
- Wykorzystanie systemów automatycznej identyfikacji a instrukcja inwentaryzacyjna.
8. Warunki i sposób kompensowania niedoborów i nadwyżek.
9. Odpowiedzialność materialna pracowników.
- Ogólne zasady odpowiedzialności materialnej pracowników przedsiębiorstwa;
- Zasady odpowiedzialności za powierzone mienie;
- Zwolnienia i wykluczenia z odpowiedzialności materialnej pracowników.
10. Księgowe ujęcie różnic inwentaryzacyjnych:
- Odchylenie w granicy norm;
- Odchylenie poza granicami norm;
- Skutki zdarzeń nadzwyczajnych.
11. Dokumentacja przeprowadzania inwentaryzacji:
- Instrukcja inwentaryzacyjna;
- Czynności poprzedzające inwentaryzacje;
- Harmonogram czynności inwentaryzacyjnych;
- Plan i program inwentaryzacji;
- Dokumentacja z badania;
- Zakończenie inwentaryzacji i zalecenia pokontrolne.
Pytania i odpowiedzi
Czas trwania
10.00-15.00
Forma zajęć
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
- Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
- Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
- Kod pocztowy: 65-021
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 9730814671